התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טיול במדבר טיפוס מעלה זיק.ומסקנות ללא אחריות.



רימון מצפון
07-04-07, 22:35
החלפת צמיגי מקסיס בקשופ 100% שטח למקסיס50* המכונים מקסיס ריידר היה טוב לכביש ואסון בשטח .סלע לא אכזרי במיוחד תלש אות הכתובה בדופן הצמיג וכל האויר שניפחו בפנצריה התנדף לו במעלה זיק פרטים על הטיול והמשך מסקנות לגבי הרכבים המשתתפים בקרוב יתכן וגם תמונות גם לגבי הרכבים שהיו והמבחר היה מענין מאוד .וגם על מגוון הנזקים והסקנות הנוספותאני פשוט ממהר עכשיו אבל לפחות יש מסקנה לגבי מקסיס ריידר בראבו 50%שבוע טוב.

נמרוד
08-04-07, 08:56
המסקנה היא שצמיג כביש לא טוב למעלה זיק? לא ממש מפתיע :mrgreen:

איציק - 4X6ZH
08-04-07, 09:06
יתכן שניתן היה למנוע את התקלה על ידי שימוש באויר לעומס כבד .
האויר שיש בדרך כלל בפנצריות הוא אויר רגיל .
רק בפנצריות למשאיות יש אויר כבד מיוחד לשטח . :wink:
*****
איציק

ADY
08-04-07, 13:35
עם אויר או בלי אויר זה קורה! הדופן של חצי\חצי הוא דק ,וכול אבן "מכוונת" טוב תשחות את הצמיג, לא קשור למותג כזה או אחר!

grand
09-04-07, 22:19
זה מזכיר לי מסקנה נוספת של מישהו כאן...
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=19232

רימון מצפון
10-04-07, 21:42
:!: :!: המשך הנסיון טיפוס למעלה .הרכבים .המסקנות והתוצאות :!: :!:
הרכב הכי גדול וכבד שהתחיל בטיפוס היה יוקון בנזין מקורי .היה פשוט מדהים לראות מעל 3 טון דוהר במעלה עם נהג חצי נורמלי למי שמכיר את המדרגה הוא דלג בקלות אחרי המדרגה כנראה דילג לו גם האנדרנלין והבחור פלט לעבר הדפרנציאל את כל 300hpשל המנוע דבר שגרם לרכב לקפוץ באויר מחזה מרהיב לצפיה .בכל אופן הדפרנציאל השמיע קול נפץ אדיר דבר שגרם לרכב לצאת מהמשחק.
(הורד פורק ונסע על הקידמי)
הרכב השני היה מגנום נראה צנוע אבל עם נעילה צמיגים שטח שנראים טוב עמוס מאחורה .קצת קפיצות בומים מלמטה והרבה גז עלה כמו גדול.
פגרו קצר נעול מלא צמיגי 100% גם עלה בצורה סבירה לא מרהיב במיוחד נראה כמו חיפושית שבורחת מעכביש.
הילקס אותו נתונים כמו המגנום עלה הרבה יותר קשה מהמגנום לא היה מה להשוות.
ואחרון אחרון חביב גראנד 6 צילינדר עם צמיגי כביש (כביכול 50%)די דהר והיה ברור שיעלה לפחות במחשבה .באמצע המעלה התפוצץ הצמיג המדובר בלי יותר מדי גז בלי להשתולל מה שגרם לרדת את המעלה ברוורס לשם החלפת גלגל. אחרי החלפת הגלגל שוב לעבר המעלה ואז בום ללא שנדלקה נורה בלוח השעונים או ציפצוף ניגזרה ציריה אחורית שמאל (דרושה דחוף למי שיש בפרטי) היה מבעאס אבל ללא ספק כמו שזה נראה גזור ואיך שזה קרה זה לא היה משהו תקין.בתקופה האחרונה הרכב היה משמיע קצת רישרושים מהאקס האחורי בהגה מלא שמאלה
ועכשיו לגזר הדין :neutral: אני עדין מעדיף להנות ביום יום מרכב כביש חזק ונוח מאוד שלא לדבר על היוקון ואל לסבול כל השנה עם זוחלים יפאנים למניהם שלדעתי אם משוים 1 ל1 עם השיפורים והנעילות אין מה להשוות את העוצמה האמריקאית לכל השאר .
מה גם שבשביל האידיאלי בשביל כל כביש שביל מהמורה ומהירות נידרש כלי רכב אחר בשביל לספק את הנהג .תחליטו מה מתאים לכם.

grand
10-04-07, 22:26
תקשיב נמרוד ועכשיו ברצינות.
אני לא יודע מה הניסיון שלך בנהיגת שטח, אבל לפי הסיפור שלך לא נראה שהרבה..
גראנד זה רכב נחמד ובעל פוטנציאל, אבל עם צמיגי כביש 235\70 אין !! אבל אין מצב לטפס את הזיק, אני גם מתאר לעצמי שלא הורדתם אויר בצמיגים, וכמעט בטוח שאין לך מנתקים לסרן הקידמי.
בא לך לעשות מסלולים כאלה? אין בעיה.. אבל תשפר את הרכב לפני.

רימון מצפון
10-04-07, 23:35
בכל אופן בלי קשר לנסיוני בשטח את זה נבדוק בהיזדמנות ובכיף. בענין המנתקים מקדימה איך זה מתקשר ואיך הבנתה מכתיבתי על נסיוני מה גם שאפשר בהחלט לעלות את זיק עם צמיגי כביש ובלי שיפורים בגראנד.אני מתאר לעצמי שיעידו הכותבים. בענין האויר נחוש נכון לא הורדתי אויר ויתכן מאוד שעם פחות אויר הצמיג היה שורד.גם למגנום שנראה כמו פרד עם מהלך הרבה יותר קצר ולכל השאר לא היו מנתקים דרך אגב.(אבל ביש גדא דווקא כן הגיע) :-P

Saar
11-04-07, 09:18
הי רימון,

אני ארשה לעצמי לענות לפני רמי (גראנד).
למגנום אין מנתקים ויש לו מהלך מתלה קידמי אפסי , אבל, יש לו נעילת דיפרנציאל אחורי וסביר מאוד שהוא השתמש בה.
כמו כן היו לו צמיגי שטח (!) וסביר גם שהיה עם צמיגי 31" (כמו רוב המגנומים שאני מכיר).
כל זה נותן לו יתרון משמעותי על פני גראנד צ'ירוקי ללא נעילה עם צמיגי כביש 235/70/16...
אי הורדת אויר מן הסתם מאוד "לא עזרה" לנסיונות לעלות.

לגבי המנתקים, ללא ניתוק מייצב קדמי מהלך המתלה הקידמי שלך די עלוב.
אחרי שתנתק תרגיש בהבדל...

http://pic.hevre.co.il/Files/0349364E2C3945329508FE05D26F4BCC/norm_F073AD4DC149479CA694FB08EAA1F1F3.JP G
שים לב למהלך הקידמי, ללא מנתקים (בזיק, לפני שנה, ד"א)

סער.

נמרוד
12-04-07, 10:05
ואחרון אחרון חביב גראנד 6 צילינדר עם צמיגי כביש (כביכול 50%)די דהר והיה ברור שיעלה לפחות במחשבה .באמצע המעלה התפוצץ הצמיג המדובר בלי יותר מדי גז בלי להשתולל מה שגרם לרדת את המעלה ברוורס לשם החלפת גלגל. אחרי החלפת הגלגל שוב לעבר המעלה ואז בום ללא שנדלקה נורה בלוח השעונים או ציפצוף ניגזרה ציריה אחורית שמאל (דרושה דחוף למי שיש בפרטי) היה מבעאס אבל ללא ספק כמו שזה נראה גזור ואיך שזה קרה זה לא היה משהו תקין.בתקופה האחרונה הרכב היה משמיע קצת רישרושים מהאקס האחורי בהגה מלא שמאלה

צ.ל. היה די ברור שלא יעלה, ואתה הוכחת עם צמיג מפוצץ וציריה שבורה... העיקר שאתה לוקח את הכל ברוח טובה :mrgreen:

gooja
12-04-07, 12:16
התיאורים שלך, משעשעים לאור מבחן התוצאה:
ה GMC התפרע, השתולל, קפץ באויר ושבר סרן או חלק ממנו. זה יפה לדעתך.
רכב נעול בצמיגי כביש, בלי להוריד אויר, במעלה קשה+ בנגב, פוצץ צמיג וגזר ציריה. גם זה יפה לדעתך.
פאג'רו קצר נעול, עלה בקלות ובאלגנטיות, בלי נזק, מכות או קפיצות. זה מכוער לדעתך.

beauty is in the eyes of the beholder

דרור ברלי
12-04-07, 14:52
התיאורים שלך, משעשעים לאור מבחן התוצאה:
ה GMC התפרע, השתולל, קפץ באויר ושבר סרן או חלק ממנו. זה יפה לדעתך.
רכב נעול בצמיגי כביש, בלי להוריד אויר, במעלה קשה+ בנגב, פוצץ צמיג וגזר ציריה. גם זה יפה לדעתך.
פאג'רו קצר נעול, עלה בקלות ובאלגנטיות, בלי נזק, מכות או קפיצות. זה מכוער לדעתך.

beauty is in the eyes of the beholder

כמה אנדרסטייטמנט בתגובה אחת...;)
אני קצת יותר בוטה ממך...


רימון - תרשה לי לצטט גם אותך: ..."אין מה להשוות את העוצמה האמריקאית לכל השאר"...

וואלה, באמת אין מה להשוות.
אחר כך מתפלאים למה כשהולכים רק בכוח, אפילו עם הרבה כוח,
אבל עם מעט שכל ועם הראש בקיר, הקיר מנצח.
שרק תהיו לי בריאים.

ניר ל
12-04-07, 15:20
רימון, מה שיותר מעניין - איך חילצתם את הרכב עם צירייה אחורית גזורה ?

מאיר רוטברג
12-04-07, 15:38
נראה אותכם מכחישים את החיוך מאחורי המסכים שקראתם את התאורים שלו ,

דרור ברלי
12-04-07, 17:21
כן מצחיק בדקות הראשונות.
אחר כך זה עצוב.

חגי
12-04-07, 19:19
וכל זה קורה כשעולים (מנסים לעלות) בסוף החורף,מעניין מה היה קורה בסוף הקיץ ??????

רימון מצפון
13-04-07, 01:09
החילוץ היה די פשוט יחסית.פירוק מכסה דפרנציאל אחורי למדידת נזקים אח"כ מסקנה לפרק גל הינע אחורי ת(תיבה 292J) למנוע העברת כוח לאקס והציריה לא יצאה כי בדגם שלי יש קליפר אחורה והוא לא נותן לציר לצאת. לגרר הוא דווקא עלה די בקלות.
ד"א הציריה הוחלפה וכולם שמחים.
ולאלו שחושבים שזה עצוב. אל תשחק בצעצוע הוא לא ישבר ולא יאבד. :-(
מה גם שנמצא בדפרנציאל הנ"ל נעילה אחורית חלקית .כנראה מקורית.

ד ו ר ו ן
13-04-07, 09:53
אין מה להשוות את העוצמה האמריקאית לכל השאר .
בגלל זה מי שעלו הכי "יפה" היו יפנים מעוטי יכולת..

מאיר,
לא יכולת לנסח טוב יותר, אחד המשעשעים-בתקופה שגרתי באזור היינו באים בימי שישי בבוקר עם שתיה וכובע לראות מופע בחינם בזיק, לשבת בצד ולצחוק.

-->