PDA

צפייה בגרסה מלאה : מאיזו שנה מיוצר CJ7?



Saar
24-05-07, 20:36
הי,

כמו בכותרת...
מישהו יודע מאיזו שנה החלו ליצר CJ7?
האם הם כבר "אספנות"?

מה ההבדלים בין CJ7 לבין CJ6 "רגיל" מתחילת שנות ה - 80?
האם חלקים "קוסמטיים" (ברזנט וכו') מתאימים BOLT ON ל CJ שיוצרו בארץ (אני יודע שחלקים מ CJ7 לא מתיאים, השאלה אם יש דגמים אחרים שכן)

תודה,
סער.

נמרוד
24-05-07, 21:56
CJ7 הופיע בשנת הדגם 1976 ויוצר בארה"ב עד שנת הדגם 1986.

six 4 life
24-05-07, 22:20
מה ההבדלים בין CJ7 לבין CJ6 "רגיל" מתחילת שנות ה - 80?

אורך מרכב, מרחק סרנים, מפתן דלת, קאנט אלכסוני ב7 וישר ב6 ישראלי, חלון קדמי שונה, והכי חשוב- ה7 לא יוצר בתע"ר (וזה בהיבט טוב, אפילו מצויין של המילה).


האם חלקים "קוסמטיים" (ברזנט וכו') מתאימים BOLT ON ל CJ שיוצרו בארץ (אני יודע שחלקים מ CJ7 לא מתיאים, השאלה אם יש דגמים אחרים שכן)

תודה,
סער

לCJ6 אמריקאי (שנות ה70 ותחילת ה80 בארץ, בודדים עדין במצב שמיש, שזה אומר בודי עדיין בחתיכה אחת), עם חלון מקורי שלו, ועם הבודי בעל מפתן הדלת המעוגל כמו בתמונה-

http://www.ajeepthing.com/images/jeep_cj6.jpg

אתה תוכל להזמין ברזנט וכו', יתאים, יתכן וידרשו התאמות קטנות, תלוי בכמות הקומבינות שהג'יפ עבר.

AvigdorAharon
24-05-07, 22:40
הי,

האם הם כבר "אספנות"?



בשבוע שעבר ראיתי אחד שהוא כבר אספנות, אין לי מושג מהי שנת הייצור שלו.

אביגדור

GodsFather
24-05-07, 23:47
כמדומני , זה הCJ הראשון שהייתה בו אפשרות לגיר אוטומט מהמפעל (כלומר בעת ההזמנה בחנות).

יש פירוט מלא על כל שרשרת הCJ בספר של רם גלבוע - ספר הג'יפ. ספר שבאמת כיף לקרוא בשביל להעשיר את הידע , אפילו שלא נכנסים שם לפרטים טכניים כמו שאופייני לאתר זה.

Saar
25-05-07, 08:13
תודה לכולם,

אם מישהו רואה/שומע על CJ7 למכירה, אשמח לדעת על כך.

תודה,
סער.

prinz804
25-05-07, 08:48
אנשים דורשים מחירים מוגזמים בנוסף יש בעיה של זמינות חלקים
http://www.yad2.co.il/Cars/hotPic4X4.php?CatID=1&SubCatID=3&CarID=33936
http://www.yad2.co.il/Cars/hotPic4X4.php?CatID=1&SubCatID=3&CarID=36651
http://www.yad2.co.il/Cars/hotPic4X4.php?CatID=1&SubCatID=3&CarID=32707[/u[url]http://www.yad2.co.il/Cars/hotPic4X4.php?CatID=1&SubCatID=3&CarID=35099

rl]http://www.yad2.co.il/Cars/hotPic4X4.php?CatID=1&SubCatID=3&CarID=32707

Saar
25-05-07, 08:55
לגבי המחירים,

גם אני יכול לדרוש 150K ש"ח עבור ה XJ שלי, השאלה היא אם יהיה מי שישלם...
אני לא מתכוון לשלם 65K ש"ח לCJ (גם לא חצי מזה, כנראה :grin: )
(המטרה שלי היא להקטין "עלויות רכב", להחליף את ה XJ בפרייבט ליום יום וCJ לטיולים במקום הפרייבט הנוכחי.)

למה אתה מתכוון ב"בעיה בזמינות חלקים"?
אילו חלקים? יש שוני מכני לעומת CJ ישראלי "רגיל"?

תודה,
סער.

moriseven
25-05-07, 09:15
אין שום בעיה של זמינות חלקים, חלקים בדיוק כמו של הסיקס אחד לאחד.

moriseven
25-05-07, 09:19
האחרון שברשימה הוא במחיר ריאלי לחלוטין.
אני מכיר אחד שדרש 70 אלף על סבן באמת מושקע ובסוף קיבל רק 35 אלף, לדרוש תמיד אפשר ויש כאלה שמבחינת ההשקעה עברו מזמן את המחיר שדורשים עליהם, אבל אף פעם לא נקבל את המחיר שהשקענו.

דרור ברלי
25-05-07, 09:48
מה ריאלי?

ג'יפים ישנים ועייפים בני 25 שמסתירים מאחורי שכבת צבע שחור מבריק (עם הרבה פוליש-ווקס), בודי עייף וסדוק מכל הכיוונים בגלל בודיליפטים חובבניים, אינספור קומבינות מכניות, חשמליות, מבניות? גם אני הייתי בסרט הזה, תאמין לי. אתה לא רוצה לדעת איזה דברים אתה מוצא בכלים האלה, גם בלי להיות "מומחה". רק השד יודע באיזה מצב מכני הם באמת. צריך לבדוק אותם ב-7 עיניים ולשחוט חזק במחיר. אין שום סיבה לשלם מחיר של סופה טובה על דברים כאלה.

שים לב לשלושת הסבנים האלה - אין בהם שום דבר מיוחד חוץ מהתוספות הקוסמטיות המזעזעות שמאפיינות את קהילת הערסים (צבע שחור, ניקלים, חישוקי 10 אינץ' שאונסים את הצמיגים המסכנים, בודיליפטים, ניפוחי פיבר, חזית רנגלר, "בר מים חמים/קרים" - מה זה פה, תמי-בר? מי עדן? כיריים יש? שירותים? ארונות? כמה כיווני אוויר?... פרווה מנומרת על הדשבורד? אם תקנה תקבל גם את הדיסקים של שירי הדיכאון ה"ים-תיכוניים" שנשכחו בתא הכפפות?...להמשיך?) מה זה אומר על הבעלים האופייני של הדגם הזה בישראל?...

לדעתי מחיר ריאלי ל-CJ זה סביב 20-25 בלי קשר לדגם ולשנת הייצור, אבל בתנאי שהוא במצב מצוין באמת. ועזוב אותי "אמריקאי" וכו'. הם כל כך ישנים שזה כבר לא משנה אם הורכבו בדטרויט ע"י כושי שיכור, או הודבקו בנצרת ע"י רוסי שיכור?... כולם כבר אחרי 3-4 תיקוני שילדה, 12 החלפות גירים וסרנים, 10 אוברולים ו-10 פרויקטים של פחחות וצבע... מה שמשנה זה רק המצב האמיתי הנתון שלהם ותו לא.

moriseven
25-05-07, 10:47
דרור, מספיק לז@## בשכל , מה לעשות זה סבנים, זה רכב נדיר בארצנו ומי שלא רוצה שלא יקנה.
ברור שאפשר לקנות סופה טובה במחיר הזה אבל סער פה שאל על סבן, כי זה הרכב שעושה לו את זה.
עשה לי טובה, נכון יש סיקסים יותר חדשים במחיר יותר נמוך אבל מה לעשות ככה זה המחירים כשזה רכב נדיר יחסית.
עוד מעט תגיד לי שרכבי אספנות גם לא נמכרים במחיר ריאלי כי אלו רכבים בני חמישים שנה.
ברור שהמחיר של זה עם הניפוחים הוא מוגזם , אבל 30000 שקל היא דרישה לפחות ריאלית, לא שזה אומר שזה מה שהוא יקבל.
דבר נוסף, אתה ראית את הג'יפ המדובר? בדקת אותו? אז מה אתה ישר מוציא לו רשימת בדיקה שלילית כזאת.

prinz804
25-05-07, 11:49
http://www.cjclub.co.il/forum/viewtopic.php?t=524&postdays=0&postorder=asc&s

הבעיה הי בודי ושילדה שהם נדירים !

moriseven
25-05-07, 12:15
בודי ושלדה עם כל הכבוד, אני לא מחשיב כחלקים שאפשר להגיד עליהם זמינות חלקים, למה כמה פעמים כבר אתה מחליף בודי ושלדה?
אם אתה חושב על לקנות סבן או בכלל ג'יפ ישן הדבר הכי חשוב שצריך לבדוק הוא שלדה , למה אף אחד לא רוצה להכניס את עצמו לפרוייקט החלפת שלדה, בודי עוד אפשר לסדר בעזרת פחחות טובה, חוץ מזה שמי שממש ירצה להשקיע יכול גם לקצר בודי של סיקס או סופה קנט אמריקאי ואני מכיר כמה אנשים שעשו זאת.

GodsFather
25-05-07, 14:00
רק בגלל שהדיון התפתח לדעות ועבר מתחום השאלה בכותרת - אז למה באמת לקנות CJ7 כשהסיקסים נפוצים יותר ? בשביל ה10-12 ס"מ הבדל בשילדה ?

הרי כל שאר החלקים זהים (במצבנו היום, לא איך שיצא מהמפעל) וכמו שאמרו פה , השלדה היא הבעיה, כי פחחות טובה תפתור בעיות בודי... אז למה להסתבך?

CJ6 מוצאים היום ב10-15 ובמצב טוב מאד בהשוואה לCJ7 באותו מחיר.

======

ורק לצורך הידיעה , היה בבעלותיCJ7 במשך שנה בתקופה שהם היו זולים (בהשוואה למחירים שאני רואה היום).

Saar
25-05-07, 14:10
הי,

שוב, תודה לכולם.
אני שואל על CJ7 כיון שממה שראיתי עד כה, הם שמורים יותר (לפחות חיצונית) וכיון שישנם דברים ,כמו ברזנט למשל, שאפשר להזמין מחו"ל והוא מתאים בדיוק בלי "קומבינות", כנ"ל לגבי קפיצים.

אני לא פוסל CJ8 או 6, אני מחפש רכב שיהיה לי כיף לנסוע בו, לא ממש אכפת לי אם הוא קצר או ארוך בכמה ס"מ.

ממה שראיתי עד כה, ל 8בד"כ יש כבר מזגן, כסאות נורמליים וברזנט מתאים (אני יודע, זו הכללה גסה, ראיתי מודעות של 3 CJ7, אחד ראיתי בפועל).
אם אראה CJ8 שעונה על הדרישות, אבדוק גם אותו :grin:
ד"א,
התחלתי להסתכל על 7 כיוון שזכרתי שניתן למצוא כאלו מסוף שנות ה 70 ואז ניתן לרשום אותם "כאספנות" (הרכב לא יסע ביום יום, לזה יש לי אופנוע)
אני עוד לא בטוח שאחליף את ה XJ, אני צריך לנסוע בכמה CJ-ים ע"מ להחליט אם זה מתאים לי בכלל (בינתיים, זה נראה נחמד :-D )

תודה,
סער.

דרור ברלי
25-05-07, 18:30
רק בגלל שהדיון התפתח לדעות ועבר מתחום השאלה בכותרת - אז למה באמת לקנות CJ7 כשהסיקסים נפוצים יותר ? בשביל ה10-12 ס"מ הבדל בשילדה ?

באמת למה? כי הוא יפה יותר.

הרי כל שאר החלקים זהים (במצבנו היום, לא איך שיצא מהמפעל) וכמו שאמרו פה , השלדה היא הבעיה, כי פחחות טובה תפתור בעיות בודי... אז למה להסתבך?

באמת למה להסתבך? שילדות ישנות מלאות ברקבונות ובשברים וסדקים, ונפתחות בתפרים האורכיים. בודי חלופי לסבן לא תמצא בארץ, אלא אם תקצר בודי אמריקאי של סופה. לא בשביל זה משלמים כל כך הרבה על ג'יפ כזה ישן.

CJ6 מוצאים היום ב10-15 ובמצב טוב מאד בהשוואה לCJ7 באותו מחיר.

הסיקסים הישראליים גם חדשים יותר בדרך כלל, אבל כאן דווקא מחפשים כלי ישן, שיהיה "אספנות".
======

ורק לצורך הידיעה , היה בבעלותיCJ7 במשך שנה בתקופה שהם היו זולים (בהשוואה למחירים שאני רואה היום).



אז באמת למה סבן? רק כי הוא יפה יותר. בעיני הפרופורציות שלו מושלמות.
הוא נדיר בישראל. יש מי שזה מדליק אותו, ואני רואה בזה רק חיסרון. חלקים ושיפורים מתאימים לו בולט-און וזה יתרון. מבחינה פרקטית הוא לא מציאה: אין בו הרבה מקום לציוד טיולים, הוא ישן עם כל מה שמשתמע מרכב בן 25 שכל חייו עבד בפרך - עייפות שילדה, עייפות מכלולים. עייפות החומר באופן כללי.
CJ7 הוא ג'יפ מדליק, גם אני אוהב אותו, (ואוהב עוד יותר את ה-CJ5 של סוף שנות ה-70. כזה היה לי, וכזה אני רוצה שוב. מי שמכיר או ראה כלי כזה למכירה שיודיע לי) אבל אני מסתכל עליו מהפינה המפוכחת. דורשים עליו בארץ מחירים מופרכים לחלוטין ורוב האקזמפלרים הם גרוטאות, גם אם הם צבועים יפה ומבריקים מרוב פוליש-ווקס, מאובזרים בבר מים חמים וקרים ומקושטים בניפוחי פיבר + עשרה טון ניקלים.

דרור ברלי
25-05-07, 19:06
דבר נוסף, אתה ראית את הג'יפ המדובר? בדקת אותו? אז מה אתה ישר מוציא לו רשימת בדיקה שלילית כזאת.

לא. לא הלכתי לראות אותו. אבל בזמנו כשחיפשתי CJ ובדקתי גם סבנים, כל אלה שראיתי היו בבעלות ערסים, כולם היו מאוד מבריקים ויפים, אבל במצב מזעזע. סדקים בשילדות, רקבונות, תושבות שבורות, סדקים בתחתית המרכבים, בודיליפטים (כולם היו עם בודיליפט, ואוי למי שקונה ג'יפ עם בודיליפט) כולם היו עם סרנים אחוריים AMC20 שזה חרא של סרן, קומבינות שונות ומשונות במערכת החשמל, ניירת מפוקפקת, חלק היו עם חזית רנגלר שזה חילול הקודש, מה לא. כיאה ל"ערסמובילים", כולם נשאו בגאון מערכות סאונד רבות עוצמה, וכמובן תג מחיר מפולפל. הבנתי עם מי ועם מה יש לי עסק. בלי להכליל ובלי להעליב אף אחד, נוצר אצלי הרושם שבישראל CJ7 ממוצע הוא מין הונדה סיוויק של הג'יפים. אוטו של אנשים מסוג מאוד מסוים שאני מאוד לא אוהב.

אז נכון שאפשר לקחת ג'יפ מחולל כזה ולהשיב לו את כבודו: לשפץ מנוע ולהחליף גירים וטרנספרים וסרנים. ונכון שאפשר לעשות שוב (ושוב ושוב) פחחות וצבע לבודי ישן וחלוד ועייף שקורס מכל הכיוונים, ולתקן סדקים בשילדה ואז לכסות את הכל בברזנט בסטופ חדש ויפה. אבל כל זה נורא יקר ובשביל מה? בשביל שאוכל להגיד שיש לי "סבן אמריקאי"? ועוד לשלם תמורת התענוג המפוקפק 30-45K שקל לפני התחלת הפרויקט, רק על ערימת הברזלים? נו באמת.
נדיר-נדיר, אבל יש גבול. זה לא איזה פריט אספנים מוזיאוני. במחירים שרוצים על הסבנים האלה בארץ אפשר להביא אחד מארה"ב במצב טוב יותר, עם מנוע V8 מקורי בניירות. שם יש כאלה כמו זבל ובמחירים מגוחכים.

Saar
25-05-07, 21:20
דרור,

אתה צודק לגבי הבודיליפט,
כל מי שאני מתקשר אליו (גם CJ8 ד"א) מספר בגאווה שהאוטו מוגבה עם "אוקולונים"...
גם אני חושב שה - 7 הוא בין היפים ולא אשקר ואומר שגם בעיני זה מוצא חן.
מצד שני, חוסר מקום נראה לי בעיה (בד"כ אני מטייל עם ילד/שניים) - אבל אני מניח שאסתדר...

לגבי אספנות/יבוא מארה"ב - חשבתי גם על זה, בגלל זה פתחתי את השרשור...
מעיון קצר ב EBAY עולה כי גם שם CJ7 שמורים עולים כמה אלפי דולרים.
אם תוסיף את עלויות היבוא, הגעת ל 50K ש"ח +-
במחיר הזה, עם אוטו "מושך אש" (שוטרים וגנבים... :grin: ) כבר עדיף להשאר עם XJ :grin:

סער.

six 4 life
25-05-07, 21:41
אם אתה מתכנן לנסוע עם יותר מ2 אנשים וציוד בסיסי אין לך מה לחפש CJ7 או CJ5

פוזה שמוזה
הפוזה של הכלים האלו היא הפוזה הקרבית של פעם, החזית האמיתית, הקלאס.
אין עוד כלי עם הפאסון הזה, לא קיים כמה שלא תחפש ותנסה לשפר סופה/ צרוקי/ דיפנדסקאברי וכן הלאה.

מידות סקסיות? שים לCJ6 צמיגים 33 ופתאום הוא יראה לך כמו CJ7.


עשה לעצמך טובה ותתחיל לחפש CJ6 או CJ8 יפה, תאמין לי- לא חסר משופרים בלי סוף במחירים הרבה יותר קרובים למציאות.

כל הבעלים של הCJ7, במצב של היום, חיים באשליה קשה כלשהי שאיכשהו הם יכולים לדרוש 30-35 על ג'יפ בן 25 והלאה, ומעניין לי תתחת שאין הרבה כאלו- זה לא פאקינג מרצדס בנץ שנת 1930, כולה ג'יפ פשוט שראה הרבה שטח בחייו, שאכל אי אלו מכות, סדקים, שעבר לא מעט תהליכי פחחות צבע, ובמצבו הנוכחי אולי נראה טוב לעין.

אז מה? זה פאקינג רכב שטח, זה לא וויליס 1940 שנשמר במחסן 60 שנה!

כולה CJ קצר יותר מסיקס ומCJ8, עם אותה עבירות ותו לא.

לצורך העניין, הפארסה הזו הולכת רק כאן בארץ. הסבנים שיש בארץ בחו"ל לא ילכו ביותר מ1500$ לכל היותר.

וסתם ככה לידע כללי- מעבר לים, הכלים האלו לא מיוחדים או נדירים. מה שכן נחשב לנדיר ומיוחד יותר- הוא הCJ8- סקרמבלר.

כאן בארץ משום מה, המחירים נמצאים שם גבוה לכלים שלא פורקו ונבנו מחדש, סה"כ שופרו פה ושם ועברו כמה וכמה פחחויות וצבע.

moriseven
25-05-07, 22:33
***נא להרגיע עם השפה והרגשות ולחזור מהר לדיון תרבותי. מכאן והלאה ההנהלה תתערב ותמחק בלי אזהרה ***

Bulldog
26-05-07, 01:32
סער בוא ואני אתן לך נקודת השקפה ממולדת הג'יפ.
לפני חודשיים וקצת הייתי בטיול של אחד המועדונים.
כל בעלי הCJ והYJ לא טרחו בכלל להביא את המושב האחורי, הם השאירו אותו בגראז' בבית שיהיה מקום לציוד.
עכשיו למצב בארץ, הרכבים האלה בני ה25 שנה כבר לא ממש פאר התוצרת האמריקאית, עברו לפחות 5 ידיים וכל אחד חירב את האוטו קצת יותר, כיער את האוטו לפי מיטב המסורת הערסית (ודרור צודק יותר ממה שאתה חושב, סבן נהיה סמל סטטוס של ערסים כמו סיוויק.) ובעיקר, מקורי הוא כבר לא ויותר מזה, לשלם הון עתק על גרוטאה מרקיבה וחלודה בגלל חזית פיבר (כמה אחיזה זה נותן?) או ג'אנטים ניקל (עוד 15 כ"ס לא?) בקיצור כל הדראעק שלא צריך במחיר ללא תחרות. נדיר ,אולי, אבל לא מצדיק את המחיר.
עדיף כבר רכב שהיות ואתה מטייל לפחות עם +1 או +2 שיהיה בו מקום ואם כבר אז גם 4 דלתות ונוחות נסיעה בדרך לטיול וחזרה.
איזה XJ או משהו בסיגנון. :mrgreen:

coas
26-05-07, 09:43
דרור,
מצד שני, חוסר מקום נראה לי בעיה (בד"כ אני מטייל עם ילד/שניים) - אבל אני מניח שאסתדר...


אתה לא, מניסיון אין מקום ליותר מילד אחד מאחור ומעט ציוד.

Saar
26-05-07, 16:14
אתה לא, מניסיון אין מקום ליותר מילד אחד מאחור ומעט ציוד.
לזה התכוונתי, אני נוסע עם ילד אחד או שניים, אבל אישתי נשארת בבית :oops:
כך שבד"כ בזמן הטיול יושב לידי ילד אחד במושב בטיחות ומאחור יש מקום לציוד (עד השטח, הציוד יכול להיות מקדימה, הילד מאחור...)

תודה,
סער.

GodsFather
26-05-07, 16:22
לזה התכוונתי, אני נוסע עם ילד אחד או שניים, אבל אישתי נשארת בבית :oops:
כך שבד"כ בזמן הטיול יושב לידי ילד אחד במושב בטיחות ומאחור יש מקום לציוד (עד השטח, הציוד יכול להיות מקדימה, הילד מאחור...)

תודה,
סער.


כל הברדק הזה בשביל 10 ס"מ?

שים בצד רגע את כל הדברים שאמר דרור על הרקבונות, הערסיאדה וכד' (אינני פוסל , רק מוסיף) ותתיחס רגע לעניין הסדר והארגון - להזיז את הילד קדימה אחורה , עוד ציוד,פחות ציוד , ציוד בכיסא הקדמי וכד'... וכל זה לפני שהתחלת טיול...

סתם עוד נקודת מחשבה

דרור ברלי
26-05-07, 21:54
אני חושב שמי ששוקל רכישת ג'יפ קצר כמו CJ5 או CJ7 לקח בחשבון את המגבלות הפרקטיות שלו. גם ב-CJ8S ישראלי "קצר" אין יותר מדי מקום.
מטייל הרבה עם ילדים וכו'? סוחב הרבה ציוד? אתה צריך ג'יפ ארוך. CJ8L או סופה ארוכה. מכוער אבל יעיל.

Saar
26-05-07, 22:08
אכן, היום נסעתי ב-7 (תודה למוריס....),
הזכיר לי את ימי הויטרה הקצרה :p
עם כל הצער שבדבר, נראה לי שאכן ג'יפ ארוך יתאים יותר...

אבל נראה, אולי אם אמצא משהו שבאמת ימצא חן בעיני, אהיה מוכן לשלם את המחיר.

סער.

tayrie
26-05-07, 22:24
אחרי כל ההכללות שנכתבו פה דווקא את ההודעה שלי הוחלט למחוק .
כל מה שנאמר פה לגבי ערסים תופס גם לגבי סופות באותה מידה , מספיק סיבוב קטן בבור ...
כל מה שנאמר פה לגבי סדקים רקבונות תופס לגבי סיקסים ישראלים באותה מידה לפחות...

*** אל תדאג, ההודעה שלך נמחקה כחלק מרצף הודעות מיותרות. אתה צודק שהיה היתה העדינה יותר בתוך הרצף... אל תוסיפו לנו עבודה חברים ***

Bulldog
26-05-07, 23:03
סיקס ישראלי עם סדקים ורקבונות יגיע עם תג מחיר יותר מפוכח מסבן עם סדקים וריקבונות.
סיקסים משופרים אפשר למצוא (שיפורים כמו נעילות לצורך העניין, לא ניפוחי פיבר וצבע פחחות על ריקבון).

דרור ברלי
26-05-07, 23:29
אחרי כל ההכללות שנכתבו פה דווקא את ההודעה שלי הוחלט למחוק .
כל מה שנאמר פה לגבי ערסים תופס גם לגבי סופות באותה מידה , מספיק סיבוב קטן בבור ...


אתה צודק. וזה לא רק בבור.

תבוא פעם ביום שישי לחולות ראשון, לפלמחים, לחולות אשדוד. ההשתוללות שם לוקחת את הבור ושמה אותו בכיס הקטן.
אם היית קורא את ההתדיינות שהיתה לי עם חיים8 בג'יפטריפ, היית מבין שגם לי זה מציק.

לפחות אנחנו לא מתמחרים את הסופות האלה בסכומים הזויים.

נמרוד
26-05-07, 23:32
תגידו לי, מה זה משנה הניתוחים הסוציולגיים בגרוש שלכם - כולכם - ? מה אשמים ג'יפים מסוגים מסוימים בזה שגם אנשים שאתם לא אוהבים קונים אותם??? מה עובר עליכם, אי אפשר לדבר על הג'יפ עצמו?

lizard
26-05-07, 23:54
היום אפשר למצוא CJ8 טובים במחירים שפויים.
לא צריך להתמקח עם כול אדיוט שחושב שהרכב שלו שווה כל כך הרבה כסף.

דרור ברלי
27-05-07, 00:11
אפשר גם אפשר. אבל זה חלק מההוויה סביב האוטו הזה. שים לב לשלושת הג'יפים שמוצעים למכירה.
איך הם נראים, איך הם מתומחרים. רק האחרון סביר פחות או יותר למראה, גם כן במחיר מופרך, אבל קצת פחות.

תגיד לי - ב.מ.וו סידרה 3 אוטו רע? אוטו מדהים!!! אבל כשאתה מחפש אחת משומשת, הסיכויים שתיפול על מוכר, נו, איך לקרוא לו.... (לא רוצה יותר להכליל, כן?) הם יותר מאשר גדולים. תמצא שם את כל מה שאתה לא אוהב ושיגרום לך להתרחק מהרכב. אחרי שתיים, שלוש, עשר כאלה, תתייאש ותפסיק לחפש את הדגם הזה. לא רוצה להתעסק עם אנשים כאלה. וזו גם לא המכונית היחידה בעולם.

הונדה סיוויק? אותו סיפור. משפחתית די תמימה למען האמת. אבל כולן כבר על תקן "מהיר ועצבני" לעניים. אתה לא רוצה שיראו אותך נוסע באחת כזו. יחשבו עליך כל מיני דברים.

עכשיו אתה בא לבדוק ג'יפים מסוג CJ, כמו שאני עשיתי ב-97'.
רואה אחד, שניים, שלושה, חמישה סבנים. מודלים 80-82, כולם מחוללים. הושחתו על ידי חזיתות רנגלר, בודיליפטים, ניפוחי פיבר, פרזולי ניקל. קידוחים בכל פינה בבודי (בשביל להתקין כל מיני זמבורות מניקל), צבע מבריק על חצי טון חומר פחחים. לאחד היה הגה ספורט שהחישוק שלו עשוי משרשרת מנוקלת... מסתכל מלמטה - עייפות החומר זה לשון המעטה - תושבות מרכב שקרסו (בגלל הבודיליפט) סדקים בשילדות. אבל זה כי הכלים האלה באמת כבר היו ישנים והבעלים העדיפו להשקיע בקוסמטיקה ולא בתיקוני מסגרות. מכניקה? זה בדרך כלל החלק הפחות נורא, כי לאנשים כאלה מאוד חשוב שהאוטו יהיה "חזק בדיונות". שניים היו עם הדרסים (כי חשוב מאוד שכולם ישמעו שאתה מגיע) לאחד היו מכסי דיפרנציאלים מנוקלים (מה שהקל על זיהוי הנזילות). אחר עבר הסבה שלומיאלית לגיר אוטומטי. העיקר שהיתה להם מערכת חייתית עם רמקולים ענקיים.
והמוכרים? עזוב אותך באמא'שך. בחורים טובים אחד-אחד. באמת.
במחירים שהם דרשו (יותר מ-50K. זה היה המון כסף עבור סבן גם לפני 10 שנים) יכולתי לקנות אז סופה בת 3 הווה אומר מודל 94...
בסוף קניתי CJ8L ישראלי ב-20K. מודל 89 שנראה נהדר (עד כמה ש-CJ ארוך נראה טוב) ובמצב מעולה, מבנאדם נורמלי ששמר על הג'יפ, השקיע בתחזוקה ולא בניפוחי פיבר. נסעתי בו שנתיים ומכרתי אותו בסכום זהה. זה הערך האמיתי של ג'יפ כזה. בשביל ג'יפ אמריקאי ישן בשבע-שמונה שנים ובתנאי שהוא במצב מצוין ונראה מקורי ויפה באמת, הייתי מוכן אז לשלם עוד 5-10K ולא גרוש יותר, וגם זה בפרץ של נדיבות, כי בתכל'ס הם לא היו שווים יותר מזה גם אז, על אחת כמה וכמה היום.

אז אני באמת מתנצל אם מישהו מהג'יפאים האמיתיים שיש לו CJ7 נפגע מהתיאורים הציוריים האלה, או שחושב שפגעתי בערך הכספי של אהובו המכני, אבל זה מה שאני פגשתי כשחיפשתי ג'יפ. וזה לא כולל את אלה שהכרתי במהלך השנים שהייתי מסתובב בחולות ראשל"צ. כשאני רואה את התמונות האלה אני נזכר בהכל שוב ושוב. אז תחזירו את האגו הפגוע למגירה, לא התכוונתי אליכם...

סער - אם אתה מוצא סבן יפה במצב טוב ובמחיר הגיוני - לך על זה.

RONI
21-11-07, 18:27
מה ריאלי?

ג'יפים ישנים ועייפים בני 25 שמסתירים מאחורי שכבת צבע שחור מבריק (עם הרבה פוליש-ווקס), בודי עייף וסדוק מכל הכיוונים בגלל בודיליפטים חובבניים, אינספור קומבינות מכניות, חשמליות, מבניות? גם אני הייתי בסרט הזה, תאמין לי. אתה לא רוצה לדעת איזה דברים אתה מוצא בכלים האלה, גם בלי להיות "מומחה". רק השד יודע באיזה מצב מכני הם באמת. צריך לבדוק אותם ב-7 עיניים ולשחוט חזק במחיר. אין שום סיבה לשלם מחיר של סופה טובה על דברים כאלה.

שים לב לשלושת הסבנים האלה - אין בהם שום דבר מיוחד חוץ מהתוספות הקוסמטיות המזעזעות שמאפיינות את קהילת הערסים (צבע שחור, ניקלים, חישוקי 10 אינץ' שאונסים את הצמיגים המסכנים, בודיליפטים, ניפוחי פיבר, חזית רנגלר, "בר מים חמים/קרים" - מה זה פה, תמי-בר? מי עדן? כיריים יש? שירותים? ארונות? כמה כיווני אוויר?... פרווה מנומרת על הדשבורד? אם תקנה תקבל גם את הדיסקים של שירי הדיכאון ה"ים-תיכוניים" שנשכחו בתא הכפפות?...להמשיך?) מה זה אומר על הבעלים האופייני של הדגם הזה בישראל?...

לדעתי מחיר ריאלי ל-CJ זה סביב 20-25 בלי קשר לדגם ולשנת הייצור, אבל בתנאי שהוא במצב מצוין באמת. ועזוב אותי "אמריקאי" וכו'. הם כל כך ישנים שזה כבר לא משנה אם הורכבו בדטרויט ע"י כושי שיכור, או הודבקו בנצרת ע"י רוסי שיכור?... כולם כבר אחרי 3-4 תיקוני שילדה, 12 החלפות גירים וסרנים, 10 אוברולים ו-10 פרויקטים של פחחות וצבע... מה שמשנה זה רק המצב האמיתי הנתון שלהם ותו לא.
דרור.
הכל טוב ויפה ,אבל מול כושי שיכור,אבקש לשים רד נק לבנבן וורדרד![קוקלוס]
ומול רוסי שיכור אעמיד יפי מסומם O.K.
ואכן מצב הCJ7 לא מרנין,וזאת לאחר חיפושים קדחתניים.
והמחירים מאמירים!
ויש לי הפתעה קטנה בשבילך.היום נחתם זיכרון דברים...
הוא עוד ישוב [ב5.01.08].!

דרור ברלי
21-11-07, 23:44
איזה נבלה מודל 78' מצאת??

CJ5?...
מודל 78'?...

זה במקרה 876-646????....

עכשיו אני סקרן באמת. שחרר פרטים.

amosyani
22-11-07, 19:49
אני קורא שוב ושוב את השרשור הזה ולא מאמין לאיזה רמה חלק מכם ירדתם[ברלי,,,,]מה זה כל ההכללות האלו,,, איך רכב ישן cj7 מצליח לעורר כל כך רעש ,סימפטיה,שינאה ,קנאות [מחק את המיותר],,,,בקרב אנשים ,,,
יש לי cj7 מטופח ומתוחזק בקנאות רבה,,וכן ... יש לו פני רנגלר ,צירי דלתות ומראות מנרוסטה ,,,זה הופך אותי לערס?מה זה השטויות האלו,,אני בן 48 יבואן רכב, נוסע ביום יום עם לנדקוזר, ונהנה באמת נהנה לטפל ולטפח אותו לטיולי שטח,אז חברים בואו נחזור לשפיות ,,,ואגב קניתי את הרכב מבחור מקסים בשם פז[ערס??] שמוכר לרבים מכם.

נמרוד
22-11-07, 22:48
עמוס זה דיון ישן, ומה שאתה קורא זה מה שנשאר אחרי עבודת מחיקה מסיבית של המנהלים. אתה צודק, ואין צורך להוסיף דבר.

-->