צפייה בגרסה מלאה : קפיצי סי גי vs קפיצים מותאמים לרכב!
שלום
אז הגיע הזמן להתחיל לחשוב (עד לביצוע יש עוד זמן) על הצעד הבא שהוא שיפור של מערכת המתלים
התקציב הוא עד 4000 כולל בולמים
אז מה יש לנו
מצד אחד קפיצי סי גי ומצד שני קפיצים מיוחדים שבאים ממקומות כמו המתלם וכו
מה עדיף? אם אפשר לקבל יתרונות חסרונות ועוד מידע על כל אחת מהאפשרויות?
המטרה היא 1. מהלך מתלה גדול ככל האפשר 2. להכניס צמיג במידה 235
תודה
אדר
הרכב הוא סמו שנת 93
GodsFather
27-03-07, 21:54
מה האורכים של הקפיצים המיוחדים ובהשוואה לקפיצי CJ
האם מדובר בקפיצים ישנים (CJ) וכמה ישנים , יותר נכון לשאול - מהיכן הם יגיעו?
קראת את הכתבה של אלון על השינוי , אני מניח?
אני מעריך שההבדל בין קפיצים של סיקס,לקפיצים של יצרן אחר אבל באותו אורך יהיה קטן יחסית.
היתרון של קפיצי הסיקס:זמינות ומחיר!
אני כבר בחרתי....CJ :mrgreen:
זמינות זה בהחלט יתרון
אבל מה עם הטסט, התושבות החדשות לא יהיו בעיתיות?
ולפי הבנתי אם העבודה לא נעשת לבד המחירים יהיו דיי דומים
יתרון נוסף שיש לדעתי לקפיצים של סיקס זה שהם מותאמים למשקל גבוה בהרבה משל סמו מסכן ולכן הם ישקעו כעבור זמן רב יותר!
GodsFather
27-03-07, 22:27
יחזיקו זמן רב יותר ? אתה מדבר על קפיצים ישנים מול חדשים לחלוטין. לגבי הבדלי עומסים אני לא מבין, אבל בסה"כ מדובר בקפיץ ישן יותר.
קפיצים חדשים לא ישקעו בשנתיים הראשונות (לפחות) , אלא אם הם קקה של חומר ואני בספק אם תקבל כזה חומר אם תפנה למקורות מהימנים. אתה גם לא מתחרה בתחרויות אז אני בספק אם תגיע איתם למאמץ שעלול להזיק להם כל כך מהר כמו שאתה מתאר.
יחד עם זאת , יש אחריות לתקינות הקפיצים ושמירה על גובה מסוים לתקופה מסוימת.
אני מניח שאתה גם לא מדבר על התאמת קפיצים מיוחדים בהזמנה אישית , אלא על התקנת קפיצים משופרים מסל שיפורים שקיים אצל הקפיצאים (שוב, המהימנים) ומכאן שגם לגבי זמינות חלפים במידה ויהיה צורך , אין מה לחשוש לשנים הקרובות.
אני מבין מדבריך שאתה לא תעשה את העבודה לבד , אלא אצל מישהו מבין עניין , במידה ובחרת בCJ, מכאן שנושא המחיר אכן כמעט משתווה.
לגבי בולמים - תתחיל גם לברר בנושא הזה , עם כל המותגים שיש , לסמוראי אין הרבה מה לעשות עם בולמים במחירים מוטרפים. אבל תחשב את ההוצאה הזו גם כן , לפני שאתה רץ להתקין מערכת מתלים, כדי שלא תתקע עם מתלים שלא תוכל לנצל עד תום.
מורי , לך יש סמוראי ארוך , יש הבדל "קטן" בין סמוראי ארוך לקצר וגם את זה צריך לקחת בחשבון כשמתקינים קפיצי CJ. אני מדבר על האורך כמובן. אפילו שמבחינת "קדימה" עדיין צריך תושבת.
סוזי המשתוללת
27-03-07, 22:28
איתי (מתלם) יכול לייצר לך קפיצים יותר ארוכים מהמקורי ושעדיין יתאימו לתושבות המקוריות ותוך כדי גם יגביהו את הרכב משמעותית (ישנו את תחום העבודה כך שתוכל להנמיך באמפ סטופ לטובת צמיגים מוגדלים עד 31 בלי בעייה)
על פי הדרישה שלך הוא גם יכול להתאים את התנהגות הקפיצים מבחינת הרכות שלהם
את כל הנ"ל הוא עשה ברכב שלי ואני מרוצה
היתרון הגדול - הקפיץ חדש ויש שקט נפשי מבחינת שבירה - כך שלא צריך זמינות :-D
גילוי נאות : איתי הוא אחד הספונסרים שלי
GodsFather
27-03-07, 22:34
על זה בדיוק אני מדבר.
גם אצלי יש מערכת מותאמת (רק של חמילבסקי) ואני מרוצה.
האם בעזרת קפיצים מסל שיפורים אני אוכל להגיע למהלך גדול מאוד?
ראיתי את המהלך מתלה של מורי והוא נורא מכובד ואני רוצה להגיע למשהו בסדר גודל כזה (מורי אשמח אם תציין מה גודל המהלך בפתיחה מלאה)
בזמנו (לפני חודשיים בערך) דיברתי עם המתלם וקיבלתי הצעה של 4000 שח לשיפור מערכת המתלים ומכאן נשאלת השאלה מה עדיף. או בקיצור " למי יש יותר גדול?"
GodsFather
27-03-07, 22:58
כן , הרי זה השיפור שמדובר עליו - שיפור מהלך המתלה. הרכות היא בונוס מקבלים על הדרך (אם מגדירים אותה כצורך נוסף)
4000 ש"ח זה כפול ממה שאני שילמתי (ללא קשרים) אלא אם הם כללו גם בולמים ואז זה מתאזן, אבל עד שלא נדע מה שהם הציעו לך ונשווה לסט שלי (או כל סט עכשווי שמשתווה בתנאים , מצד קפיצאים אחרים), אין זו השוואה אמיתית או מקום לפסילה. המתלם בעלי מוניטין מכובד ביותר ומכאן שאם נתנו לך הצעה כזו , גם הסט יהיה איכותי ביותר.
GodsFather
27-03-07, 23:13
אדר, אם תיגש לקפיצאי ותגיד לו שאתה רוצה מהלך של מטר ,הוא יעשה לך את זה.
אבל הוא אחראי מספיק (שוב, המהימנים) ויסביר לך מה בדיוק התוצאות של השיפור לטוב ולרע , ינחה אותך לשינויים נוספים שיש לערוך ברכב וכד'.
יש מצב שהוא גם יסרב לעשות לך את זה , כי זה יהיה מוגזם לרכב שלך ולא יהיה מוכן לקחת את הסיכון שתצא עם כזה דבר מהמפעל שלו. תלוי מה תציב לו.
קפיץ של CJ אחורי למשל, ארוך ב18 ס"מ משל סמוראי מקורי (מורי אמר). תבין איזה מהלך זה נותן לך. אתה צריך גם לקחת בחשבון , הארכת צינורות בלם , שזו עוד הוצאה ואם אתה הולך על יותר מזה אז אולי גם הארכת דרייבשאפטים , התאמת מוט הגה ועוד.
ראית את של מורי (ורק האחורי, כי את הקדמי הוא עדיין לא הרכיב). תראה את של ZIVAYALON שהיה של אלון נקסוס , אני מניח שקראת את הכתבה , אז תראה את זה במציאות (אם זה לא השתנה).
תקח גם מידות , אם זה מוצא חן בעיניך , אפשר גם להתאים כאלה קפיצים של סמוראי ולא חייבים של CJ , למרות שזה כבר קיים (שיקול נוסף). אם זה יהיה מוגזם מידי , אז תשקול את המידה שאתה רוצה.
תתחיל לחקור ידידי, תגלה עולמות חדשים!
1. התקנת קפיצי CJ בסדנא שמכבדת את עצמה לא תעלה לך 4000 ש"ח. זה יעלה לך הרבה יותר. גם אם נניח ואתה תביא להם את הקפיצים, הם עדיין צריכים לבנות את כל המתאמים, נדנדות, לחשב ולבדוק את הגיאומטריה, להתאים דרייבשאפטים, לשים סט בולמים, להאריך צינורות בלם, לתקן את מערכת ההיגוי. תשכחו מסדנא לזה, זה יעלה לכם יותר מחצי אוטו (ובצדק). צאו מהסרט, סדנא = עבודה מקצועית מהאיכות הכי גבוהה = כסף. אין ארוחות חינם וזה לא מוצר מדף בייצור סדרתי (בארץ).
2. בהתעלמות מגיל הקפיצים, ההבדל העיקרי בין קפיצי CJ לסט מיצרן מוכר הוא האורך. לא ה"קושי" (בטח שלא אורך החיים), לא החומר (אם כי קפיצי CJ אכן דקים יותר), האורך. זה אומר מהלך מתלה גדול בהרבה ממה שתקבל בקיט סטנדרטי מהמתלם/חמילבסקי/יצרן אחר.
3.הגובה לא קשור לאורך הקפיץ, הוא קשור רק לקושי שלו ולקשת ההתחלתית.
4. רוצה לקנות קיט לקפיצי CJ ולהרכיב לבד? קנה בחו"ל. לא רוצה לבד? רד מCJ, יקר לך.
5. צמיגי 235 אתה יכול להכניס גם על קפיץ מקורי.
6. אם תיגש לקפיצאי ותגיד שאתה רוצה מהלך של מטר הוא יגיד שזה בלתי אפשרי (מה אתה חושב שאמרו לי על קפיצי הCJ בהתחלה?). אם תלך לסדנא הם יעשו לך את זה, אבל זה יעלה לך.
לאנשים שקונים דברים והפרוטה לא בכיסם (רוב בעלי הסמוראי) אין מה לחשוב על קפיצי CJ, אלא אם מורי מציע משהו בזול.
קח בחשבון שהצמיגים בתמונה הם 32', אז לנסות ליחס את קצה הצמיג לדופן הרכב זו שגיאה. שים לב איפה מרכז הג'אנט (הג'אנט הוא 16):
http://pic.hevre.co.il/Files/DBEF05BEFA8943B0A8F23411638E4B06/norm_B45AB3E7E962467F95E911E6DB88B492.JP G
עוד 2 דוגמאות, הראשונה היא קיט של אחד המשפרים בפתיחה מלאה (גלגל באוויר) והשניה של קיט CJ בפתיחה לא מלאה. השלישית היא כדי שתקבל פרופורציה לגודל הצמיג. התנצלותי על גודל התמונות.
http://img124.imageshack.us/img124/3593/p2230010vt4.jpg
http://img78.imageshack.us/img78/7265/p2250061xd3.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/2813/p2230004tz7.jpg
GodsFather
28-03-07, 01:25
צירפתי תמונות לצורך המחשה - סט הקפיצים שמותקן אצלי , תוצרת חמילבסקי. בתוספת בולמי TD , צינורות בלם מוארכים ב12 ס"מ מהמקור , ללא צורך בהארכות דרייבשאפט ואו שינויים במיקומי תושבות. נטו עלים,בולמים בהתאם וצנרת בילום.
זה אמנם לא ארוך כמו CJ , אבל אני מבסוט מהמצב הנוכחי בהתחשב בהשקעה ופוטנציאל העירגול במידה וארצה לדחוף 235 או אפילו 31.
אלון , לגבי 6 , אני לא יודע עם מי אתה דיברת , אבל כשאני ביררתי , הסבירו לי שזה בלתי אפשרי לא כי אין מקום לקפיץ או כי לא קיים קפיץ במידה הזו, אלא כי הם לא מוכנים לקחת את הסיכון שמישהו יצא עם כזה דבר לכביש מבלי שכל המכלולים שונו כראוי (כמו שאמרת , דרייבשאפטים, היגוי וכד') ומכיוון שהם לא משנים את כל המכלולים , הם לא יקחו אחריות.
סדנא תעשה את כל הדברים ותפנה לקפיצאי רק בשביל לקחת את חומר הגלם בהתאם למידה הרצויה. מה שאתה עשית , אפשר להגדיר כעבודת סדנא.( and a damn good one,i think).
ספציפית לגבי קיט CJ , היה מקום לדבר עם חמילבסקי (ושוב , מבלי קשרים/קומבינות , פשוט לקוח שרוצה קיט).
לגבי 5 - כמה מהלך ישאר לו עם 235 בקפיץ מקורי? אחרי ערגול כל כך מסיבי ומבלי להאריך נדנדות ביותר מ10ס"מ?
ואם אפשר לשאול - מה בדיוק קיט שיפור בתמונה 1 ?
השאלה כרגע היא למי שבבעלותו סמוראי עם מתלי סי גי
האם אחרי כל הסיפור היה צורך בתיקון\הארכה של דרייבשאפטים?
האם אחרי כל הסיפור היה צורך בתיקון זוויות היגוי?
בוקר טוב
אדר,המטרה היא לא רכב גבוה במיוחד.המטרה היא רכב בגובה סביר שלא יורד,ובעיקר גמישות שמאפשרת פתיחת מתלה טובה.
ניתן להגיע לתוצאות דומות עם כל מיני סט-אפים של קפיצים,רק ששל הסיקס זמינים בקלות.
תיקון זוויות ההיגוי נעשה בהתאם לצורך,כנ"ל לגבי גלי ההינע.
תחשוב מה המטרה ולפיה תפעל.
אפשר לבנות הכל. אפשר לבנות כך שלא תצטרך הארכה לדרייבשאפטים, אפשר לבנות כך שלא תהיה חייב שינוי בהיגוי. הבעיה שלך היא מי יתכנן לך את זה, כי אף אחד לא יעשה את זה חינם.
6. אמיר, זו בדיוק הנקודה עם קפיצאים. הם מתעסקים רק בקפיצים וכשאתה בונה מערכת מתלים חדשה הקפיצים הם החלק הכי קטן בכל התהליך; גיאומטרית מתלה, היגוי, שינויים נלווים, פבריקציות וכד' הם רוב העבודה. קפיצאי פשוט לא יכול לבנות לך מערכת מתלים, הוא רק יכול להחליף קפיצים. במשפט אחד, ההבדל בין לשים קפיצי CJ לסט קפיצים מן המוכן הוא שקפיצי CJ זה לבנות מתלה מחדש, מן המוכן זה רק להחליף קפיצים/בולמים/צינורות בלם.
מה שאני עשיתי לא מגרד עבודת סדנא. אני התפשרתי במגבלות היכולת שלי וגם כך זה לקח כמה וכמה חושדים טובים של לימוד, תכנון, נסיונות כושלים, דיבאגינג (שתכ'לס, לא באמת נגמר)... סדנא תוציא לך את זה בפרק זמן מוגבל (וקצר משלי משמעותית), באיכות גבוהה בהרבה, בלי דיבאגינג ששווה לדבר עליו. על זה אתה משלם $$.
3. כמה מהלך ישאר? כלום וחצי. גם עם נדנדות ארוכות יהיה לו כלום וחצי. גם היום יש לו כלום וחצי. אני לא חושב ש235 מוריד כל כך הרבה מהלך שזה משנה.
תמונה 1 זה קיט עם מאיות מוארכות. אני לא זוכר אם זה היה המוצר הסופי או המוצר הבעייתי, אבל אם אתה אומר שזה נראה רע אז זה כנראה היה לפני ששינו לו את זה שוב. זה גם לא רחוק משלך, שים לב שהתמונה צולמה מלמטה למעלה ולא מלמעלה למטה כמו אצלך. תראה איפה קו הצמיג (זה היה 215, אם אני זוכר נכון).
אמיר,
בפתיחה מלאה ובמבט צד איפה החלק העליון של הצמיג האחורי שלך מגיע ביחס לרכב? (אמצע הקנט השחור, חלקו העליון, בדיוק לקו התחתון של הבודי וכו').
והקדמי (עם אותן נקודות ייחוס)?
GodsFather
29-03-07, 17:36
הנה תמונה מהצד , אולי זה יעזור (אחורי בלבד אבל באויר וכך גם הקדמי בהצלבה, תמונה של קדמי אני צריך לחפש או לצלם במיוחד ואני אעשה זאת אם תבקש )
דרך אגב, מבדיקה שערכתי לחלק האחורי , הבולם TD שלי נפתח מקסימלית ל55 ס"מ ללא חיבור לגוף הרכב, אם אני מחבר אותו לרכב, הפתיחה מגיעה ל53 ס"מ. הרמתי עם ג'ק עד שהגלגל היה באויר (רק אחד בכל פעם)
מדדתי בולם קודם שהיה זרוק לי בבית והוא מגיע ל44 ס"מ.
כלומר שיפור של 9 ס"מ עם שאקלים קטנים מקוריים ולא מוארכים.
שאלה שעלתה - מתי גמישות השלדה באה לידי ביטוי, אם בכלל ? האם רק כאשר מגיעים להצלבה או שמספיק מה שעשיתי עם הג'ק?
נ.ב.
מעניין היה לחבר רבולברים לצורך הבדיקה ורק בשביל הבדיקה, והתמונה היפה שיכלה להיות (לא נכנס פה לדיונים אם זה טוב או לא)
אצלי מתגבשת החלטה
הכיוון שלי הוא קפיצי סי גי
ועד לביצוע יש עוד הרבה זמן
אצלי מתגבשת החלטה
הכיוון שלי הוא קפיצי סי גי
ועד לביצוע יש עוד הרבה זמן
למה לא ללכת על קפיצי סי גיי חדשים, שיוצרו אצל קפיצאי, ואולי אפילו הוא יוכל לבנות אותם כך שיתאימו לרוחב התושבות המקוריות. אתה אומנם משלם יותר, אבל גם מרוויח אמינות טובה לעין שיעור.
GodsFather
30-03-07, 20:22
להרכיב אותם הוא לא ירכיב לך (קפיצאי מקצועי). אתה יכול להזמין.
אתה יכול גם להגיד לו שאתה רוצה קפיצים לסמוראי באורך זהה לשל CJ וגם יותר מזה.
רק לקחת בחשבון שאם אכן בחרת באורכים שכאלה , אתה מתעסק עם מבנה הרכב וצריך בעל מקצוע שיעשה לך את עבודת השינויים , אחרת אתה נכנס לצרה.
להרכיב אותם הוא לא ירכיב לך (קפיצאי מקצועי). אתה יכול להזמין.
אתה יכול גם להגיד לו שאתה רוצה קפיצים לסמוראי באורך זהה לשל CJ וגם יותר מזה.
רק לקחת בחשבון שאם אכן בחרת באורכים שכאלה , אתה מתעסק עם מבנה הרכב וצריך בעל מקצוע שיעשה לך את עבודת השינויים , אחרת אתה נכנס לצרה.
אתה יכול בבקשה לפרט לי את גודל הצרה? כדי שזה יכנס לשיקול הדעת
והאם קפיצים של סמוראי באורך של קפיצי סיקס יתנו תוצאה דומה? והאם בשבילהם צריך לבנות תושבות?
א.הוא מתכוון שאם העבודה תעשה בחובבניות,אתה נכנס לצרה (צודק...)
ב. הסיבה שצריך לבנות תושבות חדשות לקפיצים של סיקס היא האורך שלהם.לכן,כל קפיץ באורך דומה יחייב שינוי בתושבות.
ניתן להאריך מעט את הקפיץ ללא שינוי בתושבות ,אך התוצאה תהיה בהתאם.
דעות וסיפורים על הקיט הזה
5 אינצ של קלמיני לסמוראי 93
http://www.puresuzuki.com/super_5.htm
מכיל שאקל רוורס, ע"ע מילון המונחים.
אוקי ירדתי מהקיט הזה
כל הסיפור עם ההיגוי ההזוי הזה קצת מפחיד
האם ישנם קיטים אחרים של 5 אינצ שבאים בלי שאקל רוורס??
ואם כן אז אפשר שמות של חברות כאלה או קשורים?
ברוקי רוד מצאתי הרבה של spoa ואני לא רוצה לעשות את זה!
ובאתר של קלמיני זה היחיד שיש להם עם 5 אינצ!
אנא ממכם עזרו לאדם נואש? :cry:
אני לא מבין למה אתה ננעל על 5'. אתה כולה רוצה לשים 235, אתה יכול לעשות את זה גם עם 2'.
אבל 5' לא יתן גם הרבה יותר מהלך??
ומי יודע מה העתיד צופן בשביל המידה שלי אולי הסמוראי ישמין
אבל המהלך חשוב לי מאוד
ראיתי איפשהו באתר מעין סוג של דרופ קיט לקפיצי עלים מה זה בידיוק והאם מישהו יכול להפנות אותי לקישור מתאים
זה היה נראה לא בטיחותי בעליל אבל אני רוצה לראות מה זה
אין קשר בין הגובה למהלך המתלה, תכניס את זה לראש טוב טוב. עבור הגבהה מסויימת ברכב ספציפי יתכן קשר, אבל באופן כללי זה לא נכון.
אתה יכול לקבל מהלך ענק עם 0 הגבהה, אתה יכול לקבל הגבהה ענקית עם 0 מהלך. הקיט של ה2' של קלמיני יתן לך נקודת ביניים טובה, אבל איך תביא לארץ?
לך למתלם/קפיצאי אחר, סדר לעצמך סט קפיצים נורמלי ושלום על ישראל. לי זה נראה שאתה עושה הר מעכבר; אתה רק רוצה צמיג 235, שים אותו עם ההגבהה המינימלית ההכרחית כדי להכניס אותו כמו שצריך וזהו. אתה חושב שבעתיד תרצה יותר? תחליט. אי אפשר לאכול עוגה ולהשאיר אותה שלמה.
GodsFather
05-04-07, 19:30
קבל טיפ - יש פה בחור , מתחרה בקרוס-קאונטרי (על כל המשתמע) ויש שיאמרו משוגע בראש.
קוראים לו "סוזי המשתוללת".
יש לו סמוראי קצר סגור עם קיט שבנה לו המתלם ולא קיט משוגע של מליון אינץ'
הוא רוכב על 235 עם קיט של 4.16
הרכב לא נראה כאילו נחת ממאדים אלא סטנדרטי לחלוטין , אבל מה שהוא עושה (מעבר ליכולות הנהג המדהימות של שמוליק) , מראה ששיקולי המתלים היו נכונים מאד - מהלך מספק, גובה מספק, בקיצור תכנון כראוי (נוציא לרגע את הנעילות).
יש פה כתבות על הרכב הזה ועל הצוות ,תתייעץ איתו (אולי הוא אפילו יראה את השרשור ויזרוק כאן את נתוני המתלים שלו בעצמו).
רון סמוראי
07-04-07, 17:21
שלום לכולם........
כמה יעלה לי השיפור עם קפיצי סי ג'י רק חלקים הכל כולל הכל?
מה צריך להחליף?
מה הנזקים או שאין?
combina347
07-04-07, 18:56
מתאמים להרכבת קפיצי סיגיי על סמוראי למכירה+צינורות ברקס להארכה
0526-888404 קובי
הקיט היה מורכב על הסמוראית שלי היום אני עם משהו לגמרי אחר
בניה עצמית
מי שזקוק ליעוץ עזרה או חוות דעת יכול להתקשר
ערב טוב ושבת שלום לכולם
בחודשים האחרונים התגבשה החלטה (תופים)........................
קפיצי cj
הם הורכבו והיום הרכב כבר נסע נסיעת מבחן קלה
מהלך מתלה עוד לא נמדד במלואו כי אני לא מצליח להגיע לפתיחה מלאה של המתלה...(ויש לזה עדים)
עוד תמונות אני יעלה ברגע שאני יצליח להעביר מהפלאפון למחשב...
תודה לכולכם...
ההקפצה של השרשור גרמה לי לקרוא את כולו וזה מאד רלוונטי עבורי. בכל החיפושים שעשיתי לא הגעתי לשרשור הזה.
תן בבקשה את כל הפרטים: עלות, מקום ביצוע העבודה, השינויים שנעשו...
יאללה תתחיל לכתוב. :lol:
יונתן
עוד תמונות
אני עדיין לא הצלחתי לפתוח את כל המתלה :mad:
ועדיין לא הצלחתי להעביר את התמונות מהפלאפון...
אבל בעזרת השם והטיולים שמתוכננים בחגים המתלים יקבלו קבלת פנים מתאימה
GodsFather
12-09-07, 10:46
אם לא תצליח לפתוח מהלך מתלה עד סוף החג , דבר איתי, אני אעזור לך :-)
מברוק על הביצוע
גם אני אשמח לפרטים - מי עשה , מה נעשה בדיוק , סוג הבולמים , מידות וכד'
וכמובן רשמים לאחר עבודה בשטח - האם מורגש יתרון וכד'.
שנה טובה ומלאת עבירות!
שלום שלום
מאחר ואני לא מרוצה (שוב) מהמלך מתלה שלי, שהוא דיי מכובד אבל אין מה לעשות צריך עוד.
אני חושב על ריבולברים!!!
אשמח לשמוע בעד ונגד...
ואם למישהו יש עוד רעיונות להגדלת המהלך מתלה אני גם אשמח לשמוע!
על הרכב יש כבר שאקלים ארוכים וקפיצי סי גי!
תודה
אדר
אהלן אדר ,
הרבה זמן לא שמעתי ממך .
טוב אני לא בעל נסיון ,אבל אני זוכר שליאור פעם סיפר לי שהוא התהפך בגלל המתקן הזה.
הסיבה: שהסרן לא באמת נלחץ לקרקע ונותן לך אשליה מסויימת שהרכב על הקרקע אבל הוא בעצם דיי באוויר.
ואז ....
אבל זה כן נותן פתיחה יותר גדולה .
עד כמה זה כדאי .
את זה נשאיר למומחים.
אחד הנושאים היותר נדושים בפורום, חיפוש משהו..
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=17342&highlight=%F8%E9%E1%E5%EC%E1%F8%E9%ED
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=11680&highlight=%F8%E9%E1%E5%EC%E1%F8%E9%ED
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=1885&highlight=%F8%E9%E1%E5%EC%E1%F8%E9%ED
ויש שם עוד המון
חנן-ג'יפולוג
04-04-08, 17:58
אחד הרעיונות היותר מטומטמים שהגיעו לעולם השטח. בצע חיפוש בפורום, ורד מזה.
שלום
אני מעוניין להגדיל עוד את מהלך המתלה שלי...
אני מעוניין לשמוע רעיונות.
אחד מהרעיונות שלי היו הוא לקנות קפיצים משופרים של סי גי ולהרכיב במקום הקפיץ שנמצא אצלי מאחורה!
חייב עוד מהלך מתלה
עוד רעיונות יבואו בשמחה...
תודה
תגיד אדר..
מאיפה מגיעה האובססיה המטורפת הזאת למהלכי מתלה? זה מה שכמעט כל ג'יפאי מרגיש בקשר לצמיגים שלו... אבל מה אתה חושב שתשיג במהלך מתלה יותר גדול?
גם ככה יש לך יותר מפי-2 מסמוראי ממוצע, ורוב הסיכויים שגם יותר מזה..מה חסר לך?
דבר אחד שלא הצלחתי להבין עד עכשיו זה...
ברגע ששמים נעילה (או שתי נעילות) כל הרעיון הזה של מהלך מתלים מתחיל להראות כלא רלוונטי... זה לא באמת משנה את הגלגל עם האחיזה הפחות טובה יהיה ממש באוויר או יגע קלות באדמה (למרות שבטח יש כאן סיכוי של אחד ל.... שכן דווקא זה מה שיעזור, אבל נראה לי בראש שזה יהיה ממש נדיר) ישנה משהו. הנעילה כמעט ומבטלת את הצורך במהלך "טוב יותר" ממה שיש נגיד לסיקס ממוצע או סופה עם מתלים סבירים, או סמוראי... לא כן?
רמי
GodsFather
05-04-08, 09:58
אדר , למה אתה לא מרוצה ממהלך המתלה ? הגעת לפתיחה מלאה סוף סוף ? אם אני לא טועה יש לרכב שלך פתיחה של 55 ס"מ לצד עם הבולמים שהרכבת בעת המעבר לקפיצי SIX ושזו הייתה פשרה מבחינתך. בדקת שזה לא הבולם שמגביל את הפתיחה ? אולי אפשר לפתוח עוד עם בולם יותר ארוך ?
בכל מקרה, רבולברים לא יתרמו לך , אלא אם אתה מחפש קצת פוזה לתמונות, אז אפשר להתקין, אני אצלם אותך יפה בכמה מקומות ואח"כ להוריד. תוכל לתלות פוסטרים ולספר לבחורות או בחורים , אם אתה בקטע :twisted:
שקלת SPOA ? אמנם עבודה יותר מורכבת אבל תרוויח כמה ס"מ טובים.
השאלה היא מה אתה מחפש ? להגיד שיש לך את המהלך הכי גדול בארץ, להרגיש שהגעת למיצוי יכולות השיפור הריאליות, או סתם לזרוק כסף (שזה לגיטימי לחלוטין)?
דבר איתי, אמיר
דבר אחד שלא הצלחתי להבין עד עכשיו זה...
ברגע ששמים נעילה (או שתי נעילות) כל הרעיון הזה של מהלך מתלים מתחיל להראות כלא רלוונטי...
רמי
זה משפר לך את מיקום מרכז הכובד כי אתה מקרב "חלקים כבדים" לקרקע.
לא במקרה של מתלה נפרד כל כך כמו במקרה של סרן חי שיש לו משקל בלתי מוקפץ גדול.
תחשוב על גלגל שנפתח למהלך קטן או סטנדרטי ונמצא בקו אחד עם מרכז הכובד של הרכב, משהו כמו עליה של מדרגה גבוהה בזוית למדרגה כך שגלגל אחד עולה כל פעם.
במצב כזה של הצלבה חזקה מאד כשהרכב מתנדנד על 2 פינות נגדיות ומשחק בעצם עם מרכז הכובד תו"כ התקדמות.
ההתקדמות הנעולה כשגלגל אחורי פתוח עד הסוף יכולה בקלות להפוך אותך, אח"כ םע ההתקדמות כשגלגל קדמי מונף גבוה ועדיין הרכב בזוית וגלגל אחורי עוד לא עלה על המדרגה אתה במצב קרוב לנקודה שהרכב במצב המראה למעלה ובגבול שבין "לצנוח" למטה או להתהפך הצידה אחורה.
באותו המצב רכב עם מהלך טוב בהרבה יהיה מאוזן יותר מבחינת שפ"צ וכלל לא קרוב לגבול של היפוך.
המהלך נותן לך מרווח יציבות גדול בהרבה מה שמכוון אותך שזה טוב בעיקר למכשולים ומצבי עבירות קשה ולא כל אחד צריך את זה.
GodsFather
05-04-08, 15:31
אדר ,אתה תוקף מכמה שרשורים , בוא ננסה לרכז את זה במקום אחד, כדי שגם לא נכתוב כפול וגם כולם יוכלו לעזור ולא יפספסו.
אולי שווה שהמנהלים יעזרו כאן ויגזרו את השרשורים לאחד מסודר.
בכל מקרה , זה לא קשור לנושא של השרשור הזה , יותר של השני.
נמשיך משם. ואלעד, לא צריך לאכול אותו ,ננסה להבין את מה שעומד מאחורי הרצון שלו ונמצא לו פתרון.
*** (שרשור משני על ריבולברים מוזג לתוך הנושא על פי עצת אמיר. - המערכת) ***
המשכתי מהשרשור השני
בדקתי את המהלך עם בולם ובלי, והוא אותו הדבר.
נראה לי שברמת העיקרון אני סתם מחפש תירוץ לזרוק כסף, כרגע הרכב שלי בערך 200 מטר מהרצפה וכמעט אין מהלך מתלה (כי אני אידיוט ועירגלתי את הקפיצים הרבה יותר מידי)
אני חשבתי על spoa ביחד עם הקפיצים של הסיקס (כמובן שהקפיצים יהיו שטוחים ככל האפשר)
אני חשבתי על spoa ביחד עם הקפיצים של הסיקס (כמובן שהקפיצים יהיו שטוחים ככל האפשר)
חכה בסבלנות ותוכל להתרשם מהסט אפ הזה אצלי... :razz:
GodsFather
06-04-08, 19:34
אז תהפוך את המחשבה למעשה - SPOA יתן לך 5-6 ס"מ גובה לפחות, שהיום אתה מקבל בגלל הערגול. כל מה שתשטח , ילך לטובת המהלך ויש מצב (לא יכול להתחייב לך) שגם נוחות הנסיעה תשתפר.
זו עבודה לא פשוטה וצריך שמקצוען יעשה אותה - כיוון הסרן לזווית הנכונה (אחרת יהיו בעיות עם הדרייבשאפט), ריתוך תושבות מדויק, מערכת ההיגוי תצטרך גם שינוי (דרך אגב ,אצלך כרגע זה שונה מהמקור?) ואני בטוח שיש עוד דברים שאני מפספס.
זה יכול להיות אחלה פרויקט, יש כמה שעשו את זה כבר - קובי קומבינה , כפיר , צחי מדהלה ואני בטוח שיש עוד שלא מוכרים. בחו"ל, אין מה לדבר, זה אחד הדברים הבסיסיים, ויש גם קיטים מוכנים לזה , שווה אולי לקנות קיט ומשם להמשיך.
אם אין לך עכשיו מהלך מתלה , זה אומר שאתה עולה לרכב עם סולם ? תן תמונה של המצב כיום , אני לא ראיתי אותך כבר תקופה ארוכה (תרתי משמע ארוכה :mrgreen: )
אני חשבתי על spoa ביחד עם הקפיצים של הסיקס (כמובן שהקפיצים יהיו שטוחים ככל האפשר)
הבטחתי להראות את זה אצלי, ואני מקיים.(בקרוב אצלך??? :twisted: )
ודרך אגב-הרכב הזה הוא הפרויקט הבא... :lol:
GodsFather
24-05-08, 20:32
מורי , שפוך קצת מספרים - פתיחה , סגירה וכד'.
אני רואה שהזזת גם את הבולם עצמו למצב אלכסוני וגם ייצרת תושבת לחיבור הקדמי, זה מחייב ?
מה עם הפרונט ?
נראה לי שאני אקפוץ אלייך בקרוב , המשך בה"פ/טלפון.
מורי - נראה מרשים מאוד.
בתמונה שבה רואים את הרכב מהצד, זה נראה שיש נדנדה גם בצד הפנימי של הקפיץ. ייתכן??
איתי.
GodsFather
24-05-08, 20:48
מורי - נראה מרשים מאוד.
בתמונה שבה רואים את הרכב מהצד, זה נראה שיש נדנדה גם בצד הפנימי של הקפיץ. ייתכן??
איתי.
זה לא נדנדה , הוא יצר תושבת חדשה , כמו אצל אדר, אם ראית
כי העלה ארוך מידי ויש בעיה עם הבורג מרכוז, לפחות ממה שהוא הסביר לי פעם.
מורי , שפוך קצת מספרים - פתיחה , סגירה וכד'.
אני רואה שהזזת גם את הבולם עצמו למצב אלכסוני וגם ייצרת תושבת לחיבור הקדמי, זה מחייב ?
מה עם הפרונט ?
נראה לי שאני אקפוץ אלייך בקרוב , המשך בה"פ/טלפון.
אמיר.
מהלך המתלה הוא כ-45 ס"מ.(שיוגבלו מעט כי הצמיג קורע לי את הכנף)
תושבות הקפיצים עברו שינויים,כנ"ל תושבות הבולמים כדי להכניס בולם שלא יגביל את המהלך (מחייב לסט-אפ שכזה)
כל זה יושב על סרן אחורי רחב (של מודל מסולסל...),נעול ומחוזק,עם צמיגים 30".
לגבי הפרונט-בתכנון שינוי תושבות ,עם קפיץ ארוך ביצור מיוחד,ושינוי בתושבות הבולמים.
בקרוב אעלה את כל מה שאני מתכנן ובונה בפורום הבונים.
אז מתי אתה קופץ?
זה יפה ככה צריך להיראות מהלך!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.