התחברות

צפייה בגרסה מלאה : "שידרוג" דראג-לינק



gmb
27-03-07, 00:11
לאחר הטיול האחרון שבו התעקם הדראג-לינק מסלע קטנטן (כמובן שלא אני עיקמתי, זה היה הסלע...)

חשבתי על לשדרג את הדראג-לינק לצינור חזק יותר... על הדרך, חשבתי גם על אפשרויות להחלפת התפוחים לGM או מה שלא יהיה. מישהו התנסה כבר בהחלפה של הדראג-לינק למשהו מסיבי יותר או עמיד יותר? על אותו המשקל, יש יתרון להחלפות התפוחים למסיביים יותר (של GM או כל חברה אחרת?)

יש תמונות של מה אחרים עשו? (עירא, לדוגמא, אני אשמח לראות תמונה של הדראג-לינק שאתה עשית, לא יצא לבחון אותו מקרוב בטיול. מה בדיוק עשית שם ואיך חיברת הכל?)

רמי

נ.ב
שווה כבר על הדרך להכנס להחלפה של מערכת ההיגוי בהיגוי מעל הסרן?

Bulldog
27-03-07, 00:21
על הדרף תחליף את השפור לכזה שאפשר להחליף לו תפוחים בשני הקצוות.

היו מיספר דיוני עבר בנושא, בגדול, צינור או מוט מחומר חזק יותר, חריטה בשני הקצבות לתפוחים מתאימים וזהו בערך.

אם אתה מתכנן היגוי מעל הנאקל תצטרך למצוא איש מקצוע עם מקדח מתאים (קונוס) למען האמת, אם אתה מתכנן תפוחים יותר גדולים תיצטרך את אותו בעל מיקצוע, אפשר על הדרך להרים את ההיגוי.

עומר

עירא
27-03-07, 01:12
הפתרון של עומר
http://www.jeepolog.com/283.html

הפתרון של חנן
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=106

הפתרון שלי, של אשר ושל אביגדור
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=8477

עירא

AvigdorAharon
29-03-07, 06:35
עדכון קל:

הפתרון של עירא, אשר ושלי הוא בסדר גמור, רק שהחרט כבר לא כל כך מומלץ.
אם אתה הולך על פתרון כזה, חפש חרט אחר.

...my two cents

אביגדור

lizard
29-03-07, 08:57
רמי צור קשר, אני מעוניין בשיפור שכזה לרכב שלי ואולי נוכל להוזיל עלויות אצל החרט (שאני מכיר ועושה יופי של עבודה)

בקשר לתפוחים.
הייתי בחנות לחלקי חילוף ורצו 230 שקל לתפוח GM בלייזר אחד.
האם זה המחיר? איזה תפוח של איזה שנה צריך? של איזה רכב? (חשבתי בלייזר אבל אולי אני טועה).

במחיר של 230 שקל לתפוח, לא כדאי כבר להביא מיסבי קצה ולעשות, לפחות את המוט שפור, עם מיסבי קצה?

נמרוד
29-03-07, 11:41
מיכה, אין יתרון עקרוני למיסבי קצה על תפוחי רכב קונבציונליים במקרה הזה. החיבור ישאר בכל מקרה רק מצד אחד (single sheer). תפוח הגה זה מיסב כדורי איכותי שמתאים בדיוק למה שהוא נועד. ודווקא במוט השפור, המיסב בכלל לא עובד בזויות גדולות.

lizard
29-03-07, 21:41
אבל מצד שני, זה חוסך לי את הכאב ראש של מקדח קוני.

אני עוד לא יודע בכלל איזה תפוחים צריך לקנות. אחרי שאדע אברר מחירים.

נמרוד
30-03-07, 11:29
זה לא חוסך לך כלום. החור בנאקל הוא קוני. אתה צריך להגדיל אותו עבור תפוח GM, או ליישר אותו/לשתול אינסרט עבור בורג רגיל שעובר בתוך מיסב קצה. אין ארוחות חינם.

בכל מקרה, התפוחים הם לא נקודת הכשל בג'יפים, המוטות מתעקמים, לדעתי פשוט צריך מוט עבה וחזק יותר בסגנון של עירא, יותר מזה לא חיוני לג'יפ טיולים.

lizard
30-03-07, 21:28
הכוונה במה שכתבתי היא שזה חוסך לי את הצורך בלקנות מקדח קוני, לפרק את הנאקלים ולקדוח אותם.
אם אני משתמש בקדח בקוטר הרחב של הפתח הקוני אז אני בעצם לא קודח הרבה חומר, נראה לי שזה אפשרי לקדוח את זה עם מקדחה רגילה ובעמידה ללא פירוק של הנאקל.

אני אקח לתצומת ליבי את ההמלצה שלך שלא לגעת בתפוחים כלל. האמת היא שזה נראה לי רעיון בכלל לא רע, מאחר והמחיר של התפוח GM אחד, לפי מה שאמרו לי, שווה למחיר של כל התפוחים לCJ.

AvigdorAharon
01-04-07, 07:02
אני אקח לתצומת ליבי את ההמלצה שלך שלא לגעת בתפוחים כלל. האמת היא שזה נראה לי רעיון בכלל לא רע, מאחר והמחיר של התפוח GM אחד, לפי מה שאמרו לי, שווה למחיר של כל התפוחים לCJ.

לפי זכרוני, תפוח היגוי של CJ עולה 80 ש"ח.

אביגדור

lizard
01-04-07, 09:20
עדיין זה זול יותר מאשר 4 תפוחים ב230 שקל תפוח.
התפוח הארוך בCJ עולה בסביבות ה150.

החלפתי את שלי במסגרת השיפוץ. יש לי 4 חדשים לגמרי.

ערן המסוקס
01-04-07, 10:31
אצלי התפוחים הסטנדרטיים מחזיקים בערך שנה לפני שהם נפסלים בטסט על חופש, שנתיים זה כמעט נס.

מסקנה: אתם לא מטיילים מספיק. :p

היגוי מעל הנאקל נראה לי דבר מבורך במיוחד. בייחוד לרכב מוגבה, ששם יש בונוס נוסף בצורת זויות היגוי הרבה יותר טובות.

ערן המסוקס
15-08-07, 21:14
מקפיץ את השרשור.

עלה לי רעיון לשדרוג מערכת ההיגוי להיגוי מעל הנאקל, ע"י שמוש במיסבי קצה.

היתרון ברעיון התיאורתי שלי - לא צריך לעשות שום שינוי בנאקלים או בפיטמן.

החיסרון - בעיית חוקיות?

הפתרון לרעיון -

ייצור תותבים קוניים בבסיסם, אשר יוכנסו מלמטה בדיוק כמו בתפוחים רגילים, אך יהיו ארוכים יותר כמובן. מלמעלה יולבש מיסב הקצה, וסגירה עם אום אבטחה.

לזרוע הפיטמן ייוצר תותב מיוחד, בשביל להשאיר את החיבור למיסב מלמטה.

דעות יתקבלו בברכה.

מישהו יודע מה מחיר למיסב קצה שיתאים לעבודה?

נמרוד
19-08-07, 12:27
זו היתה כוונתי באינסרט קוני, בתגובה #8. תקפיד שאתה אכן חורט קונוס מתאים, תביא תפוח ישן לחרט בתור דוגמא לקונוס. חרט טוב ידע להעתיק בדיוק. תייצר את זה מפלדה שחורה פשוטה. את הקדח הפנימי לבורג תעשה בהתאמה של כמעט אפס לבורג, שגם אותו תן לחרט בתור דוגמא. תשיג ברגים הכי איכותיים שאתה מוצא, הבורג הוא נקודת הכשל כאן. לדעתי בורג בקוטר 1/2 מתאים - היה על זה דיון לפני כמה חודשים, תוודא. הבורג שאפשר להעביר בחור המקורי בנאקל יקבע את גודל המיסב.


מיסבי קצה בקוטר 1/2 בסביבות 20$ בכל החנויות האמריקאיות, למשל:
http://www.polyperformance.com/shop/product.php?productid=348&cat=154&page=1

לא תמצא סחורה דומה בארץ במחיר כזה. אני בכל אופן לא מצאתי - אשמח לשמוע שיש.

-->