התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ארבע דלתות ל CJ - היתכן?



AvigdorAharon
12-01-04, 12:38
שלום לכולם,
במסגרת המחשבות על רעיונות לא ישימים (או שכן...) עלה במוחי הרעיון הבא:
הוספת שתי דלתות לג'יפ!
יתרונות כמובן יש הרבה, יאשרו זאת בעלי הילדים שביננו, אבל חסרונות?
להזכירכם, מדובר בג'יפ פתוח הכולל כלוב התהפכות וסגירת ברזנט.
האם למרכב עצמו יש איזה שהוא תפקיד של חוזק? האם בתוך המרכב יש איזו שהיא קורה שאסור או לא כדאי לחתוך?
הרעיון הוא לחתוך מעל לגלגל האחורי לכיוון הדלת הקדמית, לבנות דלת ברזנט מברזל עגול (כמו הקדמיות), ולתפור את הברזנט מחדש.
חסרון אחד שחשבתי אליו: פתח נוסף יכול לגרום לבעית אטימה נוספת (רוח וגשם).
ניתן כמובן לחתוך רק בצד אחד (ימין).
האם מישהו ראה פעם דבר כזה? האם תהיה בעיה ברישוי השנתי?

כל דעה תתקבל בברכה!
אביגדור

Bulldog
12-01-04, 12:51
האם למרכב עצמו יש איזה שהוא תפקיד של חוזק? האם בתוך המרכב יש איזו שהיא קורה שאסור או לא כדאי לחתוך?
חסרון אחד שחשבתי אליו: פתח נוסף יכול לגרום לבעית אטימה נוספת (רוח וגשם).
ניתן כמובן לחתוך רק בצד אחד (ימין).
האם מישהו ראה פעם דבר כזה? האם תהיה בעיה ברישוי השנתי?

כל דעה תתקבל בברכה!
אביגדור
ברור שבמשרד התחבורע לא יאהבו את הרעיון, אל תשכח שמספר דלתות הוא נתון שכן מופיע לך ברישיון הרכב (אולי למעט רכב שדה פתוח) אבל עדיין, הם יודעים מה הם צריכים לראות.
בנוסף, את קורות החיזוק קל לזהות בסיקס, אבל לא נראה לי שהפח שישאר לך בין הדלת הקידמית לאחורית יהיה מסוגל לתמוך במשהוא פרט לעצמו (וגם זה לא בטוח) כך שלחבר לשם צירים לדלתות וברזנט נשמע לי לא ישים

AvigdorAharon
12-01-04, 13:07
עומר,
אין נתון של מספר דלתות ברישיון הרכב, אבל אתה צודק לגבי הענין שהם יודעים מה הם צריכים לראות...
לגבי הצירים, ניתן להרים עמוד (נניח פרופיל 60X40) מהחלק התחתון של הרכב, שיהיה תומך לברזנט ולצירים (להזכירך, הצירים מקדימה הם די פשוטים והרעיון הוא לבנות כמותם).
האם דבר כזה קיים כבר בעולם? (מהנדס טוב משפר את הקיים, לא ממציא...)

אביגדור

זאביק
12-01-04, 13:16
אתה גם יכול לבנות את הדלת האחורית הפוכה לדלת הקדמית - צירים מאחורה.

עירא
12-01-04, 13:18
http://www.backcountryjournal.com/people.jpg
http://www.backcountryjournal.com/base.jpg
http://www.backcountryjournal.com/stretch.htm

Bulldog
12-01-04, 13:19
ישים?
הכל ישים, מי כמוני יודע.
פתרון הפרופיל יכול לעזור, נגד הטסט, אפילו אלוהים לא יעזור לך.
תנסה לבנות דלתות קידמיות רחבות יותר (כמו בדיגמי הסבן והסופה החדשים ואפילו טיפה יותר)
עוד זוג דלתות, או דלת אחת, הזמנה מיותרת לצרות

AvigdorAharon
12-01-04, 13:40
עירא,
לא הספקתי לקרוא את כל הכתבה, אבל על פניו נראה שהבסיס גלגלים ארוך יותר מ CJ סטנדרטי.
בכל מקרה אני אעבור על הכתבה.
חוץ מבעית הרישוי, האם אתם צופים בעיות טכניות נוספות?

תודה,
אביגדור.

נמרוד
12-01-04, 13:51
אביגדור, הTJ המוארכים האלו בעלי בסיס גלגלים של 125 אינץ' אם אני זוכר נכון (לעומת 104 אינץ' בCJ שלך ו97 אינץ' ברנגלר מקורי). ראיתי כאלו מדוגמים עם צמיגים גדולים בחברת השכרה במואב... יאמי.

AvigdorAharon
12-01-04, 14:13
O.K, אז נחזור לשאלה המקורית:
למעט בעית הרישוי, האם אתם צופים בעיות נוספות (כמו שיקולים של חוזק מרכב וכדומה)?

אביגדור

חנן א.
12-01-04, 14:33
בין הפתח הקדמי לכנף הגלגל האחורי יש משהו כמו 30 ס"מ בסה"כ, ובתוך ה30 האלה נכנסת קשת ההתהפכות הקדמית. ללא ביטול הקשת או העתקתה ממקומה אתה לא תקבל פתח שניתן להעביר דרכו רגל.
אם מדובר ברכב פתוח, אז הבעייה לא ממש ברורה לי. אני מכניס את הילדה ללא כל בעייה מצד הרכב, וקושר אותה אל כיסא הבטיחות.

AvigdorAharon
12-01-04, 15:06
חנן,
אצלי הילד יושב במרכז הכסא האחורי ולא בצד (משיקולי פגיעת רכבים בכביש - כך אני נוהג בכל רכב, כשיגיע הילד השני...נחשוב אולי אחרת).
דבר נוסף הוא שמשענות הצד האורכיות (המקוריות) עדין מורכבות אצלי ולכן קצת קשה לי להגיע למרכז הכסא האחורי.
לגבי המרחק שציינת, לדעתי ממרכז הגלגל האחורי ועד לקשת הקדמית יש יותר משלושים ס"מ (אמנם אני לא ליד הרכב, אך אני אמדוד בערב למען הדיוק).
אני בכל זאת מחפש שיקולים טכניים כמו חוזק המרכב ודברים נוספים שלא חשבתי עליהם.

תודה למגיבים עד כה!
אביגדור

דרור ברלי
12-01-04, 23:01
אני השתעשעתי סאיורים ובשירטוטים של זה המון זמן, ממזמן. שתי דלתות נוספות זה כל מה שצריך כדי להפוך את הג'יפים הללו למשהו שגם משפחה תהיה מסוגלת לסבול.

אין לי כאן סורק בבית (איזה בזיון!), אז מחר, בתקווה, אני אשלח לך מהעבודה בערב, את מה שאני רואה בעיני רוחי.
בכל מקרה, אני בעד שימוש במפתחי הדלתות של CJ ישן - אלה העגולים) בשביל הדלתות האחוריות, ואם צריך, להקטין טיפונת את הקדמיות.
כל פחח ממוצע שעובד ברמה מתקבלת על הדעת יכול לבצע ניתוח שכזה באיכות טובה.

תצטרך לבצע את כל מכלול כלוב/קשתות ההתהפכות מחדש, והכוונה שהקשת המרכזית תשמש גם כבסיס לצירי הדלתות האחוריות.
תצטרך ברזנט חדש, או לפחות שינויים מקיפים בזה הקיים.
תצטרך זוג דלתות אחוריות, וסיכוי גדול שתמטרך לשנות את הקדמיות (להקטין אותן).

אפשרות נוספת, וראיתי לפחות אחד כזה: מפתח דלת ענק, מוגדל מאוד, שבחורף מולבשות עליו שתי דלתות.

ועכשיו נשארת בעיית הרישוי. אם אתה נעזר כל שנה באופן קבוע במאכער, אין לך מה לדאוג. שוטרים וניידות בדיקה של משרד התחבורע לעומת זאת, הם נעלם. יכול להיות שהם יאכלו את זה ויבליגו, יכול מאוד להיות שלא, ואז אתה תאכל אותה....
לך תדע. הימור.

השמשוני יחיעם
13-01-04, 08:47
בוקר טוב,,

יש לי בודי ישן שהולך למיזבלה,,,,

תבוא,,תחתוך את מפתח הדלתות,,,תשחק עד שימאס לך,,,ותספר לכולנו !!!!!

יאללה מהר לפני שאני זורק :lol: :lol:

AvigdorAharon
13-01-04, 09:08
בוקר טוב,
דרור, אשמח לראות את השירטוטים, תודה!
לא הבנתי את ענין הדלת הרחבה מאוד, אולי תוכל לצרף לינק?
יחיעם, אני אצור קשר בפרטי.

בכל מקרה זה פרויקט עתידי, בשל העובדה שתפירת ברזנט חדש זו ההשקעה הכי גדולה פה, ומצבו של הברזנט הנוכחי, סביר.
לגבי רישוי, עד היום הסתדרתי בלי מאעכר, אך זה שיקול שיבוא בחשבון ברגע האמת.
אני בכל זאת שואל אם מישהו יכול להתיחס לענין חוזק המרכב.
האם יש לו תפקיד כל שהוא או שהוא משמש רק כאמבטיה לנוסעים? מה יקרה למרכב חתוך במקרה של פיתול בשלדה?

למעט עבודת פחחות (שכמובן תכלול כבר את כל הג'יפ), ברזנט חדש, בניית מסגרת של דלת מברזל + ברזנט לדלת, האם יש עוד עלויות שלט חשבתי עליהן (כלוב התהפכות הכולל שלוש קשתות וחיזוקים כבר יש)?

אביגדור.

נמרוד
13-01-04, 09:22
אני בכל זאת שואל אם מישהו יכול להתיחס לענין חוזק המרכב.
האם יש לו תפקיד כל שהוא או שהוא משמש רק כאמבטיה לנוסעים? מה יקרה למרכב חתוך במקרה של פיתול בשלדה?

המרכב אכן משמש כאמבטיה לנוסעים. אין בעייה מבחינת התפקוד של הג'יפ לחיתוך הפח שבין הדלת לגלגל האחורי. את הדאגה הזאת אתה יכול להסיר מהלב. כמו שדרור אמר, תרצה להשתמש במבנה הקשת המרכזית לתמוך את "העמוד" שאליו תחובר הדלת הנוספת.


דרור ------------> אנחנו רוצים את הסקיצות כאן בפורום... כל פעם תענוג מחדש.

shmil
13-01-04, 10:49
למיטב ידיעתי, הרכב היחידי שיוצר כג'יפ 4 דלתות במקור וע"י החברה היה ויליס שיוצר עבור חברת הרכבות של מיניסוטה בשנות החמישים, ואפשר לראות בתמונה את מנגנון גלגלי הרכבת :wink:

http://www.law-world.liveiis.com/shmil/51hyrail.jpg

UNIX
13-01-04, 14:06
לא הבנתי משהו!!
מה עם הכנף האחורית? בינה לבין סוף הבודי למעלה אין הרבה ואם אתה מתכנן לחתוך ולחבר עוד מפתן כזה דל גלת תהיה לך בעיה עם הכנף לא?

נמרוד
13-01-04, 14:16
ידעתי שראיתי איפשהו.... ובסוף מצאתי תמונה...
http://www.jeep22.freeserve.co.uk/obp2-4.jpg



איפשהו באחורי המוח אני זוכר שיוצרו ג'יפים עם ארבע דלתות, בברזיל. אני לא מצליח למצוא ברשת, אולי קראתי את זה בספר נייר.

shmil
13-01-04, 14:21
נמרוד -chapaux
הלינקים שלמעלה הם של ג'יפים שהוארכו.

אביגדור - יש לי כוונה חהפוך בעתיד את הויליס שלי ל-4 דלתות, ולכן כבר "בזבזתי" על כך הרבה זמן חשיבה.
לדעתי, בעקרון לא אמורה להיות בעיית חוזק אם אתה שומר על רצף מרותך של קנטים מקופלים.
את בעיית הכנף ניתן לעקוף לדעתי ע"י יצור דלת בעלת זוית, כמו שניתן לראות בתמונה שצירפתי בהודעה הקודמת. כך היא גם תהיה רחבה, וגם לא תפריע לכנף, ויש לזכור שזהו המצב בלא מעט רכבים פרטיים.

נמרוד
13-01-04, 14:22
פאק! מצאתי!
זה היה כל הזמן מתחת לאף באתר הצרפתי:

http://perso.club-internet.fr/cohu/Fichier_CJ6_Bresil/101posterdroitbresil.gif

http://perso.club-internet.fr/cohu/page_Cj6_Bresil.htm

ג'יפ CJ6 ברנרדו.

* האתר הצרפתי - אינני יודע את שמו, אבל זה אתר היסטורית הג'יפ המושלם והטוב ביותר ללא ספק: http://perso.club-internet.fr/cohu/arbre_genealogique.htm

נמרוד
13-01-04, 14:32
עוד תמונות:

http://www.mercado4x4.com.br/images/0820-1009.jpg

http://www.film.queensu.ca/CJ3B/Photos/Brasil/BrasilJeep101Ad.JPG

חפשו :
Jeep Bernardao

זאביק
13-01-04, 14:33
והוא עם בסיס גלגלים של 101"
Empattement (wheel base): 2565 mm

shmil
13-01-04, 14:41
"מוטציה" שיוצרה ע"י חבר בעל ידי זהב בארץ.
אמנם סוג מיוחד, ולא סיקס, אך- לעיונכם מה ידיים טובות יכולות לעשות.

http://www.law-world.liveiis.com/shmil/Resize%20of%20Image-11.jpg

Bulldog
13-01-04, 15:06
ידיים טובות, הרבה חלקי חילוף וקצת עזרה ממכופף מתכות עם ראש פתוח.

דרור ברלי
14-01-04, 00:51
יש! - ציור של CJ8 ארוך פתוח מוסב ל-4 דלתות, אבל...
בעייה מטורפת בכל מערכת המחשבים כאן. אי אפשר לשמור שום דבר, סורקים לא עולים, תוכנות עפות, "פצצה" על המסך בכל כמה שניות (מי שמכיר מקינטוש יודע כמה זה מייאש...) אל תשאלו איזה מהומת אלוהים כאן... סוגרים כותרת של העיתון ואין מחשבים...
בקיצור - חכו למחר.

AvigdorAharon
14-01-04, 07:12
היי,
לפי התמונות שצרפו נמרוד ושמיל נראה לי שאני הולך על זה!
נשארו שתי בעיות:
מתי?
רישוי?
אני מקווה שהבעיה הראשונה היא העיקרית (כי כל מה שכסף יכול לפתור, זו לא בעיה!).
UNIX, הדלת האחורית תהיה בדיוק כמו בתמונות שצרפו, הקו התחתון שלה לא יהיה ישר, אני לא רואה בזה שום בעיה. כמו כן מדובר בדלתות ברזנט, כך שמשקל רב אין להן.

אביגדור

עירא
14-01-04, 20:45
בשם דרוד:
http://imgsrv.pic4u.co.il/f6378e44ea6096dc3e40b5b3aab26bd0030000.a spx
http://imgsrv.pic4u.co.il/f6378e9621588021684125bd1b1c1e40030000.a spx

דרור ברלי
14-01-04, 20:58
מה שאתם רואים, בתמונה התחתונה, זה מפתח דלת רחב - לדעתי הפתרון היותר טוב ויותר פשוט לביצוע. למרות שהציור העליון יותר טוב...

נמרוד
14-01-04, 21:02
ענק, ענק, ענק... אני רוצה עוד דרור.
אגב, הציורים הם בקנה מידה מבחינת מה שחשוב?

UNIX
14-01-04, 22:39
שאלה לא פחות חשובה לדעתי
איך עושים כאלו ציורים???

השמשוני יחיעם
14-01-04, 23:05
לאור הסקרנות והרעיון המעניין,,
מדדתי :

מפתח הדלת הקידמית ב-CJ מודל 89 = 80 ס"מ

המרחק מסוף הדלת הקידמית עד כנף אחורית = 59 ס"מ

לכן לצערי לא נראה אפשרי :(

אז,,,אפשר להמשיך לחלום :lol:

asafk
15-01-04, 00:43
באיזשהו אבטיפוס (כנראה) של סופה2 שראיתי מסתובב בכבישי ארצנו :wink: יש 4 דלתות. הדלת הקדמית היא עדיין המקורית של הTJ (כלומר- ארוכה מאד), והאחורית היא דלת קדמית חתוכה, באורך של בערך 2/3 מהדלת המקורית. בין שתי הדלתות יש קורה.
מסקנות מהתצפית:
א. זה מכוער רצח
ב. בסיס גלגלים ארוך יותר מבCJ/ סופה - בערך 115" במקום 104"
ג. ובכל זאת, הדלת האחורית קטנה.

==> זה לא ילך בשיטה הזו.

אסף.

shmil
15-01-04, 08:23
למרות הביקורות :lol:
כנראה שנעשה ניסוי על קיר צדדי מפורק ומיותר בסוף השבוע הזה או הבא. אם ילך, תקבלו תמונות של הניסוי.
:)

אייל
15-01-04, 09:23
אסף, כאילו שה-4 דלתות שלך זה יפה :twisted: :twisted: :twisted:

קחו בחשבון ש-30 ס"מ זה החלק התחתון של הדלת ובחלקה העליון אפשר הרבה יותר.
עוד דבר - היום כאשר מתקפל הכסא קדימה זה לא נותן מפתח של יותר מ-30 ס"מ.
כל פתרון גם של 30 ס"מ יהיה יותר נוח מהפתרון הנוכחי.

אני בעד וגם חושב לישם.

ארז
15-01-04, 21:27
קשקוש,אף אחד ממכם לא ינסה את זה בסוף,רק הרבה בלה בלה בלה
ומי שבכל זאת ינסה ,זה יצא מכוער פחד.
הרכב שלכם נולד 2 דלתות וככה הוא אמור למות,אתם רוצים 4 דלתות תקנו רכב עם 4 דלתות.

AvigdorAharon
15-01-04, 22:54
את הרעיון הבא הגה יחיעם וקיבלתי אישור לפרסמו:
עד היום חשבתי לחתוך פתח בפח, לבנות מסגרת מברזל עגול (כמו הדלת הקידמית), לתפור לדלת ברזנט ולתפור ברזנט חדש לכל הג'יפ לפי המידות החדשות.
אומר יחיעם: למה לך? ניתן לחתוך את הפתח שבפח, מהחלק החתוך לייצר דלת קטנה, בדופן של הברזנט לתפור ריץ' רץ' אנכי וזהו.
בצורה זו, זה פחות בולט לעין, פחות עבודה (אין צורך לייצר מסגרת ברזל לדלת), יותר זול כלכלית (אין צורך לתפור ברזנט חדש, ניתן להשתמש בקיים), ניתן לוותר על אישורי הטכניון וכדומה.
מה דעתכם? (אני מקוה שהסברתי את עצמי מספיק טוב...)

אביגדור

אדי
15-01-04, 23:02
אביגדור, הרעיון הוא בעמם להשתמש בדלת חצי גובה, פשוט בלי חלון? נראה הרבה יותר פשוט לביצוע (אפשר לבנות דלת מעץ ועליו להרכיב את הפח) ... אבל למרות השרטוטים של דרור (שם התוצאה נראית יפה) הסתכלתי היום על הסופה שלי ואני לא רואה איך הולכת להכנס עוד דלת ברוחב סביר. דרור, השרטוטים הם רק סקיצה או שבדקת קנ"מ?

אדי

דרור ברלי
16-01-04, 10:02
ברור שאלה רק סקיצות, איורים. אבל העליונה היא בקנ"מ מדויק פחות או יותר.
מה שאני חושב שצריך לעשות, זה פשוט להרחיב את מפתח הדל תעד הסוף, כמו באיור התחתון. לצורך זה צריך לחתוך חלק מהדופן (החלק האחורי של מפתח הדלת הקיים) ולרתך אליו חלק אחורי ממפתח דלת של CJ ישן (מעוגל) אבל זה באמת רק בשביל שייצא גם אסתטי.

כל האמור לעיל מכוון ל-CJ פתוח כמובן.
הדלת הקדמית תשב על הצירים המקוריים, צירי הדלת האחורית ירותכו לקשת ההתהפכות. זה ישים, זה לא קשה, ופעם אפילו ראיתי CJ אחד שנוסע ככה, לפני כמה שנים. צריך רק אומץ להתחיל. אחר כך זה כבר יזרום.
למי שמשפץ ג'יפ וממילא צריך להשקיע כספים, כלומר לעשות פחחות וצבע, לבנות כלוב ולתפור ברזנט חדש, זה יכול להיות פרויקט מעניין.

דרור ברלי
16-01-04, 10:04
UNIX
את הציורים מציירים...בטוש שחור. ביד.

AvigdorAharon
18-01-04, 06:59
דרור,
לא הצלחתי להבין למה צריך להרחיב את הדלת הקיימת, אם אני מתכוון להוסיף דלת ולא לבנות דלת אחת רחבה?
לגבי ההתאמה, גם בעלי סופה פתוחה יוכלו להשתמש ברעיון.
אני מתכוון לבדוק את עניין החוקיות עם המבדקה שבטכניון - אני אעדכן!

אביגדור

shmil
18-01-04, 08:31
נסיון של סוף השבוע, על קיר צדדי מיותר, אכן העלה שהדבר בעייתי.
אם למישהו יש מסגרת של בודי ישן, עם דלתות מעוגלות, ניתן יהיה לבחון קנה מידה מדוייק.
בכל מקרה, על מנת לשמןר על חוזק הבודי, יש צורך להשלים קאנט לדלת כמו בדלת הקדמית, ויהיה צורך ללכת לאורך הכנף לפחות עוד כ-15 סנטימטר (בחלקה העליון) על מנת לקבל מפתח סביר.

-->