צפייה בגרסה מלאה : האם יש שמן גיר אוט' שדומה בצבעו לשמן מנוע (צהבהב) ?
חנן-ג'יפולוג
01-05-07, 12:57
ברכב שבדקתי היה נוזל כנ"ל במיכל של הגה הכוח. ציפיתי, כמובן, לראות שם נוזל אדום. יתכן שזה שמן גיר אוט' או שבהכרח המוסך המטפל התבלבל (מוסך מורשה אם זה משנה) ?
במיכל הנ"ל אמור להיות שמן גיר אוט', רק להבהרה.
יש שמני גיר בצבע צהבהב/כתום. בד"כ סינטטיים, בד"כ ברכבים אירופאיים. לרוב לא COMPATIBLE לדקסרון הישן והטוב (?).
ברכבים אירופאיים (במיוחד גרמניים) משתמשים בשמן הידראולי בגוון ירקרק, סינטטי, המוגדר כ-LIFETIME. משתמשים ידועים (לי) הם קונצרן VAG ו-BMW.
חנן-ג'יפולוג
01-05-07, 13:17
תודה. הרכב הוא דייהטסו שרייד.
במידה ומישהו התבלבל ושם שם שמן מנוע או שמן גיר ידני, זה מסכן במיידית את רכיבי הגה הכוח? אני מתלבט אם להחליף מיידית את השמן, עקב הספק שהוא לא השמן הנכון. במקביל, אני מנסה לברר עם המוסך המטפל אם הוא משתמש בשמן גיר אוט' לא אדום.
בהרבה מערכות הידראוליות משתמשים בשמן 15W-40 כשמן הידראולי. הוא יותר צמיג,
וכאשר המערכת מתחממת הופך יותר דליל.
במערכות ההגוי ההידראולי עם בוכנות שבניתי עד כה, השתמשתי - לפי עצת המומחים - בשמן זה, והתוצאה היתה טובה, למרות שהמשאבות היו משאבות שעובדות ברגיל עם שמן אדום, כמו משאבות של ואן דורה ושל הונדה. לא היתה מעולם בעיה, ויכול להיות שמי ששם את השמן ה"צהוב" הזה בדייהטסו הנ"ל, התכוון לכך ולא סתם טעה.
איציק - 4X6ZH
01-05-07, 13:35
יש בשלל צבעים . ולאחרונה הם ( יצרני השמנים ) גם מחליפים צבע שיהיה עוד יותר מבלבל .
לגבי ההגה מתברר שזה מאד יעיל לזהות נזילות של שמן ירוק :wink:
****
כדאי לבדוק טוב טוב איזה שמן באמת צריך להיות במערכת ( לא מבחינת הצבע ) יש מערכות שאתה
חייב להשתמש בשמן המקורי .שימוש בשמן חליפי גורם לרעש . לא לנזק לרעש .
****
איציק
לפי המידע שבידי, השמן ההידראולי שצריך להיות במערכת ההגה של דייהטסו שרייד הוא לא אחד מדקסרון II.
ערן המסוקס
01-05-07, 19:59
בהרבה מערכות הידראוליות משתמשים בשמן 15W-40 כשמן הידראולי. הוא יותר צמיג,
וכאשר המערכת מתחממת הופך יותר דליל.
במערכות ההגוי ההידראולי עם בוכנות שבניתי עד כה, השתמשתי - לפי עצת המומחים - בשמן זה, והתוצאה היתה טובה, למרות שהמשאבות היו משאבות שעובדות ברגיל עם שמן אדום, כמו משאבות של ואן דורה ושל הונדה. לא היתה מעולם בעיה, ויכול להיות שמי ששם את השמן ה"צהוב" הזה בדייהטסו הנ"ל, התכוון לכך ולא סתם טעה.
לא הבנתי.. אתה רושם דבר והיפוכו
רשמת שהשמן צמיג יותר, אך כשמתחמם הופך להיות דליל יותר. צמיג יותר ממה? דליל יותר ממה?
למה הוא עוזר? הסבר?
מה שברוך אומר הגיוני , שמן שהוא פחות "איכותי" יכול להיות "כבד" כשהוא קר ובכל זאת להיות דליל יותר בעליית הטמפרטורה.
חבל לבזבז כל כך הרבה מילים עם נוזל להגה כוח... אבל בכל זאת..
בעקרון, למערכת הגה "רגילה" יתאים כל נוזל הידראולי, החל בSAE10 של מכונות, דרך שמן מנוע 15W40 (שאגב, במקרים רבים מתאים גם בתור נוזל ממסרה להרבה מאוד ממסרות אוטומטיות), וכלה בנוזל ממסרות אוטומטיות. אתה בסה"כ צריך נוזל הידראולי.. לא משנה איזה. הרבה יותר חשוב שהוא יהיה נקי.
אסף.
לא הבנתי.. אתה רושם דבר והיפוכו
רשמת שהשמן צמיג יותר, אך כשמתחמם הופך להיות דליל יותר. צמיג יותר ממה? דליל יותר ממה?
למה הוא עוזר? הסבר?
למה דבר והיפוכו?
מה שאמרתי פשוט למדי - מערכות הידראוליות מתחממות, ורבות מהן דורשות אפילו רדיאטור לשמן.
ראה למשל בעת הפעלת כננת הידראולית, או אפילו סתם מערכת הגה האמורה לטפל ברכב כבד ובגלגלים גדולים.
אחת הדרכים להתמודד עם החום שמפיקה המערכת, הוא שימוש בשמן יותר צמיג, אשר בעת עליית הטמפרטורה הופך יותר דליל ומתמודד טוב יותר עם חום.
שמן דליל מכתחילה(כמו השמן האדום הרגיל והמוכר) נותן תוצאות פחות טובות עם עליית הטמפרטורה בעבודה מאומצת.
צמיגות של נוזל ATF הינה צמיגות ברמה של SAE15.
מכאן נובע ששמן דקסרון הינו שמן חד דרגתי בצמיגות 15. הבדל מהותי הוא יכולת אי-ההקצפה של נוזל ATF.
ברוך, שמן 15-40 יוצר חום מיותר במערכות הדראוליות.
עדיף למערכות הדראוליות טהורות לעבוד עם שמן בצמיגות 10. הסיבה לכך היא שמעכות הדראוליות אין כמעט בעיה של שחיקה, אך יש בעיות רבות של טמפ, גבוהה עקב מעבר בצמצמים ובווסתי לחץ.
בברכה,
קיד.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.