התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רכב צה"לי חדש לסיירות - "גרזן"



גיתאי נוה
25-03-07, 12:46
והנה הגענו לסוף הדרך...אליבא דמוחות השטח של צבא היהודים - נא להכיר, ה"גרזן":
מי מכיר?
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/559/721.html

נראה פיקנטי, אבל האמת, מעלה כמה תהיות:

מה ההבדל המהותי בינו לאחרים, למשל ההאמר? האם רק בכמות הלוחמים? האם בבלימת הזעזועים המרשימה שמאפשרת לרכב לנוע בשטח במהירויות שלא היכרנו (כך לטענת המתכננים)?
למה עוד פעם מתלים נפרדים? האם כדי לעמוד בתקני בטיחות בכביש או שיש כאן איזה שוס עבירות שנעדר מעיניו של הג'יפאי המצוי?
באופן כללי ממש לא נפלתי על הקרשים מהסרט. אני מניח שהם לא הראו את היכולות המלאות בשל מגבלת בטחון שדה, אבל מהתרשמות קשה לי להאמין שהוא מסוגל למי-יודע-מה.

מה דעתכם?

גיתאי

זאביק
25-03-07, 13:57
כמה קישורים מהאתר, שנמצאו ע"י חיפוש זיבר או זיבאר (של עידו כהן), כולל אחד למכירה :grin:

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=9660&highlight=%E6%E9%E1%F8

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=11577&highlight=%E6%E9%E1%E0%F8

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=5933&highlight=%E6%E9%E1%E0%F8


ולגבי מתלים נפרדים, הרכב מתוכנן לנסוע מהר בשטח בינוני וקל. זה עיקר התפקיד שלו.
הצבא לא מתעסק בעבירות נוסח "יונדאי אקסטרים",
ולכן מתלים נפרדים זה הפתרון הנכון.
העבירות שלו באה בעיקר מצמיגי 37" של האמר.

נמרוד
25-03-07, 14:04
יש קשר משפחתי בין הזיבאר לאקס אבל השוני רב על הדמיון. האקס הוא עם מתלים נפרדים, גלגלים 32 אינץ' ומבוסס הרבה יותר על זה (http://www.jeepolog.com/155.html) מאשר על הזיבאר כפול הסרנים החיים. וחשוב להדגיש מי עומד מאחורי הרכב, בכתבה בNRG נדמה שמזכירים את כל שרשרת הפיקוד בחיל החימוש אבל את החוליה האזרחית שכחו לציין - עידו כהן.

six 4 life
25-03-07, 15:02
פשוט ביזיון מה שקורה בסרטון הזה
בושה איך שאותם קצינים לוקחים את הקרדיט על עצמם, ואומרים מפורשות "אנחנו בנינו, אנחנו הגענו לתוצאה, המהנדסים הכי טובים שלנו, הרכב הכי טוב שבנינו אי פעם"

הרכב הזה כידוע לרוב מיוצר על ידי עידו בסדנאתו, ולא בצה"ל. פשוט בושה, אבל אני מניח שאם זה לא מפריע לעידו, זה לא צריך להפריע למישהו אחר...

חימושניק
25-03-07, 15:58
הנה כמה סיבות לכך שאני לא קצין וכבר לא בחיל חימוש...

asafk
25-03-07, 21:02
אני באמת מנוע מלהגיב.... אבל לא יכול להתאפק. אחלה רכב. באמת.

אסף.

asafk
25-03-07, 21:14
טוב, בכל זאת...

זה (http://www.jeepolog.com/155.html) היה, מבחינות רבות, אב הטיפוס של הAXE. עידו עבד צמוד צמוד עם ההנדסה של צה"ל, ובנה רכב צבאי בטכנולוגיה של רכב מירוצי מדבר. חדי העין יזהו נאבות ודיפרנציאלים של מיצובישי, וחדי האוזן ישמעו מנוע שבי מהדור החדש (של טריילבלייזר, אם אני לא טועה). זה נוסע כמו שמכונית T1 4X4 נוסעת- וזה מהר מאוד. מאוד. אין בשורה גדולה בעבירות- אחת מההבנות היא שרכב כזה צריך יותר ניידות (= לנסוע מהר) מאשר עבירות, ולכן הצמיגים לא גדולים במיוחד (32) ומהלכי המתלה לא מטורפים (אבל בהחלט מרשימים, באזור ה250 מ"מ בגלגל).
זה, בערך, מה שאני זוכר מהכתבה שהייתה בעיתון לפני כמה זמן... :wink:

אסף.

ד ו ר ו ן
25-03-07, 21:17
משהו הזוי קרא לקרדיט על הרכב בדרך לכתבה..
:shock:

גיתאי נוה
25-03-07, 21:45
אזמה בעצם ההבדלים הבולטים בינו לבין ההאמר - מספר הנוסעים? המהירות?

asafk
25-03-07, 21:52
זה לא האמר. שלדת צינורות ולא מרכב אלומיניום על שלדת סולם - זה ממצה את ההבדל. הביצועים משמעותית יותר טובים, בהכל פרט לעבירות.

אסף.

נמרוד
25-03-07, 21:53
המשקל שהוא יכול לסחור קטן מהאמר, לא?

asafk
25-03-07, 21:58
אני לא מכיר את הנתונים המדוייקים, אבל מנחש שדי דומה (באזור הטון וחצי)

אסף.

ד ו ר ו ן
25-03-07, 23:02
זה לא האמר. שלדת צינורות ולא מרכב אלומיניום על שלדת סולם - זה ממצה את ההבדל. הביצועים משמעותית יותר טובים, בהכל פרט לעבירות.

אסף.
עבירות של מה?

נכון להיום זה רכב שלא בהכרח "בשל" להיות רכב צבאי, עדיין מישמש של חלקים מיצרנים שונים-מנוע מיצרן אמריקאי, מע' הינע (דיפ') של מיצובישי מתלים ושילדה תוצרת עידו, יצא משהו מדהים אבל המרחק עד לרכב סדרתי עוד גדול.

לפי פרסומים הרכב מיועד להמכר למהינדרה כדי להיות מיוצר בצורה סדרתית, מעניין מה הוא יאבד בדרך בין פרדס חנה דרך המעבר במהינדרה ועד לתוצר הסופי.

asafk
25-03-07, 23:46
אם כבר דיברת על הפירסומים- הכלי, ככל שהבנתי מהפרסומים (כתבה באוטושטח ואחרות), כבר שייך למהינדרה. הם יציעו אותו לעולם השלישי עם מכללים הודיים, ולשאר העולם, ייוצר בארה"ב עם מכללים אמריקאיים. לפי אותם פרסומים, אין שינויים מהותיים בגרסה האמריקאית מהאבטיפוס שאתה רואה בכתבה, ומהכלים שהוזמנו בכמות של "ככה וככה" עבור צה"ל.
(אביב, עכשיו אתה יכול להיכנס לפורום להסיר מעט ערפל ולכתוב מה שאני לא יודע, כולם כבר מכירים אותך... :twisted: )


אסף.

fuksi
26-03-07, 10:35
אולי התמונות מטעות...אבל אני לא רואה מצב ל9 לוחמים פלוס ציוד עולים על הרכב הזה?

asafk
26-03-07, 19:33
התמונות מטעות.

אסף.

micjeep
26-03-07, 21:25
התמונות מטעות.

אסף.

פשוט מאוד :
3 מקדימה ( מפקד-נווט-נהג )
4 באמצע
2 מאחור ( הפוך מכיוון הנסיעה )

micjeep
26-03-07, 21:29
פשוט ביזיון מה שקורה בסרטון הזה
בושה איך שאותם קצינים לוקחים את הקרדיט על עצמם, ואומרים מפורשות "אנחנו בנינו, אנחנו הגענו לתוצאה, המהנדסים הכי טובים שלנו, הרכב הכי טוב שבנינו אי פעם"

הרכב הזה כידוע לרוב מיוצר על ידי עידו בסדנאתו, ולא בצה"ל. פשוט בושה, אבל אני מניח שאם זה לא מפריע לעידו, זה לא צריך להפריע למישהו אחר...

א. מהיכרות אישית עם החבר'ה- צניעות היא דווקא התכונה החזקה שלהם.
ב. משום מה הכתב בחר להשמיט את עידו- למרות שהוא הוזכר ע"י הדוברים מס' פעמים
( סמוך עלי בעניין הזה ).
ג. בפעם הקודמת שהרכב פורסם, היה מקרה הפוך ולא הזכירו את הצבא, אבל לא נתקטנן ונאשים את העיתונות וזהו :D

שחר 9
26-03-07, 21:51
לא מבין מה אתם רוצים מהם הקרדיט באמת מגיע להם (לאנשי החימוש)

הם עשו מחקר מקיף מאד בחנו בדקו ניתחו חשבו ולאחר מקבילית מוחות במסגרת ה"מוח הקודח"
הם הגיעו למסקנה שכדאי מאד שהם לא יעשו את זה לבדם ובגדולתם ידעו לבחור בעידו כדי שיעשה להם את תפארת היצירה .

רק בכדי להמחיש לכם עד כמה יכול היה להיות נזק עצום למדינה - תארו לכם שהם היו טועים ועושים את זה בעצמם או מוסרים את זה למפעלי רכב נצרת .
תחשבו כמו מליונים הם חסכו לקופת המדינה וזה רק ע"י קבלת החלטה נכונה !!!

אז , צריך רק להסתכל על החצי הנכון של הכוס.

micjeep
26-03-07, 22:50
לא מבין מה אתם רוצים מהם הקרדיט באמת מגיע להם (לאנשי החימוש)

הם עשו מחקר מקיף מאד בחנו בדקו ניתחו חשבו ולאחר מקבילית מוחות במסגרת ה"מוח הקודח"
הם הגיעו למסקנה שכדאי מאד שהם לא יעשו את זה לבדם ובגדולתם ידעו לבחור בעידו כדי שיעשה להם את תפארת היצירה .

רק בכדי להמחיש לכם עד כמה יכול היה להיות נזק עצום למדינה - תארו לכם שהם היו טועים ועושים את זה בעצמם או מוסרים את זה למפעלי רכב נצרת .
תחשבו כמו מליונים הם חסכו לקופת המדינה וזה רק ע"י קבלת החלטה נכונה !!!

אז , צריך רק להסתכל על החצי הנכון של הכוס.

זה לא התפקיד של אנשי הצבא ליצר את הרכב, הם מגדירים את הצורך, כותבים מפרט, מלווים את התכנון והייצור, מבצעים אנליזות ובחינות ייצור וחומרים ובסוף בוחנים את הרכב ומנחים על ביצוע שיפורים...

בומס הקופץ
27-03-07, 15:29
טוב אז הנה כמה קרדיטים וקצת הרחבה:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3280622,00.html

micjeep
27-03-07, 20:15
טוב אז הנה כמה קרדיטים וקצת הרחבה:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3280622,00.html

"...בין היתר כדי שניתן יהיה להוביל עד שלוש יחידות במסוק..."

נכון, אם יש לך מסוקים באורך 100 מטר...
ושימו לב שהצבא לא מוזכר בכלל בכתבה בתור גוף שתמך...:D

lizard
27-03-07, 22:10
זה ראלי בכלל כשעידו מתמחר כל רכב כזה בסביבות ה100 אלף דולר?

Gilad
27-03-07, 22:20
זה ראלי בכלל כשעידו מתמחר כל רכב כזה בסביבות ה100 אלף דולר?


ושחברת המזרח מתמחרת דיפנדר ב300K זה ריאלי?

כל עוד יש מי שמשלם זה ריאלי...



גלעד

נמרוד
27-03-07, 22:22
זה ראלי בכלל כשעידו מתמחר כל רכב כזה בסביבות ה100 אלף דולר?

עבור לקוחות צבאיים בכל העולם, זה לא רק ריאלי, זה מחיר מבצע.

lizard
27-03-07, 22:26
לא ידעתי את זה. מעניין.
כמה עולה האמר צבאי ? מישהו יודע ?

נמרוד
27-03-07, 22:34
קראתי איפשהו מספרים כמו 150-160 אלף דולר בתור המחיר הרשמי של האמר.

asafk
27-03-07, 22:52
האמר צבאי "רגיל" (יענו, לא מחוזק) בסביבות ה70 אלף$, ערום מתוספות כתינוק ביום הוולדו. והתוספות עולות הרבה...

אסף.

lizard
27-03-07, 22:58
שאלתי פעם את עידו כמה יעלה לקנות זיבר (ללא רישוי כביש כמובן) קומפלט עובד ומוכן. הוא אמר משהו בסביבות ה350 אלף. אז כנראה שהמחיר לא היה בשמים לרכב צבאי.

מה גורם לרכב צבאי להיות יקר כל כך?

asafk
27-03-07, 23:04
סתם דוגמאות לפריטים יקרים... פנס צבאי "משולב" אדום + ברקס + עיני חתול..... 240$. פריטי חשמל שכולם MIL-STD, מנתקי מעגל אוטומטיים או חצי אוטומטיים, שעולים עשרות דולרים לאחד במקום שקל וחצי, צבע מיוחד ויקר מאוד (עומד בחל"כ), מחשב גיר ומנוע של 24V, פילטר שמן כפול, פילטר דלק כפול, דיסקים של 12" במקום 10" בהאמר אזרחי, וו גרירה מחוזק, מערכת קירור מוגדלת, ועוד כל מיני דברים שצריכים לעמוד בתקנים מחמירים (לא תמיד בצדק)- ולכן יקרים יותר.

אסף.

חימושניק
28-03-07, 07:40
אם יש לגרזן מערכת חשמל MIL-STD והוא צבוע ב-CATC, אני אוכל כובע...
פילטר דלק כפול בהאמר נמצא בתהליכי חיסול מתקדמים - מוחלף בפילטר פשוט של אביר, עפ"י הוראה טכנית מלפני כשנתיים, כנראה שאין את זה בגרזן.
פנסים צבאיים משולבים יש רק על כלים שהגיעו איתם מארה"ב. כל רכב שהורכבו/נבנו בארץ לא משתמשים בהם.
מחשב גיר ומנוע 24V - אין. נקודה. הכל 12V, וזו הסיבה למערכת טעינה "כפולה" וקפריזית.
פילטר שמן כפול - הבנתי שגם את הכפילות הזאת מתכננים להכחיד.

מחיר המבצע של הגרזן (והזיבר והאביר והנ"נ וכו') נובע מכך שהוא עומד בתקני חיל חימוש ולא בתקני NATO. אף צבא חבר NATO לא היה קונה את הכלים האלה כמו שהם.

micjeep
28-03-07, 21:40
אם יש לגרזן מערכת חשמל MIL-STD והוא צבוע ב-CATC, אני אוכל כובע...
פילטר דלק כפול בהאמר נמצא בתהליכי חיסול מתקדמים - מוחלף בפילטר פשוט של אביר, עפ"י הוראה טכנית מלפני כשנתיים, כנראה שאין את זה בגרזן.
פנסים צבאיים משולבים יש רק על כלים שהגיעו איתם מארה"ב. כל רכב שהורכבו/נבנו בארץ לא משתמשים בהם.
מחשב גיר ומנוע 24V - אין. נקודה. הכל 12V, וזו הסיבה למערכת טעינה "כפולה" וקפריזית.
פילטר שמן כפול - הבנתי שגם את הכפילות הזאת מתכננים להכחיד.

מחיר המבצע של הגרזן (והזיבר והאביר והנ"נ וכו') נובע מכך שהוא עומד בתקני חיל חימוש ולא בתקני NATO. אף צבא חבר NATO לא היה קונה את הכלים האלה כמו שהם.

יפה שאתה מזלזל בתקנים של חימוש ( יש לבטא עם ע' גרונית ), אבל תדע לך שהתקנים מאוד מאוד מחמירים, ויעיד כל יצרן שהיה צריך לעבור בחינת ייצור ע"י הבוחנים של חימוש...

למה אתה צריך 24וולט ברכב ? אין מע' כפולה,יש רק 12וולט בינתיים...

AvigdorAharon
29-03-07, 06:59
מה גורם לרכב צבאי להיות יקר כל כך?

תקנים צבאיים הרבה הרבה יותר מחמירים מאשר תקנים אזרחיים \ תעשיתיים.
זה נכון לכל התחומים, ולא רק רכב (כמו קשר, ציוד אישי וכו').

אביגדור

חימושניק
29-03-07, 07:55
יפה שאתה מזלזל בתקנים של חימוש ( יש לבטא עם ע' גרונית ), אבל תדע לך שהתקנים מאוד מאוד מחמירים, ויעיד כל יצרן שהיה צריך לעבור בחינת ייצור ע"י הבוחנים של חימוש...

למה אתה צריך 24וולט ברכב ? אין מע' כפולה,יש רק 12וולט בינתיים...

א. שים לב לכינוי שלי.
ב. איפה לעזזאל נכנסת ע' גרונית למילה "חימוש" - סליחה אבל אני לא שולט יותר בשפה הנגדית.
ג. התקנים אולי מחמירים כשמדובר במערכות נשק, אבל כשמדובר ברכב, ישנן כל מיני "הקלות" ביחס לתקני NATO והתוצאה: אבירים, נ"נים, סופות ועוד. הבעייה שלי היא שמתעללים גם ברכבים שעומדים בתקני NATO במקור, כגון האמרים.
ד. צריך מערכת חשמל 24 וולט בגלל תקני NATO, למשל כדי להפעיל מכשירי קשר ברכב. ברגע שמשתמשים במערכות שמקורן ברכב אזרחי (כן, גם בהאמר) יש צורך במערכת חשמל כפולה שיש לה בעיות משלה (בהאמר יש מערכת די מוצלחת אם כי יקרה: אלטרנטור עולה 12K ש"ח בערך, לעומת זאת המערכות הכפולות בסופה הן בכייה לדורות).

micjeep
29-03-07, 13:08
א. שים לב לכינוי שלי.
ב. איפה לעזזאל נכנסת ע' גרונית למילה "חימוש" - סליחה אבל אני לא שולט יותר בשפה הנגדית.
כנראה שאתה לא חימושניק אמיתי...:mrgreen:
ג. התקנים אולי מחמירים כשמדובר במערכות נשק, אבל כשמדובר ברכב, ישנן כל מיני "הקלות" ביחס לתקני NATO והתוצאה: אבירים, נ"נים, סופות ועוד. הבעייה שלי היא שמתעללים גם ברכבים שעומדים בתקני NATO במקור, כגון האמרים.
ד. צריך מערכת חשמל 24 וולט בגלל תקני NATO, למשל כדי להפעיל מכשירי קשר ברכב. בינתיים אין צורך במכשירי קשר ברכב .ברגע שמשתמשים במערכות שמקורן ברכב אזרחי (כן, גם בהאמר) יש צורך במערכת חשמל כפולה שיש לה בעיות משלה (בהאמר יש מערכת די מוצלחת אם כי יקרה: אלטרנטור עולה 12K ש"ח בערך, לעומת זאת המערכות הכפולות בסופה הן בכייה לדורות).

-->