PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה עדיף מודל 82 או 85 (סיקס כמובן)



crocodilia
12-04-07, 00:01
שלום לכולם..ברצוני לשאול שאלה...קראתי את הכתבה של חנן אור לב שעוסקת בבדיקה לקניה של סיקס...ושם הוא כותב...שעדיף לקנות סיקס משנת 82 ומעלה...בגלל סרנים רחבים...ושלדת פרופיל מלבני במקום U בשנים קודמות יותר..ולאחר כמה שורות הוא ממשיך להתייחס לשאר הייתרונות רק ששם מופיעה שנת דגם 85 ומעלה...כך ששאלתי היא,מה נסגר בסוף...82? או 85?...

דרור ברלי
12-04-07, 00:35
מה שנסגר זה שעדיף לקנות סיקס עם שילדה סגורה בפרופיל מלבני וסרנים מהדגם הרחב. כל הסיקסים מ-77 ומעלה (CJ-7 מ-76) כבר הגיעו עם קורות שילדה בפרופיל מלבני.
סרנים רחבים היו סטנדרט בחלק מדגמי סוף 82. בתחילת המודל הם הגיעו עם סרנים צרים. CJ-7 מהמודל הזה צוידו כולם בסרנים רחבים.
אם כבר סרנים, חשוב לוודא שאתה מקבל סרן אחורי דנה44 ולא AMC20. ממודל 86' ומעלה דנה44 הוא סרן אחורי סטנדרטי בסיקסים הישראליים, הוא אמין בהרבה מ-AMC20. על ההבדלים בין הסרנים ועל הזיהוי הנכון שלהם תבצע חיפוש כאן באתר.
כעיקרון עדיף לך לרכוש ג'יפ כמה שיותר צעיר, אם כי בכלים כל כך ישנים מצב הרכב הספציפי קובע יותר משנת המודל. מודל 82' מתוחזק עדיף על 85' או 88' או 90' מוזנח.

נמרוד
12-04-07, 10:14
ובנוסף מהשנה ה20 שלו הג'יפ הוא רכב מיושן שדורש שני טסטים בשנה. כלומר ג'יפ מודל 87 חייב מהשנה בשני טסטים. הבלאגן והעלויות משמעותיות. לכן יש עדיפות ברורה לג'יפ כמה שיותר חדש, אם אתה מוצא מודל 91 טוב הוא יקנה לך עוד 4 שנים של טסט בודד.

דרור ברלי
12-04-07, 12:16
למה לא לקרוא לילד בשמו?
הבלאגן והעלויות הם בדיוק כפולים. והכוונה אינה לאגרת הרישוי, שאתה משלם חצי ממנה בכל חצי שנה, אלא לטרטור שבעצם המבחן השנתי - פעמיים לערוך ברכב תיקונים לא נחוצים, פעמיים לבזבז ימי עבודה ועצבים, פעמיים לשלם למאכער, כי בלי מאכער אין לסיקס, תקין וחוקי ככל שיהיה, מה לחפש במכון-רישוי...
אם כבר זיון מוח כזה כל חצי שנה, הייתי מחפש ג'יפ מודל 78' או 79' - נכון שהם ממש ישנים וצריך להקפיד פי כמה על המצב הפיזי והטכני שלהם, אבל עוד מעט הם נכנסים למעמד "אספנות" - עלויות הניירת (אגרת רישוי + ביטוח חובה) צונחות משמעותית לרמת כמה מאות שקלים לשנה (נדמה לי פחות מ-700 שקל זניחים, הכל כולל הכל)

belair
12-04-07, 13:36
דרור נכון זה 700 ש"ח כולל הכל אבל וזה אבל גדול אסור לרכב לנוע על כבישי ישראל בין 7:00-9:00
עד כמה שהבנתי אם הוא נע אין לו ביטוח -לא נשמע לי הגיוני אבל אנחנו בישראל

דרור ברלי
12-04-07, 13:49
בסדר גמור.
ההגבלה מתייחסת רק לשעות 07:00-09:00 בבוקר (שעות עומס בכבישים) בימים א'-ה', ואינה כוללת את ימי ו', שבתות וחגים.
ממילא רוב ה-CJיים אינם כלים ליומיום אלא רכב שני לסופ"שים בלבד. אני לא רואה בזה מגבלה משמעותית.

Tsafrir
12-04-07, 14:46
דרור נכון זה 700 ש"ח כולל הכל אבל וזה אבל גדול אסור לרכב לנוע על כבישי ישראל בין 7:00-9:00
עד כמה שהבנתי אם הוא נע אין לו ביטוח -לא נשמע לי הגיוני אבל אנחנו בישראל

מה שאתה מתאר מכוון לרכבי אספנות.
כל רכב בן 30 שנה ניתן לרושמו במשרד הרישוי כ"רכב אספנות" וככזה יופיע גם ברשיונות ועל
לוחיות הזיהוי.
רכב כזה אסור בתנועה בשעות שציינת כדי למנוע שימוש לצרכי עבודה ואכן, ככזה הוא לא יהיה מבוטח בשעות הללו.
לא ניתן להחזיר רכב אספנות חזרה לסטטוס של רכב רגיל.
היתרונות:
הקלות בתעריפי הביטוח.
פרטים נוספים באתר מועדון החמש:
http://www.5club.org.il/info.asp
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=1302
אין חובה לרשום רכב כזה כ"רכב אספנות" ואז ניתן לנוע איתו לללא הגבלה.

crocodilia
13-04-07, 04:38
א. תודה רבה על ההכוונה והמידע...
ב. למעשה יש לי עוד שאלה.. האם ישנו מקום שבו אפשר לבדוק שלדה של ג'יפ ואני מתכוון לעקמומיות וכאלה...והאם סטיה קלה תגרום להרעה בנהיגה...

fuksi
13-04-07, 22:03
ורכב אספנות צריך לעבור טסט אחד או פעמיים?

six 4 life
13-04-07, 22:41
א. תודה רבה על ההכוונה והמידע...
ב. למעשה יש לי עוד שאלה.. האם ישנו מקום שבו אפשר לבדוק שלדה של ג'יפ ואני מתכוון לעקמומיות וכאלה...והאם סטיה קלה תגרום להרעה בנהיגה...

לחפש עקמומיות בשלדה של סיקס נראה לי קצת מופרך. אתה צריך לזכור שזה רכב שטח שבניגוד לאחרים נסע בשטח והרבה אצל רוב בעליו הקודמים, ומכה פה מכה שם בשלדה זה לא דבר שתוכל להתחמק ממנו.

מה שצריך לעניין אותך בשלדה של סיקס זה 2 דברים
1. חלודה, רקבונות.
לשים לב טובבב טוב שהשלדה שלמה, לעבור עליה עם היד ולדפוק על הצד הפנימי שלה עם האצבעות, לעבור ממש על כולה ולחפש חלודות ורקבונות ואף ניתוקים וסדקים
2. שלמות פיזית.
לשים לב שהיא שלמה לחלוטין, רצוי ללא ריתוכים וחיזוקים (אם כי אם העבודה איכותית לעין אין חשש מחיזוקים ותיקונים)
לשים לב לקצה השלדה האחורי טוב טוב, לשכב מתחת ולהסתכל שבעתיים, שם זו מחלה קשה בסיקסים..



פוקסי- רכב אספנות עושה 2 טסטים בשנה, אך עם עלות אגרה של 170-200 ש"ח וביטוחים שבסכום הכולל לא עוברים את ה1000 ש"ח לשנה, זה משתלם...

-->