PDA

צפייה בגרסה מלאה : צופר אזעקה כסירנה (של עניים) לרכב



איפון
20-05-07, 14:55
שמתי ידי על צופר אזעקה מרנו מודל 92. נראה כי המוח נמצא בתוך הצופר. כשחיברתי את הצופר לקונקטור ברכב הסירנה עבדה. לצערי לא בדקתי לפני שחתכתי את הקונקטור איזה מתחים וחיבורים קיימים בו, ועכשיו אני רוצה לשחזר את המצב על מנת שאפעיל את הצופר כסירנה ברכב.

יש שם אדום, שחור, ורוד,סגול, תכלת, חום כחול וכחול עם פס לבן.
חיבור פלוס ומינוס לאדום ושחור בהתאמה מביא צפצוף אחד, כאילו המערכת נדרכה. מה לחבר הלאה כדי לתת לצופר הפעלה רצופה???

אני יכול גם להתחבר ישירות לצופר בפנים, ולעקוף את כרטיס האזעקה או שהסירנה(האות העולה יורד) נוצרת בכרטיס??

דני

איציק - 4X6ZH
20-05-07, 15:25
בדרך כלל זה לא צופר זה רמקול שמחובר לו מתנד ומגבר שמע .
במעגל כזה חיבור ישירות של 12 VOLLT ישרוף את הרמקול .
לבדיקה אתה יכול לנסות עם סוללת 1.5 VOLLT .
****
איציק

איפון
20-05-07, 16:11
הכל בפנים- הצופר הוא גם המוח, יש חיבור לאנטנה לשלט, למאותתים- הכל בפנים -כולל המתנד והמגבר.
זה עבד ברנו, לפני שפירקתי - אני בחפזון לא בדקתי מה עוד מגיע לקונקטור לפני שחתכתי אותו. כנראה שאחד הצבעוניים אמור לקבל פיקוד, או לסגור מעגל מחוץ לגשפט הזה כדי שהצופר יעבוד. אני לא רוצה לעשות נסיונות, כדי לא לשרוף שמה משהו...

איפון
20-05-07, 16:36
שני האדומים בצד שמאל מתחברים לקונקטור שבאויר, כנל עוד מספר חוטים דקים . כולם היו מנותקים כשהסירנה עבדה.
הרמקול מתחבר מתחת ל 4 נגדים משתנים(?????) בצד ימין למעלה.

דני

הכוכב הכחול
20-05-07, 18:48
user manual.

לא הצלחתי לזהות מה רשום על הצופר,
אבל גם לצופר וגם למעגל הזה יש דגם ו - s.n .
תמצא לנו אותם בבקשה, ואז יהיה אפשר לאתר את ה user manual
שם יהיו התשובות שלך.

( בהנחה שזו חברה מוכרת/מכבדת את עצמה )

איפון
20-05-07, 19:00
user manual.

לא הצלחתי לזהות מה רשום על הצופר,
אבל גם לצופר וגם למעגל הזה יש דגם ו - s.n .
תמצא לנו אותם בבקשה, ואז יהיה אפשר לאתר את ה user manual
שם יהיו התשובות שלך.

( בהנחה שזו חברה מוכרת/מכבדת את עצמה )

אלו הם (http://www.brigmton.es/catalogo.php?cat=300&id=307)
והדגם הוא BAS-85, לא זה המופיע בקישור אלא ישן יותר

תודה
דני

איציק - 4X6ZH
20-05-07, 21:11
1 חוט +
1 חוט -
1 חוט + אחרי פתיחת השוויץ
2 חוטים בדרך כלל בעלי צבע זהה ויותר עבים שהם המתג / המפסק של ההזעקה מגיעים מהממסר .
2 חוטים שיוצאים לוינקר ( לםעמים רק חוט אחד ) זה המהבהב בהפעלת ההזעקה .
1 חוט לאדמה פתיחת דלתות = להפעלת מערכת צריך להיות מקוצר לאדמה
1 חוט לאדמה פתיחת מיכסה / תא מיטען = להפעלת מערכת צריך להיות מקוצר לאדמה .
1 חוט בנפרד מהצמה הכללית אנטנה ( לא תמיד קיים )
*****
אלה החוטים שיש במערכת ההזעקה .
*****
בהצלחה
*****
איציק

איפון
21-05-07, 16:57
1 חוט + מצאתי- אדום
1 חוט - מצאתי-שחור
1 חוט + אחרי פתיחת השוויץ
2 חוטים בדרך כלל בעלי צבע זהה ויותר עבים שהם המתג / המפסק של ההזעקה מגיעים מהממסר . מצאתי- כנראה שני הצהובים העבים
2 חוטים שיוצאים לוינקר ( לםעמים רק חוט אחד ) זה המהבהב בהפעלת ההזעקה . מצאתי זוג אדום שחור
1 חוט לאדמה פתיחת דלתות = להפעלת מערכת צריך להיות מקוצר לאדמה פה יש זוג או שלישייה
1 חוט לאדמה פתיחת מיכסה / תא מיטען = להפעלת מערכת צריך להיות מקוצר לאדמה . פה יש זוג
1 חוט בנפרד מהצמה הכללית אנטנה ( לא תמיד קיים ) נמצא וקיים
*****
אלה החוטים שיש במערכת ההזעקה .
*****
בהצלחה
*****
איציק
בכל מקרה, נשארתי עם 8 חוטים מיותרים :oops:

החלטתי לשנות- מצופר אחר(צופר בלבד) , תקין אך בעל עוצמה נמוכה, נעקר ה"מוח", והושתל אחר כבוד על הרמקול הגדול. כמה הלחמות והכל עובד. עכשיו נשאר רק להתקין ולהפעיל.

מה הרווחתי על הדרך- סוללת ניקל קדמיום 6 וולט תקינה(מצבר גיבוי של המוח השני), מפסק מפתח עם שני מפתחות שאפשר להשתמש בו לכל מיני שימושים, ומגנט גדול שאפשר ל"צוד" ברגים ואומים סוררים שהולכים לאיבוד. :smile:

איפון
21-05-07, 20:39
עובד... אכן סירנה של עניים :grin:
תודה לעונים

דני

asafk
21-05-07, 23:56
...יופי. ועכשיו תסביר לנו למה זה טוב?
:-x :-x
אסף.

איפון
22-05-07, 12:23
אני חי בחו"ל, באפריקה. כמה שאצפצף , לא תשמע... אני רק אתן לך רמז שהרכב שאני נוסע בו רשאי להפעיל סירנה.

מעבר לכך, האתגר וחדוות היצירה(משהו משותף פה כמעט לכולם, לא??) על הדרך כבר ניקיתי מתחת לדשבורד ים של חוטים של האזעקה הישנה, עליתי פה על כמה חיבורים לא תיקניים(חיבור צופר וזרקורים שלא קיימים, המחוברים למצבר ללא פיוז-אבל החוטים עדיין מתגלגלים בתא המנוע. לימדתי עצמי לבנות בית פיוז ללא הבית(כי בשום חנות לא יודעים על מה אני מדבר) אגב, הלכתי לקנות פיוזים- הכי קטנים שנמכרים פה הם של 20 ו25- כי אלה כנראה לא נשרפים. באפריקה כמו באפריקה..

בשלב הבא, עכשיו שיש תשתית(לחצן, ממסר חדש והכל עשוי עם הגנות) הסירנה בשלב מסוים תפנה מקומה לזוג צופרים רגיל וסטנדרטי, כי מה שמותקן אצלי במקור עשוי ברישול, ולא בעל עוצמה סבירה.

:smile: :smile:

גיא
23-06-07, 22:20
מעניין לעניין באותו עניין ...

יש לי בטנדר משהו שניראה כמו אזעקה וחשבתי להשמיש אותו.
זה מעולם לא עבד אצלי.

כתוב על זה

robert bosch 906 made in australia

וכן .. כבר חיפשתי בגוגל ולא מצאתי כלום.

אולי מישהו מכיר / זוכר את זה ?

יש כניסה של 4 חוטים וכולם שחורים. וכולם הולכים לאיבוד בצמות של האוטו.

אין באוטו חיישני נפח או תנועה או כלום בעצם. ( לפחות לא משהו שמצאתי ) למעט מפסק מכסה מנוע.

יש מספר כנראה מק"ט שחרוט על המכסה אבל חלק מהספרות / אותיות מחוקים.

כניראה זה מה שכתוב: f005u00092 87130

מצורפת תמונה.

איציק - 4X6ZH
23-06-07, 22:36
זה גם לא יעבוד
זה שריד ממערכת ההזעקה של בוש . היחידה הזאת היא הצופר ( רמקול ) של המערכת כאשר
בתוך המיכלול יש גם מצבר לגבוי . ( לפי מפרט שהיה פעם לחברות הביטוח בארץ )
היום אין דרישה למצבר
והצופר הזה כמעט ולא נעשה בו שימוש .
****
איציק

גיא
23-06-07, 23:43
אתה אומר שיש עוד חלקים מזה מפוזרים לי באוטו ?

זה בעצם רמקול ?

איציק - 4X6ZH
24-06-07, 07:49
לפחות במערכות שאני מכיר ( ואני מכיר כמה :wink: )
אבל בהחלט יתכן שיש לך איזה מערכת חריגה .
המערכות האלה לא הגיעו לארץ במכירה מסודרת על ידי בוש .
כל יבואן / ספק הביא לעצמו מערכות ולפעמים בשיתוף עם בוש כך שהכל יתכן .
****
איציק

-->