PDA

צפייה בגרסה מלאה : ויטארה- שמן על הפלגים



guyfi
24-04-07, 19:01
שלום
ויטארה 96 16V ן150000 ק"מ
מישהו יכול להגיד לי למה יש לי שמן מנוע על פלאג אחד(הראשון הקרוב למאוורר)
השמן הוא שמן מנוע והוא בצד של חוטי הצתה והפלאג טבול בשמן
הרכב בזמן תאוצה עדינה רועד טיפה בגלל השמן
אחרי שאני מחליף פלאגים מנקה את הפיר של הפלאגים ושם חדשים
אין רעידות במנוע
אני צריך לדעת מאיפה מגיעה שמן לפלאג הראשון ולמה רק אליו

גיא

Viper
24-04-07, 20:22
ממה שאתה כותב, אני מבין שהשמן הוא מחוץ לפלאג. ז"א לא על הראש שלו (היכן שהאלקטרודה).
במקרה כזה הייתי מחפש נזילת שמן מהאטם במכסה שסתומים מעל הפלאג...
לא ברורה לי תופעת הרעידות :?:

guyfi
24-04-07, 21:01
השמן לא על האלקטרודה
בגלל שהפלאג מוצף בשמן הוא לא מעביר את פולס לפלאג
כאשר אני מחליף פלאגים לחדשים בהתחלה אין רעידות אבל אחרי 200 ק"מ הרעידות חוזרות

raanan
24-04-07, 21:15
ממה שאתה כותב, אני מבין שהשמן הוא מחוץ לפלאג. ז"א לא על הראש שלו (היכן שהאלקטרודה).
במקרה כזה הייתי מחפש נזילת שמן מהאטם במכסה שסתומים מעל הפלאג...
לא ברורה לי תופעת הרעידות :?:

כמו שצויין , אטם מכסה שסתומים קרוע.
הרעידה בגלל שניצוץ מכבל ההצתה לא מגיע לפלג (בגלל השמן).

לי היה אותו דבר,
החלפת אטם, ניקוי טוב והבעיה נפתרה.

רענן

צביקה קרבורטור
24-04-07, 21:24
השמן לא על האלקטרודה
בגלל שהפלאג מוצף בשמן הוא לא מעביר את פולס לפלאג!
כאשר אני מחליף פלאגים לחדשים בהתחלה אין רעידות אבל אחרי 200 ק"מ הרעידות חוזרות
התופעה פשוטה מאד, במקום לטפל בבעייה אתה עוקף אותה, עליף לפתור את בעיית נזילת השמן שמקורה קרוב לוודאי, כפי שכתב קודמי(וויפר), מאטם מכסה השסתומים, נזילת השמן חודרת לפלג מציפה אותו חיצונית, וכך הניצוץ מקפץ לראש המנוע, במקום שיקפץ באלקטרודה, בתוך ראש המנוע, ויצית את תערובת הדלק בצילנדר.
עליך לנקות את אזור הנזילה, באזור פלג מספר 1, לאתר בברור את מקום הנזילה, קרוב לוודאי אטם מכסה השסתומים, לפרק את המכסה, ולהחליף אטם חדש, ולבדוק שוב האם הנזילה נמשכת, ולנסוע לשלום.
הרעידות נובעות משום שעל המנוע מוטל עומס, בגלל צילנדר אחד שלא מתפקד, בגלל הפלג המקצר, והמנוע עובד על שלוש צילנדרים בלבד, ותצרוכת בדלק עולה בשל כך.
חזור לפורום לעדכן, לאחר בצוע הנדרש.
בברכת חג עצמאות שמח.
צביקה

guyfi
24-04-07, 21:30
אני מחליף אטם מכסה שסתומים ומעדכן מה קורה


תודה לעוזרים

Viper
24-04-07, 21:41
באותה הזדמנות, בדוק את כבל הפלאגים. אם חודר שמן ומייצר "בידוד" בין הפלאג למוליך בכבל- ייתכן והכבל יבש/פגום.
כך שאם תיסע במים ויגיעו לכבל מים- תתקל באותה התופעה בדיוק.
ראש הכבל שמתחבר לפלאג צריך לאטום בצורה מלאה.

s_n_p
24-04-07, 23:55
אני מחליף אטם מכסה שסתומים ומעדכן מה קורה
אל תשתגע בסגירה של מכסה השסתומים. הכוונה היא לא לסגור חזק מדי (מאמץ של כ-0.5 ק"ג לבורג).
סגירה חזקה מדי תקרע את האטם החדש.
הגב אטם מקורי עדיף וגם זול יותר (38 מול 40 ש"ח)

guyfi
26-04-07, 10:18
חשבתי על זה הרבה ואני לא מבין דבר אחד

אם אטם מכסה שסתומים נראה כך

http://www.petroworks.com/newproduct2-00/valvecover%20gasket.jpg

איך הוא מונע חדירת שמן לאיזור הפלאגים אם הוא אוטם רק את מכסה השסתומים מסביב?

גיא

ofer23
26-04-07, 14:37
חשבתי על זה הרבה ואני לא מבין דבר אחד

אם אטם מכסה שסתומים נראה כך

http://www.petroworks.com/newproduct2-00/valvecover%20gasket.jpg

איך הוא מונע חדירת שמן לאיזור הפלאגים אם הוא אוטם רק את מכסה השסתומים מסביב?

גיא
אני לא מכיר בדיוק אבל יודע שצריכה להיות בנוסף לזה עוד גומייה לכל פלג..
סכ"ה כל העסק אמור להיות משהו סביב 80 שקל..

yossivarman
26-04-07, 15:45
תסתכל שוב בתמונה שנתת
יש גומי לכל פלאג - למטה
גם אני הייתי בסרט הזה
אבל זה שמן ממכסה שסתומים

GodsFather
27-04-07, 15:07
פעם היה פה שרשור עם תמונה של כל הפלאגים והמצבים האפשריים בצירוף פירוש - יש למישהו כזו תמונה ויכול להעלות לכאן? אני לא מוצא את זה בלינקים של ספרי הרכב שיש פה...

צביקה קרבורטור
27-04-07, 20:39
אמיר ידידי שלום רב!
התמונות על מצב אלקטרודת הפלג, והדיאנוזה מאחריו, אינה אקטואלית כאן, משום שבשיחה טלפונית שהיתה לי עם הבחור, פותח השרשור, הגעתי למסקנה, שהפלג בוויטרה, לעומת סמוראי, יושב בתוך כוסית
מפח שטבולה בשמן בצדה הפנימי, כדי למנוע מעבר שמן מנוע, מהפחית החוצה, ולעבר הפלג, קימים Oרינג, בקוטר הכוסיות, אשר עם הזמן מתנפחות, נשחקות, וחדלות למנוע מעבר שמן, החלפתם הקלה יחסית מונעת זאת.
אני התרשמתי משיחת הטלפון בלבד, שהבעייה לא במנוע(רינג שבור), ולא מאטם מכסה שסתומים, אך אני מסייג את דבריי,
לא ראיתי במו עיני את הרכב, ואבחנתי לכן היא בערבון מוגבל.
בברכה
צביקה

OFF-RoaD
26-06-14, 11:56
מעלה את השרשור מהאוב...
יש למישהו מק"ט של האטמים הרלוונטיים? גם אצלי התגלתה אותה הבעיה, פלאג מלא בשמן בצד החיצוני, מגע גרוע, מנוע מזייף.

אגב, אם אני מקפיד לנקות ולייבש את השמן מהפלאגים והחוטים פעם-פעמיים ביום, ולא חסר שמן במנוע, יש מניעה לנסוע ככה כמה ימים בתוך העיר, עד שיהיה חלק? זו ממש לא תקופה טובה בשבילי להשבית את האוטו...

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

asypeer
26-06-14, 12:13
תבקש אטם מכסה שסתומים לבלאנו 16v 1.6 (מגיע עם 4 גומיות לפלאגים - עדיף מקורי). לא סיפור להחליף. בעדינות עם הסגירה של הברגים מהאלומיניום. סיפור של 80₪. לגבי מניעה - לדעתי לא אקוטי בתוך העיר אם אתה עוקב. אבל אל תזניח.


Sent from my iPhone using Tapatalk

OFF-RoaD
26-06-14, 13:23
תבקש אטם מכסה שסתומים לבלאנו 16v 1.6 (מגיע עם 4 גומיות לפלאגים - עדיף מקורי). לא סיפור להחליף. בעדינות עם הסגירה של הברגים מהאלומיניום. סיפור של 80₪. לגבי מניעה - לדעתי לא אקוטי בתוך העיר אם אתה עוקב. אבל אל תזניח.


Sent from my iPhone using Tapatalk

הקטע הוא שלפני שלושה חודשים החלפתי אטם מכסה שסתומים. מקורי מהחברה. הגיע רק המלבן הגדול, בלי האטמים הקטנים. (קניתי ממכשירי תנועה, התקנתי לבד, אין מצב ש"נעלם" בדרך).

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

asypeer
26-06-14, 13:24
כשקניתי לא מקורי זה הגיע עם ה-4 גומיות..


Sent from my iPhone using Tapatalk

אלדר
26-06-14, 17:14
במכשיר תנועה יש את שני סוגי האטים.
צריך לבקש את האטם שמגיע עם הגומיות לפלגים.

-->