PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה בקריאת פלאגים



gmb
20-05-07, 21:58
שלום לכולם
פעם ראשונה שאני מפרק פלאגים
ומכיוון שהרכב עדיין לא עובד עגול ויפה (כן, צריך לעבוד על זה... אף פעם אין זמן..)
ניצלתי כמה דקות פנויות ביום שישי בשביל לפרק את הפלאגים, להסתכל ולכוון אם צריך (פלאג אחד היה "קטן" מדי, אז השתמשתי בפלייר-גייג' בשביל לכוון.
אממה... לגבי צבעי/משקעי הפלאגים אני עדיין לא יכול להחליט אם טוב, לא טוב, תקין/ לא תקין.. אז צילמתי כל פלאג פעמיים (מכל כיוון) כך שאשמח אם מישהו יציץ ויגיד אם הכל עובד ברכב כסדרו מבחינת ההצתה וכולי...ואם לא, מה צריך לכוון/לתקן...
הפלאגים פורקו מיד לאחר נסיעה כשהרכב עוד חם, לאחר שעמד כ-5 שניות בסרק לפני דימום.. (אם זה משנה משהו)
הבנתי גם שמשנה סוג הפלאג, אז אני חושב שזה מסוג SPLITFIRE למרות שניר יכול בטח להגיד יותר טוב אם זה נכון או לא...
ועוד דבר קטן, פלאגים של ספליטפייר צריך לכוון לאותו מרווח כמו הפלאגים הרגילים? (בינתיים כולם מכוונים ל 0.91MM שזה בערך 0.036 האינץ'

תודה מראש

רמי

הקבצים צולמו לפי הסדר, כשכל פלאג צולם פעמיים (התמונות עוקבות)

http://img501.imageshack.us/img501/5393/11gs0.th.jpg (http://img501.imageshack.us/my.php?image=11gs0.jpg) http://img510.imageshack.us/img510/2031/12bi0.th.jpg (http://img510.imageshack.us/my.php?image=12bi0.jpg)
http://img510.imageshack.us/img510/1707/21go6.th.jpg (http://img510.imageshack.us/my.php?image=21go6.jpg) http://img132.imageshack.us/img132/4463/22wi9.th.jpg (http://img132.imageshack.us/my.php?image=22wi9.jpg)
http://img132.imageshack.us/img132/1371/31cs0.th.jpg (http://img132.imageshack.us/my.php?image=31cs0.jpg) http://img254.imageshack.us/img254/9250/32hc4.th.jpg (http://img254.imageshack.us/my.php?image=32hc4.jpg)
http://img516.imageshack.us/img516/3067/41rz7.th.jpg (http://img516.imageshack.us/my.php?image=41rz7.jpg) http://img111.imageshack.us/img111/1907/42vt9.th.jpg (http://img111.imageshack.us/my.php?image=42vt9.jpg)
http://img516.imageshack.us/img516/5228/51dg6.th.jpg (http://img516.imageshack.us/my.php?image=51dg6.jpg) http://img126.imageshack.us/img126/3262/52ye4.th.jpg (http://img126.imageshack.us/my.php?image=52ye4.jpg)
http://img442.imageshack.us/img442/228/61gd4.th.jpg (http://img442.imageshack.us/my.php?image=61gd4.jpg) http://img442.imageshack.us/img442/7159/62kk8.th.jpg (http://img442.imageshack.us/my.php?image=62kk8.jpg)

coas
20-05-07, 22:24
מרווח נכון להצתה סטנדרטית הוא 0.35.
למפלג GM 0.45
מערכות CD 0.50 ומעלה

המנוע עובד עשיר בסרק ועני במצערת פתוחה. לא תוכל לקבל איבחון נכון מעבר לנ"ל עם ספליטפייר, החלף למקוריים.

http://img105.imageshack.us/img105/2351/sp1ak4.jpg

חנן-ג'יפולוג
20-05-07, 22:39
אשר, נראה לי שאתה מדבר על מידות אינצ'יות ושחסר לך 0 לאחר הנקודה.

coas
20-05-07, 22:55
צודק, צ"ל 0.045 וכו..

six 4 life
20-05-07, 23:06
תעיף את הספליטפייר כמה שיותר מהר ושים פלאגים מקוריים.

yogibear
21-05-07, 11:55
תעיף את הספליטפייר כמה שיותר מהר ושים פלאגים מקוריים.

אצלי מורכבים ספליטים, האם הם יכולים להיות הגורם למעיין בקפיירים כאשר (לדוגמה) אני גולש בירידה בלי לתת גז ? נשמע משהו כמו בקפייר עדין מאוד.

שמוליקו
21-05-07, 12:34
http://c3.ort.org.il/Apps/WW/Page.aspx?ws=e116b19f-9b6c-4b95-bda4-ca0cc26f68f1&page=aa7fb525-5d53-43c7-bc25-058a769e0e77&fol=6678450e-6371-4d0b-9e67-f0262b53901c

מקווה שיעלה הלינק

gmb
21-05-07, 13:35
אשר
לפי דבריך, כאשר כיוונתי את מרווח הפלאגים אזי כיוונתי לא נכון, כיוונתי לפי מרווח הסטנדרטי (בערך 0.036) אז אם כך אני צריך לפרק ולכוון שוב פעם לפי 0.045 (יש לי את המפלג HEI-GM, שזה המפלג המדובר, לא?)
וכמו כן, מה זה ה CD? מפלג מסוג אחר?
זה משנה אם יש ברכב מחשב הזרקה TBI או קרבורטור?
חנן, איך אתה כיוונת אצלך וניר כיוון אצלו את המרווחים? לפי ה 0.036 או ה 0.045?

רמי

איציק - 4X6ZH
21-05-07, 13:46
נראה לי שהשרשור הזה מתברבר
מה התמונה של עשיר בסרק \ מצערת פתוחה ?
ההסבר על התמונה נראה מענין אבל איך זה מסתדר על הרכב ?
הפלג מתברג ובכל צלינדר האלקטרודה תיהיה ממוקמת במקום אחר .
או שאני מפספס מה שהוא :confused:
****
איציק

six 4 life
21-05-07, 15:21
אצלי מורכבים ספליטים, האם הם יכולים להיות הגורם למעיין בקפיירים כאשר (לדוגמה) אני גולש בירידה בלי לתת גז ? נשמע משהו כמו בקפייר עדין מאוד.

מיקי עשה לג'יפ שלך טובה ושים לו פלאגים מקוריים של CJ ופתח המרווחים ל0.035 אינצ'.
אתה תרגיש הבדל מיידי בעבודת המנוע.

באשר לבקפיירים- לאו דווקא פלאגים אם כי כיווני קרב'/ הצתה.

ערן המסוקס
21-05-07, 15:46
אני תמיד מכוון ל0.037 אינץ', ולרוב הפלאגים מגיעים מכוונים למרווח הזה מראש. זה המרווח המקסימלי המותר במנוע סטנדרטי עם מערכת הצתה סטנדרטית.

פלאגים champion rfn14ly בלבד.

יוגי, כנראה שתערובת הסרק שלך ענייה או סתימת קרבורטור או בריחת גז בסעפות.

בכל הקשור לקרבורטור, קריטי לדאוג לסינון טוב של אדי השמן לפני כניסתם לפתח העליון בקרבורטור!

coas
21-05-07, 15:59
כאשר חצי פלאג נקי וחצי מוכתם התערובת עשירה בשלב אחד וענייה בשלב אחר.
הצד שפונה לחזית הלהבה יתנקה מתערובת עניה (חם יותר) ואילו החצי המוסתר ישאר מוכתם.
בהנחה שהרכב לא עמד דקות ארוכות בסרק הצד הנקי יותר/תערובת נקיה נגרם בזמן שיוט.
אילו התערובת הענייה הייתה בסרק אז אפשר היה לצפות לכתמים כלשהם על הצד הנקי או לשרידים של כתמים, שאריות של המצב העשיר בזמן שיוט.

כל הנ"ל רלוונטי לגבי פלאג בדירוג חום נכון, מכיוון שספליטפאייר הם לא בדירוג הנכון סביר להניח שישנה גם השפעה של אופי הפלאג.

המרווח הרצוי למפלג GM/HEI הוא 0.045, בתנאי שחיברת ל12 V עם חוט 6ממר ולא דרך החוט לקויל המקורי, V.9.6

CDI- Capacitive Discharge Ignition (http://www.jetav8r.com/Vision/Ignition/CDI.html)

gmb
21-05-07, 20:43
המרווח הרצוי למפלג GM/HEI הוא 0.045, בתנאי שחיברת ל12 V עם חוט 6ממר ולא דרך החוט לקויל המקורי,

איך אני יודע לבדוק איזה מתח מגיע אליו? לבדוק עם מולטימטר על הכבל שמחובר אליו? שלא נגע בטעות באיזה מתח גבוה או משהו...

ודרך אגב, למה זה שכולם ממליצים להתרחק מהפלאגים האלה? מה כל כך רע בהם שחזרתם על "תוריד אותם ותשים מקוריים" כל אחד מכם לפחת פעמיים?

מרווח כזה (שהוא לא תקין בהרבה מהמרווח שצריך להיות) יכול להיות שהוא זה שגורם לפעולה לא עגולה של המנוע בסרק או האם יכול להיות שיש לו השפעה גם על הנסיעה עצמה?

רמי

gmb
21-05-07, 20:51
ועוד דבר,
זה שהמנוע עובד עשיר בסרק ועני במצערת פתוחה,
איך אני מתקן את זה במערכת מוזרקת?

T-REX
21-05-07, 21:10
רמי,מנסים לומר לך קודם כל תחליף לפלאג נכון ורק אז תבצע קריאה
ותוכל לדעת באמת
אגב,מומלץ לזרוק את הספליטים ולהביא צ'מפיון מקוריים
רוני

ניר ל
21-05-07, 21:27
רמי, אם מצאת זמן להתעסק ברכב, תתחיל בזה שתחבר את נורת הביקורת , תקרא תקלות ותוודא שהמערכת עובדת בחוג סגור. תגדיל לעשות אם תתחבר ל WINALDL ואז תדע בדיוק את כל מה שצריך.

את הפלאגים תעזוב במנוחה ותן להם לעבוד, ללא ספק יש בעיה והיא לא בפלאגים.
מערכת סגורה מעשירה את התערובת עפ"י הצורך אם היא עובדת באופן תקין ואין שום צורך בכיוונים.

חנן-ג'יפולוג
21-05-07, 21:35
רמי, קרא טוב את התגובה של ניר, וזה בעצם חוזר על העצה שקיבלת ממני בטלפון לפני שבוע: שים נורת CHECK ENGINE. אם אתה לא עושה את זה אתה מתקשקש לחינם. אם לא עשית שינוי במערכת מאז שקנית את הג'יפ, והיא לא התקלקלה, אז היא עובדת ביחס סטוכיומטרי מדויק, 1:14.7 גם בסרק וגם בשאר תחומי פעולת המנוע. חבל על הניחושים השגויים שרצים כאן.

צביקה קרבורטור
21-05-07, 23:08
שלוםרב!

כפי שמתבטא מהטבלה של שמוליקו, ניתן להיווכח בברור, שהרכב סובל משלוש בעיות עיקריות:
הצתה מוקדמת, התחממות יתר, ומצתים שלא הוחלפו בזמן.
מבלי להתייחס להמלצה לעבור למצתים מקוריים ולא ספליטפייר, שהיא כמובן המלצה נכונה ובמקומה.
יש להחליף מידית את הפלגים, שאת תמונתם ראינו, וכל הכיוון שלהם הוא ברכה לבטלה.
החלפת פלגים חדשיים מקוריים, ובדיקת המרווח, שאמור להיות תקין ומכוון במצתים חדשים, אך בדיקה מומלצת ליתר ביטחון, וכוון הצתה , שגם גורם, להתחממות יתר, ולבק פיירים בירידה.
יש לבדוק גם תערובת דלק, שנראית ענייה מדי.
בברכה
צביקה

-->