צפייה בגרסה מלאה : שאלות על מצברים
האם מצבר שקוצר, ועקב כך פרק מיידית לאפס V (תוך יציאת עשן מאחד התאים) כשיר עוד לשימוש, בהנחה שהוא עדיין בר-טעינה?
כמה התנעות בממצוע יכול לספק מצבר, שאיננו מחובר לאלטרנטור?
מצבר טעון לגמרי - כמה זמן הוא יכול להישאר טעון ברמה מספקת כדי להניע סופה, בהנחה שאיננו מחובר לכלום?
תודה,
גיתאי
ואני אוסיף שאלה משלי.. ברשותך, בעקבות "תאוריייה" ששמעתי..
האם מצבר(שאינו מחובר לכלום, כמו בסעיף 3) שמונח על הקרקע, מאבד מכושרו??
לדעתי רוב הסיכויים שהמצבר שקוצר מת. בטח אם עלה ממנו עשן.
אם הוא באחריות, תחליף.
לי היה מצבר שלא היה מחובר לכלום ועמד בערך שנה ללא שימוש. הוא פרק ל7V וכתוצאה מכך הזרם הנעה ונדמה לי כמות האמפרים שהוא יכול לשאת, נדפקו.
בקשר לכמות ההנעות, לי יש סיקס עם סטרטר סופה ו2 מצברים.
הצלחתי לפרוק את שניהם כשניסיתי להניע (בעיה עם משאבת הדלק שלא יצרה מספיק כוח שאיבה). זה לא היה מידי אבל קרה.
1. לפי התאור המצבר גמור. אבל צריך לנסות לטעון אותו ואז לבדוק.
2. שאלות מאוד תאורטיות, איזה גודל המצבר, כמה אמפר צורך הסטרטר, כמה זמן נותנים סטרטר
עד שהמנוע מניע. וכ"ו.
3.מצבר שעומד לא מחובר לכלום מאבד מכושרו אבל תלוי בגיל ובמצב המצבר.
ואני אוסיף שאלה משלי.. ברשותך, בעקבות "תאוריייה" ששמעתי..
האם מצבר(שאינו מחובר לכלום, כמו בסעיף 3) שמונח על הקרקע, מאבד מכושרו??
חד משמעית כן, ומהר יותר ממה שנדמה לך. קראו את המדריך הזה על מצברים:
http://www.jeepolog.com/293.html
גיתי:
1. תרשה לי לא להתייחס, רק להמשיך לתהות אם דרווין היה ממציא את אותה תיאוריה אם היה מכיר אותך :)
2+3 תלוי מה מצב המצבר כמובן. קרא בכתבה הנ"ל על הנזק שנגרם למצבר בזמן שהוא לא טעון, הוא מדבר שם על חצי עד אחוז מהקיבול של המצבר שעלולים להפרק כל יום שהמצבר לא נטען.
איציק - 4X6ZH
29-04-07, 08:42
זאת שאלה למהנדס זלמנסון .
בריאות זה לא הוסיף לצבר .
יתכן והמצבר לא יחזור לתפקד . אבל זה בהחלט שווה בדיקה . התא שעלה ממנו עשן הוא התא המקצר .אין הרבה מה לעשות לתא כזה .
***********
אני הייתי מצמיד למצבר הזה עוד מצבר תקין ( מחבר חיבור במקביל ) ומכניס את שניהם לטעינה
למשך לפחות 48 שעות . לא יותר מ2-8 אמפר ממש זרם חלש .
לפעמים ניתן לפרק את התחמוצת שנוצרת על התא המקוצר תוך כדי טעינה איטית מבוקרת .
המצבר השני הצמוד תפקידו לאפשר למטען לעבוד ולהזרים זרם .
***********
אורך חיי מצבר ללא שימוש ?
כל מצבר והמזל שלו .
***********
איציק
נמרוד,
אם היית מכיר עוד כמה אספקטים שבהם אני ברגרסיה היית בכלל שולל מדרווין את התואר בפרהסיה :mrgreen:
אז למה בכל זאת שאל מהנדס זלמנסון מה ששאל?
כי המצבר נטען ואפילו 'החזיק מים' אחרי שהנעתי את האוטו ממצבר אחר שניתקתי מייד לאחר ההנעה
כי המוסכניק השכן כבודו-במקומו-מונח אמר ש"מה הבעיה" ורציתי בכל זאת לוודא עם חכמי השבט
כי האיש הנחמד בחנות מוצרי בניין אמר ש"מה הבעיה" וחוזר חלילה
אגב, המצבר בן שנה וחצי, יבלד"א.
גיתאי
צר לי, אבל ימיו של המצבר ספורים...
חן חן, אדאג להעביר לו את המסר...
אני רוצה להתקין תושבות לזוג מצברים (להלן הכתבה של נמרוד בעניין), אבל יש בסופה אצלי סידור (שלא ראיתי באף סופה אחרת) שהפילטר אוויר מותקן בכלל בצד הנוסע ובניצב לכיוון הנסיעה, כאשר הצינור העבה שלו רץ מעל למנוע. כמובן שזה לא מאפשר להכניס מצבר נוסף.
מישהו נתקל בקומבינה כזו ושינה אותה בהתאם? שברתי אתמול את הראש ולא מצאתי פתרון, כי כנראה גם רכיבים אחרים הותקנו בהתאם ואני לא רואה איפה לדחוף את הפילטר ימ"ש :confused:
תודה,
גיתאי
ראיתי סידור כזה בכמה סופות צבאיות שהתקינו להן שנורקל דווקא בצד ימין.
גיתי, סידור כזה של הפילטר קיים או בסופות עם שנורקל או במעט סופות 92-3. מגש מצברים מקורי כפול אמור להתאים גם עם הסידור הזה.
אסף.
הסופה שלך היתה בעברה עם חזית 'ישנה' - בוכה....
יכול להיות שבשביל ההחלפה לחזית + כנפיים חדשות בוצע השינוי הנ"ל
לא חושב ששינוי החזית חייב שינוי מיקום הפילטר, ברוב הסופות הוא בצד הנהג.
מחר אבדוק פעם נוספת, אולי אוכל 'לדחוף' את הפילטר לכיוון המנוע וכך להשאיר מקום למצבר כפול.
אני עדיין מנסה להבין כיצד ברוב הסופות הצבאיות הפילטר בצד הנהג, הרי נמצאים שם הפילטר דלק והצנרת.
אני לפני קניית מצבר חדש במקום זה שהלך.
ג'יפ סופה עם כננת, האם 72 אמפר יעשו את העבודה או שרצוי 90 אמפר?
תודה,
גיתאי
במה מתבטא יתרון ה-90 על ה-72, האם במשך עבודה ארוך יותר עד לפריקה המצבר?
האם היתרון הנ"ל משמעותי מספיק בשביל הפרש של כ-300 ש"ח?
תודה
גיתאי
300 ש"ח לא שווים את ההבדל אבל שווה לך לבדוק במצברי שלו בשכונת התקווה (אם אתה רוצה הסבר מדוייק אתה מוזמן להתקשר). המחיר של מצבר 90 אמפר הוא לא הרבה יותר מההפרש שציינת.
במה מתבטא יתרון ה-90 על ה-72, האם במשך עבודה ארוך יותר עד לפריקה המצבר?
האם היתרון הנ"ל משמעותי מספיק בשביל הפרש של כ-300 ש"ח?
תודה
גיתאי
יותר כוח לסטרטר אחרי שבוע
יותר כוח לתאורת לילה\צידנית \מקרר בטיול
יותר כוח להפעלת הכננת
פחות עומס על האלטרנטור בהפעלת הכננת
300 ש"ח להפרש נשמע המון
מצתרף להמלצה של איל
תודה על ההמלצות.
ערכתי בירור קצר ונראה לי, שמאחר והצרכן הרציני היחיד הוא הכננת, וגם זה 'פעם ב...', אלך על ה-72. כמו כן נראה שה-90 לא היה נכנס בתושבת הסטנדרטית.
תודה,
גיתאי
היי,
ככל שמס' ה- AH גדול יותר המצבר מכיל יותר חשמל. תוכל להעמיס עליו יותר זמן צריכה ללא פעולת המנוע (אלטרנטור).
בד"כ (כמעט תמיד) גם זרם ההתנעה שמצבר זה מסוגל לתת גבוה יותר, משמעותית.
יש מצברים (וולטה ושות') של 100AH שניתן להשיגם בכ- 500 ש"ח !!!
לי יש אחד כזה שעובד היטב וללא כל בעיות זה כ-2.5 ש'.
שלום!
לי יש סמוראי 89 עם כננת. לפני כ 3 חודשים הרגתי את המצבר בתקיעת לילה בבוץ של נחל שורק עם הכננת. אחרי שיצאתי החוצה עם הכננת( שפעלה בזמן שהרכב פעל), הרכב דומם ואז לא הניע.
למחרת שמתי שנפ 80AH, עלה לי 800 ש"ח.
"הפעם ב.." תבוא לך בזמן הכי לא מתאים. לדעתי שווה להשקיע את ההפרש (300 ש"ח) ולהיות עם ראש שקט.
לגבי ה"לא נכנס בתושבת הסטנדרטית" - קצת יצירתיות והכל נכנס.... :grin: :grin:
בהצלחה!
איתי.
איציק - 4X6ZH
02-05-07, 16:24
משרשור לשרשור ..... אין לי מה להקליד :confused: :confused:
לא כל מי שחושב מה שהוא .צריך למהר ולספר את הסיפור שלו כאילו זאת התגלמות היצירה הטכנית .
חבל שהופכים שרשורים טכנים לרצף מילים ותאורים שלא פעם הם ממש לא נכונים ובחלק אחר
פשוט גורמים נזק לרכב .
*****
זרם התנעה
זרם פריקה
פריקה בעומס
פריקה בחנית הרכב
איך בדיוק הכננת מחוברת למצבר ( אורך כבלים \ סוגי נעלי כבל \ חיבורים בלחיצה ....)
המצבר הוחלף למצבר גדול מי אמר שזה יותר טוב .
המצבר מת לאחר החילוץ . ( בן כמה המצבר \ מה מצב הטעינה .....מי אמר שהמצבר מת )
*****
איציק
חד משמעית כן, ומהר יותר ממה שנדמה לך. קראו את המדריך הזה על מצברים:
http://www.jeepolog.com/293.html
קראתי שוב ושוב.. אולי לא הסברתי עצמי טוב. בעבר העלו בפניי "תאורייה" שמצבר שמונח על הקרקע, ואפילו למספר דקות- ישירות ללא תווך מבודד- נפרק במהירות רבה, גם אם אינו מחובר לכלום.
האם יש אמת ב"תאוריה" או לא??
דני
משרשור לשרשור ..... אין לי מה להקליד :confused: :confused:
לא כל מי שחושב מה שהוא .צריך למהר ולספר את הסיפור שלו כאילו זאת התגלמות היצירה הטכנית .
חבל שהופכים שרשורים טכנים לרצף מילים ותאורים שלא פעם הם ממש לא נכונים ובחלק אחר
פשוט גורמים נזק לרכב .
*****
זרם התנעה
זרם פריקה
פריקה בעומס
פריקה בחנית הרכב
איך בדיוק הכננת מחוברת למצבר ( אורך כבלים \ סוגי נעלי כבל \ חיבורים בלחיצה ....)
המצבר הוחלף למצבר גדול מי אמר שזה יותר טוב .
המצבר מת לאחר החילוץ . ( בן כמה המצבר \ מה מצב הטעינה .....מי אמר שהמצבר מת )
*****
איציק
איציק שלום.
אני לא התגלמות היצירה הטכנית.
לא בדקתי זרם התנעה.
גם לא זרם פריקה.
אפילו לא פריקה בעומס או פריקה בחנית הרכב.
את "סיפורי" סיפרתי לא כי אני חושב שאני יודע הכי טוב. סיפרתי כי אולי מישהו ימצא תשובה למשהו שהוא שואל בחלק מהתגובה שלי.
התגובה שלי לא לרוחך?? חבל.
לא צריך להתעצבן.
יום טוב!
איתי.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.