PDA

צפייה בגרסה מלאה : שמן בצמת מנוע (TD5)



ibinder
20-03-07, 18:24
הי,

לאחר עישון ברכב שלא הפסיק לאחר הרכבת חיישן כמות אויר חדש (חיישן לא עבד), ניגשתי לגרשון להתחבר למחשב ולראות מה עוד חולה ברכב...
הדיאגנוסטיקה, הייתה שמן בצמת המחשב.
http://www.web-rover.co.uk/nav.php?p=td5kb/oilharness
השמן עדיין לא הגיע למחשב, אבל יש רטיבות קלה של שמן בקונקטור שעל ראש המנוע.

לאחר בירור המחירים בארץ הקודש 675 ש"ח לצמת הפנימית, ו 6828 ש"ח לצמה החיצונית הגעתי למסכנה שאין לי שום רצון שבעולם לקנות צמות חדשות.
המחיר באנגליה גם הוא בכלל לא זול £36.01 ו £353.79...

הרעיון שלי, הוא לבנות מחבר חיצוני לראש המנוע, כלומר לפתוח את מכסה השס' להאריך את החוטים שיוצאים מהמזרקים שיגיעו לאיזור סעפת היניקה, ושם לבנות קונקטור אטום למים ואבק...
הדבר יבטיח לי שקט מהשטות האדירה הזאת, למשך כל חיי הרכב.

אך, לפני שאני עושה את זה, האם מישהו פה החליף צמות על-חשבון LR, למרות שהרכב שלו כבר לא באחריות? בפורומים שונים באנגליה, ראיתי שהדבר קרה למרות שהרכבים לא באחריות, הדילירים המקומים, פשוט החליפו בלי לשאול יותר מידי שאלות.... (למרות שזה היה ב 2004, לרכבים מ 99, והיום אנחנו ב 2007, כלומר עברו כמה שנים טובות מאז תום האחריות)...

במזרח, אמרו לי שניתן להחליף רק את הצמה הפנימית, ולנקות את הצמה החיצונית, וזה אמור להחזיק - מישהו עשה את זה?

המזרח לא מראים שום רצון לעשות את זה במסגרת אחריות כל שהיא... שלחתי מייל ל LR (אנגליה ודובאי), ואני ממתין לתגובה.
אין להם Recall על הנושא (מישהו מכיר כזה Recall?!?), למרות שזהו פגם ביצור, האטימה במחבר לא תקינה... בצמות החדשות יותר, שיוצרו (לאחר הוצאת ה Bulletin בסוף שנת 2000), הם תיקנו את המחבר, וזה היה אמור לפתור את הבעיה, לא מבין למה הם לא לוקחים אחריות על הפאק הזה.
אולי בכלל צריך לפנות לגוף העולמי שמפקח על היצרנים בנושא בעיות, שאולי יכפה עליהם לשלם את עלות התיקון.... מישהו יודע מיהו הגוף הזה?


עידן

asafk
20-03-07, 18:57
חפש באתרים של הלנדרובריסטים. אם יש לך צמה מקורית מהסוג הלא אטום ואתה רוצה למנוע את הבעיה- יש שיטה פשוטה לאטום את הקטנקטור עם סיליקון. אם כב יש שמן- אתה ממילא מחליף לצמה מהסוג הטוב יותר.

אסף.

Juv
20-03-07, 19:55
הייתי בדיוק באותו המצב לפני שבועיים. TD5 שנת 2001 לא עבר 3000 סל"ד.התקלה היתה במשאבת הדלק אולם השמן בצמה הפנימית שיגע את מחשב הדיאגנוסטיקה כך שבכדי לאבחן את התקלה וכאמצעי בטחון "הורו" לי להחליף את הצמה הפנימית. גם לאחר דין ודברים ארוך עם המזרח (ולאחר חיפוש עקר אחרי חומר מסודר לגבי החלפת הצמה ללא תשלום) לא הגעתי לכלום ובסוף נשברתי. הצמה הפנימית הוחלפה. אני מקווה שזה יחזיק - הודעתי להם שאם הסיפור עם הצמה חוזר על עצמו בשנים הקרובות שיהיו מוכנים נפשית להחליף אותה על חשבונם.
אני מתנחם בידיעה שלולא הוחלפה הצמה ניתן להגיע בקלות לתקלות הרבה יותר כבדות.

shyy
21-03-07, 12:23
אצלי הם החליפו על חשבונם את המחשב והשתתפו אתי ב 50% מעלות של הצמות חשמל והעבודה
זה היה ב 2003.

טל רותם
29-03-07, 02:21
חפש באתרים של הלנדרובריסטים. אם יש לך צמה מקורית מהסוג הלא אטום ואתה רוצה למנוע את הבעיה- יש שיטה פשוטה לאטום את הקטנקטור עם סיליקון. אם כב יש שמן- אתה ממילא מחליף לצמה מהסוג הטוב יותר.

אסף.

יש לך אולי קישור לאתר כזה? (מצתער...חדש בלנד רובר....)
טל.

shachar
10-06-07, 15:57
אסף..................

landrover
10-06-07, 21:45
לגבי פורומים - הנה אחד די מפורסם:

http://www.landrovernet.com

הרבה פעמים עזרו לי שם וקיבלתי המון מידע .

הרבה מאוד אנשים נחמדים מאנגליה ובכלל מאירופה .

צריך להרשם , להציג את עצמך בפורום המתאים , ולשאול שאלה - התשובה מגיעה די מהר

יש פורום לכל דגם ...

אמיר.

amir2cv
10-06-07, 22:13
גם לי היה מקרה דומה
דבר איתי
054-7449977
אמיר

ibinder
12-06-07, 01:07
גם לי היה מקרה דומה
דבר איתי
054-7449977
אמיר
נשמח לדעת מה עשית...


עידן

Alon
13-12-08, 18:07
שלום
מעלה את השירשור בגלל בעיה דומה.
אשמח לשמוע על הפתרונות
תודה
אלון
050-4564179

shachar
13-12-08, 20:18
בד"כ הפתרון החלפת צמה.... בפורומים בחול מדברים על 40 פאונד.
בשלב הראשון אפשר לנקות את הפלאג האדום שקרוב למחשב

באחד הפורומים המליצו לקדוח חור בחלק התחתון של הקונקטור כך שאם יש נזילה מהראש היא תרד ולא תמשיך לאורך הצמה. - לא ניסיתי

יואב פולס
14-12-08, 15:32
שלום
מעלה את השירשור בגלל בעיה דומה.
אשמח לשמוע על הפתרונות
תודה
אלון
050-4564179

הפתרון הוא די פשוט:
1. להחליף את הצמה הפנימית.
2. לנתק את מחשב המנוע מהצמות, לנקות את הקונקטורים היטב עם ספריי מגעים (דוחה שמן) ולחזור על הפעולה מדי חודש עד שאתה רואה שאין בה צורך עוד.
כעיקרון, ברגע שהחלפת את הצמה הפנימית - הזליגה של שמן חדש לתוך הצמה הראשית נפסקת. אתה צריך לוודא שהקונקטורים נקיים וזהו.
אפשר לעשות הכל לבד בבית. אם אתה מפרק מכזה שסתומים תקנה כבר גומיה חדשה, זה אף פעם לא מזיק.
צמה פנימית וגומיה אפשר לקנות אצל ג'קי באוטו-מיני.
יואב

Alon
14-12-08, 16:28
תודה
נראה שזה מה שיקרה בסוף השבוע הקרוב.
אלון

יואב פולס
14-12-08, 19:13
מכזה שסתומים

כמובן הכוונה היא למכסה שסתומים.

Alon
31-12-08, 17:04
מצרף את המידע מהספר מה צריך לעשות.
אלון

eli84
31-12-08, 18:43
מצרף את המידע מהספר מה צריך לעשות.
אלון
תודה על המידע החלפתי היום צמה בנתיים לא חל שיפור מהותי המנוע עדיין לא עגול
אשמח לעוד אינפורמציה

יואב פולס
31-12-08, 19:08
תודה על המידע החלפתי היום צמה בנתיים לא חל שיפור מהותי המנוע עדיין לא עגול
אשמח לעוד אינפורמציה

האם פתחת את החיבור למחשב הראשי וניקית את השמן משם?

landY
31-12-08, 20:42
למי שלא ממש מבין - איפה הקונקטור הזה נמצא - בתחתית המנוע??
ברוך בורא ה-TDI300 :-)

eli84
31-12-08, 21:50
האם פתחת את החיבור למחשב הראשי וניקית את השמן משם?
כן ניקיתי אולי זאת לא הבעיה ומרות הכל אמרו לי שאם יש שמן צריך להחליף צמה

יואב פולס
31-12-08, 22:22
למי שלא ממש מבין - איפה הקונקטור הזה נמצא - בתחתית המנוע??
ברוך בורא ה-TDI300 :-)

הקונקטור נמצא למעלה...באמת.

נעם.א.
22-01-09, 22:48
אני חדש בLR עם TD5 03 איפה בדיוק נמצאות שתי הצמות הללו?
ניסיתי לחזק את המכסה שסתומים אך הנזילה ממשיכה ,אני אחליף את הגומיה,מתחת למכסה שסתומים נמצאת הצמה הבעייתית?

eli84
23-01-09, 07:40
אני חדש בLR עם TD5 03 איפה בדיוק נמצאות שתי הצמות הללו?
ניסיתי לחזק את המכסה שסתומים אך הנזילה ממשיכה ,אני אחליף את הגומיה,מתחת למכסה שסתומים נמצאת הצמה הבעייתית?
אני לא יודע איפה זה בדסקברי
אבל תבדוק מתחת למושב של הנהג יש קופסה ואליה מתחברים שני שקעים אם המון חוטים תוציא את השקעים אם יש שם שמן

Alon
23-01-09, 13:22
איפה בדיוק נמצאות שתי הצמות הללו?

נעם אתה לא בכיוון יש שתי צמות משורשרות
האחת שאותה צריך להחליף אם יש שמן בקונקטור של המחשב נמצאת מתחת למכסה שסתומים (ראה את קובץ DOC שצרפתי לפני מספר תגובות המשך הצמה שיש לו הרבה הסתעפויות הולך מהצמה ראשונה לעקרית שבסוף גיעה למחשב.


ניסיתי לחזק את המכסה שסתומים אך הנזילה ממשיכה ,אני אחליף את הגומיה,מתחת למכסה שסתומים נמצאת הצמה הבעייתית?

תחזק את מכסה השסתומים למומנט הדרוש לפי הספר שזה 7 או 9 לא יותר.

בכדי לבדוק שזאת הבעיה תוציא את המחשב ממקומו בדיסקברי תרים את כיסוי המצבר מיד אחריו לכיוון קופסת היוזים. השמן מצטבר בקונקטור האדום = התחתון מבין השניים
אלון

אסי
24-08-10, 00:00
היי - מתלבש על השירשור....
נדלקה לי נורת מנוע, נרשמו מספר תקלות במחשב, והקונקטור האדום למחשב היה מלא בשמן.
לאחר ניקוי של הקונרטור בספריי מגעים הבעיה נעלמה.
המליצו לי להחליף צמה פנימית וצמה חיצונית (כי השמן כבר הגיע כבר עד המחשב).
מחיר צמה פנימית בארץ בערך 550ש"ח וצמה חיצונית 3000 ש"ח (בערך).
לפי השירשור, נראה (אולי) שמספיק להחליף רק צמה פנימית (ומכסה שסתומים?) ולנקות את הצמה החיצונית...
אז, צריך להחליף צמה חיצונית או לא? (ולהזכיר ששם עיקר ההוצאה)

אסי

shachar
24-08-10, 00:08
בד"כ מספיק צמה פנימית, הנזילה היא ממנה והלאה.
גם אחרי החלפה תצטרך לנקות את הפלאג האדום עוד מספר פעמים עד שהשמן "יגמר".

Alon
24-08-10, 13:18
מספיק להחליף צמה פנימית בלבד ולנקות עוד מספר פעמים את הקונקטור האדום.
תשתדל שלא ינתקו או אם אתה עושה את זה לבד אל תנתק את הקונקטור השחור שזה אצלי לפחות הביא סט חדש של בעיות.

עם אתה רוצה לעשות את העבודה לבד ראה קישור:

http://www.discovery2.co.uk/Injector_harness.html

עם אתה רוצה לעשות את זה לבד תקנה גם את האטם יעלה אצל גקי פחות.
בהצלחה
אלון

אסי
24-08-10, 16:36
אז הבנתי:
להחליף צמה פנימית בלבד,להחליף גומיה למכסה שסתומים,לנקות קונקטור אדום מספר פעמים בעתיד.
עוד הערות לפני שאני מתחיל? בטוח שלא צריך צמה חיצונית?

shachar
24-08-10, 18:26
בטוח רק ה....

לפי מה שאתה מתאר בטוח שצריך להחליף צמה פנימית

disckobi
27-08-10, 14:55
אהלן,


DISCOVERY TD5 2003
אצלי אותה הבעיה.
תחילה נדלקו 2 מנורות בלוח שעונים S+M והרכב נסע רק בהילוך שלישי.

הרכב אצלי חדש ופניתי למי שמכר לי אותו, הבחור אמר סע לגרשון.
כך עשיתי, לאחר בדיקה מקיפה, המסקנה הייתה להחליף את 2 הצמות, אדומה ושחורה.
דברתי עם ג'קי שאמר שאבדוק שוב כי הצמה האדומה יקרה אש (כ4000 שקלים), זה בהזמנה מיוחדת ולדעתו הבלתי מקצועית לא נראה לו שזו התקלה מאחר והוא לא זוכר שהזמין אי פעם צמה כזו.

נסעתי לקקטוס, התחברנו שוב לטסט בוק, והתקלה שנרשמה הייתה בבורר מצב הילוכים, מסתבר שהצינור מים של המזגן, יושב מעל היחידה וברגע שהכבל חשוף, חודרים מים והיחידה נדפקת.
החלפנו היחידה ליחידה משומשת והתקלה נפתרה.

יחד עם זאת, בדקתי בהמלצת עמית1 את השמן בצמות, ואכן יש שמן.

אחליף את הצמה הפנימית, ואנקה כרשום כאן את הצמה האדומה מספר פעמים עד שלא יהיה שמן.

אז זהו,
אני אזמין את החלקים אבשיל שרוולים ולעבודה.

amit1
16-09-10, 00:50
הפתרון הוא די פשוט:
1. להחליף את הצמה הפנימית.
2. לנתק את מחשב המנוע מהצמות, לנקות את הקונקטורים היטב עם ספריי מגעים (דוחה שמן) ולחזור על הפעולה מדי חודש עד שאתה רואה שאין בה צורך עוד.
כעיקרון, ברגע שהחלפת את הצמה הפנימית - הזליגה של שמן חדש לתוך הצמה הראשית נפסקת. אתה צריך לוודא שהקונקטורים נקיים וזהו.
אפשר לעשות הכל לבד בבית. אם אתה מפרק מכזה שסתומים תקנה כבר גומיה חדשה, זה אף פעם לא מזיק.
צמה פנימית וגומיה אפשר לקנות אצל ג'קי באוטו-מיני.
יואב

יואב צודק,
לאחר החלפת הצמה הפנימית, השמן בצמה הראשית מתקדם בעיקרון הקפילריות לקונקטור. מקפידים כל טיםול 10K לפרק את הפלסטיקים בקונקטור של המחשב ולנקות בספריי לניקוי מגעים ובלחץ אויר יבש.
אחרי 2-3 מחזורים אין יותר מעבר שמן.

אסף ד.
17-09-10, 02:21
אז ככה:
קונים אטם מכסה שסתומים מקורי.
קונים צמה פנימית.

צריך להחליף את הצמה הפנימיתבלבד וכל יום במשך 3 ימים לנתק את המחבר האדום ממחשב הרכב ולנקות עם מנקה מגעים.
השמן שנשאר בצמה יצא לחלוטין ואתה נשאר עם מנוע עגול.
הזמנתי חלקים מאנגליה, חצי שעה עבודה.
כמו חדש, לא צמה חיצונית ולא נעליים, שמור את הכסף לתקלות הבאות... והן באות, נכון יואב???:-D

אסי
23-09-10, 16:13
החלפתי צמת מנוע.

אז שמתי לב זה שכבר החליפו צמה (וגם אחר כך מצאתי את הקבלה של הבעלים הקודמים מלפני 60,000 ק"מ), מעבר לסימנים של אלימות בגומי של ה FIREWALL מאחורי המכסה, בתוך המכסה עצמו יש פיסת אלומינים עם חמש אוזנים מרובעות מעל המזרקים, ואצלי פשוט חתכו עיגול באחת האוזנים כנראה בכדי שהמכסה יכנס חזרה בקלות. אגב, הם אפילו לא שייפו את החיתוך והיה עליו שבב של אלומינים שעדיין מתנדנד.
לדעתכם, כדאי להחליף את האלומיניום?

ודבר נוסף, לאחר ששמתי אטם חדש, הרכבתי את המכסה וסגרתי את הברגים לפי המומנט שבספר, יש לי נזילה בחלק האחורי של המכסה (uאגב, היתה שם נזילה גם קודם).
לנסות לסגור יותר חזק? לשים שיכבת סיליקון?

-->