צפייה בגרסה מלאה : שינוי יחס העברה ל 4.1
יהודה גדיש
23-04-07, 11:43
שלום
ברצוני לשנות יחס העברה מ 3.73 ל 4.1 אבל לא בדיפרציאלים אלא בגיר.
הסיבה היא שאני רוצה לשמור על יחס גבוה בנסיעה רגילה, ולשנות את היחס רק ב Low .
להלן הנתונים של הרכב (ליברטי)
NV242, Select-Trac.
Gear Ratio
2WD 1.00:1
HI Part Time 1.00:1
HI Full Time 1.00:1
N N/A
LO 2.72:1 <--- האם ידוע לכם על קיט לשינוי היחס ??
יהודה
מהי מידת הצמיג כרגע ולאיזה מידה אתה רוצה לעבור.
חפש קיט שנקרא teralow של חברת teraflex
קבל קישור: http://www.trailquest.com/teralow/low231.shtml
יואב
צריך לבדוק האם הקיט שמתאים לטרנספר 231 הנפוץ יותר מתאים גם ל242, או שיש קיט ל242... כל זה בלי קשר לשאלה שעמי שאל אותך - האם אתה מתכוון לזחול על סלעים, או שאתה רק רוצה לתקן את יחסי ההעברה? כי האפקט של 4:1 בטרנספר במקום 2.72:1 הוא 50%, הרבה יותר איטי... לעומת זאת 4.1:1 לעומת 3.73:1 בסרנים זה רק 10% - פיצוי על הגדלת הצמיג.
בוקר טוב
לדעתי הקיט כן מטעים לטרנפר 242-יש לי אחד כזה מפורק
מצד שני לא הייתי ממליץ לשים קיט כזה רק בכדי לפצות על הגדלת צמיגים!
1:קשה לרכב לנסוע ב-HI כי הצמיגים גדולים יותר מה שמאלץ אותך לשלב ל-LO
ואז יש יותר מידי "כח"
2:הבלימה בירידות חזקות משתפרת רק במעט-לא שווה את ההשקעה
3:הרכב יהיה טוב רק בסלעים!-לא בעליות קשות ולא בחולות
עם תגדיל מידת צמיגים ולא תשנה יחסי העברה בסרנים-תגרע גם מאיכות הנסיעה בכביש
לכן מומלץ מאד להתחיל משינוי יחסי העברה בסרנים
יום טוב
יהודה גדיש
25-04-07, 15:11
תודה לכולם
מידת הצמיג כרגע היא 235/70/16 (29") וברצוני לשנות ל 245/75/16 (כמעט 31") והסיבה היא שלשנות ל 15" את הג'נט לא ניתן, בנוסף אין צורך לשנות את היחס מ 3.73 לנמוך יותר עבור המידה החדשה (ישנו שרשור אחר בנושא בפורום זה).
הסיבות לשינוי בטרנספר הם:
1. נסיעת כביש חלק גם עם הצמיגים החדשים - שינוי בדיפרנציאל יפגע בזה.
2. ירידות קשות - הבעיה המרכזית
עליות - לא ברור לי למה תהיינה בעיה בעליות, הרכב נעול מלא כך שגם היום אני עולה "בלי גז".
חולות - בדרך כלל אני נוסע ב HI ( מדובר על מנוע בנזין 3.7 ורכב יחסית קטן)
לגבי הקיט תודה נמרוד/יואב אכן יש ל TeraFlex ממיר ל 242, לא זול 1,100 $ שם.
יהודה
יהודה גדיש
25-04-07, 19:29
אסף
הבלימה בירידות חזקות משתפרת רק במעט-לא שווה את ההשקעה
הסבר פרט ונמק !! (הרי בשביל זה כל הבלגאן)
יהודה
בגלל שהגיר הוא אוטו' ולא גיר רגיל אין העברה ישירה של כח המנוע דרך הגיר אל הגלגלים
אלה דרך דיסקיות ומעברי שמן בגיר.(לא אכנס לפירוט מדויק)שלא כמו בגיר רגיל שהעברה היא מכנית
דרך גלגלי שינים ומצמד.
לכן הבלימה המוגברת שמקבלים דרך טרנספר עם 4:1 ב-LO לא כזאת אפקטיבית .היא מורגשת ללא ספק אך לא ברמה של להשאיר את הרכב בהילוך ראשון בזיק וללכת לידו (-: .
עם הייתה יכול להתגבר על 80-90% מהמיכשולים בהילוך -HI מבלי לשרוף את הגיר-הייתי מחליף
אבל לא כך הדבר.
אצלי ברכב היה טרנספר כזה אבל בגלל כל הנאמר למעלה החלפתי חזרה למקורי.
גם אחרי שינוי יחסי העברה ל-4.10 בסרנים!(צמיגים 33")
אני מקווה שהסברתי את עצמי באופן מובן
אסף
יהודה גדיש
26-04-07, 23:18
תודה אסף חסכת לי איזה 2000 $ :-)
ישנו פתרון אחר לבלימת מנוע בירידות ??
יהודה
יהודה, הבעייה של העדר בלימת מנוע ברכבים אוטומטיים היא עקרונית ומשותפת לכולם. ברכבי כביש-שטח מודרניים, לפחות ברובם, יש מערכת שנקראת "בקרת ירידה במדרון" או משהו כזה, שמפעילה את הבלמים בעצמה כדי לשמור על מהירות ירידה קבועה. זה לאהבלים - למרות שמתרגלים לזה די מהר - זה לא שונה מהותית מאשר לתפעל את הבלמים בעצמך. תתרגל.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.