התחברות

צפייה בגרסה מלאה : פראדו או פאג'רו מה עדיף ?



חנן גולומבק
09-04-07, 18:30
כשהכוונה לרכב ב 100 k בערך, דיזל, ארוך , מה לדעתכם עדיף ?
תודה

tooshey
09-04-07, 23:31
פראדו
וטפל לבד או לפחות 200 ק"מ מהבית!

טושי

גיא
09-04-07, 23:32
יש לך כבר נסיון באתר הזה...

אם לא תגיד מה אתה מחפש מעבר לארוך גדול ועבה ... לא ניראה לי שתקבל הרבה תגובות.

מה גם שהשאלה הזאת נידונה הרבה פעמים בפורום המתאים לה .. הוא פורום הטירונים.

חג שמח.

חנן גולומבק
10-04-07, 07:17
פראדו
וטפל לבד או לפחות 200 ק"מ מהבית!

טושי

הבנתי.

נמרוד
10-04-07, 08:21
גיא אלו שני כלי רכב דומים בכל מאפיניהם - דומים בכביש, בשטח, גודל דומה, אותה רמה של נוחות ושימושיות למשפחה.

אני אישית מעדיף את תוצרת טויוטה. כמו שטושי רמז, עבור מי שגר בחור מבודד, המצאות של מוסך טוב היא שיקול משמעותי.

יוני5
10-04-07, 12:12
חבר קנה לא מזמן פראדו 99 דיזל ארוך מפואר והמחירון היה, אם אני לא טועה, בסביבות 135K.

אם כך, אני משער שהטויוטה יורדת מהפרק ולו משום שהיא מחוץ לתקציב.
אני לא מכיר את המחירון של הפאג'רו ואת מחיר השוק שלו, אבל אם ההפרשים הם כאלה בטויוטה, אז אתה עלול לגלות שגם הקינג מחוץ לתקציב שלך.

יוני5

גיא
10-04-07, 12:33
גם אני אישית מעדיף טויוטה ( מעניין למה )

אבל מהתנסות אישית שלי שני הרכבים דומים עד זהים ... התנסות של נוסע / נהג לסיבוב ולא התנסות של בעלים.

אבל התגובה הקודמת שלי היתה כללית. קודם כל יש פורום לשאלה הזאת.
ושנית ... בגלל שהרכבים כל כך דומים - דווקא בגלל זה, קניה של זה או אחר היא חברות עם מוסכניק או צבע עדיף או מצב ספציפי של אקזמפלר ניבדק ...

לדעתי ....

(למיצובישי יש נעילה קידמית ... לטויוטה יש שמועות על שבירות רציניות של דיפים .. זה לא עונה על השאלה ?)

PW
10-04-07, 14:28
גם אני אישית מעדיף טויוטה ( מעניין למה )

אבל מהתנסות אישית שלי שני הרכבים דומים עד זהים ... התנסות של נוסע / נהג לסיבוב ולא התנסות של בעלים.

אבל התגובה הקודמת שלי היתה כללית. קודם כל יש פורום לשאלה הזאת.
ושנית ... בגלל שהרכבים כל כך דומים - דווקא בגלל זה, קניה של זה או אחר היא חברות עם מוסכניק או צבע עדיף או מצב ספציפי של אקזמפלר ניבדק ...

לדעתי ....

(למיצובישי יש נעילה קידמית ... לטויוטה יש שמועות על שבירות רציניות של דיפים .. זה לא עונה על השאלה ?)
יקירי:
למיצובישי נעילה קדמית? - ממש לא.
שניהם באמת דומים. לכל אחד מחלות ילדות מוכרות וניתנות לפתרון סביר. (בעלות ידועה). לשניהם מלפנים מתלה נפרד. לטויוטה מהלך מתלה קדמי גדול במקצת מהמיצובישי אבל גם דיפרנציאל קדמי רגיש יותר. המתלים בטויוטה נוחים יותר לטעמי: למיצובישי יש מלפנים מוטות פיתול ולא קפיצי סליל כמו בטויוטה. לשניהם נעילה אחורית (רוחבית) חשמלית. למיצובישי אפשרות להנעה 2X4 (כמו בתיבת העברה) 4X4 בדיפרנציאל מרכזי פתוח, או 4X4 בדיפרנציאל מרכזי נעול. בטויוטה ההנעה היא 4X4 קבועה בדיפרנציאל מרכזי פתוח לכביש או נעול לשטח. לשניהם אמינות ואופי יפני - לטוב ולרע כמו שהמשפט הזה אומר. לכן, כמו שציין קודמי - הייתי משווה בין כלי רכב ספציפיים בשקלול של כל הגורמים: מצב פנימי וחיצוני, קילומטראז', מס' בעלים, היסטוריה וכד' כדי להחליט סופית בין חלופות.

דרור ברלי
10-04-07, 14:35
היי חנן.

הגודל הפיזי, הנוחות, המבנה הכללי, המפרט הטכני - די דומים.
בגדול - כלים בעלי מוניטין בעולם, במיוחד הפאג'רו. נחשבים לאמינים ועמידים.
חלק מהכלים האלה בארץ לא ירדו לשטח מעולם. אחרים עברו פז"מ קרבי ביותר. אלה גם אלה - חשוב לוודא שמתוחזקים היטב. תבדוק טוב טוב בציציות, כי הם יקרים לא רק לרכישה אלא גם ובעיקר - לאחזקה ותיקונים, ודורשים חשבון עו"ש איתן.
הפראדו טוב יותר בשטח, אבל גם יקר יותר. הפאג'רו בנוי טוב יותר.
בשניהם החלקים המקוריים יקרים, מכלולים מסוימים קשים לתיקון/אינם ברי שיפוץ, המצאי בפירוקיות מוגבל לעתים. אלה גם בד"כ לא כלים שמטפלים בהם לבד, ותזדקק מדי פעם למוסך אמין שמתמצא בהם.

דווקא כשמדובר בכלים הללו - האתר הצהוב מהווה מאגר ידע לא מבוטל משום שבעלי SUV מהסוגים הללו נוהגים להתגודד בו. כדאי לך להעלות את השאלה גם שם - למרות שאני מנחש שרוב התשובות יהיו בנוסח "שלי הכי עביר, הכי אמין, הכי טוב, הכי ארוך והכי עבה", וכרגיל שם השרשור יתפתח לקטטה, עדיין סביר שתקבל גם כמה חוות דעת רציניות ומועילות.

בהצלחה.

הצפרדע
10-04-07, 14:58
אני אומר את מה שיש לי לומר מנסיון אישי על פאג'רו בנזין קצר(1999) ועל פראדו בנזין קצר.

שניהם דומים כפי שצויין לעיל, כאשר ההבדל העיקרי הוא הנעת 4x4 קבועה בפראדו אל מול
האפשרות ל- 4x2 בפאג'רו.

אני דוקא הצלחתי לשבור דיפ' קדמי(לא נעול) בפאג'רו.....

הפראדו לא עשה לי(טפו טפו טפו) שום בעיה ולו הקטנה ביותר, מזה קרוב ל- 4 שנים
וכ- 90,000ק"מ.

אני חושב שהפראדו מנצח את הפאג'רו בכל התחומים, אם כי בנקודות, ולכן הייתי הולך דוקא עליו.

יכול להיות שהדיזלים הארוכים הם סיפור אחר, אבל ההתרשמות(ולא מעבר לכך) הברורה שלי,
היא שיש לפראדו עדיפות.

הנ"ל מתייחס כמובן לדור הקודם ולא לקינג וללנד- קרוזר החדשים, אותם אינני מכיר בכלל.

עם זאת, אין ספק שפאג'רו נקי ומתוחזק היטב עולה על פראדו מחורבש ומקושקש, וכמובן שלהיפך.

לכן, אם הצלחת למצוא רכב נקי ומתוחזק, לך עליו בלי קשר לכלום.

חנן גולומבק
10-04-07, 15:15
גיא אלו שני כלי רכב דומים בכל מאפיניהם - דומים בכביש, בשטח, גודל דומה, אותה רמה של נוחות ושימושיות למשפחה.

אני אישית מעדיף את תוצרת טויוטה. כמו שטושי רמז, עבור מי שגר בחור מבודד, המצאות של מוסך טוב היא שיקול משמעותי.

תמיד אהבתי מנהלי פורומים קשוחים ;-)
חור מבודד מה ? חכה שתגיע לחור הזה...:-)
תודה.

גיא
10-04-07, 16:07
pw , כידוע לי ניתן להרכיב נעילת דיפ' נישלטת קידמית למיצובישי.
לטויוטה לא ידוע לי.

זה לא אומר שאני צודק ויש למצובישי באמת או שאין לטויוטה ...
כמובן לא מדובר על משהו שמגיע מהמפעל אלא על שיפור.

ומה שניכתב, ניכתב מהידע האישי שלי.
לא תמיד אני צודק.

חנן גולומבק
10-04-07, 16:26
חבר קנה לא מזמן פראדו 99 דיזל ארוך מפואר והמחירון היה, אם אני לא טועה, בסביבות 135K.

אם כך, אני משער שהטויוטה יורדת מהפרק ולו משום שהיא מחוץ לתקציב.
אני לא מכיר את המחירון של הפאג'רו ואת מחיר השוק שלו, אבל אם ההפרשים הם כאלה בטויוטה, אז אתה עלול לגלות שגם הקינג מחוץ לתקציב שלך.

יוני5

אני לא מתכוון לקינג ולא לפראדו המפואר.
תודה.

חנן גולומבק
10-04-07, 16:29
יקירי:
למיצובישי נעילה קדמית? - ממש לא.
שניהם באמת דומים. לכל אחד מחלות ילדות מוכרות וניתנות לפתרון סביר. (בעלות ידועה). לשניהם מלפנים מתלה נפרד. לטויוטה מהלך מתלה קדמי גדול במקצת מהמיצובישי אבל גם דיפרנציאל קדמי רגיש יותר. המתלים בטויוטה נוחים יותר לטעמי: למיצובישי יש מלפנים מוטות פיתול ולא קפיצי סליל כמו בטויוטה. לשניהם נעילה אחורית (רוחבית) חשמלית. למיצובישי אפשרות להנעה 2X4 (כמו בתיבת העברה) 4X4 בדיפרנציאל מרכזי פתוח, או 4X4 בדיפרנציאל מרכזי נעול. בטויוטה ההנעה היא 4X4 קבועה בדיפרנציאל מרכזי פתוח לכביש או נעול לשטח. לשניהם אמינות ואופי יפני - לטוב ולרע כמו שהמשפט הזה אומר. לכן, כמו שציין קודמי - הייתי משווה בין כלי רכב ספציפיים בשקלול של כל הגורמים: מצב פנימי וחיצוני, קילומטראז', מס' בעלים, היסטוריה וכד' כדי להחליט סופית בין חלופות.

תודה גם לך, לא ידעתי שלפראדו 4 על 4 קבוע.

חנן גולומבק
10-04-07, 16:31
דווקא כשמדובר בכלים הללו - האתר הצהוב מהווה מאגר ידע לא מבוטל משום שבעלי SUV מהסוגים הללו נוהגים להתגודד בו. כדאי לך להעלות את השאלה גם שם - למרות שאני מנחש שרוב התשובות יהיו בנוסח "שלי הכי עביר, הכי אמין, הכי טוב, הכי ארוך והכי עבה", וכרגיל שם השרשור יתפתח לקטטה, עדיין סביר שתקבל גם כמה חוות דעת רציניות ומועילות.

בהצלחה.

העלתי גם העלתי אבל לא קבלתי כל תגובה.
תודה דרור.

חנן גולומבק
10-04-07, 16:42
יכול להיות שהדיזלים הארוכים הם סיפור אחר, אבל ההתרשמות(ולא מעבר לכך) הברורה שלי,
היא שיש לפראדו עדיפות.


נק' חשובה אחת שאולי באמת צריך לציין היא שהרכב ישמש גם לגרירת הבאגי (הוירטואלית בינתיים :neutral: ) מאילת וחזרה כלומר אנחנו מדברים על משקל כולל העגלה של כ 1500 ק"ג. ואז באמת צריך לקחת בחשבון גם את נושא הדיזל מול בנזין (כח, צריכת דלק , אמינות), גיר אוטומט מול ידני (אמינות).

מה דעתכם ?

PW
10-04-07, 17:34
pw , כידוע לי ניתן להרכיב נעילת דיפ' נישלטת קידמית למיצובישי.
לטויוטה לא ידוע לי.

זה לא אומר שאני צודק ויש למצובישי באמת או שאין לטויוטה ...
כמובן לא מדובר על משהו שמגיע מהמפעל אלא על שיפור.

ומה שניכתב, ניכתב מהידע האישי שלי.
לא תמיד אני צודק.
יקירי:
ל ה ר כ י ב נעילה קדמית אפשר בשניהם.
עובדה.

חנן גולומבק
10-04-07, 17:44
יקירי:
ל ה ר כ י ב נעילה קדמית אפשר בשניהם.
עובדה.

יקירייייייייייי נא לחזור לנושא ;-) שימו לב לעידכונים בהודעתי הקודמת, זה הרבה יותר מעניין אותי מנעילות למיניהן (שלא מענינות אותי בכלל).
תודה.

tooshey
10-04-07, 23:33
חנן
אם אתה מתכוון לצאת עם האוטו מאילת למרכז עם עגלה אפילו רק פעם בחודש,עם מנוע בנזין זה יכאב מאד בכיס.
עם דיזל זה יהיה נסבל.(הטרופר בנזין שלי עדיין לא ביקר בשחרות,הברלינגו עושה 1:15 בסולר).
אל תדאג,גם עם דיזל לא תסבול מחסור בכח (גם עם נגרר).
יהיה קשה למצוא רכב עם גיר ידני,אני חושב שרוב אלו שנמכרו,אוטומטים.(טוב לעבירות בפקק).
100K נראה לי קצת מעט מידי לפראדו ארוך במצב טוב .
שני פראדו 97 (יבוא אישי,היחידים בארץ) נמכרו לאחרונה סביב 90K.
דגם 99 לא ימכר סתם כך ב 100K לדעתי.תבדוק היטב "מציאות".

אישית אני לא אוהב מיצובישי,אבל למה שאתה צריך מהאוטו,גם פאג'רו יתן תמורה טובה לכספך.

בברכה,טושי

רימון מצפון
11-04-07, 00:06
לפני שאני אומר לך שעדיף פאגרו כי הוא יותר מהיר חזק נזיל בחלקים שקט ונוח מטיוטה .כדאי לך לבדוק כמה עולה ביטוח מקיף לשני הרכבים הגניבים האלה שעליהם אתה שואל .אם אתה רוצה מתי שהוא את הכסף חזרה .בכל אופן ראיתי בפורום אחר ששאלת בכלל על מלך מסוג יוקון .הדלק באמת מפחיד. אבל אולי אדוני יתפשר על איזהההה שירוקי חמוד.

חנן גולומבק
11-04-07, 07:48
חנן


אישית אני לא אוהב מיצובישי,אבל למה שאתה צריך מהאוטו,גם פאג'רו יתן תמורה טובה לכספך.

בברכה,טושי

המשפט האחרון שלך ממצא את תכלית השרשור הזה ,אני מנסה להבין מה יש בטויוטה שבדרך כלל מעדיפים אותה על המיצו... היה לי בופאלו 7 !!! שנים ואהבתי אותו מאד, הוא מעולם לא נתקע. אתה יודע שכבר 6 שנים אני נוסע בעבודה עם היילקס ובשנה האחרונה עם ויגו אז מה יש בטויוטות האלה שעושות לנו את זה ? למה אף אחד לא אומר שהפג'רו עדיף על הפראדו ונעזוב לרגע את המחיר.

חנן גולומבק
11-04-07, 07:49
אבל אולי אדוני יתפשר על איזהההה שירוקי חמוד.
תודה אבל אני לא אוהב את הצורה שלו.

דרור ברלי
11-04-07, 11:26
המשפט האחרון שלך ממצא את תכלית השרשור הזה ,אני מנסה להבין מה יש בטויוטה שבדרך כלל מעדיפים אותה על המיצו... היה לי בופאלו 7 !!! שנים ואהבתי אותו מאד, הוא מעולם לא נתקע. אתה יודע שכבר 6 שנים אני נוסע בעבודה עם היילקס ובשנה האחרונה עם ויגו אז מה יש בטויוטות האלה שעושות לנו את זה ? למה אף אחד לא אומר שהפג'רו עדיף על הפראדו ונעזוב לרגע את המחיר.


כמוני כמוך.
קשה לי למצוא היום יתרון אחד מובהק של מכוניות טויוטה בכלל, פרט לאותה "אמינות" תיאורטית.
חוץ מהקורולות והקארינות הישנות וההיילקס הישן (ללא טורבו, עד 97) אני לא רואה שום דגם חדש שלהם שבאמת אמין יותר ממכוניות יפניות מקבילות, או עושה משהו אחד ויחיד כל כך יותר טוב מהן, משהו שיצדיק את מחירי שוק המשומשות הגבוהים משמעותית שלהן.
גם רוב הדגמים המיתולוגיים בעלי הילת ה"אמינות לנצח" כמו קורולה, קארינה והיילקס כבר ישנים ולעוסים, ומהאמינות המהוללת שלהם נהנו עד תום בעליהם הקודמים. הרבה בעלי היילקס לא יודו בזה בריש גלי אלא רק בארבע עיניים, אבל מוציאים כספים על שיפוצים ותיקונים של מכלולים שעשו את שלהם והגיעו לסוף דרכם.


היום כמעט כל טויוטה ללא יוצא מן הכלל היא מכונית טובה, אבל לא ממש מושכת. עושה את הכל בצורה סבירה בלבד בלי להצטיין בשום דבר, עם שמירה על ממוצע כללי טוב ולא יותר. אנשים רוכשים טויוטה בישראל רק מסיבות של שמירת ערך ותו לא. שלא תהיה כאן טעות - מכיוון שמכוניות בישראל הן עניין יקר, אני לא מזלזל בזה לרגע! אבל מכיוון שאני אינני מפעיל צי רכב, וכן אוהב מכוניות ואוהב לנהוג, אני אישית לא יכול לאהוב מכוניות כאלה. וכל הסקרים של קציני רכב בחברות הליסינג שמראים שקורולה אולי מתקלקלת פחות, לא מדגדגים לי שערה בבית השחי, כי כשמכונית לא עושה שום חשק לנהוג בה, הסטטיסטיקה הזו לא עושה לי כלום. זה במכונית מסוימת היו 0.01 תקלות לכל 1000 ק"מ ובאחרת 0.02 תקלות, זה משהו שצריך לעניין רק צי רכב.
דווקא הטויוטות המעניינות והטובות באמת (ויש המון כאלה - FJ ישנים, לנדקרוזרים עם סרנים חיים, מכוניות ספורט כמו הסליקה והסופרה ועוד ועוד) לא יובאו בעבר ולא מיובאות לארץ כיום וחבל. ממש חבל. הטויוטה המעניינת היחידה שמגיעה היום לישראל היא הפריוס ההיברידית, שגם בה היתרונות הגדולים והיחידים נוגעים לאיכות סביבה וחיסכון בדלק (ואני לא מזלזל לרגע!) ולא לשום היבט דינמי. על הכביש כמכונית, היא רק סבירה ולא יותר.

רוצה יתרונות לפג'רו?
לצורך עניין האמינות, הפאג'רו מדגם Q (הישן, לפני הקינג) גם נחשב לרכב מוצלח ואמין ביותר. לא פחו תאמין מפראדו מקביל.
למראית עין, איכות הרכבה שלו טובה משמעותית מהפראדו (הפראדו מקרקש מכל הכיוונים. אותי דבר כזה יכול לשגע באוטו כל כך יקר, כי קרקושים אני יכול לקבל בסופה בשליש מחיר) ולפחות לפי הסיפורים ועדויות של בעלי מכוניות כאלה, בפאג'רו הרבה פחות מקרי שבירות בשטח. רצים סיפורי אימה על מכלולים של טויוטה שנטחנים ונגרסים.
אם היה מדובר ברכישת רכב חדש, לאיכות השרות של היבואן היה משקל רב - הסיפורים על יבואן טויוטה אינם מעודדים, בלשון המעטה.
אבל באוטו בן 8 ומעלה זה פחות משמעותי כי כבר ממילא אין אחריות ואתה צריך לשלם על כל חלק, ומה שמשנה זה רק המצב הספציפי של כל רכב לגופו.

חנן גולומבק
11-04-07, 15:48
תודה דרור על התגובה הרצינית , מה זה פאג'רו דגם Q ובאיזה שנתון יובא ארצה ?

דרור ברלי
11-04-07, 19:58
דגם Q הוא הפאג'רו מהדור שקדם לקינג.
נמכר בעולם הרחב החל ממודל 91, בישראל החל ממודל 94' ועד למודל 2000 כולל.

שחר 9
11-04-07, 23:39
מישהו יכול לעשות לי קצת סדר בפג'רו:

GLS מול GLX אני יודע שזה רמות גימור אבל מישהו יכול ציין את ההבדלים ?
2500 ו2800 האם יש הבדל נוסף במנוע או שמדובר רק בהגדלת נפח והספקים?
כנפיים רגילות וכנפיים מנופחות - מאיזה שנה או שזה לא קשור לשנתון אלא לדגם? .

מחלות כרוניות ידועות יש ?
על מה להקפיד בבדיקה לפני קניה ?

תודה .

דרור ברלי
12-04-07, 00:51
מישהו יכול לעשות לי קצת סדר בפג'רו:

GLS מול GLX אני יודע שזה רמות גימור אבל מישהו יכול ציין את ההבדלים ?
חוץ מכל מיני פיצ'פקעס, GLS (המפואר יותר) הגיע עם חישוקי סגסוגת וצמיגי 265/70 (30') רובם כבר עברו לצמיגים במידה 31' המקובלת.
GLX ו-STONE שהיו גירסאות בסיסיות יותר, הגיעו עם חישוק ברזל (צבוע בלבן ויפה דווקא) וצמיג 235/75 (29').

2500 ו2800 האם יש הבדל נוסף במנוע או שמדובר רק בהגדלת נפח והספקים?
אני לא סגור על זה ולכן אל תתפוס אותי במילה, אבל נדמה לי - רק נדמה לי, שיש הבדל גם בהנעת מערכת התזמון - חגורה מול תמסורת גג"ש/שרשרת. במקרה של הדגם הארוך והכבד, עניין ההבדל בהספק הוא ממש קריטי - דגם ה-2500 הוא עגלה.

כנפיים רגילות וכנפיים מנופחות - מאיזה שנה או שזה לא קשור לשנתון אלא לדגם?
כנפיים מנופחות בחלק מדגמי GLS החל מ-98'.

מחלות כרוניות ידועות יש ?
לא ידוע על משהו כרוני. אוטו מוצלח מאוד.

על מה להקפיד בבדיקה לפני קניה ?
על הכל - אלה מכוניות אמינות מאוד אבל לא לנצח. הן יקרות לתיקון.
תודה .

דרור כספי
12-04-07, 22:33
מישהו יכול לעשות לי קצת סדר בפג'רו:

GLS מול GLX אני יודע שזה רמות גימור אבל מישהו יכול ציין את ההבדלים ?
בנוסף למה שדרור כתב למעלה: GLX=STONE. יש רמת גימור שהיבואן קרא לה "GLX מפואר" במודלים 99-00 עם תוספת כרית אויר גם בצד הנוסע (כמו ב-GLS), גג שמש גדול (אין ב-GLS), חישוקי מגנזיום ומדרגות צד. במחירון זה +5%

2500 ו2800 האם יש הבדל נוסף במנוע או שמדובר רק בהגדלת נפח והספקים?
אכן ב-2800 שרשרת וב-2500 רצועה.

כנפיים רגילות וכנפיים מנופחות - מאיזה שנה או שזה לא קשור לשנתון אלא לדגם? .

מחלות כרוניות ידועות יש ?
אין אבל תבדוק משאבת סולר. ככלל רכב אמין ביותר.

על מה להקפיד בבדיקה לפני קניה ?

תודה .

-->