התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שבירת צלבים



שחר 9
02-01-04, 18:56
שלום .

לפני מס' חודשים הרכבתי נעילה קדמית לוקרייט לדנה 30 .
מאז הצלחתי לשבור שני צלבי גלגל והיום השלישי.

מודה באשמה לפעמים אני לא הנהג הכי עדין, אבל נראה לי שהצלבים רכרוכים ועדינים מדי.

השאלה מה עושים האם יש צלבים שהם איכותיים יותר, מחוזקים יותר ,וממלצים יותר.

אני מבין וברור לי שהצלב מהווה פיוז בשביל להגן על הציריה אבל עדין נראה לי שהצלבים שהיו לי עד היום נשברו בקלות מדי.

ואולי אני מפספס משהו.....
האם יש סיבות נוספות של משהוא אחר שגורם לצלבים להשבר ביתר קלות ????

בקצב כזה של שבירת צלבים אולי עדיף לוותר על נעילה קדמית על דנה 30 עד שאניח את ידי על 44 לסרן קדמי !

אז מה אתם אומרים?
עצתכם.

שחר

חנן א.
02-01-04, 19:15
אצלנו, עם הסיקסים, זו באמת נקודה כאובה, אבל דווקא לך, עם סופה, יש פתרון זמין. לא בחינם, אבל זמין.
אתה קונה ציריות קדמיות של סופה ממודל 97 או חדש יותר, אני לא סגור על התאריך המדויק. הן באות עם צלבים של דנה44 ובאה גאולה לציון.

שחר 9
02-01-04, 19:33
חנן , עכשיו אני פגוע עד עמקי נשמתי :wink:

אני עם סופה ?
אני?

סיקס ידידי ,סיקס בלב ובנפש.

חנן א.
02-01-04, 21:56
סליחה, המוח מעורבב לי אחרי יום עם הטרקטורון...
בלבלתי אותך עם שחר-סופה.

ניר ל
03-01-04, 12:31
באיזה צד נשבר הצלב (ציריה ארוכה או קצרה)?
האם הציריה הלכה גם כן ?
בדקת שמייסבי הספינדל קיימים ושלמים?

שחר 9
04-01-04, 00:23
ניר ,
הפעם נשבר בצד הנוסע, הקצר והציריה ניצלה מאחר ונעצרתי מיד.
בפעמיים הקודמות בצד הנהג הארוכה, ופעם אחת מתוכם הלכה הציריה עקב התעקמות האוזניים שמקבלות את הצלב.

האמת שהפעם אני מגלה הבנה כי אחרי שהחלפתי וראיתי איך הצלב נראה אז יש לו סיבה טובה להישבר הכל בפנים היה יבש וחלוד ללא טיפת גריז (מייסב ללא פטמת גירוז) החדש שהחלפתי הוא כבר עם פטמה שתקבל גירוז תקופתי.

מייסבי הספינדל תקינים לחלוטין.

לשאלתי המקורית האם יש צלבים מחוזקים או פתרון אחר?

שחר

Bulldog
04-01-04, 00:26
יש צלבים מחוזקים אבל לא לדנה 30.
חפש שירשור של חנן בנושא

נמרוד
04-01-04, 10:41
רק להבהיר, כשניר כתב מיסבי ספינדל הוא לא התכוון למיסבי הגלגל הראשיים, אלא למיסב גלילים/סיכות קטן שנמצא בחלק הפנימי של הספינדל ובתוכו מסתובב החלק החיצוני של הצירייה. זה מיסב קטן שמתבלה ונשבר עם הזמן, והרבה פעמים לא שמים לב כי התפקיד שלו די משני. אבל אנחנו חושדים שכשהוא לא קיים זה תורם לתופעה של שבירת הצלב.

אם זה לא זה, אז העצה החכמה היחידה היא לשנות הרגלי נהיגה. אין סיבה טכנית לקצב כזה של שבירת צלבים בדנה 30 עם צמיגים נורמליים, עם או בלי נעילה.

ערן המסוקס
09-01-04, 01:50
אתה יכול לבדוק דיי בקלות אם מיסב הספיינדל הפנימי הרוס/שחוק. אחוז ביד את הצרייה (כמה שאפשר) ונסה לנענע אותה לכל הכוונים. אמור להיות משחק קל ביותר בלבד. דרך נוספת היא לראות אם יש סימנים על פטמת הגירוז לשפשוף עם האום הגדול של המיפרק, מה שמראה שכל העסק רוקד ויש חופשים.

כמובן שאת הבדיקה עושים כאשר הרכב אינו משולב ב 4X4.

אגב, באיזה מצבים יצא לך לשבור צרייה?

-->