PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיסקברי: נזק למכסה טיימינג לאחר החלפת רצועת אביזרים



5hay
11-04-07, 23:05
מקרה שארע לחבר:
דיסקברי 97' דיזל נכנס למוסך מורשה יבואן גדול על מנת לטפל בתקלה מסויימת בנעילה המרכזית.
המוסך אמר כי יש להחליף את רצועת האביזרים עקב בלאי והדבר בוצע.

לאחר כמה מאות ק"מ החבר הבחין כי ישנה שחיקה חריגה לרצועה, עד לרמה בה הרצועה מתפוררת. מכיוון שהוא היה בטיול, נאמר לו שאין בעיה והוא יכול להמשיך לנסוע. לאחר כמה מאות ק"מ נוספים ו-900 ק"מ סה"כ מהחלפת הרצועה החלה נזילת מים חזקה והרכב נגרר למוסך.

הנזק:
פולי משאבת מים שבור, מה שגרם לנזילה.
בנוסף לכך, מכסה רצועת הטיימינג, שעשוי ממתכת ומהווה לפי הסברי המוסך את התושבת למותחן רצועת האביזרים שבור.

המוסך טוען כי הכשל במכסה גרם לכל הנזק (מעל 3000 ש"ח) ואין לכך שום קשר להחלפת רצועת האביזרים. אי לכך, הם לא לוקחים שום אחריות.
לנו נראה כי אין זה סביר שכמה מאות ק"מ אחרי שהתעסקו באזור נגרם נזק שכזה.

אשמח לשמוע מה דעתכם על הסוגיה ומה הצעדים שיש לנקוט.

תודה,
שי

חנן-ג'יפולוג
11-04-07, 23:59
על פניו, ובהסתייגות הברורה שמובאת כאן רק גירסת צד אחד, סבירות כמעט וודאית שהגורם לתקלה הוא המוסך. הסמיכות הקרובה לזמן הטיפול והעובדה שמה שכשל הוא רכיב שלצורך הטיפול התעסקו איתו (ברור שמתעסקים עם מותחן הרצועה במהלך החלפת הרצועה) .

מכאן והלאה, לגבי מה שעושים עם זה, אני מקווה שיגיבו מומחים ממני, אבל אני הייתי מתחיל בכך שהייתי חוזר שוב אל המוסך, שוטח את טענותיי, תוך כדי שאני מקליט את השיחה וגם מדווח על ההקלטה למי שעומד מולי.

איציק - 4X6ZH
12-04-07, 07:38
הפוך הפוך

הרצועה לא היתה על כל שטח העבודה שלה לכן היא התחילה להתפרק ( מוציאה סיבים )
הסיבים מתלפפים על הפולי והכל נדחס לכיוון מגן הרצועה....
מגן הרצועה יוצא ממקומו ומתחיל גם לשפשף ברצועה .....
מי שממש משתדל יכול גם להוציא את חגורת הטימניג ממקומה :cry:
*****
יש עוד כמה אפשריות אבל הסבירות שהכל מתחיל מפרוק / מהרכבה לא נכונה של הרצועה .
*****
איציק

מוני אורבך
12-04-07, 09:52
מאחר ואני מכיר טוב את המנוע והרצועה המדוברים...
יש שם מותחן רצועה על קפיץ. כלומר הוא זה שדואג למתיחת הרצועה באופן אוטומטי.
כמו כול דבר זה ברכה וקללה.
ברכה כי אם הכול כמו שצריך ובפרט אורך הרצועה ומצב קפיץ המותחן, הכול עובד טוב.
אבל אם הקפיץ לא במצב טוב או יותר רלוונטי אורך הרצועה לא מתאים מתחילות הבעיות !!!
אם ארוכה מדי היא מחליק, קצר מדי תהיה מתוחה מדי ומשם לשבירת מיכלולים המרחק קצר.
לפני 5 שנים קניתי דיסקו, אחרי חודשים הפולי של משאבת הגה הכוח פשוט התפרק.
התברר שהרצועה היתה קצרה מדי ולכן מתוחה מדי. מה שיצר לחץ עודף על המערכת.
במקרה שלי מה שנכנע היה הפולי של משאבת הגה הכוח.
האם נבדק אורך הרצועה ונמצא תקין?
האם נבדק המותחן?

בדיקה של שני הגורמים הללו תשפוך אור על הבעיה

ענבר
12-04-07, 11:34
בנוסף לדבריו הנכונים של מוני ואיציק, המותחן רצועה בדיסקו מתעוות במשך הזמן (כנראה כתוצאה ממכות של הקיקדאון בגיר האוטומטי) כלומר, לא נמצא בקו ישר עם הפולים האחרים ויתכן שהוא גרם לרצועה להיפרם. כמובן שזו גם אחריות המוסך לבדוק את מצב המותחן ולהחליף אן לפחות ליידע את הלקוח על הבעיה.

אם החבר שלך גילה את הבעיה למה הוא לא הלך לסדר את זה מייד אחרי הטיול?

5hay
12-04-07, 20:23
תודה על התגובות!

החבר טוען שהמוסכניק הקבוע שלו אמר לו שיש שני דגמים של רצועה שמתאימים למנוע ואחד מהם אכן גורם לבעיות, והוא דאג להודיע זאת למוסך (זה קצת אובר-קיל, כי מדובר במורשה, אבל הודיע).

האם בעיה כזו במותחן יכולה להביא גם לשבירה של פולי משאבת המים או שאכן מחייב שהורכבה רצועה לא נכונה?

המותחן לא היה תקול בטרם ההחלפה מכיוון שהרצועה הישנה לא אכולה.

ולשם ההבהרה, הרכב לא חזר מהטיול והמשיך לנסוע אלא חזר מהטיול על גרר לאחר שהתגלתה נזילת המים...

שי

-->