PDA

צפייה בגרסה מלאה : רכב נכבה תו"כ נסיעה



זהר
01-05-07, 10:52
1.תאור הבעיה:
-הרכב נכבה תו"כ נסיעה. לאחר שכבה, הקודנית שמחוברת למשבת CELICA של
משאבת הסולר לא נדלקת ולא ניתן להניע את הרכב אלא רק לאחר כמה דקות שהמערכת
נדרכת שוב (כנראה).
-בנוסף יש נפילות של הספק מידי פעם תו"כ נסיעה ללא שהמנוע כבה.
-המנוע מדומם לעיתים בעצמו גם במצב עמידה (לכן אני מעריך שלא קשור לקלאצ' גמור).
-בהתחלה היתה הרגשה של איבודי הספק מידי פעם והכיבויים תוכ נסיעה הופיעו רק בהמשך.
2.סוג הרכב – מיצובישי L200 באפלו
3.הרכב לאחר טיפול 10000, הוחלף פילטר סולר, ותוסף 44K (חשבתי שהבעיה ממערכת הדלק, אולי סתימה) שלא שיפר את ההתנהגות.
4.פיוז הווינקרים נשרף מדי פעם (לא יודע אם קשור לבעיה ואם המשבת יושב על הקו מתח של הווינקרים)
5.הצעות : האם הבעיה יכולה להיות מעוד מקור חוץ מהמשבת של המשאבה? מה כדאי לבדוק ואיך? הציעו לבדוק בית של פילטר סולר וגומיה של הפילטר.
6.איך עובד משבת של משאבת סולר? (הבנתי שיש סולנואיד, האם ניתן לבקוד את התקינות שלו ללא פיקוד המכלול של המשבת?)
7.עלות תיקון מוערכת? (אמרו לי שאם זו הבעיה,
צריך להתקין משבת חדש של MED בעלות של 1380 ₪)
8.מקומות מומלצים לאיתור הבעיה ותיקונה באזור בית שמש, או רחובות נס ציונה?

תודה למשיבים

חנן-ג'יפולוג
01-05-07, 11:32
MED עלה לי לפני כשנה 980 ש"ח. כולל מע"מ. אני התקנתי.

תזיז את המיגון הצידה מהסולנואיד. חבר לסולנואיד קו 12V ישירות מהמצבר, עדיף עם פיוז בדרך. אם הכול בסדר, אז מדובר רק במיגון דפוק. אם עדיין יש בעייה, אז יתכן שהסולנואיד דפוק. אני לא מכיר את הסולנואיד אצלך, אבל ברכב דיזל שהיה לאבי הוצאנו את הסולנואיד, הוצאנו ממנו טובלן מתכת קטן (שהוא זה שחוסם את זרימת הדלק כשאין חשמל) והחזרנו את הסולנואיד למקום בלי הטובלן, וכך יכולנו להמשיך בנסיעה.

זהר
01-05-07, 20:59
חנן שלום,
המיגון, עד כמה שאני יודע, מחובר עם ברגים שנגזרים כשמנסים לפתוח אותם? אז אם אזיז את המיגון לא אוכל להחזיר למקום?
אני לא מצליח לזהות סולנואיד על המשאבה האם המשבת מכסה אותו?

jonesy
01-05-07, 21:37
ברכב דיזל שהיה לאבי הוצאנו את הסולנואיד, הוצאנו ממנו טובלן מתכת קטן (שהוא זה שחוסם את זרימת הדלק כשאין חשמל) והחזרנו את הסולנואיד למקום בלי הטובלן, וכך יכולנו להמשיך בנסיעה.

רק לזכור שכאשר מוציאים את טובלן המתכת לא ניתן לכבות את הרכב, אלא בעזרת הגיר...

חנן-ג'יפולוג
02-05-07, 00:34
אין באפלו אוטומטי, אז אין בעייה לכבות את הרכב בעזרת הכנסה להילוך ושחרור מצמד. לא טרחתי לציין את זה, כי חשבתי שזה מובן מאליו.

זהר, כן, המשבת מכסה את הסולנואיד. אם הוא לא היה מכסה אז כל אחד היה יכול לתת לסולנואיד פלוס ולנסוע עם הרכב. כן, צריך להשתמש באמצעים אלימים כדי להעיף את המיגון מהמקום. תנסה לא להשתמש באמצעים אלימים שיפגעו בחלק כלשהו מהרכב. עדיף אם אפשר לקדוח ברגים ולהוציא בעדינות את המשבת.

מוטי ג.
02-05-07, 06:37
זהר שלום!

ראשית, מקווה שתפטור את הבעיה כמה שיותר מהר...

שנית, אם אני זוכר נכון, בחלק האחורי של משאבת ההזרקה נכנס כבל חשמל , לדעתי זה המשבת,
הוא מכוסה במעין יציקת אלומיניום , פעם ניסיתי לפרק אותו-כשעשיתי טיימינג , אבל לא רציתי להתעלל בו יותר מידי.
אם אתה מוכן לבטל אותו, ניתן לפרק אותו לגמרי ולהתקין מדומם מקורי של מיצובישי-
אני חושב שמסתובב לי פה משאבה או שניים- אחת בטוח של מאגנום השניה אני חושב של הבופאלו(החלפתי אצל חבר לא בשלך!).

אם אתה מעוניין דבר אתי , אני בכפר סבא כל יום.
מוטי 054-8008342

זהר
02-05-07, 07:30
האם ניתן לעקוף את הקודנית או המשבת בדרך כלשהי בלי להרוס את המשבת?
כל עוד אני לא בטוח שהבעיה היא באמת מהמשבת (כאמור ~1000 ש"ח כדי לרצות את הביטוח) אני מעדיף לנסות לעקוף או לבטל אותו לפני שאני מחרב אותו ולסוע כמה ימים ולראות שהבעיה לא חוזרת.

מוטי, שלום ותודה על העזרה, החלפת משאבה דורשת כיוון או החלפת טיימינג?

חנן-ג'יפולוג
02-05-07, 10:04
זה דורש פירוק, הרכבה וכיוון טיימינג, הן של רצועת הטיימינג, ואם אני לא טועה, אז גם של המשאבה עצמה.

landrover
02-05-07, 22:43
שלום זהר ,

אצלי הייתה בדיוק אותה תקלה כמו אצלך , עם אותם התופעות (ממש אותן התופעות...)

הMED היה הבעיה אצלי , ואחרי שעקפתי אותו בטיול , כל הבעיות נעלמו.

אמיר.

מוטי ג.
03-05-07, 00:18
זהר שלום!
אם יש צורך לפרק את המשאבה על מנת לעבוד עליה בחוץ (אני חושב שאין שם הרבה גישה!?)
אז אין ברירה אלא לפרק טיימינג=להוציא רדיאטור+ על מנת לעבוד בנוחות.
את המשאבה ניתן לפרק יחד עם התושבת שלה מהבלוק מנוע+סימון מיקום על הפלטה הקדמית שלה (לכיוון חגורת הטיימינג), ואז היא חוזרת בדיוק לאותו מקום.
כמובן שאח"כ צריך להרכיב רצועה =לכוון טימינג = לא סיפור גדול.
אם אתה רוצה להרכיב משאבה אחרת אז זה כבר סיפור אחר=כיוונים וזה כבר לא "כיף" כל כך.

אני אחפש על הבוקר את המשאבת הזרקה של הבופאלו, נראה אולי יש שם מדומם מקורי.
אולי שווה להעיף את הנוכחי ולנסות עם מדומם סטנדרטי-->לשיקולך...

אתה יכול גם לבדוק את המתח המגיע למדומם שמורכב עכשיו, ותנער את הצמת חשמל לכל אורכה, ייתכן ויש שם נתק שעושה לך בלגן.

היה לי את זה בסופה, חיתוכים בנסיעה ואחרי במפים. נסעתי עם רב מודד מחובר על הקו של המשאבה לראות שינויי מתח. וכך עליתי על זה.

בהצלחה
מוטי

זהר
03-05-07, 20:12
לסיכום (אני מקווה)
הבעיה היתה באמת במשבת, עכשיו הרכב נוסע חלק בלי להכבות ובלי לאבד הספק.
בשביל לשמור על הרכב פוגעים באמינות של הרכב.
אחרי שראיתי איך המשבת עוטף טוב טוב את הסולנואיד של המשאבה, עדיף לא להתקע עם ניתוק כזה בשטח...

תודה על העזרה

-->