התחברות

צפייה בגרסה מלאה : גרימת נזק לציריה בהפעלה ללא עומס ומספר שאלות



opl
12-04-07, 10:43
הרכב המדובר הוא אופל 88'
שאלה ראשונה:
האם יכול להיגרם נזק לצריה סרן IFS כאשר הניעו אותה באוויר למשך דקה או שתיים? המד מהירות הגיע ל160 בהנעה ישרה ו40 בסיבוב הגה מלא.

האם יש חשיבות להאם הגלגל היה מורכב או לא? (בכל מקרה זה הופעל בשני המקרים)

הדבר בוצע לצורך מציאת מקור רעש שלא נמצא בסופו של דבר...


שאלה שניה:
כשאני מרים גלגל שמאל (הצרייה הקטנה מבין השניים) והרכב ב-N (ידני) הגלגל מסתובב. איך זה יכול להיות? הסיבוב הוא חלש מאוד ואני יכול לעצור אותו עם היד בקלות. ככה זה כבר מאז שאני זוכר...

שאלה שלישית:
מאז ומתמיד כשגלגלי הרכב היו מופנים קדימה בצורה ישרה גלגל ההגה היה מופנה מעט שמאלה. זה לא מפריע יותר מדי... האם יש דרך פשוטה לתקן את הדבר? (ברכב יש מסרק הגה פשוט )

איציק - 4X6ZH
12-04-07, 11:51
תתחיל בלברר איפה ממוקם חישן המהירות שמראה לך 160 .
בהרצה באויר אתה יכול לסובב את המערכת במהירות 2 X
מהמהירות האמיתית . וגם יכול להיות מצב הפוך שהמערכת הסתובבה במהירות של 160
אבל אחד הצירים הסתובב במהירות של 320 . ( לא ניראה לי שזה המקרה שלך אבל זה אפשרי ) .
וכמובן יתכן שבסה"כ הציר הסתובב במהירות 80 אבל מראה לך 160 .
בכל מיקרה לפרק זמן קצר זה לא גורם נזק .
בכל בדיקה כזאת צריך להבין איך הדפרנציאלים עובדים כי תמיד הם משמיעים רעש ולפעמים רעש חזק . ( גרגור \ שחיקה \ נהמה \ יללה )
שנוצר בתהליך הבדיקה ( חלק מגלגלי השיניים מסתובבים הפוך ובמהירות גבוה ) וזה לא תקלה .
*****
האמת לא בדיוק הבנתי את השאלה שלך או ליתר דיוק אני מבין שאתה לא מבין איך זה יתכן :roll:
*****

opl
12-04-07, 12:06
לא היו שום רעשים מהמערכת

אין לי שמץ איפה מורכב חיישן המהירות.

אני חיפשתי רעש שמופיע לעיתים בנהיגה- יש לי לפעמים רעש (פם פם פם פם פם) כשאני בסיבוב במהירות לא נמוכה - 30 ומעלה. אני חושד בשני דברים:

גלגל לא מואזן סבירות נמוכה כי עשיתי רוטצייה לא מזמן בצמיגים והתופעה לא השתנתה. מה גם שהגלגל שהירכבת עבר איזון לפני כחודשיים.

הפעמון- בגלל זה הנעתי את הצרייה גם ישר וגם בסיבוב מלא עם ובלי צמיג.

עוד רעיונות?

מישהו אמר לי שהבדיקה שעשיתי יכולה לגרום נזק לצרייה בגלל שלא מופעל עליה עומס, זה לא ממש מסתדר לי בהגיון למה דווקא במצב שאין עומס ייגרם הנזק.

-->