צפייה בגרסה מלאה : האם מצערת tbi זקוקה ל"אתחול " מחדש לאחר החלפת קיט שיפוץ?
לאחר החלפת קיט אטמים קומפלט+ניקויי פיזי יסודי בעזרת ספריי קרבורטורים וסמרטוט של החיישנים שעליה כגון המנוע צעדים והtps ,לאחר הרכבתה למקומה על סעפת היניקה וחיבור כל הקונקטורים החשמליים+צינורות הוואקום המנוע אמור להניע במכה ראשונה באופן "עגול" או שהמצערת זקוקה ל"אתחול" מחדש ע"י המחשב ועקב זה יהיו קשיים בהנעה או בייצוב המנוע בסרק?
אוליי בכל זאת מישהו יכול לעזור בעניין?
דיברתי כרגע עם מישהו שמבין עניין קצת בתחום והוסבר לי שבמערכת הזרקה חד נקודתית אין צורך לבצע שום כיוון אלא המערכת עושה ריסט עצמי מול המחשב בעת פתיחת הסוויץ בפעם הראשונה ,האם יש אמת בדבריו מה דעתכם?
ועוד דבר שהוזכר בשיחה הוא שבכלל כמעט ואין צורך בכלל לבצע ניקויי למצערת מכיוון שההזרקה מתבצעת מעל הפרפר וכך הוא מתנקה כל הזמן ע"י הדלק, יש הגיון בתיאוריה הזאת?
אשמח לשמוע עוד דיעות בעניין מבעליי ניסיון
יש לכוון את ה tps ולאפס את מנוע הצעדם
איך מאפסים ומכוונים את החיישנים רק במוסך עם הציוד המתאים?
בכדי לאפס את מנוע הצעדים אתה מקצר בקונקטור דיאגנוזה את a ו b
מפעיל סוויץ ומחכה דקה בינתיים לך לכיוון הבית מצערת אתה צריך לשמוע תיקתוקים ,
פה המנוע צעדים נסגר , כבה סוויץ נתק את הקונקטור של המנוע צעדים
וכוון את הטורים כמה שיותר נמוך כשהמנוע עדיין עובד עגול , כבה הסוויץ הוצא את הקצר(ג'מפר)
החזר את הקונקטור של מנוע הצעדים וזהו איפסת אותו עכשיו את חיישן מצב המצערת
פותח 2 אלנים שלו לוקח אבומטר ובודק בין הכחול לשחור צריך להיות שם חצי וולט אתה משחק איתו ימנה ושמאלה ממש בעדינות , הוא לא זז הרבה ומגיע למצב שהוא נותן 0.55 וולט שזה המצב האידיאלי , סוגר את האלנים ובודק ששוב שזה לא השתנה וזהו כיוונת .
עכשיו מומלץ להוציא את הפיוז של המחשב ולחכות איזה כמה דקות .
אני חושב שטעיתי ומדובר בחמש וולט .
To establish minimum air, the idle speed must be set first. The idle speed screw is sealed with a cap from the factory. This should be removed by removing the throttle body and using an awl to pry the plug off. If this seems scary, have it done. It’s not difficult but it’s not worth risking damage to the throttle body or human flesh to remove the plug. Once the plug has been removed, reinstall the throttle body.
Assuming the idle speed screw is accessible and the throttle body is installed, jumper pins A&B on the ALDL (Assembly Line Data Link) connector under the dash. Pins A&B are on the upper-right-hand side. These are the same two pins to jumper to read codes from the ECM. Now turn the key on (the Check Engine light should be lit) and leave the key on for at least 30 seconds. The computer will extend the IAC plunger all the way out to allow adjustment of the idle speed.
After the 30 second wait, unplug the IAC (square 4-pin connector on the throttle body) WHILE THE KEY IS STILL ON. This prevents the ECM from adjusting the idle speed while you make your adjustments.
Block the drive wheels, set the emergency brake, and start the engine. Set the idle speed by adjusting the idle speed screw. The engine should be at operating temperature for this. The exact setting is on the emissions label on the radiator shroud, but in general, the idle speed should be about 500 RPM in Drive, 700 in Park / Neutral, or if you have a manual transmission, somewhere between 600-800 RPM. Remember that the truck is running during this adjustment, so stay clear of the fan, and make sure it can’t roll or otherwise be put into gear while this is done.
Once the minimum idle speed is set, turn the engine off, reconnect the IAC, and remove the jumper from the ALDL connector. The TPS minimum voltage must now be set. Turning the idle-speed screw may have moved the TPS idle voltage away from the specification, so it should be adjusted next.
Connect a voltmeter between pins A (usually dark blue) and B (usually black, or black/pink) of the TPS, and turn the key on. Don’t start the engine. Loosen the two torx screws holding the TPS in place, but don’t remove them. Rotate the TPS until the voltmeter reads between 0.45 and 0.55 volts, with 0.50 being ideal. Tighten the mounting screws (carefully, they thread into soft aluminum) and re-check the voltage to make sure it’s still within range.
That’s it. After the procedure is done once, it’s easy to remember and do. I hope this helps.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.