PDA

צפייה בגרסה מלאה : שמן מנוע לסיקס- B-FORCE- 10W40 SEMI SYNTHETIC



אביעד_הלאלי
25-04-07, 18:37
חבר היה בקטרפילר היום, אז ביקשתי ממנו לקנות לי שמן מנוע.
הוא הביא לי את השמן המדובר.
מדובר בג'ריקן כחול, בגלון של 5 ליטר, שרשום עליו B-FORCE.
הסימולים שיש עליו GT10W40
API SJ/CF
והוא חצי סינטטי, עלה מעט יקר בערך 70 ש"ח לג'ריקן (ביקשתי שניים).
אחרי שהוא שקלתי להחליף ל-15W40 מכיוון שזה מה שהייתי רגיל להשתמש עד עכשיו.
- אפשר חוו"ד מניסיון של אנשים שיש להם היכרות עם השמן הנ"ל?
- האם השמן הנ"ל מתאים למנוע של הסיקס?
- האם צריך להחליף את פילטר השמן לפני החלפת השמן (הוא חדש יחסית, ולא עבר הרבה ק"מ).
- האם צריכת השמן של המנוע (נכון לעכשיו, אפסית. אני כמעט ולא מוסיף...), אמורה להשתנות כתוצאה משינוי צמיגות השמן?

תודה לעונים...

asafk
25-04-07, 19:07
אם המנוע במצב טוב- השמן מתאים. אם הוא שחוק- עדיף להשתמש ב 20/50.

אסף.

ד ו ר ו ן
25-04-07, 20:15
חבר היה בקטרפילר היום,
יש להם שמן מנוע 15W40 של מותג קטרפילר מעולה במחיר טוב, למה לא לנסות אותו?
אני יודע לפחות על סיקס אחד שנוסע מרוצה עם השמן הזה..

six 4 life
25-04-07, 20:36
סיקס יסע מרוצה תקופה מסויימת גם עם שמן זית... :-D

d master
26-04-07, 11:34
למנועים ישנים, עדיף להשתמש בשמן 40, לא???

ערן המסוקס
26-04-07, 15:31
שמתי שמן חצי סינטטי של ליקווי מולי 10W-40 ואני מאוד לא מרוצה. המנוע לא נשמע שקט כמו בעבר, ולחץ השמן נמוך בכמעט 10 PSI בזמן מאמץ (השמן מתחמם והופך לדליל מידי).
אני גם לא בטוח אם צריכת הדלק לא עלתה במשהו מאז.. אבל זאת רק הרגשה.

לדעתי תחליף את השמן הזה וקנה באותה החנות ובאותו המחיר שמן pennzoil מינראלי 15W-40.
המנוע נשמע הרבה יותר טוב, ולחץ השמן הרבה יותר טוב וגם נשמר כך עד הטיפול הבא.

http://www.pennzoil.com/products/LongLife/pickups.html

אביעד_הלאלי
27-04-07, 20:02
לארז- כנראה שלשים שמן זית במנוע יהיה הרבה יותר יקר משמן מנוע ייעודי, וגם מי רוצה לנסוע עם ריח של טיגון בתוך האוטו :-) (למרות שאני רואה בזה יתרון כשרוצים לבשל בשטח - פחות בקבוקים לסחוב :-))

לדורון- הסיבה היא שביקשתי מהחבר לקנות לי את מה שערן הציע: pennzoil מינראלי 15W-40, ולא היה להם שם. ואני לא ממש מכיר את סוגי השמנים שיש שם, אז בקישתי ממנו שיביא לי שמן מנוע דומה או טוב יותר, וזה מה שהוצע לו. אבל אני בהחלט אנסה גם את השמן שהצעת...

לערן- זאת הייתה הכוונה אבל לצערי לא היה להם, ולא רציתי לשים את השמנים הזולים יותר, לפי מה שאני שומע, כנראה אין הצדקה לשמן איכותי יותר...

בסופו של דבר, נראה לי שאני אנסה את השמן הזה, כנראה שהוא יותר טוב ממה שיש לי, מקסימום נחליף.

תודה לעוזרים...

אמנון
27-04-07, 21:49
ובאותו עניין - איזה כמות של שמן נכנסת במנוע?
מן הסתם שמיכל של 1 גלון לא מספיק (3.785 ליטר). אז באיזו כמות אתם קונים את השמן?
זוג מיכלי 1 גלון? מיכל 5 ליטר?

lizard
27-04-07, 22:56
כשרוקנתי את השמן אצלי קניתי 3 מיכלים של 5 ליטר או 1 גלון (שזה בערך 4.משהו ליטר).
נכנסו לדעתי לפחות 2 מיכלים או מיכל אחד בטוח ועוד 4 ליטרים מהנוסף.

אביעד_הלאלי
28-04-07, 01:01
אמנון, אצלי נכנסו כ-1.5 מיכלים של גלון 1 (3.78 ליטר)
זאת אומרת בערך 6 ליטר שמן...

עירא
28-04-07, 01:15
RTFM
בקרטר (עוקת השמן) נכנסים 4.8 ליטרים
בפילטר נכנס עוד (תלוי איזה פילטר) כמעט ליטר 0.95 לייתר דיוק.
לגבי השמן, יש בקטרפילר בב"ש שמן 15-40 שמיועד בעיקרון לדיזלים, ה-CJ שלי מאוד אוהב אותו ונוסע איתו מצויין (גם הפיאסטה) המחיר הוא 315 (בערך) למיכל של 20 ל'.

עירא

נמרוד
28-04-07, 14:00
אני שופך מיכל של גלון אחד, שזה קצת פחות מ4 ליטר, מניע, בודק שמן ומוסיף את הכמות הנוספת בדיוק. כן, צריך לפתוח בשביל זה עוד גלון... או לקנות אם אתה מוצא מיכל של 5 ליטר.

מיכה אם אתה הצלחת להכניס 8 ליטר שמן למנוע של סיקס זה בהחלט מאפיל על ההישגים הקודמים שלך :mrgreen:

lizard
28-04-07, 16:45
מודה ומתוודה אנוכי כי אולי התבלבלתי קלות ואחד המיכלים היה כבר פתוח.

ערן המסוקס
28-04-07, 22:29
מיכה.. אולי יש לך קרטר גדול יותר מהמקורי? אצלי הוא גדול יותר ונכנסים אצלי יותר מ7.5 ליטרים בהחלפת שמנים.

six 4 life
28-04-07, 22:36
בקרטר CJ נכנסים בערך 4.5-5 ליטרים של שמן
בקרטר סופה נכנסים 6 ליטר ומשהו, אפילו קצת יותר.

lizard
28-04-07, 23:08
אני לא יודע, אני זוכר שפתחתי 2 מיכלים. משונה.

עירא
29-04-07, 08:50
RTFM
בקרטר (עוקת השמן) נכנסים 4.8 ליטרים
בפילטר נכנס עוד (תלוי איזה פילטר) כמעט ליטר 0.95 לייתר דיוק.
עירא

אינ מצטט את עצמי בעיקר בשביל להפנות אותכם לספרות.
לכל מי שיש קרטר של CJ שלא התעקם בצורה קיצונית מה שרשמתי תקף לגביו,
מה שכן יכול להישתנות, זה גובה המדיד.
מניסיון שלי כאשר רציתי להחליף בין המדיד הקצר שנמצא אצלי היום, לבין מדיד ארוך (שהוא יותר נוח מן הסתם) גיליתי שיש הפרש ניכר בגובה השמן שהוא מראה (הוא הראה שכמות השמן מתחת למינימום, קרי צריך להוסיף עוד דיי הרבה).


עירא

sherifon
14-05-07, 00:13
סתם מתוך סקרנות:

ברכב שעמד מספר ימים ,עד היכן (על המדיד -בין L ל H ) צריך השמן להגיע ?

AvigdorAharon
15-05-07, 06:37
סתם מתוך סקרנות:

ברכב שעמד מספר ימים ,עד היכן (על המדיד -בין L ל H ) צריך השמן להגיע ?

בין H ל L, בתנאי שאין נזילות.

אביגדור

נמרוד
15-05-07, 10:16
שני הקווים במדיד מרוחקים ליטר אחד (או קוורט שזה כמעט ליטר) אחד מהשני. המפלס צריך להיות בינהם. כשהמפלס מגיע לקו התחתון, מוסיפים בערך ליטר ומגיעים לקו העליון. אין חשיבות למפלס המדויק.

-->