התחברות

צפייה בגרסה מלאה : LOW קופץ, במיוחד במאמץ - בעיה ב TRANFER ?



skhaikin
03-04-07, 20:52
שלום,

לאחרונה יש לי תופעה לא נעימה של LOW שקופץ למצב ניוטרל, מלווה בצליל חריקה. בהתחלה זה היה קורה כשג'יפ היה במאמץ (טיפוס על סלעים למשל) אבל לאחרונה זה התחיל גם כשסתם אני משלב LOW על כביש ומתחיל לנסוע (ברור שאני לא נוסע בדרך כלל ב LOW על כביש, אלא רק לשם בדיקה). ממה להתחיל לבדוק ? האם זו בהכרח בעיה רצינית ב TRANSFER או ב GEAR-BOX או יכול להיות משהו קטן שאפשר לסדר לבד בלי לתתת למוסכניק אמריקאי לשדוד אותך (האמינו לי, אלה יותר יקרים מבישראל)...

אם צריך סימפטומים / בדיקות נוספות לפני שאתם יכולים לייעץ - אשמח לבצע.

תודה,
-סרגיי מאורגון הרחוקה...

skhaikin
06-04-07, 20:50
אנשיייים ??? אף אחד לא נתקל בתופעה כזו ?

Bulldog
06-04-07, 21:53
אהלן סרגיי.
תנסה לזהות עם הבעייה היא בידית שילוב (משהו מפריע לה) או פנימית.
איזה רכב בדיוק? איזה סוג טרנספר?
יהיה לך יותר זול לקנות אחד מפרוק מאשר לשפץ (גם בארה"ב)
עוד פרטים, עוד פתרונות.
עומר
טקסס

gooja
06-04-07, 22:19
לאחרונה אני סובל מאותה הבעיה.

ירידה ב LOW, אחרי שמתחילה בלימת המנוע, כמה מטרים, והטרנספר קופץ לניוטרל, מלווה ברעש חריקה שנובע מזה שהטרנספר רוצה להתנתק לN אבל וא עדיין מסתובב.

היום בבוקר, בנחל צין, בעליה, קפץ לראשונה.

אשמח אם למישהו יש רעיון, מלבד להחליף את כל הטרנספר. . .


תודה,
אפי צ.

נ.ב.
סרגיי, ד"ש לקטנה.

skhaikin
07-04-07, 21:20
עומר - זה Jeep Wrangler TJ 2001. אני חושב שזה אותו טרנספר כמו שיש לסופות החדשות יחסית.
השאלה שלי היא איך אני בדיוק מבין אם הבעיה היא בידית בלבד ?


-סרגיי

עמי-ו
08-04-07, 11:27
לא ממש מבין בסופות (למרות שלאחרונה רכשתי אחת) אבל ידוע לי מנסיון עבר שכשתושבות מנוע/גיר נחלשות או נקרעות הן מסוגלות לעשות את אותה תופעה מכיוון שנגרמת תזוזה יחסית גבוהה בין המנוע/גיר לבין הבודי. במצב כזה אחת מהידיות (של הגיר או הטרנספר) עלולות לפגוע בשולי השחרור בבודי (החור שבתוכו זזה הידית) וכאשר יש לחץ גבוה דהיינו כשהרכב במאמץ יש לחץ גדול מדי על הידית שגורם להזזתה.
בכדי לבדוק את האפשרות הנ"ל יש צורך להפשיל את הכיסוי שנמצא על ידית הטרספר בכדי לראות מה קורה בשעת מאמץ.
מעבר לכך אם הבעיה לא נראית לעין יש צורך לדעתי לפרק גיר ולראות מה הסתבך שם.
בהצלחה.

davat
13-04-07, 12:23
הי, זה קרה לי ברנגלר שנת '90.
תכניס ל-LOW ואז תבדוק מתחת לרכב את הזרוע שמחברת את ידית ההילוכים לטראנספר. רוב הסיכויים שהזרוע לא נכנסה עד הסוף ( לא ננעלה ) ואת זה,לפחות אצלי, ניתן לווסת ע"י כיוון בורג.

בהצלחה.
דיויד.

ryanai
13-04-07, 13:33
מסכים - תנסה לכוון את הידית לפי ה FSM

skhaikin
14-04-07, 04:36
תודה על העיצה, אנסה את זה שאחזור לארה"ב בעוד שבועיים ואדווח על תוצאה. מאיפה התדפיס שצירפת - ספר שך היינס ?

ryanai
14-04-07, 10:33
התדפיס מ Factory Service Manual המקורי של קרייזלר ל TJ 2005

(גרסת PDF - ספר חובה :cool: )

skhaikin
06-05-07, 05:25
המשך לסיפור - תקלה אותרה, וכמובן אני מודה שבחיים לא הייתי עולה על זה לבד. מזל שיש פה מוסך מקצועי ואמין שמתמחה בשיפורי 4X4.

הסתבר שמי שעשה התקנת ה LIFT בג'יפ עשה טעות ולא כוונן את הזווית שבה מותקן המנוע. כתוצעה מכך, המנוע זז כ 2 סנטימטר מהמקום שהוא אמור להיות (החלק האחורי כמעט נגע בקיר האש). הסיפור הזה הפעיל לחץ על תיבת הילוכים, ובהמשך על הטרנספר וגרם לעיקום המוט שמחבר ידית השליטה בטרנספר לטרנספר עצמו (מצטער אם אני משתמש במושגים מבלבלים). זה גרם לקפיצת הטרנספר מ LOW ל NEUTRAL. בקיצור, בעזרת שני לומים וקצת קללות הם החזירו את המנוע למקומו, עשו חיזוקים (לא יודע איך ואיפה - הם עשו את זה מהר), יישרו את המוט המעוקם וטענו שהכל בסדר. מחר נסע לשטח ונבדוק. נזק של 35$ - פייר מספיק. מקווה שיהיה בסדר.

-סרגיי

-->