צפייה בגרסה מלאה : מוטות פיתול והגבהת רכבים ?
שלום לכולם.
אני קורא הרבה על המלצות להגבהת רכבים, הכוללות גם שינויים במוטות הפיתול וכדומה.
לתומי ידעתי שיש מוטות פיתול בטנקים .
האם אפשר לקבל הסבר על מוטות הפיתול ברכבי שטח, תפקידם,השינויים שאפשר לעשות בהם , ומה הנזק המצטבר ?
בתודה דוד
בדיוק אותו דבר.
רק שפה הם לא נישברים כל כך
הם רק ניהיים רכים ...
בתחום הקפיצים הקונבנציונליים לרכב יש בדר"כ 3 קפיצים
קפיצי עלים (לרוב בסרנים חיים גם קדימה וגם אחורה)
קפיצים ספירליים (גם בסרנים חיים וגם במתלים ניפרדים, שוב, קדימה ואחורה).
מוטות פיתול (למתלה נפרד בלבד ורק מקדימה).
לא נתקלתי בריכבי שטח עם מוטות פיתול מאחורה, לא נתקלתי במוטות פיתול לסרן חי.
מוט פיתול ניתן למתוח וניתן להחליף לכזה עם קבוע אחר. (כמו שקפיץ עלה ניתן לערגל או להחליף לארוך יותר וקפיץ ספירלי ניתן להחליף לכזה עם קבוע קפיץ אחר, מספר כריכות שונה ועובי סליל שונה)
מוטות פיתול (למתלה נפרד בלבד ורק מקדימה). לא מדוייק.
יש "פרייבטים"- רנו+ פיג'ו, שהמתלה האחורי שלהם הוא מוטות פיטול - לרוחב, בדיוק כמו ברק"מ.
לא מדוייק.
יש "פרייבטים"- רנו+ פיג'ו, שהמתלה האחורי שלהם הוא מוטות פיטול - לרוחב, בדיוק כמו ברק"מ.
לא נתקלתי בריכבי שטח עם מוטות פיתול מאחורה, לא נתקלתי במוטות פיתול לסרן חי.
זה אתר של ריכבי שטח לא?!?
תודה,
עדיין לא הבנתי , מה הקשר בין בין מוטות הפיתול להגבהה,
אם אני מגביה את הרכב ע"י החלפת קפיצים,בולמים,ו הוספת "ספייסרים". היכן באים לידי ביטוי מוטות הפיתול
אז כמו שקפיץ עלים מערגלים, מוט פיטול מותחים בעזרת הבורג שעליו הוא יושב.
תודה,
עדיין לא הבנתי , מה הקשר בין בין מוטות הפיתול להגבהה,
אם אני מגביה את הרכב ע"י החלפת קפיצים,בולמים,ו הוספת "ספייסרים". היכן באים לידי ביטוי מוטות הפיתול
כשאתה מגביה רכב, צריך כמובן להגביה גם קדימה וגם אחורה.
בקפיצי עלים - פשוט מערגלים את הקפיץ (יותר קשת = יותר גובה) או שמים שאקלים (משולשים) יותר ארוכים.
בקפיצי סליל - מחליפים לקפיץ ארוך יותר או שמים ספייסר בין הקפיץ לשלדה / סרן.
את מוטות הפיתול עצמם (שהם מוט ישר וגמיש) אי אפשר לשנות או לתת להם קשת, או לשנות את החיבור שלהם.
מה שעושים זה לשנות את הזווית שלהם, עם יותר נטייה כלפי מטה (מה שמעלה את השלדה, כי הסרן נשאר במרחק קבוע מהרקרע),
ע"י סיבוב הבורג ששולט בזווית הזו - וזה מה שנקרא למתוח את המוט פיתול.
אם יש לך רכב עם מוטות פיתול מקדימה וקפיצי סליל או עלים אחורה, אז הדרך להגביה אותו באופן שווה היא להגביה את הקפיצים אחורה, ולמתוח את המוטות פיתול מקדימה.
ניתן למתוח את המוטות פיתול רק מרחק מועט, ס"מ בודדים, ולכן למעשה קשה מאוד להגביה משמעותית רק עם מוטות פיתול.
קצת קשור לנושא: איזה מתלים יש להאמר?
אלון.
אפשר לקבל תמונה של מוט פיתול? והדרך בה הוא מחובר במבט כללי?
http://www.off-road.com/toyota/tech/torsion/
אפשר לקבל תמונה של מוט פיתול? והדרך בה הוא מחובר במבט כללי?
http://www.carbibles.com/suspension_bible.html#torsion
התמונה הימנית מראה איך הוא מחובר לרכב,
התמונה השמאלית קצת פחות מובנת, אבל מראה את המתלה עצמו.
באופן כללי - חפש torsion bar ב-google images :p
כשאתה מגביה רכב, בדרך כלל הדרך הנכונה כוללת בין שאר הדברים גם החלפת הקפיצים לארוכים יותר במקרה של סלילים או ארוכים ומעורגלים במקרה של עלים.
את מוטות הפיתול כמו שכתבו לך אפשר לסובב רק מעט. לכן החלפה למוטות מתאימים אחרים היא הדרך הנכונה.
בהאמר יש מגוון גדול של קפיצים. על איזה האמר אתה שואל ?
שחכתי שלא ציינתי איזה H.
כמובן הH1.
קצת קשור לנושא: איזה מתלים יש להאמר?
אלון.
מתברר שלא קשור. קפיצי סליל בכל הפינות. מתלים נפרדים, כמובן- זרועות A כפולות.
אסף.
לגבי הגבההת מוטות פיתול- כשמשנים את נקודת החיבור לשלדה, על ידי סיבוב המוט- זווית זרועות המתלה במצב עמידה גדלה, וכך הרכב גבוה יותר. אותו הדבר קורה עם החלפת המוטות למוטות בעלי קבוע קפיץ גדול יותר, כיוון שהמשקל של הרכב מכווץ אותם פחות.
המגבלה האמיתית על מהלך המתלה לא מוסרת בשיטות אלו, וכך- למרות שהרכב גבוה יותר, אין שינוי במהלך המתלה הכולל שלו, אלא רק ביחס בין מהלך הפתיחה לסגירה.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.