PDA

צפייה בגרסה מלאה : בדיקת מצמד מזגן



itay-rover
27-05-07, 20:56
שלום

לאחרונה אני חושד במצמד המדחס של המזגן,מדחס מסוג SUNDEN S-508 בוכנתי,המדחס בן שנתיים ניראה יפה וללא דליפות.

כאשר אני משלב את המדחס(כשהמנוע כבוי),רעש ההצמדה של האלקטרומגנט למשטח ההצמדה נישמע"כקול ענות חלושה".....סליחה על התיאור הלא הנדסי....
בתחילה חשדתי באספקת מתח לא טובה,למרות שהסיכויי לכך נמוך,נכנסתי עם + ישירות מהמצבר.אותה "חלושס".

יש למישהוא רעיון כיצד למדוד את עוצמת ההצמדה?חשבתי על לנסות להכניס מד מרווח ולנסות למשוך אותו בזמן הההצמדה,כמובן כשהמנוע כבוי.....או לחילופין,כאשר המנוע עובד והמדחס משולב,לנסות לזהות תנועה יחסית בין החלקים,אבל לא הצלחתי לזהות בבירור...

רעיונות יתקבלו בברכה.

איתי

איציק - 4X6ZH
27-05-07, 21:10
מה אתה בודק את עוצמת רעש ההצמדה :roll:
נצמד ומקרר או לא נצמד . זאת השאלה .
****
איציק

itay-rover
27-05-07, 21:20
צודק.
אבל כל ה"חפירה" הזו החלה בגלל חשד לתפוקת קירור לא מספקת.אני אפרט:
בתחילת עבודה,גם כשחם ברכב,עם הדלקת המזגן,הקירור טוב לדעתי.
לאחר כעשר דקות מורגשת ירידה ניכרת בתפוקת הקירור וניתן לאמר כי המערכת פועלת במצב איוורור.
לכן החשד כי לאחר מספר דקות עבודה,עקב הצמדה לא מוחלטת,נוצר חיכוך-טמפ' המנגנון עולה עד למצב של אי הצמדה,בכתיבת שורות אלה,עלה לי הרעיון של למדוד את טמפ' המצמד לאחר מספר דקות עבודה,ולחפש הפרש טמפ' משמעותי בינו לבין שאר רכיבי המנוע.
אגב,בגלל שבתחילת הנסיעה התפוקה היא טובה,אני לא חושד בדליפת גז,תקנו אותי אם אני טועה.
דבר נוסף,אין כניסה של חום לתא הנוסעים מכיוון המנוע והגיר.בדוק.אישית.

איתי

איציק - 4X6ZH
27-05-07, 21:31
חפש את התקלה במקומות אחרים .
התקלה לא במצמד .
במצמד שמחליק כמו שאתה חושב שורף את עצמו תוך כמה דקות .
בנוסף מצמד שמחליק משמיעה רעש מוזר ולפעמים ניצוצות .
****
לך לכיוון חוסר גז / אויר במערכת ( גז לא איכותי ) עודף שמן במערכת . עודף גז במערכת .
****
הנפוץ הוא חוסר גז
****
איציק

itay-rover
27-05-07, 21:37
אוקיי.
אחלה.
הורדת אותי מהעץ.
זה מה שכיף בפורום הזה!!
המון תודה.

איתי

רימון מצפון
27-05-07, 22:09
המחשבות הרעיונות והפתרונות שלך נגיד בעדינות נשמעים בין הזויים ליצירתיים. (רק ככה לומדים דברים חדשים)
בכל אופן יש לי רעיון נחמד בשבילך אם בא לך להיתעשק עם ההחלקה של המדחס.
חבר לו 12v קבוע כמו שאתה עושה (אין אחריות) סמן בטיפקס את 2 חלקי המצמד ותראה אם יש בניהם הפרש וכך תדע (הפרש קטן יתכן ויהיה בהתנעה בלבד)
בכל אופן לענין התופעה אם בא לך לדעת אם יש חוסר גז תיסתכל בעיינית של המסנן של גז המזגן איפה שיש עיינית אם בזמן פעולה זרימת הגז ניראת כמעין ערפל .תדע שסביר שמדובר בחוסר גז.
בכל אופן כמו שאתה מתאר נראה שאין מה שמקרר כראוי את המעבה ז"א המצנן החיצוני של המערכת המורכב בצמוד למצנן של מי הקירור.(אולי מניפה לא פועלת בזמן או במהירות הנדרשת במקרה זה המדחס אמור לצאת מפעולה לאחר זמן קצר).ואכן יחסר לך קירור.
וגם יכולות להיות עוד הרבה סיבות. תצליח.

איציק - 4X6ZH
28-05-07, 08:27
בדיקה לפי העינית היא בדיקה לא מדויקת .
היום כבר לא מתקינים עיניות בקרה ובאותם מקומות שעדין יש הוראות הבדיקה אינם מתיחסות לעינית .
בתנאי השימוש והטמפרטורה בארץ רצוי שיהיה בועות בעינית .
אבל זאת ממש בדיקה לא מדויקת .
*****
נסיון למלוי גז לפי העינית בדרך כלל יגרום לעודף גז במערכת ....
שהתוצאה היא ירידה בתפוקת המזגן ( המערכת לא מקררת ) .המערכת מקררת טוב בלילה
ובאמצע היום ( כשחם ) כמעט ואין קירור .:roll:
*****
איציק

רימון מצפון
28-05-07, 08:35
בדיקה לפי העינית היא בדיקה לא מדויקת .
היום כבר לא מתקינים עיניות בקרה ובאותם מקומות שעדין יש הוראות הבדיקה אינם מתיחסות לעינית .
בתנאי השימוש והטמפרטורה בארץ רצוי שיהיה בועות בעינית .
אבל זאת ממש בדיקה לא מדויקת .
*****
נסיון למלוי גז לפי העינית בדרך כלל יגרום לעודף גז במערכת ....
שהתוצאה היא ירידה בתפוקת המזגן ( המערכת לא מקררת ) .המערכת מקררת טוב בלילה
ובאמצע היום ( כשחם ) כמעט ואין קירור .:roll:
*****
איציק
זה לא סוטר את מה שאני כתבתי. לבועות אין לי התנגדות לערפל כן.

-->