צפייה בגרסה מלאה : בעיית לחץ במע' הדלק
אחרי טיול בסופ"ש בדרום , הרכב מגמגם בחזרה על הכביש עד כדי דימום מנוע (מיכל מלא בדלק , קרה כבר כמה פעמים - אחרי טיולים באזורים מוכי אבק) , אחרי פתיחת מכסה הדלק המנוע עובד חלק בלי גמגומים , כך עד ששוב נבנה תת לחץ במיכל ושוב גמגומים.
השאלה - יש נשם במכסה הדלק או שהוא אמור להיות אטום? או שהבעיה אחרת של , למשל , משאבה חשמלית שלא מצליחה להתגבר כבר על הלחץ במיכל ?
אם יש נשם במכסה הדלק איך מנקים ( לזרוק לתוך מים חמים.. ? )
שים לב מה זכרון קצר וחיפוש עוד יותר קצר העלה....
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=18243&highlight=%E5%E0%F7%E5%ED+%E1%EE%E9%EB%E C+%E3%EC%F7
הצינורית לא סתומה , כלומר בנשיפה לתוכה יש יציאת דלק לכיוון פתח המילוי או חיבור המתכת שלה שיוצא מפתח המילוי . כך שהבעיה היא לא בצינורית . על איזה פילטר מדובר בשרשור ההוא ? פילטר דלק או אחר?
גילוי נאות- עדיין לא הצלחתי לסדר את בעית הואקום במיכל.
לא מצאתי את המכסה עם 4 הברגים שדיברו עליו.
וכמובן שגם לא את הפילטר.
פשוט בין תדלוק לתדלוק- משתחרר לו הלחץ...
עד שימאס לי ואפרק את מיכל הדלק... (או את פתח הגישה שכבר חתכתי בעבר בגלל בעיה אחרת...)
צביקה קרבורטור
23-04-07, 17:49
שלום רב!
במכסה מיכל העבוי, אמור להיות חריר קטן לשחרור אוויר אטמוספרי, סתימת נחריר, עלולה לגרום לתופעה שהזכרת, שחרור הסתיצה בנקב הנמצא במכסה, על ידי לחץ אוויר, אמורה לפתור את הבעייה, וזאת
מבלי לשלול תופעה של צינורות נשם סתומים, ואו צינור החזרת דלק לטנק סתום.
בברכת חג עצמאות שמח.
צביקה
צביקה - תודה.
פורק המכסה - נוקה כמו שצריך ( יש מאחורי כיסוי הפלסטיק חריר ) והוחזר למקומו . הבעיה נפתרה.
אלעד,
אתה יכול לפרט היכן בדיוק נמצא המכסה? יש תמונות?
איציק - 4X6ZH
25-04-07, 09:02
מקובל להתקין את השסתומים בתוך פקק מיכל הדלק . ( זה שאתה פותח לצורך התדלוק ) .
****
איציק
המכסה = מכסה מיכל הדלק , זה שאתה פותח לתדלוק. הפלסטיק החיצוני שלו יורד במשיכה ומאחוריו ניתן לראות חריר .
OK, פירקתי ומצאתי גומיה שאוטמת מסביב לפתח המילוי, אבל אין שום חריר...
מוזר. אני זוכר עוד מהתיאוריה לרשיון נהיגה (וזה היה ממש מזמן) שהיתה שאלה לגבי החריר הזה ואצלי הוא נעלם.
בכל אופן, באחד השרשורים ראיתי שהוא צריך לאטום לחלוטין ויש חריר במקום אחר ולא במכסה מילוי הדלק.
אז היכן זה לעזעזאל?!?
בנוסף, יש אצלי תופעה מוזרה שבעת התדלוק, אני רואה דלק חוזר לפתח המילוי (דרך צינור האויר החוזר). זה נראה כאילו הרכב מתדלק את עצמו :mrgreen:
רעיונות?
צינור האויר שחוזר דרכו דלק הוא צינור הנשם עד כמה שאני מבין - הוא בלופ סגור בין המיכל לפתח התדלוק . כשהמשאה שואבת דלק נוצר תת לחץ במיכל , ודרך הצינור הזה נכנס אויר למיכל הדלק. האויר הזה מגיע מאזור פתח התדלוק ונכנס לשם דרך החריר בפתח התדלוק (זה שהיה אצלי סתום וגרם לגמגומים) .
לגבי החריר אחרי שפותחים את פתח התדלוק זה נראה כמו בתמונות .
אלעד,
תודה רבה על התמונות.
אצלי המכסה הוא שונה. אין לי חריר כזה.
אולי אייצר בעצמי עם מקדח 1 מ"מ...
אגב, האם התופעה שהזכרתי של דלק חוזר מצינור האויר היא תופעה תקינה?
אגב, האם התופעה שהזכרתי של דלק חוזר מצינור האויר היא תופעה תקינה?
חברים?!?
בנוסף, האם יתכן שאין חריר אוורור במכסה מיכל הדלק?
אני מחזיר את השרשור , התופעה חזרה .
הרכב מגמגם שוב בנסיעה . שוב זה קרה מיד אחרי תידלוק ( הפעם ב"סדש" שבין צומת עין הקורא לבית חנן ) .
כדי לשלול את עניין פקק התדלוק שלא נושם הוא הוסר לחלוטין והרכב עדיין מגמגם , גם בסל"ד סרק העבודה לא עגולה ולא תקינה .
המנוע מגמגם במהלך נסיעה , מרגיש ממש כאילו יש הפסקה של אספקת דלק זמנית .
צינור הנשם נבדק , פקק מילוי הדלק נוקה והנשם בו פתוח . לציין שפילטר אויר לא הוחלף לפחות שנה וחצי .
יש לי חשד שמדובר בדלק מהול או לא נקי מכיוון שהתופעה התרחשה פעמיים מייד אחרי תדלוקים - פעם אחת בתחנת הדלק בימציאה מירוחם ( לא זוכר איזו) ובפעם השניה בתחנה המצויינת בתחילת ההודעה , האם רגישות כזו גבוהה לדלק מהול ריאלית ? ( 94 מוזרק) .
האם להתחיל בהחלפת פילטר דלק או שיש רעיון אחר?
צביקה קרבורטור
02-05-07, 17:26
אני מחזיר את השרשור , התופעה חזרה .
הרכב מגמגם שוב בנסיעה . שוב זה קרה מיד אחרי תידלוק ( הפעם ב"סדש" שבין צומת עין הקורא לבית חנן ) .
המנוע מגמגם במהלך נסיעה , מרגיש ממש כאילו יש הפסקה של אספקת דלק זמנית .
יש לי חשד שמדובר בדלק מהול או לא נקי מכיוון שהתופעה התרחשה פעמיים מייד אחרי תדלוקים - פעם אחת בתחנת הדלק בימציאה מירוחם ( לא זוכר איזו) ובפעם השניה בתחנה המצויינת בתחילת ההודעה , האם רגישות כזו גבוהה לדלק מהול ריאלית ? ( 94 מוזרק) .
האם להתחיל בהחלפת פילטר דלק או שיש רעיון אחר?
שלום רב!
התשובה היא בסעיף המודגש באדום!
אין צרוף מקרים יש הצטרפות מקרים!
הרבה אין לך מה לעשות, מלבד להחליף מסנן דלק, להחליף תחנת דלק, ולקוות לטוב, והוא יגיע.
חזור לעדכן לאחר החלפת המסנן דלק, ומלוי טנק דלק חדש, בתחנה אחרת.
לא להוסיף שום תוסף דלק, שלא יחמיר את הבעייה.
בברכה
צביקה
צביקה תודה . ננסה ונדווח ..
דלק , פשוט דלק . כו@#אמא של תחנות הדלק האלו .
אפילו בלי להחליף מסנן הבעיה נפתרה אחרי תדלוק בתחנה מוכרת .
עכשיו נשאר רק להחליף מסנן שאולי ימנע מחלק מהג'יפה להכנס להבא.
צביקה , תודה.
עודד זנטון
10-05-07, 20:39
אגב תחנות דלק,
כדאי להעלות שמות של תחנות הידועות כבעיתיות.
על דלק פלוגות ועל "גל" בקרית גת שמעתי שמוהלים..
טוב , התופעה חזרה אתמול , בדרך בין באר שבע לגדרה הרכב מתחיל לגמגם שוב. זאת אחרי שהוחלף פילטר דלק .
החלטתי לבדוק את פנים מיכל הדלק , פירקתי אותו - אין בתוכו לכלוך יוצא דופן , מסביב לחלק התחתון של משאבת הדלק היתה מעין שקית ממארג צפוף של בד כלשהו, שמהווה פילטר ראשוני - היא היתה שחורה לגמרי מלכלוך - ניקיתי והחזרתי למקום . כמו כן החלפתי את הקונקטור של המשאבה שנמצא מעל מיכל הדלק לחיבור חדש .
בנוסף ע"מ לצמצם אפשרויות הוחלפו פלאגים ( החווט בין המפלג לפלאגים הושאר כרגע ) , והוחלף פילטר אוויר.
הכניסה למערכת ההזרקה ( מכיוון פילטר האוויר ) נוקתה ע"י ספריי קרבורטור - אני יודע שזה רחוק מאופטימלי אבל זה מה שהיה.
הנסיעה חזרה היתה חלקה אבל אני לא יודע מה יהיה מחר ..
יש למישהו עוד רעיונות ? תשתדלו לא להתקבע בהכרח על הכיוון שלי - של בעיה במע. הדלק כי לא בטוח שזה הכיוון הנכון .
אלעד
GodsFather
21-05-07, 01:14
שאלה שאולי תשמע לא הגיונית אבל קרתה לי... מה מצב החשמל אצלך ? ומה מצב הטעינה אצלך?
אצלי הייתה בעית טעינה מינורית, שהאלטרנטור היה מטעין אבל ברגע שהפעלתי אורות אז הטעינה נחלשה מידי והרכב החל מגמגם ,לקח לי לא מעט ניסויים בכל מיני דרכים עד שעליתי על הבעיה הזו כי לא נדלקה שום נורת אזהרה וכולן תקינות.
תודה , אני אבדוק למרות שנראה לי מוזר ..
רק בשביל לסגור את הסיפור ..
אחרי הניקוי של השקית בכניסה למשאבת הדלק במיכל ואחרי סידור חיבור החשמל למשאבה ( מה שנראה לי שהיתה הבעיה ) אז אחרי חודש של נסיעות התופעה של הגימגומים לא חזרה ( טפו טפו ) .
תודה למי שעזר.
אלעד.
אלעד,
ומה עם הלחץ במיכל? כיצד הבעיה הזו נפתרה?
זו כנראה לא היתה הבעיה . הבעיה היתה כנראה ( וקשה לי לומר בדיוק מפני שטיפלתי בכמה דברים במקביל ולכן אני לא יודע מה היה התיקון שפתר את הבעיה ) שהחיבורים מלאי הקורוזיה של משאבת הדלק , שהוחלפו , היו אלו שגרמו לנתקים , ולכן לעבודה מקוטעת של המשאבה - מה שגרם לשאיבה לא אחידה של דלק ולגמגומים .
השאלה היא האם עדיין קיים תת לחץ במיכל?
אצלי הוא מופיע "לפרקים" אבל אף פעם לא משפיע על עבודת המנוע (טפו, טפו, טפו...).
אני כבר משתגע מהואקום הזה!!!
אני מתאר לעצמי שאתה יודע שיש לך תת לחץ במיכל בגלל שבפתיחה של המיכל יש שחרור של תת הלחץ . עד כמה שאני יודע כל עוד זה לא מפריע לעבודת המנוע מה זה משנה ?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.