PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה לגבי בולמי ראנצ'ו מתכווננים - האם אפשר להעזר בקשיחות בעת העמסת משקל על הרכב?



GodsFather
27-04-07, 00:24
אני לא חושב שצריך לפרט יותר מהכותרת ,אבל בכל זאת.

אני לא מכיר את בולמי הראנצ'ו מנסיון , אלא רק ממוניטין וממה שקראתי פה.

מכאן עלתה השאלה - כשמעמיסים על הרכב משקל , הרכב יורד בגבוהו , בהתאם ליכולת הקפיץ (תקנו אותי כמובן) - האם שינוי בקשיחות הבולם מבינוני לקשיח , ישמר את הגובה המקורי (בגבולות היכולת כמובן)

זאביק
27-04-07, 00:32
אני לא חושב שצריך לפרט יותר מהכותרת ,אבל בכל זאת.

אני לא מכיר את בולמי הראנצ'ו מנסיון , אלא רק ממוניטין וממה שקראתי פה.

מכאן עלתה השאלה - כשמעמיסים על הרכב משקל , הרכב יורד בגבוהו , בהתאם ליכולת הקפיץ (תקנו אותי כמובן) - האם שינוי בקשיחות הבולם מבינוני לקשיח , ישמר את הגובה המקורי (בגבולות היכולת כמובן)

לא.

בולם ראנצ'ו הוא בולם מבוסס שמן, ומתנגד בעיקר לשינוי תנועה מהירה
לכן גם אין לך בעייה לסגור אותו לאט לאט ביד, וזה מה שיקרה לך בהעמסת משקל.
הוא לאט לאט יתכווץ והקפיץ יגיע לאותו מצב מכווץ, גם אלמלא היה שם בולם.
(לאט לאט = שניות)

GodsFather
27-04-07, 00:53
תודה על התשובה זאביק.

שאלה היפותטית בהמשך - אז אם אחרי ההעמסה אני ינענע את הרכב , הבולם יקשיח עצמו ?

ושאלה רצינית - מכאן שהבולמים הללו טובים לנסיעות שבילים מהירות, לא?

זאביק
27-04-07, 11:32
הבולם לא מקשיח את עצמו לבד.
אתה קובע לו מה מידת הקשיחות שלו, ע"י בורג כוונון שנמצא בכל בולם, או ע"י מערכת פנימית ששולטת על כל הבולמים.

לגבי נסיעת שבילים מהירה - זה תלוי. הבולם הזה מתחמם מהר יחסית, ואז מאבד את יכולת הריסון שלו. לא הייתי מרכיב אותו על רכב מירוץ.

GodsFather
27-04-07, 14:58
זאביק , אני לא מצליח להבין אותך עד הסוף.

הבנתי שאת דרגת הקשיחות אני יכול לקבוע ומכאן שאלתי - אם אני קובע דרגת קשיחות 9 (שזה הכי קשה כמדומני) ומעמיס ציוד - מצד אחד אתה אומר שהבולם מתרגל לשינוי ולכן ירד בגובה , אבל עכשיו אמרת ששינוי דרגת הקשיחות כן יכולה להשפיע.

ולגבי השאלה השניה - נסיעת שבילים שלא במירוץ , טיולים וקצת מהירות כשיש שטח פתוח.

נמרוד
27-04-07, 15:34
אתה לא מבין את זאביק?

התשובה לשאלה הראשונה שלך היא לא. אין לבולם הזעזועים שום השפעה על גובה הרכב. לאף בולם. מכאן שלא משנה מה מקדם הריסון שלו, קשה יותר או רך יותר, שבראנצ'ו 9000 במקרה אפשר גם לשנות.

לגבי השאלה השנייה - ראנצ'ו בולם גרוע למהירות בכלל. הם מתחממים מהר. יש לי נסיון איתם על כלי רכב איטיים עם קפיצי עלים - הסיקס שלי וטויוטה היילקס שהיתה לי - שם הם בסדר גמור כי הרכב לא יכול לסוע באמת מהר, וגם כי קפיצי העלים עושים חלק גדול מהעבודה של הריסון. הצ'רוקי שלי גם על ראנצ'ו 9000, כן יכול לסוע מהר, ואני יכול להגיד לך שאחרי -15-10 דקות של נסיעה מהירה באמת, הם נשפכים = מתחממים למצב שהם כבר לא אפקטיביים.

זה בסך הכל בולמים פשוטים ביותר, הם טובים רכבי טיולים עם קפיצי עלים קשים - סיקסים, היילקסים, סמוראים.

GodsFather
27-04-07, 16:00
תודה רבה. האמת , דבריך שופכים אור חדש על מוניטין אחר לחלוטין שיש לבולמים הללו...

נמרוד
27-04-07, 16:06
איזה מוניטין? זה לא שהם גרועים, אלו בולמים מתאימים מאד לכלי רכב עם קפיצי עלים. הכיוונון הוא יותר גימיק מאשר משהו חשוב באמת, בוודאי מערכת הניפוח הטפשית עם השעונים. ראנצ'ו זה קודם כל אלופי העולם בשיווק.

אלון_ק
27-04-07, 16:10
...אמר נמרוד תוך כדי מבט בדו"ח החודשי מהבנק, שכלל את יתרת התשלומים על הסט השלישי של אלופי העולם בשיווק...

אלון_ק
27-04-07, 16:13
ושיהיה ברור, אני יורד על נמרוד - לא מעיד לטובת הבולם. ראנצ'ו זה זבל שהייתי מוכן לשים רק אם יתנו לי חינם לסמוראי (במקרה זה קרה). במחיר שאתה משלם על המותג הזה אתה יכול לקנות בולמים טובים בהרבה - לא שזה יעזור לך עם הסמוראי...

נמרוד
27-04-07, 16:14
או. אז בג'יפ יש לי רק זוג ראנצ'ו 9012 ארוכים - מאחורה יש לי בולמי "אורגינל" שחורים. את ההיילקס קניתי איתם ואיתם הוא גם נמכר, ובצ'רוקי שמתי בולמים מהסטוק הnew-old של ארז בתור משהו זמני שכמובן הופך לקבוע... כלומר יש לי ראנצ'ו כבר פעם שלישית מתוקף הנסיבות - כמוך אלון.

GodsFather
27-04-07, 16:25
ושיהיה ברור, אני יורד על נמרוד - לא מעיד לטובת הבולם. ראנצ'ו זה זבל שהייתי מוכן לשים רק אם יתנו לי חינם לסמוראי (במקרה זה קרה). במחיר שאתה משלם על המותג הזה אתה יכול לקנות בולמים טובים בהרבה - לא שזה יעזור לך עם הסמוראי...


זה בדיוק העניין אלון , המוניטין של ראנצ'ו (עד לרגע זה) הוא שהם בולמים בעלי שם ואיכות , סופות,סיקסים, היילקסים (למעשה כן ,בעיקר בעלי עלים , אבל ראיתי גם סלילים בעבודת בית) , תבוא לתחרויות ק"ק ותראה שלמעט אלה שתכננו מערכת מתלים יעודית, הראנצ'ו נפוצים יותר מכל סוג אחר של בולמים (ואם נשים בצד את המכשולים האיטיים, מדובר במסלול מהיר ביותר ממכשול למכשול ונסיעה של יותר מ20 דקות רצופות) - והנה פה , מעידים בעלי נסיון (נמרוד,זאביק,אלון) שזה בדיוק ההפך - הבולמים הללו הם קקות.

ולגבי הסמוראי (שזה כבר גלישה מתחום השאלה , אבל בכיף לדבר על זה) - יש לי TD (בקוטר 55 מ"מ) ואני מרוצה, ההפרש ביניהם לראנצ'ו במחיר היה 100 ליחידה (הTD יותר זולים), אבל עכשיו שאני קורא את הביקורת שלכם , אני שמח שלא בחרתי בראנצ'ו...

נמרוד
28-04-07, 13:24
אני לא אמרתי "קקות" אלון כתב זבל, ובמקרה הזה אני חושב שהוא מגזים. תקרא שוב את מה שאני כתבתי - בולם גרוע למהירות, בולם טוב לרכבים איטיים עם קפיצי עלים - לא רואה סיבה לשים משהו יותר אקזוטי על סמוראי או סיקס. להיפך, הראנצ'ו המתכווננים (פעם קראו להם 9000 היום 9X) הם בולמים יקרים מדי, אתה משלם תוספת מחיר גבוהה עבור מנגנון הכוונון שמנסיוני די מיותר ברוב המקרים.

קרוס קאונטרי טרופי הוא לא תחרות מהירות. בשביל הטרופי, על רכב סטנדרטי פחות או יותר, ראנצ'ו יחזיקו כמו כל בולם פשוט אחר ויעשו את העבודה, ואתה רואה את זה בשטח.

אלון_ק
28-04-07, 13:48
זבל, קקות, ג'יפה, חרא של בולם. לא חוזר בי. "טוב לקפיצי עלים במהירות איטית" זו בדיחת השנה, זו דרך עדינה לומר שהדבר היחיד שהבולם הזה מסוגל לעמוד בו זה עבודה קלה יחסית. תסתכלו על בולמים שכולם מסיכמים שהם מהשורה הראשונה: FOX, KING ושאר חיות כאלו. מישהו שמע על בולם כזה שלא מתאים ליישום כלשהו? נכון, FOX על סמוראי זה נזם זהב באף חזיר אבל אף אחד לא יעיז לחשוב שתהיה בעיה של התאמה מבחינת היכולות ואכן אין. ראנצ'ו על דיסקברי? לכביש אולי וגם זה כבר מותח את הגבולות.

למונרו אני לא קורא זבל. לקורבן אני גם לא קורא זבל, גם לא לעשרים חברות אחרות שאיכות הבולם עצמו היא נמוכה מאוד ויכולות השיכוך שלהם נמוכה מאוד. אני לא קורא להם זבל כי הם מתומחרים בהתאם, בשביל 200 ש"ח לבולם אני לא מצפה לקבל שום דבר מעבר למינימום.
במחירים של הראנצ'ו אני כבר מצפה לקבל הרבה יותר. בולמים כמו TD, אולדמן, בילשטיין, קוני הם באותה קטגוריית מחיר. אי אפשר להשוות בכלל בין קוני לראנצ'ו מבחינת עמידות, שרידות, יכולת שיכוך לאורך זמן. גם TD לוקחים אותם בהליכה, בילשטיין ואולדמן אף הם כמה ליגות מעל הראנצ'ו.

תחשבו על זה: אם קוני היה מתומחר כמו מונרו, נכון שכולם היו מסכימים שזה הבולם הכי טוב שיש? יחס עלות/תועלת הכי טוב וכל זה? אז הנה יש לכם מצב הפוך: יש לכם בולם באיכות הכי נמוכה שמתומחר בחלק העליון של הסקאלה (לא כולל בולמי מירוץ). עם גימיק אחד אדיר ושיווק מדהים החברה הזו עושה צחוק מקהל יעד ענק.

נמרוד
28-04-07, 13:52
אלון בגדול צודק בניתוח שלו של שוק הבולמים... על סמוראי/סיקס/היילקס שמשמש לטיולים עבירות ויום-יום, ראנצ'ו בסדר גמור, אבל יקרים מדי. יש בולמים זולים יותר שעושים אותו דבר, ויש בולמים באותו מחיר טובים יותר.

דרור ברלי
30-04-07, 01:24
זבל, קקות, ג'יפה, חרא של בולם. לא חוזר בי. "טוב לקפיצי עלים במהירות איטית" זו בדיחת השנה, זו דרך עדינה לומר שהדבר היחיד שהבולם הזה מסוגל לעמוד בו זה עבודה קלה יחסית.

אלון, אל תתבייש להמשיך לומר את דעתך גם בשפה בוטה. אני איתך בכל מילה ולא היית יצריך לצטט יותר משתי שורות.
ביחס למחירם המוגזם, בולמי ראנצ'ו זה דרעק. סוג של עבודה בעיניים. מבלבלים את ההדיוטות עם מערכת ניפוח וגרמושקה אדומה... מינימום תמורה למקסימום מחיר.

יוני5
30-04-07, 09:07
כמה מילים על ראנצ'ו.

ראשית, אם אני מתבלבל נכון, אין להם קפיץ בכלל והם לא מתנגדים לכיווץ אלא רק משככים - כלומר מתנגדים לתנועה.
בולם זבל - נכון - מהסיבה שאלון אמר - יחס עלות תועלת.

יש להם מערכת שיווק נכונה שהצליחה (בין הפרסומות והצבעים....) לעשות משהו נכון ויעיל: להציע מגוון אורכים שמאפשרים התאמה לכל שיפור (מהלך מתלה) שתרצה - ע"ע 9012 שהיה אמת מידה לרכב בעל מהלך מתלה גדול.
תוסיף על כך את הגימיק של מערכת השליטה ברמת השיכוך.

מעבר לכך, בולם די זבל.

יוני5

Moogi
03-05-07, 21:35
זה קצת מניסיוני על ראנצ'ו:
יש לי ראנצ'ו 9000 עם 5 מצבים על הסרן הקידמי של ההיילקס כבר שנים רבות.
היתרון שלו זה שניתן להשיג מגוון מידות ובמקרה שלי שאני נהנה מהיכולת לנסוע ברגיל במצב 3 (שזה בעצם כמו ראנצ'ו 5000 שזול משמעותית) ובמצב 4 כשאני רוצה לנסוע נסיעה ארוכה בשטח או במהירות, המצבים האלה עובדים מצויין אך אין לי צורך בפחות מ- 3 או יותר מ- 4 והייתי שמח למצוא בולם שיתנהג דומה למה שביניהם בלי אופציות כיוונון.
הרכבים היחידים שבהם הרגשתי שראנצ'ו תיפקד יחסית טוב זה על היילקס וסיקס, אבל אפילו עלייהם כשדורשים יותר מדי הבולם פורש מעבודתו. כשהייתי מתחרה, לקראת סיום התחרות הרכב הרגיש כאילו כבר אין בולמי זעזועים. אגב, בהשוואה למונרו (שזה בעצם מאותו אבא) הראנצ'ו לפחות פיזית חסונים יותר ואצלי הם רק חדלו מלתפקד בעוד שמונרו (סנסטראק) התפוצצו ונישברו לשניים.
על מיתלים ניפרדים קשה לתאר כמה הראנצ'ו על כל סוגיהם גרועים, הם לא מסוגלים לעמוד בקצב העבודה שנידרש אפילו במשך דקות בודדות ואז המילים של אלון באמת ניראות טובות מדי בכדי לתאר את הבולם, זבל שבזבלים זה מחמאה.
במחיר שהשגתי את הראנצ'ו כשקניתי אותו הוא היה קניה טובה (זוכר שהיה לי מחיר ממש טוב וקרוב למחירים של הבולמים ה"יקרים" של מונרו).
במחיר שהוא עולה היום לא הייתי קונה אותו, הדבר הטוב היחיד שבו זה הגימיק של הכיוונונים וזה גימים שמעט מאוד אנשים באמת צריכים וממש לא שווה את הפרש המחירים.

אייל67
05-05-07, 20:53
"חבר'ה,

לאחר שנכתבו מדריכים וכתבות, על תיבות העברה ונעילות
הירים מישהו את הכפפה ויכתוב מורה נבוכים לבולמים ??

תפקיד ואופן הפעולה, ההשפעה על התנהגות הרכב ויציבותו בכביש/בשטח, גז/שמן, מונוטיוב ( ), למה בולם המתאים וטוב לקפיצי עלים איננו מתאים לקפיצי סליל, מתי מחליפים ועוד ועוד ...

אייל"

כך ביקשתי בעבר.
אולי בכל זאת יש לזה מקום ???
לא יודע למה, אבל השירשור הזה נראה לי רלוונטי להעלאת העניין בשנית.
שבוע טוב
אייל

אלון_ק
05-05-07, 22:34
סבלנות. תפקיד, אופן הפעולה בכלליות, השפעה על הרכב, גז מול שמן, בולם מירוץ מול בולם רגיל ועוד מיני הפתעות כבר בעבודה די הרבה זמן. זה גם יקח עוד לא מעט זמן, כי הכתבה לא קשורה רק לבולמים אלא לכל נושא ההגבהות ושינויי מתלים ברכבים.

סבלנות.

נמרוד
05-05-07, 23:17
"חבר'ה,

לאחר שנכתבו מדריכים וכתבות, על תיבות העברה ונעילות
הירים מישהו את הכפפה ויכתוב מורה נבוכים לבולמים ??

תפקיד ואופן הפעולה, ההשפעה על התנהגות הרכב ויציבותו בכביש/בשטח, גז/שמן, מונוטיוב ( ), למה בולם המתאים וטוב לקפיצי עלים איננו מתאים לקפיצי סליל, מתי מחליפים ועוד ועוד ...

אייל"


קודם כל כותבים על הדברים שקל לכתוב עליהם.. נעילות וטרנספרים זה נושאים מאד פשוטים וברורים יחסית. בולמים - אחת הטכנולוגיות המורכבות והמסובכות ביותר ברכב, חוץ מצמיגים שזה בכלל אמנות שחורה ולא מדע לפי הספרים... ובכל זאת מדריך בנושא צמיגים יתפרסם קודם, כבר החודש, ובהמשך גם הנושאים האלו כמו שאלון כתב.

gmb
06-05-07, 23:30
קודם כל כותבים על הדברים שקל לכתוב עליהם.. נעילות וטרנספרים זה נושאים מאד פשוטים וברורים יחסית. בולמים - אחת הטכנולוגיות המורכבות והמסובכות ביותר ברכב, חוץ מצמיגים שזה בכלל אמנות שחורה ולא מדע לפי הספרים... ובכל זאת מדריך בנושא צמיגים יתפרסם קודם, כבר החודש, ובהמשך גם הנושאים האלו כמו שאלון כתב.

נמרוד,
בין שאר האנשים בפורום הזה, אני נהנה לקרוא מעמלכם על מה טוב, מה לא טוב, מה קקי, ומהו קקי שמשלמים עליו יותר מדי תמורת מה שמקבלים...
אבל מה שכן, כתבתם כל כך הרבה על למה לא ראנצ'ו... הייתי שמח לשמוע על מה כן הייתם ממליצים במקום הראנצ'ו באותו טווח מחירים פחות או יותר?
וכן, אלון, השאלה הזו גם פונה אליך, ולכל שאר האנשים שיכולים להמליץ :)

רמי

אייל67
08-05-07, 18:41
ובהמשך גם הנושאים האלו כמו שאלון כתב.

אמן כן יהי רצון !

אלון_ק
08-05-07, 21:06
אני מת על שאלות כאלו. זה שאלת אינטרנט/בור בתל ברוך קלאסית.

אין כזה דבר one size fits all. תפנימו את זה טוב טוב. זה לא רק כי הטוסיק שלי ושלך חושבים ש"נח" זה שני דברים שונים, זה כי לבולמים שונים יש יתרונות וחסרונות שונים. כשאתה מדבר על בולמים בטווח המחירים הבינוני, יש המון חסרונות ולכן גם לא מעט שיקולים.

רוצה one size fits all? קנה FOX. גם אז זה לא באמת ככה, פשוט כשתקנה אותו מישהו (היבואן או החנות שמוכרת אותו) יפרקו אותו לגורמים, יעשו לו VALVING שיכניס את הבולם לטווח העבודה הרצוי לסופה ומשם זה fine tuning. להם אין בעיה של עבודה תחת עומס, חוזק מבני וכו' וכו' ולכן אם יש משהו שאפשר להתאים להכל, זה רק בולמים כאלו.

GodsFather
08-05-07, 21:21
אלון , כולם יודעים שאתה דלוק על FOX וכנראה בצדק

אבל השוואת מחירים קטנה אפשר ?

פוקס הכי פשוט לסופה / סמוראי / סיקס / היילקס (כן, גם לסמוראי , עזוב רגע את דעתך על השקעה בבולמים לפחית הזו)

לעומת TD/KONI/BILSTEIN (כשבילשטיין מגרדים את הקו כי הם יותר יקרים).

אלון_ק
08-05-07, 22:17
מחירים אני לא יודע, פשוט כך. זה גם לא רלוונטי למה שאמרתי, כל מה שאמרתי זה שאי אפשר לתת תשובה אחת שתתאים לכולם במחירים של בולם "רגיל", כי אין מוצרים מספיק טובים במחירים האלו. זה הכל.

ד ו ר ו ן
10-05-07, 09:33
לעומת TD/KONI/BILSTEIN (כשבילשטיין מגרדים את הקו כי הם יותר יקרים).
אני יכול להגיד שיש הבדל מאד ברור בין TD השחורים שהיו על הרכב מאחור לבין בילשטיין 5150 שהותקנו לאחרונה, הבדל מאד ברור בשטח,באמפים בכביש ולא מורגש בכביש טוב שבולם עובד מעט יחסית.
מה שכן,בהפרש המחיר בינהם בקניית 2 בילשטיין אתה מגיע קרוב מאד לעלות של 3 TD.

גיא
10-05-07, 10:13
נידמה לי שאסף נתן פעם סקירה על בולמים. אני לא מצליח לאתר את זה ...

אולי ההנהלה יכולה ?

-->