צפייה בגרסה מלאה : מה דעתכם על פירוק תרמוסטט בקיץ?
רימון מצפון
20-05-07, 15:57
כידוע מערכת הקירור אמורה לעבוד עם תרמוסטט לפי הוראות היצרן.אבל בכל זאת מענין לשמוע מה דעתכם.כידוע אנחנו חיים באקלים חם אפשר להגיד מאוד רוב השנה.
האם זה רעיון טוב לפרק טרמוסטט בקיץ? (אם אפשר לענות לפי סדר השאלות )
1.סוג הרכב ואם זה בכלל אפשרי?
2.לאיזה שימוש מיועד הרכב?
3.מה היתרונות?
4.מה החסרונות ונזקים?
5.האם אתה כבר בלי תרמוסטט?
six 4 life
20-05-07, 16:07
אם הטרמוסטט תקין והרכב לא מתחמם אין שום סיבה שבעולם לפרק אותו, גם בקיץ
מעבר להיותו פתוח לחלוטין כשהרכב חם, הוא עוזר לרכב להגיע לטמפ' עבודה יותר מהר, לאחר לילה/ מספר לילות שהרכב עמד במקום והמנוע קר לגמרי.
ללא טרמוסטט יקח לו יותר זמן ועם הזמן גם תרויח משקעי פיח בראש ובסעפות.
איציק - 4X6ZH
20-05-07, 16:10
תרמוסטט לא מפרקים !
תרמוסטט זאת לא סיבה להתחממות . רכב שהוצעת הטרמוסטט פותרת בעית התחממות סימן שיש לו תקלה כל שהיא .
סדקים בראש מנוע בתושבות שסתומים מתחילים בנסיעה ללא טרמוסטט ( במיוחד במנוע דיזל )
רשימת התקלות שטרמוססט גורם היא ארוכה ומסובכת .
אתה רוצה לשחק בדרגות החום של הטרמוסטט בבקשה .
אבל תקפיד שהוא יהיה במנוע ויעבוד .
*****
איציק
ולא דיברנו כאן על תצרוכת דלק יותר גבוהה ,כתוצאה מעבודה של מנוע שלא בטמפרטורה היעודה שלו (הוא יעבוד קר יותר זמן).
מנוע צריך להתחמם, ולהישאר חם.
מנוע שמתחמם-מתקרר-מתחמם-מתקרר וכן הלאה- יגרמו לו נזקים.
קודם כל- צריכת הדלק תעלה. מנוע קר צורך יותר דלק. חוץ מזה- חם-קר-חם-קר זה מתכון בטוח לסדקים, במיוחד בראשים עם עובי גדול.
תרמוסטט תקין- אין סיבה לפרק.
אסף.
[QUOTE=רימון מצפון]כידוע מערכת הקירור אמורה לעבוד עם תרמוסטט לפי הוראות היצרן.
.כידוע אנחנו חיים באקלים חם אפשר להגיד מאוד רוב השנה.
גם הכושים באפריקה חושבים אותו דבר ומוציאים את הטרמוסטט בהזדמנות הראשונה....
מצד שני...הם כושים באפריקה...
טושי
רימון מצפון
21-05-07, 00:14
[QUOTE=רימון מצפון]כידוע מערכת הקירור אמורה לעבוד עם תרמוסטט לפי הוראות היצרן.
.כידוע אנחנו חיים באקלים חם אפשר להגיד מאוד רוב השנה.
גם הכושים באפריקה חושבים אותו דבר ומוציאים את הטרמוסטט בהזדמנות הראשונה....
מצד שני...הם כושים באפריקה...
טושי
אני לא אומר שמישהו לא צודק כאן .בכל אופן כאשר אתם חותכים. מגביהים.מרחיבים צמיגים גלגלים.מערגלים וכ"ו זה כן רשום בהוראות יצרן.שיושבים 50 מהנדסים באמריקה ליצר תיבת הילוכים או תיבת הגה ואתם ממשיכים את כל השאר זה כן בסדר?
אם בכל זאת יש כאלה שכן הורידו טרמוסטט בלי קשר לבעיות חימום(בקיץ) אני ישמח מאוד לשמוע את דעתם.
מה אתה רוצה להגיד בעצם רימון? נראה לי שאני לא היחיד כאן שאיבד אותך לגמרי.
* לא מקבלים כוכבים על הודעות בפורום! במקרה שלך נראה לי שצריך להתחיל לחלק נקודות שליליות :evil:
[QUOTE=tooshey]
אני לא אומר שמישהו לא צודק כאן .בכל אופן כאשר אתם חותכים. מגביהים.מרחיבים צמיגים גלגלים.מערגלים וכ"ו זה כן רשום בהוראות יצרן.שיושבים 50 מהנדסים באמריקה ליצר תיבת הילוכים או תיבת הגה ואתם ממשיכים את כל השאר זה כן בסדר?
אם בכל זאת יש כאלה שכן הורידו טרמוסטט בלי קשר לבעיות חימום(בקיץ) אני ישמח מאוד לשמוע את דעתם.
אם החלטת להוציא את הטרמוסטט-תוציא, בשביל זה אתה לא צריך את הפורום. אם לעומת זאת רצית חוות דעת-קיבלת כאן חוות דעת (בין היתר) של מהנדס רכב ומכונאי וותיק ומנוסה, אז יש עוד על מה להמשיך ולהתווכח???
ערן המסוקס
21-05-07, 15:54
בוא נשאל את זה ככה, מר רימון.
כאשר עושים שינויים שונים ברכב, הגבהות עירגולים וכדומה, נכון שזה לא מופיע בהוראות יצרן, אבל זה נועד כדי לשפר בתחום מסויים, ואכן אם לא עושים את זה נכון זה אף פוגע בתכונות שונות של הרכב לעיתים קרובות.
ולשאלה:
מה בדיוק אתה מצפה שיתן לך, אם תוציא את הטרמוסטט לחלוטין?
רימון מצפון
21-05-07, 17:08
שלום לכל המשיבים האדיבים ומחלקי הנקודות למניהם. ברצוני להעיר את תשומת לבכם לענין השיטה בפורום המכובד.
הרבה פעמים אני שם לב שמישהו מתחיל נושא ויש כאן אנשים שחושבים שהם יודעים הכל.יש גם את אלה ששואלים שאלות כמו בחקירת משטרה ואז הנושא נופל בגלל הגישה לדעתי(כמו הסופה של מאיר
).
אני לא בדיוק רוצה להוריד טרמוסטט בסופה ואני בלי טרמוסטט בשברולט קורסיקה בנזין(היא ממש נהנת לעבוד כל הקיץ ב 80 מעלות עם מזגן שלא כבה)גם מערכת החשמל והמניפה שמחים וגם משתלם לי יותר לדעתי(עובדה).
ד"א השאלה נשאלה גם בשביל לדעת מה חושבים השאר וגם לנסות לחשוב כמותם .אבל קצת נימוס גם אני מכיר הוראות יצרן גם אני במקרה מנהל מוסך והנדסאי מכונות בהתמחות רכב מתל חי וידע כמה דברים . : :!:
שלום לכל המשיבים האדיבים ומחלקי הנקודות למניהם. ברצוני להעיר את תשומת לבכם לענין השיטה בפורום המכובד.
הרבה פעמים אני שם לב שמישהו מתחיל נושא ויש כאן אנשים שחושבים שהם יודעים הכל.יש גם את אלה ששואלים שאלות כמו בחקירת משטרה ואז הנושא נופל בגלל הגישה לדעתי(כמו הסופה של מאיר
).
אני לא בדיוק רוצה להוריד טרמוסטט בסופה ואני בלי טרמוסטט בשברולט קורסיקה בנזין(היא ממש נהנת לעבוד כל הקיץ ב 80 מעלות עם מזגן שלא כבה)גם מערכת החשמל והמניפה שמחים וגם משתלם לי יותר לדעתי(עובדה).
ד"א השאלה נשאלה גם בשביל לדעת מה חושבים השאר וגם לנסות לחשוב כמותם .אבל קצת נימוס גם אני מכיר הוראות יצרן גם אני במקרה מנהל מוסך והנדסאי מכונות בהתמחות רכב מתל חי וידע כמה דברים . : :!:
מנסים להגיד לך כמה דברים:
1. להוציא טרמוסטט זה לא טוב
2. שאלו אותך בשמלה אדומה ושתי צמות: "למה"? (למה להוציא? מה אתה מנסה לשפר?)
3. מנסים להגיד לך שאתה יורה לכל הכיוונים ואנחנו לא ממש מבינים לאן אתה חותר.
עכשיו אני אנסה לתרגם - אם אני טועה בפירוש - אז תתקן:
"האם הוצאת הטרמוסטט בקיץ וכולה לעזור בקירור המנוע? האם זה יכול לגרום לנזק?
אני שואל, כי אני רימון מצפון, מנהל מוסך ובעל ידע, יודע שתפקידו של הטרמוסטט הוא לסגור את מעברי המים ע"מ לאפשר למנוע להגיע מהר לטמפרטורת עבודה. זה לא נראה לי רלוונטי בקיץ הישראלי, ולכן אני שואל"
יוני5
חברה, קצת נחת.
רימון- כשיש בעיה, צריך לתקן אותה. אם המנוע מתחמם- צריך למצוא את הסיבה, ויכול להיות שהסיבה היא תרמוסטט תפוס (במקרה היה לי כזה אחד השבוע). אבל הפתרון הוא לא היפטרות מהתרמוסטט. אם זה היה בסדר לעשות את זה- היצרן היה מעדיף לחסוך את ה2 דולר לעצמו. הפתרון הוא למצוא את הרכיב הלא תקין, ולתקן. יתרה מזאת, כמו שנכתב קודם- זה גורם לבעיות, הראשונה היא סדקים בראש, השניה (שאולי לא מפריעה לך, אבל נכתוב בכל זאת בשביל מי שיעשה חיפוש בעתיד) היא צריכת דלק גבוהה. יש עוד דברים, כמו בלאי מוגבר לפלאגים, אבל זה כבר בעיות מסדר שני.
אגב, בניבה שלי, שעלתה בערך כמו התרמוסטט שלה, פירקתי את התרמוסטט. בירידות לים המלח הטמפ' היתה יורדת ל40 מעלות והיה צריך לפתוח צ'וק בצומת אלמוג. עשיתי בה עוד ניסויים כמו לא למתוח את השרשרת טיימינג כדי לראות מה יקרה. מצד שני, היה לי מנוע ספר במחסן.
אסף.
סוזי המשתוללת
21-05-07, 22:35
אסף כתב
אגב, בניבה שלי, שעלתה בערך כמו התרמוסטט שלה, פירקתי את התרמוסטט. בירידות לים המלח הטמפ' היתה יורדת ל40 מעלות והיה צריך לפתוח צ'וק בצומת אלמוג. עשיתי בה עוד ניסויים כמו לא למתוח את השרשרת טיימינג כדי לראות מה יקרה. מצד שני, היה לי מנוע ספר במחסן.
אסף.
ואני שואל
האם כך באמצעות ניסויים מדעיים על ניבה קיבלת את התואר ? :lol:
אסף כתב
ואני שואל
האם כך באמצעות ניסויים מדעיים על ניבה קיבלת את התואר ? :lol:
לא, אבל נורא נהניתי לשמוע את ה"בום" ומהציפיה לראות מה נשבר...
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.