PDA

צפייה בגרסה מלאה : ויליס מתניע רק עם ספריי קרבורטור



adik
19-03-07, 14:50
שלום, ויליס מנוע סופר הוריקאן לא מניע אלא אם כן תוך כדי הסטרטר אני משפריץ ספריי קרבורטור לתוך הקרבורטור (אני צריך לפרק את פילטר האויר לצורך כך). כשמשפריצים את הספריי המנוע נדלק בקלות. משאבת הדלק תקינה ולאחר ההתנעה הרכב נוסע מצויין, האם מישהו יודע מה יכול לגרום לתופעה זו ?





תודה עדי

shmil
19-03-07, 15:00
אפשרויות:
דלק ישן - מעל 4 חודשים.
כויל חלש.
קידום הצתה.
מחט תפוסה בכניסה לקרבורטור, שנפתחת כשיש ואקום של מנוע עובד.


האם כשאתה שופך מעט דלק פנימה הוא מניע גם כן?
האם הפעולה שלו בסרק לאחר הנעה תקינה?
ניסית להניע עם צ'וק ובלי ספריי?
האם זה קורה גם בהנעה ממנוע חם או שעמד רק יום, או רק לאחר עמידה של כמה ימים?

six 4 life
19-03-07, 15:01
זה שהמשאבה מחזיקה את המנוע עובד כשהוא מונע, לא אומר שהיא תקינה...

פירקת אותה ובדקת את הרגל שלה שנכנסת פנימה לבלוק?

adik
19-03-07, 15:13
אפשרויות:
דלק ישן - מעל 4 חודשים.
כויל חלש.
קידום הצתה.
מחט תפוסה בכניסה לקרבורטור, שנפתחת כשיש ואקום של מנוע עובד.


האם כשאתה שופך מעט דלק פנימה הוא מניע גם כן?
האם הפעולה שלו בסרק לאחר הנעה תקינה?
ניסית להניע עם צ'וק ובלי ספריי?
האם זה קורה גם בהנעה ממנוע חם או שעמד רק יום, או רק לאחר עמידה של כמה ימים?
ראשית תודה רבה על המענה המהיר,
התשובות :
א. לא ניסיתי לשפוך דלק אלא רק עם ספריי קרבורטור.
ב. הפעולה בסרק לאחר הנעה תקינה.
ג. ניסיתי עם צ'וק ובלי ספריי - לא מניע.
ד. התופעה קיימת רק לאחר שהרכב עומד מספר ימים.
ה. הדלק לא ישן.

אני חושב שאין אטימה מושלמת בין הקרבורטור לסעפת היניקה מכיוון שמדי פעם אני רואה בועות קטנות באיזור אבל אני לא יודע אם זה קשור.
עדי

adik
19-03-07, 15:14
זה שהמשאבה מחזיקה את המנוע עובד כשהוא מונע, לא אומר שהיא תקינה...

פירקת אותה ובדקת את הרגל שלה שנכנסת פנימה לבלוק?
מה זאת אומרת ? מה צריך לעשות ?

shmil
19-03-07, 15:21
נסה לשפוך קצת דלק כדי להניע, ואני מאמין שהוא יניע.


להערכתי, הבעייה הינה בתוך הקרבורטור -לכלוך על דיזת מצוף הכניסה, או (אם הדיזה עם גומייה בקצה) - שהגומייה בקצה הדיזה הגיע לסוף חייה והיא נדבקת כל פעם לאחר כמה ימים של אי-שימוש.
פירוק וניקוי/שיפוץ קרבורטור מסתמן כהכרחי.

אל תבדוק את הרגל של המשאבה, חבל לפרק אותה. מקסימום תבדוק שהיא מוציאה סילון של דלק גם בסטרטר ללא הנעה. אבל אני מניח שלא זו הבעייה.


אם בין הקרבורטור לסעפת לא היתה אטימה, הוא לא היה עובד יפה או בסרק או בנסיעה, להערכתי זה לא קשור להנעה.

adik
19-03-07, 15:25
המשאבה חשמלית והיא עובדת יפה כשהסוויץ' פתוח.
האם אתה יכול להמליץ על מקום לניקוי הקרבורטור ?
עדי

six 4 life
19-03-07, 15:30
אני יותר ויותר חושד במשאבת הדלק שלך ככל שאתה מוסיף נתונים.
אתה אומר שזה בעיקר אחרי כמה ימים שהרכב עומד (אין דלק בקרב'), אתה מרסס ספרי קרב'- המנוע מניע ועובד כרגיל.

משאבה עם רגל שחוקה- לא תוכל לספק לקרבורטור ריק מספיק דלק ע"י סיבובי סטרטר, אבל לאחר שהנעת את המנוע ע"י דלק/ ספריי קרב'- המנוע יניע ויעבוד כרגיל.

זה קורה כי בסל"ד שהמנוע עובד בו, גם בסיבובי סרק (600-900 סל"ד נניח), המשאבה מצליחה לספק דלק כי עוצמת היניקה שלה תלויה ישירות במהירות סיבובי המנוע (הקמשאפט מעלה ומוריד את הרגל שלה, ובכך גורם לה לשאוב)

מהירות סיבובי המנוע של הסטרטר לא מספיקים למשאבה עם שחיקה גבוהה ברגל שלה.. ומה שאתה מתאר מוביל לכיוון הזה, לפחות לדעתי.

פרק את המשאבה מבלוק המנוע (2 ברגים) ושלוף אותה החוצה. אתה תראה שיש לה רגל שנכנסת אל הבלוק. על הרגל אתה תראה שחיקה מסויימת. אם אתה רואה שחיקה גבוהה- זו הבעיה שלך.


בהצלחה.

six 4 life
19-03-07, 15:31
כתבת שהמשאבה חשמלית בזמן שעניתי, אי לכך התשובה בטלה ומבוטלת אם המשאבה חשמלית, הבעיה מן הסתם לא באספקת הדלק ככל הנראה...

adik
19-03-07, 15:38
תודה בכל אופן,

עדי (גם משוק הFXׂ)

shmil
19-03-07, 15:43
לא יכול להמליץ, כי אני עושה דברים כאלו לבד.
נסה למצוא באיביי קיט שיפוץ קרבורטור לקרבורטור שלך, או ב- http://www.carburetorfactory.com

או מנואל לקרבורטור ב- http://www.tocmp.com


אם לא לבד, אז-

יש כאן בפורום בחור בשם "צביקה קרבורטור", שככל הידוע לי יש לו מכון קרבורטורים בנתניה.

RONI
19-03-07, 17:07
שלום לך.
א.נסה להחליף מסנן דלק ,אולי סתום? 5 שח.
ב.בכל פעם שהגיפ עומד כמה ימים הדלק מתאדה ואז עד שהמשאבה החשמלית שלך ממלאת את הכוסית,יש מצוקה בהנעה.
נסית לפחות כמה שניות של סטרטר?
למה דילתת את המשאבה המכנית המצויינת של הגיפ?
לאחר כל זה והמחט תפוסה כמו ששמיל אמר,אז פרק את שני הברגים של הקרבו לסעפת.
וגש עימו ל-צומת סגולה משה זר קרבורטורים,קוסם! לפרטים בהפ. לא יותר מ400 שח כולל הההככלל.
או שכיף לך להתחיל ללמוד עליו .ממש נחמד.ולא עולה הרבה.רק תראה שיש לך סט ודיזות.
ותמיד כיף לחפש באזור המסגר.
הרכב שלי היה נוסע לשם על אוטומט. רקסי סע והיה נוסע,
בהצלחה.
תראה עכשיו אני עוד חושב ,אולי מיכל דלק עם טונה גיפה!

אולי צנרת מגוייפת.ואז כל ניקוי יהיה לשוא.ותחשבו על זה!
בכל מקרה צא ולמד.
שוב הצלחה.

sam1
20-03-07, 14:47
הי עדי
בדוק את צינורית הדלק בקו היניקה, בין משאבת הדלק למיכל, יתכן והוא מושך אויר.

shmil
20-03-07, 21:35
הי עדי
בדוק את צינורית הדלק בקו היניקה, בין משאבת הדלק למיכל, יתכן והוא מושך אויר.
זו ממש לא הבעייה. אם זו היתה הבעייה הוא לא היה עובד עגול בסרק ובנסיעה.

כנ"ל לגביך, רוני.
זה לא בעיית מיכל ולא בעיית צנרת.

צביקה קרבורטור
23-03-07, 08:51
נסה לשפוך קצת דלק כדי להניע, ואני מאמין שהוא יניע.


להערכתי, הבעייה הינה בתוך הקרבורטור -לכלוך על דיזת מצוף הכניסה, או (אם הדיזה עם גומייה בקצה) - שהגומייה בקצה הדיזה הגיע לסוף חייה והיא נדבקת כל פעם לאחר כמה ימים של אי-שימוש.
פירוק וניקוי/שיפוץ קרבורטור מסתמן כהכרחי.

אל תבדוק את הרגל של המשאבה, חבל לפרק אותה. מקסימום תבדוק שהיא מוציאה סילון של דלק גם בסטרטר ללא הנעה. אבל אני מניח שלא זו הבעייה.


אם בין הקרבורטור לסעפת לא היתה אטימה, הוא לא היה עובד יפה או בסרק או בנסיעה, להערכתי זה לא קשור להנעה.
שלום רב!
אבחנתו של שימי כמו תמיד היא הנכונה, ההגיונית הקרובה למציאות.
כל הסימנים מארים על התאידות הדלק בקרבורטור, בעת מנוחה.
משאבת התאוצה ברכב רגילח הנוסע מדי יום, להתרחב , כשהיא טבולה בדלק, לכן כל לחיצה עליה,
בקרבורטור מלא בדלק, לחיצה ראשונה על דוושת התאוצה,תיתן שפריץ ראשוני, שימנע את הצורך בשימוש מזיק של ספריי קרבורטורים.
מכיוון שהרכב נח מספר ימים, ההתאידות של הדלק, גרמה לירידת מפלס הדלק בתא המצוף,
וזאת הסיבה לקשיים בהתנעה ראשונית, לאחר התנעה ראשונה לאחר מנוחה.
הפתרון : פתיחת מתג ההצתה, ובמידה ומשאבת הדלק החשמלית מזרימה מידית דלק עם פתיחת משאבת הדלק(קימים רכבים, אשר יש בהם ממסר חשמלי המונע הפעלת משאבת הדלק החשמלית, כשהמנוע נכבה בעת תאונה למשל, ורק סיבוב הסטרטר מחדש את ההספקה של הדלק.), יש להמתין עד לגמר הספקת הדלק לקרבורטור, יש להקשיב לפולסים של המשאבה החשמלית, ואז ללחוץ פעם אחת על דוושת התאוצה והרכב אמור להתניע בקלות.
אין ההסבר שולל , נקוי שיפוץ וכוון קרבורטור !
בברכה
צביקה

shmil
23-03-07, 10:32
פעם שניה, צביקה.


שמיל, לא שימי, שמיל.
(כמו החתול, שתזכור)!!!!!

צביקה קרבורטור
24-03-07, 12:28
פעם שניה, צביקה.


שמיל, לא שימי, שמיל.
(כמו החתול, שתזכור)!!!!!
שמיל התנצלותי הכנה מפורסמת בפרהסייה, איתך הסליחה.
אתה מוזמן כהתנצלות לקפה על חשבון הבית, בביקורך הבא אצלי.
בברכת חג פסח שמח
צביקה

adik
27-03-07, 11:42
הפתרון : פתיחת מתג ההצתה, ובמידה ומשאבת הדלק החשמלית מזרימה מידית דלק עם פתיחת משאבת הדלק קימים רכבים, אשר יש בהם ממסר חשמלי המונע הפעלת משאבת הדלק החשמלית, כשהמנוע נכבה בעת תאונה למשל, ורק סיבוב הסטרטר מחדש את ההספקה של הדלק.) יש להמתין עד לגמר הספקת הדלק לקרבורטור, יש להקשיב לפולסים של המשאבה החשמלית, ואז ללחוץ פעם אחת על דוושת התאוצה והרכב אמור להתניע בקלות.

שלום,
חזרתי לאחר ביצוע הבדיקות שהצעתם,

ברכבי אין ממסר חשמלי ולאחר פתיחת הסוויץ' המשאבה עובדת עד למילוי הקרבורטור.
ניסיתי ללחוץ על דוושת הדלק אך הרכב לא מניע, לעומת זאת שאני שופך דלק לתוך הקרבורטור הרכב מניע בקלות.

תודה, עדי

shmil
27-03-07, 11:54
להערכתי, הבעייה הינה בתוך הקרבורטור -לכלוך על דיזת מצוף הכניסה, או (אם הדיזה עם גומייה בקצה) - שהגומייה בקצה הדיזה הגיע לסוף חייה והיא נדבקת כל פעם לאחר כמה ימים של אי-שימוש.


קדימה...

-->