צפייה בגרסה מלאה : מדחס מזגן נשבר. למה?
אני אקדים ואומר "כן אני יודע" (וזה ליוני5 שיכנס לפה ויגיד "אמרתי לך").
המדחס מזגן יושב ליד מדחס נוסף ללחץ אויר שהותקן כבר לפני זמן רב.
התחילה עם הזמן בריחה של גז שהסתברה שהיא דליפה שנובעת משבר לאורך כל המדחס.
יש לי שתי אופציות:
1. לחזור אחורה ולבטל את מדחס האויר. (לחזור לתושבת למדחס בודד)
2. לתקן ולשפר.
אני מנסה להבין מה יכול היה לגרום למדחס להשבר, ואיך אני יכול לתקן את התושבת החדשה כדי שהמדחס הבא לא יישבר.
רעיונות יתקבלו בברכה.
(למי שלא יודע/זוכר, הנה תיאור הפרויקט מדחס שלי: http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=4933 )
איציק - 4X6ZH
20-05-07, 14:26
המדחסים האלה נשברים לא רק אצלך !
אומנם שבר אוזניים זאת לא תקלה נפוצה . אבל בהחלט תקלה ידועה .
בעבר כאשר רוב מערכות מיזוג האויר היו התקנה מקומית ישראלית . ואחד החלקים שהיה מקובל ליצר מקומית היא תושבת המדחס . היו הרבה שברים .
היום בכל כלי הרכב יש מזגן מקורי בהתקנה של יצרן הרכב .
כשאחד השינויים הגדולים נעשה בתושבת המדחס.
תושבת מקורית היא לפחות על 4 נקודות כאשר כל נקודה הוא תותב \ אוזן ולפעמים כולל בוקסה מגומי .
לפי התמונות אצלך יש בוקסות ארוכות ובורג ארוך עובר דרך כל בוקסה ולמעשה המדחס יושב
על שתי נקודות ( אתה חושב שיש לך 4 נקודות ) . :roll:
מכאן אני משאיר למהנדסים את המשך הפתרון .
*****
כפתרון זמני עד להודעה חדשה בדרך כלל אפשר לשחרר את הברגים של בית הצינורות ( על גוף המדחס )
ולסובב את המדחס ב 180 מעלות ולעבוד על התושבת בצד השני שעדין לא שוברה .
*****
איציק
יניב,
תגיד לי, יש לך פוביה בקשר אלי?
נשבר לך המדחס - אז מה. תחליף לאחר ותמשיך כמו שהיה.
אם יש לך חשד שזה לא ייגמר בהחלפה, אלא שההתקנה שעשית היא שגרמה לעניין והבעיה תחזור, אז או שתשפר את ההתקנה או שתעבור לחשמלי. (והכי עדיף, תמכור את הגרוטאה, סתם, סתם).
יוני5
כפתרון זמני עד להודעה חדשה בדרך כלל אפשר לשחרר את הברגים של בית הצינורות ( על גוף המדחס )
ולסובב את המדחס ב 180 מעלות ולעבוד על התושבת בצד השני שעדין לא שוברה .
*****
איציק
איציק,
המדחס שבור. לא האוזן, הגוף עצמו סדוק. מה שגורם לבריחת גז.
יניב,
תגיד לי, יש לך פוביה בקשר אלי?
נשבר לך המדחס - אז מה. תחליף לאחר ותמשיך כמו שהיה.
אם יש לך חשד שזה לא ייגמר בהחלפה, אלא שההתקנה שעשית היא שגרמה לעניין והבעיה תחזור, אז או שתשפר את ההתקנה או שתעבור לחשמלי. (והכי עדיף, תמכור את הגרוטאה, סתם, סתם).
יוני5
יוני 5,
1. לא.
השאלה היא לא על מנת להחליף מדחס ולשכוח מהבעיה, אלא על מנת לנסות ולתקן את המצב.
אני מניח שהבעיה בהתקנה. אולי מאמצים על המדחס בהתחברות לתושבת.
לגבי להחליף לחשמלי זו גם אופציה, אבל אני מעדיף לנסות ולפתור את הבעיה.
הי יניב !
אתה יכול לצלם את השבר ?
בונים עכשיו תושבת , בגלל תושבת מזגן קודמת שנישברה , ואני לא רוצה לעשות טעויות בתיכנון ...
תודה !
אמיר.
האם בדקת שהמדחס עובד בליין עם שאר הפולים?
האם בדקת שהמדחס עובד בליין עם שאר הפולים?
ויזואלית זה נראה תקין. יש איזה כלי מדויק יותר מהעין?
אמיר- אני אשתדל לצלם אחר-כך.
הבדל אחד שיש הוא שהתושבת ה"מקורית" עשויה מאלומיניום ואילו התושבת הכפולה מפלדה.
יכול להיות שיש הבדל בגמישות התושבת?
יכול להיות שהתושבת הכפולה יותר רוטטת , בגלל שהיא יותר ארוכה ,יש עליה משקל כפול, אבל עדיין תפוסה ב4 נקודות המקוריות של התושבת הקצרה ...
עודף רעידות , לאורך זמן יכול להחליש את התושבות של המזגן , ולגרום לשבר בסוף ...
אמיר.
ויזואלית זה נראה תקין. יש איזה כלי מדויק יותר מהעין?
אמיר- אני אשתדל לצלם אחר-כך.
הבדל אחד שיש הוא שהתושבת ה"מקורית" עשויה מאלומיניום ואילו התושבת הכפולה מפלדה.
יכול להיות שיש הבדל בגמישות התושבת?
השיטה הכי פשוטה וטובה היא סרגל מתכת שנצמד לאחד הפולים וקליבר למדידת המרחק מן הרצועה. מידות אשר מעבר ליכולות הקליבר אינן מוציאות מהליין.
יש לי הרגשה שלא העתקת את מיקום המזגן נכון, אבל זו רק הרגשה.
האמת היא שגם אני לפני בניית תושבת דומה אך במקום מדחס תעמוד שם משאבת הגה של GM הידראולית.
אני לא אהבתי את רעיון הגלילים עם הקדח כמו המקורי, מאותה הסיבה שהוזכרה לפני כן - 2 נק' עיגון, אלא חשבתי לרתך 4 "עיניים" על הפלטה אליה יתחבר מדחס המזגן.
שים לב לעוד מתודיקה שמצאתי ברשת, תתעלם מה- V-BELT ותחשוב על רצועת ה PK שלך במקום.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.