PDA

צפייה בגרסה מלאה : טיפול במערכת הקפיצים של הג'יפ-הגבהה נכונה



אביעד_הלאלי
28-04-07, 19:38
שלום לכולם!
הרכב שלי מוגבה עם שאקלים מאורכים בגובה של 14 ס"מ. במכון הטסטים עשו לי עם זה בעיות, וביקשו ממני להחליף אותם לקצרים יותר, ולחזור לטסט חוזר (הרכב עבר כמעט את כל הבדיקות חוץ מזאת וכיוון פרונט- עקב החלפת כל התפוחים לחדשים).
אז חשבתי לעשות טיפול כולל למערכת הקפיצים.
היעד- הגבהה כמה שיותר חוקית, ושתשפיע כמה שפחות על מערכת ההיגוי, וכמובן שהעלות הכלכלית חשובה כאן מאוד.
הדבר הראשון שאני הולך לעשות על מנת לעבור את הטסט זה להוריד את השאקלים המאורכים ולהחליף לקצרים יותר (גם לא בא לי להתסבך עם בוחן תנועה על זה...). לאחר מעבר הטסט אני מתכוון להתחיל לעבוד על זה (בהתאם למגבלות הזמן שיש לי).

עברתי על רוב הדיונים כאן בפורום, אבל צערי לא מצאתי בדיוק את מה שאני מחפש.

האופציות שעומדות לפני אבל לא באות בחשבון עקב עלות כלכלית:
- הזמנת קיט ייעודי מחו"ל, למרות הצורך בלא מעט התאמות.
- התאמת סט קפיצים בהזמנה אישית ממקום שמתעסק במיוחד עם זה (הוצעה לי כבר מערכת קפיצים, במקום מוכר באיזורי, אבל העלות מגיעה לעלות של סט חדש ייעודי מחו"ל ואף מעט יותר).

האופציה שיכולה להיות רלוונטיות:
עירגול הקפיצים - דבר שיפגע במהלך המתלה בצורה רצינית (וגם ביכולת השיכוך שלהם לא?).

אופציה אחרת שחשבתי עליה, אבל אני קצת מוגבל בידע טכני, היא התאמת קפיצים מעט ארוכים יותר, ועירגולם. אבל מחשבה אחרת שעלתה בראשי היא שאני כנראה אצטרך לחזור לשאקלים ארוכים על מנת שיהיה מקום לקפיץ לנוע. (אלא אם כן העירגול יהיה ממש רציני-רכב מאוד גבוה)

האם האופציה האחרונה שלי ישימה ללא חזרה לשאקלים מאורכים?
אילו בעיות אני צריך לקחת בחשבון לפני כניסה לפרוייקט כזה?
אילו אופציות נוספות יש לי?

תודה לעונים...

אביעד_הלאלי
28-04-07, 19:44
שכחתי לציין שזה המשך ישיר של הדיון הזה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=19913

פשוט חשבתי שזה יהיה טוב יותר לפתוח דיון עם כותרת מתאימה, בכדי להקל על החיפוש...

אם טעיתי מנהלים, אנא אחדו את הדיונים.
תודה.

RONI
28-04-07, 19:55
למה לטפל אם אפשר לקנות?
http://www.rubiconexpress.com/Products.aspx?Cn=190&Pn=2010&XnPath=173,182,190&Vid=0F79F51372985
או פשוט להוריד נדנדות וללכת להתייעץ עם איתיי מתל''מ.

חנן-ג'יפולוג
28-04-07, 20:14
אביעד, תתחיל מלמדוד את המרחק בין הבמפסטופים לסרן מקדימה ומאחורה, ודווח על התוצאות.

שנית, איזו בעייה אתה מנסה לפתור? לא מגביהים סתם. בד"כ מגביהים בשביל להכניס צמיגים גבוהים יותר.

six 4 life
28-04-07, 21:40
אביעד
המטרה היא להוריד את המשולשים ולהשאר באותו גובה?
נדנדות קצרות, עירגול קל.

המטרה היא יותר גובה, יותר מתלה, פחות גובה נדנדות?
מאיה ראשית ארוכה יותר בכל הקפיצים.

המטרה היא מעבר טסט ועל הדרך לשנות משהו?
שים נדנדות קצרות עבור טסט, וחזור למצב הקודם.

בגדול- הרכב נוח? מתלה משביע את רצונך? התנהגות לשביעות רצונך? אל תשנה כלום. שים קצרות סע לטסט וחזור למצב הקודם לאחר הטסט.

בהצלחה.

אביעד_הלאלי
28-04-07, 23:13
רוני - כמו שציינתי העלות של קיט מוכן/בהזמנה אישית מעט יקרה... אז זה ירד מהפרק.

חנן- המטרה של ההגבהה, היא לשמור על האופציה להכניס צמיגים בגודל 33" (אם וכש...), וגם להרחיק את השילדה מהאדמה, אני יודע שזה גורם להתנהגות כביש מחורבנת, וגם יוצר סכנה מסויימת של מרכז כובד גבוה, אבל הרגשתי (תקן אותי אולי זאת רק הרגשה ואשמח לקבל הסבר טכני בנושא) יתרון מסויים בגובה שהיה לי עד עכשיו מסיקסים אחרים לא מוגבהים (אני יודע שהרחקת הביצה של הסרן יותר חשובה), בעיקר בעת מעבר מעל בולדרים/סלעים/מדרגות. (פחות חלקים נחבטים בעת המעבר מקנה מעט יתרון לדעתי.) וזה די ברור לי שזה לא משפר את זוית הגישה והנטישה. (הנקודה הכי נמוכה תהיה הקצה התחתון של השאקל).
המדידה של מרחק הבמפסטופ מהסרן תתבצע עבור המצב הנוכחי, וגם לאחר המעבר לשאקלים קצרים יותר לצורך השוואה ותפורסם בהקדם.

ארז- המטרה היא השנייה והשלישית שציינת. בנוסף הרכב מעט קופצני, עד לפני החלפת התיבה הרכב די שייט, עוד לא יצא לי לנסוע יותר מידי עם תיבת ההגה הנוכחית, אז אני לא יכול להגיד עד כמה השתפרה ההתנהגות שלו. בנוגע למהלך המתלה, המצב הנוכחי בהחלט מספיק. בקשר לעירגול- אם מערגלים יכולת השיכוך של הקפיץ נפגעת לא?

ובקשר למעבר טסט, תצחק אבל זה בדיוק מה שאמרתי לו, מה ימנע ממני להחזיר את השאקלים לאחר המעבר? ומה הוא יעשה אז אם אני אתפס על ידי בוחן תנועה? (בעל המכון סיפר לי שקיבל כבר תביעה בנושא)

ועוד שאלה נוספת אני מתכנן לייצר שאקלים בעצמי, מה האורך המקסימלי שלא יעשו לי איתו בעיות? (מייצר כי יש פלדה, יש משור, יש מקדחה ויש רצון לבנות ולא לקנות) מה האורך המקורי?

תודה לכולם

six 4 life
28-04-07, 23:24
ובקשר למעבר טסט, תצחק אבל זה בדיוק מה שאמרתי לו, מה ימנע ממני להחזיר את השאקלים לאחר המעבר? ומה הוא יעשה אז אם אני אתפס על ידי בוחן תנועה? (בעל המכון סיפר לי שקיבל כבר תביעה בנושא)


יפה אני רואה שאתה מחפש צרות... :twisted:


ועוד שאלה נוספת אני מתכנן לייצר שאקלים בעצמי, מה האורך המקסימלי שלא יעשו לי איתו בעיות? (מייצר כי יש פלדה, יש משור, יש מקדחה ויש רצון לבנות ולא לקנות) מה האורך המקורי?

שאקל מקורי סיקס- 8 ס"מ ממרכז חור למרכז חור.
שאקל מקורי סופה- 11 ס"מ ממרכז חור למרכז חור.

עשה 10 ס"מ ממרכז חור למרכז חור.

אביעד_הלאלי
28-04-07, 23:35
שאלתי אותו בגלל שהיה לי מוזר. כבר 3 שנים עשיתי טסט באותו מקום, ועברתי עם אלו. אז היה לי מוזר פתאום שמכשילים אותי בגלל זה.

בקשר לשאקלים, אם הייתי שם של סופה גם הייתי נכשל? אני צריך לשאול אותו את זה.
ומבחינה עקרונית אם אני אשים של 10 ס"מ, הרכב יונמך בבערך 2 ס"מ, לא? (ההגבהה שתהיה היא אורך השאקל/2?)

six 4 life
28-04-07, 23:39
שאקל סופה מקורי הוא שאקל סופה מקורי, אין סיבה שלא תעבור איתו.
המשולשים בולטים לעין, זו הסיבה שהם לא עוברים.
אם השאקל היה ישר, ולא בצורה משולשת, אני בספק אם הוא היה מטריד את הבוחן הזה.

כך או כך- הכל נתון למצבי הרוח. אין כאן משהו קבוע, או מדוייק.
אתה חושב שהם יודעים כמה מותר לפי החוק- מרחק בין בורג לבורג?
אתה חושב, שהחוק וידע?...

התשובה היא לא.
מה שבעל הכח מחליט באותו רגע זה מה הולך.

הוא רוצה שתוריד תמשלושים?
אין בעיה... שים שאקלים מקוריים עבור את הטסט ותחזור לקודמים.

הוא מרוצה, אתה מרוצה, ממשיכים.

-->