התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מחפש מומחה לגראנד צ'ירוקי



mikibelo
12-04-07, 08:23
היי כולם
ברשותי גראנד צ'ירוקי 1993.
לאחרונה ניתקלתי בבעיה לא ברורה והייתי שמח להתייעץ עם מישהו שמבין במערכת שלו..
הבעיה היא שלוקח זמן רב עד שהרכב מניע. בבדיקה של חשמלאי, התברר שלא מגיע חשמל
למשאבה אלא רק אחרי שהסוויצ' פתוח כמה דקות (15-20 דקות).
דבר נוסף שאינני יודע אם קשור, נורה של security נדלקת לפעמים. בספר הרכב כתוב בעניין
הנורה שזוהי מערכת נגד גנבות ולא ברור לי מה לעשות.
אם יש מבינכם מישהו שמבין בעניין אשמח אם תיצור קשר למייל או לנייד
buju@bezeqint.net / 057-7201885
המון תודה ויום נפלא
חגי

רימון מצפון
17-04-07, 19:44
לדעתי היה יותר שווה להעלות את השאלה בפורום שירוקי. שם יש יותר סיכוי למצוא תשובה לשאלה מסוג זה. *** השאלה הוזזה לפורום צ'רוקי - המערכת. ****
רעיונות לאיבחון ראשוני.
1.מצבר תקין .כידוע רוב התקני האזעקות מאבדים את האפשרות לעבוד במצב תקין כאשר מצבר הרכב יורד למטה מ 8.5v גם בזמן התנעה ריגעי.
2בדוק כי יש דלק במיכל הדלק .אם יש מצא את הקונטקטור של המשאבת דלק וגשר ללא הקונטקטור בין מתח מצבר לחוט שבא מהמשאבת דלק.(יש לבדוק היטב לפני גישור חוטים מפני שלקונטקטור זה מגיעה גם פקודה מהמחשב.מתח לפקודה זאת יגרום לאסון...
א ) אם המשאבה עובדת והרכב מניע ועובד כראוי אפשר לשלולל גורמים עקיפים כמו .
1.חישן גלגל תנופה.
2.מפלג .
3.וכ"ו.
יש לציין שישנם עוד הרבה גורמים ישירים ועקיפים לבעיה מסוג זה .אך בשלב ראשוני הבדיקות שמסרתי הינם מומלצות ויכולות לעזור .(אם אתה מעונין בפרטים נוספים תוכל ליצור קשר אם הניע גם.)

grand
18-04-07, 23:16
סתם רעיון..
בחליל ההזרקה הימני של המנוע יש ונטיל עם פקק ( באיזור המפלג), כאשר המנוע כבוי מספר שעות, לחץ על הונטיל ובדוק אם יש לחץ גבוה של דלק שניתז משם.
אם אין, או יוצא רק אויר, תעדכן ונמשיך משם.

נמרוד
18-04-07, 23:18
ואם אתה מחפש מומחה כמו שכתוב בכותרת, גש לארנון מפרדס חנה, פרטים באתר שלו: http://www.enduro.co.il/

איציק - 4X6ZH
19-04-07, 08:31
מה הרעיון בלחיצה על ונטיל חליל הדלק ועוד להסביר למי שמראש כותב שהוא לא מבין .
רק תחשוב על אפשרות שהונטיל ימשיך לדלוף ויניעו את הרכב כאשר הדלק דולף לכיוון המפלג :roll:
*****
אין לך יכולת רצינית לבדוק לחץ דלק ללא שעון .
צריך הרבה נסיון על דגם ספציפי שניתן להחליט על פי כמות הדלק שיוצאת איזה שהיא החלטה הגיונית .
לחיצה עם מברג ( מה שבדרך כלל עושים )לפעמים מעקמת את ראש הונטיל ויש לך נזילה \ או זיוף בחיבור לשעון ) .
לא הונטיל זה לא ונטיל של גלגלים ( למרות שהוא לפעמים מתאים ) .
*****
נקודת בדיקה ראשונה לתקלה כזאת היא לזהות קיום ניצוץ בפלג רק כאשר הרכב לא מניע .
יש קשר בין קיום ניצוץ \ סיבוב המנוע \ והפעלת משאבת הדלק .
לזהות את מיקום ממסר הפעלת משאבת הדלק .
להתחבר עם מנורה ביקורת ( LED ) על חוט החשמל של משאבת הדלק . לראות מתי מגיעה מתח .
רצוי להתחבר עם וולט מטר לראות כמה מתח מגיעה .
******
איציק

grand
19-04-07, 21:20
הלו איציק זה ג'יפולוג כאן?
התקלה שלו נראית קלה למוסכניק מיומן, אני מאמין שאחד כזה יעלה על הבעיה תוך זמן קצר.
אבל.. הוא שואל אותנו כאן בג'יפולוג, אז אולי בכל זאת הוא מנסה ללמוד לבד?
מוסך מומחה למיקרה שלא - אודי מזרחי ברחובות, זו ההמלצה שלי.

מעבר למה שאיציק ציין,
תופעה כמו שמתוארת יכולה להגרם מבעית חשמל או דלק.
בגראנד שלך יש משאבת דלק חשמלית שדוחפת דלק בצנרת, יש לה שסתומים חד כיווניים שמונעים מהדלק לחזור למיכל בזמן דימום מנוע, הדלק אמור להשאר בצנרת בלחץ, אם אין דלק בצנרת וישנה בריחת לחץ או אויר במערכת אז ידרש זמן מה למשאבה לדחוס את הדלק שוב בכל התנעה.

סיבה נוספת - חשמל. אם המשאבה לא מקבלת 12V היא לא תעבוד, המוזר הוא שהיא מתחילה לעבוד לאחר מיספר דקות לכן יתכן שיש מפל מתח כלשהוא על קו החשמל של המשאבה, או בעיה באחת העלוקות/ אימובילייזר/ הזעקה וכו' שהתקינו על הקו החשמלי שלה, ( בכ"ד מתחת למושב האחורי שמאחורי הנהג).

רימון מצפון
21-04-07, 21:01
אכן זה גיפולוג כאן ובשביל לא לסבך תבנאדם עוד יותר עדיף לקרוא את שאלתו פעמים ולא להמשיך שרשור טעות ולענות לו על לחץ שיורי במע" הדלק שמשאלתו לא ניראה כי יש קשר .

hitoy
21-04-07, 22:34
רמי כתב מה שכתב מתוך ניסיון אישי עם תקלה דומה.
גם אצל רמי התחילה תופעה של התנעה קשה (ארוכה) בבוקר או לאחר מנוחה של הרכב,
והתנעה מידית בתווך של 20 דקות מהכבוי.
בבדיקה של ה"וונטיל" לאחר חצי שעה של מנוחה, לא היה לחץ של דלק במערכת.
ניסיון התנעה ראשון לא עבד, השארנו את הסוויץ פתוח ובלחיצה על הוונטיל יצא אויר בלחץ ובסוף גם דלק.
כמובן שבניסיון שני הוא הניעה מיד.
המסקנה: המשאבה תקינה ושיש בעיה של כניסת אויר למערכת / חזרת הדלק לכייון המשאבה.
הפתרון: לסגור את ה"וונטיל" עפ פקק יעודי שלא היה ברכב של רמי.

אני מודע לזה שזה רק פתרון לסימפטום של המחלה ולא ריפוי, ובקרוב ה"וונטיל" יוחלף.

אז יש מה ללמוד מה"וונטיל"

ולחגי:
לפי התופעות שכתבתה (20 ד', נורת סקיוריטי) אני ממליץ לך לגשת למוסך חברה לניטרול מערכת ההזעקה המקורית דרך המחשב.
ואם התופעה ממשיכה אז תבדוק את כל ה"עלוקות" והמערכות שהלבישו במשך השנים.

יואב

asafk
21-04-07, 23:13
יש שני כיוונים לאיתור התקלה, אני אתמקד באחד.- החשמלי.

למה? כי על פניו, הבעיה היא של מגע לא טוב במעגל הפיקוד וההפעלה של המשאבה - זה מתוך מה שכתבת:

התברר שלא מגיע חשמל למשאבה


ה"חשוד המיידי" הוא הממסר שנותן כוח למשאבה. בתיבות הממסרים של JEEP יש מגעים מחורבנים. הוצא את הממסר, נקה את ה"חורים" שלו (ספריי מגעים), והכנס ממסר אחר, שאתה יודע שהוא תקין (של המזגן, לדוגמה, או חדש, אם יש לך). אם הסתדר- אתה יודע מה היתה הבעיה. אם לא, הוצא את הממסר, ותתחיל לבדוק. בין שתי הרגליים 85 ו86 אמור להיות 12V. אחת מהן מחוברת לגוף (או, בעצם, ל(-) של המערכת), והשניה צריכה לקבל מתח כאשר הסוויץ' פתוח. אם זה לא המצב- חפש בעיה בכיוון שבין הממסר לסוויץ' (יש דגמים שהפיקוד הוא מהמחשב. בגלל השנתון הנמוך, ואם הזכרון שלי לא מטעה אותי, אני חושב שיש מתח ישר מהסוויץ' דרך פיוז, שגם את המגעים שלו כדאי לבדוק. אם הפיוז "קשה" ו"פריך", זה אומר שיש לו מגע לא טוב שמבשל אותו לאט לאט). אם יש 12V בפיקוד, תבדוק שלרגל 30 יש מתח כשהסוויץ' פתוח. אם גם זה קיים, ועדיין לא מגיע מתח למשאבה- יש לך בעיית חיווט בין הממסר למשאבה (ושוב, למיטב זכרוני, יש חוט אחד ביניהם). למרבה הצער, בדיוק על הקו הזה מתחברים מתקיני האימובילייזרים למיניהם, וגורמים נזקים שלא יתוארו. גם זה כיוון.
אחרי שבדקת הכל, ועדיין אין פתרון, ננסה להמשיך לעוד כיוון.

אסף.

רימון מצפון
22-04-07, 10:55
מן הראוי שבעל השאלה יעדכן מה קורה .אולי הוא כבר נסע מאז 3000 ק"מ או יותר.חביבי?

רימון מצפון
25-04-07, 19:05
עוד הוכחה שהעולם קטן.השבוע אני מתקשר לבנאדם שפירסם סופה הוא מאזור ממכמורת .בקיצור 3 דקות שיחה הוא מספר לי שיש לו גם שירוקי 93 .אני שואל אותו זה אתה מהשרשור .תאמינו או לא הבנאדם אומר לי כן.
בכל אופן כמו שחשבתי הוא כבר דפק איזה 500 ק"מ וטוען שהחליף מחשב מנוע והבעיה נפתרה.
ואז הוא אמר שזה קרה לו ככול הנראה כאשר שיחק בשקע של הגרר. :lol:
.ואז הבנתי שעולם אומנם קטן אבל יכול להיות גם מסובך.

-->