התחברות

צפייה בגרסה מלאה : סופה 3???



noamk
29-05-07, 14:32
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3406023,00.html


נראה מעניין...

נמרוד
29-05-07, 14:37
משתגע, לא מבין איך בארץ, בשורה תחתונה, אותם מיסים, סופה תעלה יותר מרנגלר זהה. איך זה יכול להיות? ואם זה ככה, אז למה לעזאזל משרד הבטחון משלם את 50,000 השקלים הנוספים (כך מצוטט בכתבה!) מכספי המיסים שלנו? עם הסופה 1 והסופה 2 עוד היה אפשר להבין איכשהו שאין דגם ארוך של רנגלר שאפשר לקנות. אבל עכשיו? פשוט לא נורמלים.

--------------------------------------------------------------
ובכל זאת כמה שיותר יעלו על הכביש ולא משנה באיזה מדים, יותר טוב.

OFF-RoaD
29-05-07, 15:27
משרד הביטחון משלם את כל המיסים האלו? נראה לי הגיוני שתהיינה להם הנחות כאלה ואחרות...

RONI
29-05-07, 16:34
משתגע, לא מבין איך בארץ, בשורה תחתונה, אותם מיסים, סופה תעלה יותר מרנגלר זהה. איך זה יכול להיות? ואם זה ככה, אז למה לעזאזל משרד הבטחון משלם את 50,000 השקלים הנוספים (כך מצוטט בכתבה!) מכספי המיסים שלנו? עם הסופה 1 והסופה 2 עוד היה אפשר להבין איכשהו שאין דגם ארוך של רנגלר שאפשר לקנות. אבל עכשיו? פשוט לא נורמלים.

--------------------------------------------------------------
ובכל זאת כמה שיותר יעלו על הכביש ולא משנה באיזה מדים, יותר טוב.
סוף סוף מישהו מתחיל להבין אותי חוץ מהפסיכולוג שלי!

nir.samo
29-05-07, 18:56
ג'יפים כמו שאנחנו רוצים צריכים להיות הרכבים הכי זולים שיש. ובמציאות הם הכי יקרים שיש.
אני חי בחו"ל ורואה איך כמעט כל המוצרים שיש זולים יותר בארץ מאשר בארצות אחרות (לא כולל ארה"ב) ורק מכוניות יקרות כל כך. מעצבן.

דרור ברלי
29-05-07, 21:25
משתגע, לא מבין איך בארץ, בשורה תחתונה, אותם מיסים, סופה תעלה יותר מרנגלר זהה. איך זה יכול להיות?

איך באמת?
זה חדש לך שמכונית בחלקים עולה פי כמה מאשר כשהיא מושלמת ונוסעת?

מה זה סופה? זה "דגם צבאי" של רנגלר שמגיע בארגז, מוכן להרכבה. ללא גימור, ללא פינוקים. ברזלים ומכלולים נטו. עכשיו תוסיף את עלות החזקת פס הייצור, זמן עבודה וכו' ואז תוסיף את המיסים שאין להם אח ורע בעולם, ותראה איך זה עולה יותר.
אם היו מרכיבים כאן רנגלר אזרחי במפרט אבזור מלא, זהה ב-100% לרנגלר האמריקאי המיובא, לא הייתי מתפלא אם הוא היה עולה פי 2 ממנו...

ברור שכלכלית אין לזה שום הצדקה.

אבל אם המדינה הזו רוצה לשמור על התעשייה שלה ועל כבודם של העובדים בתעשייה בכלל, היא מוכרחה לאפשר לאנשים האלה לעבוד ולהתפרנס בכבוד ולא לחלק להם קיצבאות אבטלה. כדי שהמפעל הזה ימשיך לייצר הוא מוכרח לקבל הקלות במיסוי. מה זה הקלות? הקלות של עשרות אחוזים אם לא פטור מלא ממס על המוצרים שלו! כדי שיוכל למכור אותם בשוק האזרחי במחיר תחרותי ועדיין להרוויח.

לך תסביר את זה לפקידוני האוצר. הם לא רואים אנשים. רק מספרים. יותר זול להם לחלק קיצבאות לעוד 200 מובטלים מאשר לפטור ממס מוצר ישראלי.

יניב_ב
29-05-07, 21:39
לעומת זאת, הסופה-3 כבר מתוכננת לייצוא בגרסתה הצבאית. השווקים הפוטנציאלים הן אותן מדינות שרכשו בעבר את רכב האביר של תע"ר

בטח עם הנסיון המצויין שלהם עם האביר הם רצים לקנות :lol:

יוני5
29-05-07, 22:56
איך באמת?
זה חדש לך שמכונית בחלקים עולה פי כמה מאשר כשהיא מושלמת ונוסעת?

מה זה סופה? זה "דגם צבאי" של רנגלר שמגיע בארגז, מוכן להרכבה. ללא גימור, ללא פינוקים. ברזלים ומכלולים נטו. עכשיו תוסיף את עלות החזקת פס הייצור, זמן עבודה וכו' ואז תוסיף את המיסים שאין להם אח ורע בעולם, ותראה איך זה עולה יותר.
אם היו מרכיבים כאן רנגלר אזרחי במפרט אבזור מלא, זהה ב-100% לרנגלר האמריקאי המיובא, לא הייתי מתפלא אם הוא היה עולה פי 2 ממנו...

ברור שכלכלית אין לזה שום הצדקה.

אבל אם המדינה הזו רוצה לשמור על התעשייה שלה ועל כבודם של העובדים בתעשייה בכלל, היא מוכרחה לאפשר לאנשים האלה לעבוד ולהתפרנס בכבוד ולא לחלק להם קיצבאות אבטלה. כדי שהמפעל הזה ימשיך לייצר הוא מוכרח לקבל הקלות במיסוי. מה זה הקלות? הקלות של עשרות אחוזים אם לא פטור מלא ממס על המוצרים שלו! כדי שיוכל למכור אותם בשוק האזרחי במחיר תחרותי ועדיין להרוויח.

לך תסביר את זה לפקידוני האוצר. הם לא רואים אנשים. רק מספרים. יותר זול להם לחלק קיצבאות לעוד 200 מובטלים מאשר לפטור ממס מוצר ישראלי.

לא קשור לג'יפים, אבל מה שכתבת הוא פשטני עד כדי צעקות נוסח עמיר פרץ.
קח את הספר של נייבאך על תורת המשחקים, ותראה מה באמת צריך לקחת בחשבון בסוגיות כגון מכסי מגן, הקלות במיסים וכיו"ב.
רמז: בדיוק כמו שהיית מספיק איטיליגנט להבין שפיטורים חוסכים מכיס אחד ומוציאים מכיס אחר, גם כסף וגם תופעות אבטלה אחרות, כך גם מכסי מגן והקלות טומנים בחובם נבלות סרוחות אמיתיות, גם כלכליות, וגם אחרות.

ומעבר לכך, מדינתנו משופעת בהגנה על מפעלים וכיו"ב: אזור פיתוח א', פטורים ממיסים, נקודות זיכוי, אזור עימות, הלוואות ללא ריבית, מרכז ההשקעות.....
אם אחרי כל אלה עדיין תע"ר לא מצליחים להיות ריווחיים, אז כנראה שעוד הקלה אחת לא תשנה הרבה. מה שכן, היא תפתח את הדלת לעוד הרבה הקלות להמון גורמים שעצם המחשבה על הקלה עבורם תגרום לך גירוד במנדבושקס.

יוני5

יוני5

lizard
29-05-07, 23:13
איפה מיוצר הרנגלר? מי מרכיב אותו?
חוץ מזה, יש הבדל בתמחור של פס ייצור שמייצר 2000+ בשנה לזה שמייצר 150-200 רכבים בשנה.
לא יעזור כלום, כל העלויות גדולות יותר. וועדי העובדים חזקים ומשכורות גבוהות יחסית למדינות אחרות שבהם תעשיות הרכב מרכיבות את הרכבים שלהם.

אני בטוח שאם בארץ כזה רכב עולה לייצר X, במקסיקו או מקומות כאלה יעלה פחות ובסין יעלה עוד יותר פחות.

הבעיה העיקרית היא שבעוד שהמחיר ייצור פה גבוה, התוצר ברמה נמוכה. לפחות ככה הבנתי.

יוני5
30-05-07, 00:35
מיכה,

סביר יותר להניח שעיקר הפרש העלויות נובע מהפער בין עלות הייצור לקרייזלר למחיר אותו תע"ר משלמים.
כלומר נניח שעלות הייצור של המנוע היא 800$. קרייזלר מוכרת אותו בשוק החופשי ב 4500$ תע"ר, כשותף עסקי רוכשת אותו ב 3200$. המשמעות היא שהעלות לתע"ר הינה פי 4 מהעלות לקרייזלר. וזה עוד לפני מיסים, הובלה וכיו"ב.

מה שכן, קרייזלר מחזיקה מחלקות פיתוח, בקרת איכות וכמובן, נותנת אחריות על המנוע.

יוני5

מוני אורבך
30-05-07, 08:07
יוני זה לא המצב.
היתי פעם בביקור בתע"ר, בפגישה עם המנכל.
מה שנאמר שם היה מאוד "מענין".
תע"ר רוכשת מקריזלר "קיט" רנגלר הכולל את הרנגלר בחלקים. מנוע טרנספר סרנים בודי לוח מכוונים כיסאות - כול מה שצריך.
עלות הקיט הזה כ 15K דולר
עלויות היצור בארץ (הארכת הבודי, הוספת דלת קשתות צביעה הרכבה וכו...) עוד כ 10K כלומר הגענו ל 25K תוסיף רווח מנימום לתער 30K תוסיף עוד מעמ כ 35K דולר.
עכשיו יש מסים על הרכב של כ 115% וזה מביא אותנו ל 76K דולר או בשקלים 304K שח שהוא פחות או יותר מחיר סופה 2 לאזרח.
כמובן שככול שכמות הכלים שתיוצר תגדל עלויות היצור יוקטנו וכן הרווח מנימום.
הנקודה היא שאף אזרח בר דעת לא ישלם מחיר כזה אם הוא יכול לקנות רנגלר כזה ישירות מקריזלר ועוד ישאר לו עודף !!!
למה לא מורידים את מיסי הרכב, לא לאפס אבל לפחות ל 50% ולא 115% זו שאלה טובה שלא קשורה לתע"ר כלל. במקרה כזה עלות הרכב תהיה 210K שקלים וזה כבר מחיר אטרקטיבי.
פעם (שנת 2000) זה היה המצב. עדין לא היתה נהירה אדירה לסופה אבל היה שוק אזרחי. אבל אז התקבלה החלטה להשוות את המיסים לסופה עם הרנגלר.
למה תשאל? כי חברות הרכב טענו לתחרות לא הוגנת. וזה כנראה הצליח להם...
מה לעשות, למדינה שלנו יותר איכפת לאינטרסים של חברות ענק חיצוניות מאשר לאלה של תע"ר

יוני5
30-05-07, 12:47
מוני,

בדיוק נכון מה שאמרתי.
אם המחירים שנתת נכונים, ואין לי שום סיבה להניח שלא, אז:
1. תע"ר קונה קיט רנגלר ב 15K. כמה הוא עולה לקרייזלר?
2. עלות הארכת בודי וכיו"ב 10K. בסדר, אבל אולי מוני יודע לעשות את זה ב5? האם 10 הוא מחיר ריאלי? לא יודע.
3. סוגיית המיסוי נשארת זהה.

אז לא ישבתי מעולם על התחשיבים של תע"ר, אבל בהנחה שעלות הייצור של רנגלר קצר וארוך לא מתקרבות להפרש המחיר שתיארת, אז או שהם לא יודעים לתכנן, או שהם לא יודעים לקנות, או שהם לא יודעים לייצר, או שהם לא יודעים למכור...
ואם התשובה לכל השאלות הללו שהם עושים את הכל אופטימלי, אז פשוט אין שוק!

ואם אין שוק, אז למה לנסות ליצור אותו באמצעים מלאכותיים?

יוני5

מאיר רוטברג
30-05-07, 12:58
מוני,

בדיוק נכון מה שאמרתי.
אם המחירים שנתת נכונים, ואין לי שום סיבה להניח שלא, אז:
1. תע"ר קונה קיט רנגלר ב 15K. כמה הוא עולה לקרייזלר?
2. עלות הארכת בודי וכיו"ב 10K. בסדר, אבל אולי מוני יודע לעשות את זה ב5? האם 10 הוא מחיר ריאלי? לא יודע.
3. סוגיית המיסוי נשארת זהה.

אז לא ישבתי מעולם על התחשיבים של תע"ר, אבל בהנחה שעלות הייצור של רנגלר קצר וארוך לא מתקרבות להפרש המחיר שתיארת, אז או שהם לא יודעים לתכנן, או שהם לא יודעים לקנות, או שהם לא יודעים לייצר, או שהם לא יודעים למכור...
ואם התשובה לכל השאלות הללו שהם עושים את הכל אופטימלי, אז פשוט אין שוק!

ואם אין שוק, אז למה לנסות ליצור אותו באמצעים מלאכותיים?

ראשית כל התשובות נכונות, מייד ראשונה אני אומר לך כי זה עסק שמנוהל באימפוטנטיות מדהימה
ללא מעוף מינימלי ואפילו שהבאתי להם רעיון מוכח לריווחיות הם לא רצו לנסות אותו

יוני5

דרור ברלי
30-05-07, 13:05
למה לא מורידים את מיסי הרכב, לא לאפס אבל לפחות ל 50% ולא 115% זו שאלה טובה שלא קשורה לתע"ר כלל. במקרה כזה עלות הרכב תהיה 210K שקלים וזה כבר מחיר אטרקטיבי.
אם תוריד את המיסוי על רכב, כל המכוניות יוזלו באותה מידה והפער לרעת הסופה בהשוואה לרנגלר יישאר ואולי אפילו יגדל...
פעם (שנת 2000) זה היה המצב. עדין לא היתה נהירה אדירה לסופה אבל היה שוק אזרחי. אבל אז התקבלה החלטה להשוות את המיסים לסופה עם הרנגלר.
למה תשאל? כי חברות הרכב טענו לתחרות לא הוגנת. וזה כנראה הצליח להם...
מה שהיה פעם זה שנתנו הקלה לתע"ר כי הוא מפעל ישראלי. זה מה שאני חושב שצריך לעשות גם היום. ויוני יכול להמשיך לא להסכים איתי.

מאיר רוטברג
30-05-07, 13:08
למה אף אחד לא מדבר על זה כי לפי הסכם הסחר חופשי שנחתם עם האמריקקים לפני כמעט 30 שנה עוד מספר שנים על רכב אמריקקי יופחתו המיסים לאפס בהדרגה .

ניתן, רצוי, וכדאי להחיל את הנ"ל על הייצור המקומי כבר עכשיו,
ואם יוני לא מסכים אז שלא יסכים

דרור ברלי
30-05-07, 13:27
אם אין שוק למה ליצור אותו באמצעים מלאכותיים?

כי שוק הרכב הישראלי הוא מונחה מחיר.
איכות לא נחשבת, התאמה לצרכים בוודאי שלא.
במחיר המתאים תוכל להפוך כל רכב ללהיט.

רוצה דוגמא טובה?
מכוניות דלתא בשנת 88'. תגיד שזה היה לפני 20 שנה והתבגרנו מאז?

קח דוגמא עוד יותר טובה, מימינו אלה:
הטנדרים-מפלצות האמריקאיים (פורד F350 ושבי סילברדו) שאני יכול לספור על אצבעות שתי הידיים את מספר האנשים שקנו אותם ובאמת זקוקים ליכולות שלהם, (ועוד להישאר עם עודף). ובכל זאת הם נמכרו יפה. למה? כי בגלל שיטת הרישוי והמיסוי הדפוקה, יש להם הקלה במס. הצרכן מרוויח כאן שתי ציפורים באותה מכה - גם מקבל הרבה אוטו במעט כסף (יחסית), וגם דופק את המערכת (הכרה מלאה במס על כל ההוצאות, מה שמחפה על ההוצאות הכבדות - רשיון ג', דלק, חנייה, ביטוח וכו' וכו').

ג'יפ סופה2 או 3 אינו שונה - תצמיד לו מחיר אטרקטיבי ותראה איך הוא יימכר.
בשנת 2000 נמכרו עשרות כלים בשוק האזרחי, כי המחיר שלהם היה אטרקטיבי.

יש היום פלח שוק לא גדול, אפילו די קטן אבל קיים (כמה עשרות לקוחות בשנה) של אנשים שרוצים רכב שטח אמיתי, ספרטני, חזק ובעיקר - חדש, כדי לעבוד ולטייל ולנסוע הרבה בשטח. SUV מודרניים הם יקרים ועדינים מכדי לשרוד שימוש שכזה. אין לאנשים כאלה היום שום אלטרנטיבה למעט דיפנדר (שעולה אפילו יותר) או טנדרים (שבמקורם לא מיועדים לשימוש כזה), או להסתפק בסופות/דיפנדרים משופצים יוצאי מכרזי כוחות הביטחון - הכלים שחוטים, וזו אופציה שממילא הולכת ומצטמצמת.

יוני5
30-05-07, 15:40
דרור,

אתה מערבב מין בשאינו מינו.

הקלות במס למגזרים כאלה ואחרים היו קיימות, ויהיו קיימות, וטוב שקיימות בהמון נושאים. סוגיית הסילבראדו לא רלוונטית.
תן הנחת מס לקבלני גבס, ותראה איך חצי מדינה נדחפת לפרצה הזו.
תעביר את ההקלה לפקחי בטון ותשתיות, 80% מרשימת קבלני הגבס מהשורה למעלה הופכים לפקחי בטון...

סוגיית הקלת מס למפעל ספיציפי? למה? כי בא לדרור?
וזה שאתה רוצה רכב שטח שאין לך אותו במחיר שאתה רוצה: זה בש'ך! (גם אני איתך באותה סירה, אבל התשובה אלי זהה לשלך.) מצידי שיגדירו 0 מס לג'יפים לאנשים שעונים לשם דרור ויוני בעלי מספר תז כמו שלנו. אני באמת רוצה, אבל לבוא בתלונות שזה לא כך זה לא רציני.

אז יוני ממשיך לא להסכים, לא נורא. המדינה ממשיכה לא להסכים, כאן זה באמת משפיע, וד"א טוב שכך.

יוני5

דרור ברלי
30-05-07, 15:58
רלוונטית וחצי.
אם לא היתה הקלת מס והיית משלם על סילברדו מחיר מלא - מי היה קונה אותו? אף אחד. ד"א הפירצה הנ"ל אותרה ועומדת להיסגר - נראה כמה הם ימכרו בשנה הקרובה...

תן הקלות לתע"ר כי הוא מפעל רכב ישראלי שמייצר בישראל. זה הכל. ומצדי שיהיה אותו דבר עם הנפיחה על מפעל למכוניות ספורט מבוססות על סמארט רודסטר. ציונות? כן. מה יש? למה לא?

OFF-RoaD
30-05-07, 17:01
זה לא קשור רק במכוניות, וההקלה על מס למפעל שמייצר בישראל לא צריכה להיות קשורה למה מיוצר שם בכלל.

ייצור בארץ, של מכוניות, בגדים, חמוצים ומכונות כביסה יוריד את רמת האבטלה, יכניס המון כסף לשוק הישראלי, ויעשה רק טוב לכלכלה שלנו. העניין הוא שבשביל שזה יקרה מישהו למעלה צריך להתעורר ולהפחיתאת המיסוי על ייצור ישראלי כחול לבן. זה יעשה רק טוב למובטלים, לצרכנים, ולמדינה. אבל מה? צריך להזיז תתחת (או העט, לצורך העניין) בשביל זה.

Bulldog
30-05-07, 19:51
קשקשנים.

כמה מיכם (ועם יד על הלב) קונה כחול לבן?
או שהוא לוקח את מה שזול וזהו .
כשזה מגיע לרכב שטח זול להמונים אז זה ציונות, כשזה מגיע ללקנות מוצרי חשמל אז תן לי סיני.
(אני לא מדבר פה על אשל עכשיו, אז לא לדחוף רשימת מכולת)

OFF-RoaD
30-05-07, 21:32
עם יד על הלב אני אומר לך שאם המוצר ברמה טובה, ולא כמו הרבה זבל שמיוצר כאן, אני מעדיף לשלם עוד כמה שקלים בשביל לקנות תוצרת הארץ.

יותר מזה, אני מקפיד את רוב הקניות שלי לבצע בחנויות מקומיות ולא רשתות ענק ארציות, שמטבע הדברים הן זולות יותר, אבל אני מעדיף שהכסף שלי ילך לאילתים הפרטיים. כמובן ששוב, אני לא מוכן לשלם מחירים מופקעים רק בשביל האידיאולוגיה, אבל הרבה פעמים אני משלם 10-15-20 אחוז יותר, רק בשביל זה.

לדוגמא האופיינית, אם הסופה2 והרנגלר 4 דלתות יעלו אותו מחיר? אני אלך על הרנגלר בלי לחשוב פעמיים. ההפרש באיכות גדול מדי לטעמי. אבל אם הוא יהיה זול משמעותית אני אלך על הכחול-לבן בשמחה.

יוני5
30-05-07, 22:33
זה לא קשור רק במכוניות, וההקלה על מס למפעל שמייצר בישראל לא צריכה להיות קשורה למה מיוצר שם בכלל.

ייצור בארץ, של מכוניות, בגדים, חמוצים ומכונות כביסה יוריד את רמת האבטלה, יכניס המון כסף לשוק הישראלי, ויעשה רק טוב לכלכלה שלנו. העניין הוא שבשביל שזה יקרה מישהו למעלה צריך להתעורר ולהפחיתאת המיסוי על ייצור ישראלי כחול לבן. זה יעשה רק טוב למובטלים, לצרכנים, ולמדינה. אבל מה? צריך להזיז תתחת (או העט, לצורך העניין) בשביל זה.

סלח לי ידידי, אבל אתה לוקה בהבנה.

אם תיתן הקלות למפעל ישראלי באשר הוא, המשמעות היא שאתה גורם במודע ליצירת פער מאולץ לטובת תוצרת הארץ על פני תוצרת של מדינה אחרת. מכסי מגן לדוגמה, או כל צורה אחרת.

מכיוון שהכלכלה היא גלובלית, והמפעל ירצה לייצא, מה גורם לך לחשוב שאם תחסום ייבוא של תוצרת איטלקית - ע"מ לקדם תוצרת ישראלית - האיטלקים לא יעשו אותו הדבר?
אז זהו, שהם יעשו.

אתה צריך להתחרות בצורה חופשית. אם אתה לא יכול - אז לך לעזאזל.
ישנן אפשרויות לעזור בצורות שונות, אבל תמיד אתה צריך לבדוק שאתה לא יוצר יתרון לא הוגן על מישהו אחר, ולו מהטעם הפשוט שתוך 20 שניות אתה תחטוף אותו בחזרה.

יוני5

דרור ברלי
31-05-07, 09:00
קשקשנים.

כמה מיכם (ועם יד על הלב) קונה כחול לבן?
אני אשכרה משתדל. לא מעט חפצים מיוצרים כאן באיכות גבוהה.

או שהוא לוקח את מה שזול וזהו .
לא תמיד. היום "מה שזול" מגיע רק מסין (שזה נבלה) או מהשטחים (שזה טרפה). אתה משלם גרושים אבל יודע ורואה ומרגיש שזה זבל. תחכה שבוע וזה יתפרק.

כשזה מגיע לרכב שטח זול להמונים אז זה ציונות, כשזה מגיע ללקנות מוצרי חשמל אז תן לי סיני.

אתה תתפלא עומר, אבל אני משתדל לבדוק תוויות מאחורי כל דבר שאני קונה. אני משתדל לקנות כמה שפחות דברים שכתוב עליהם Made in China. במקרה של טלויזיות למשל - 200$ בדיוטי פרי ויש לך טלויזיה 25' סינית עם שם מותג קוריאני "נחשב", שאחרי רק שנה וקצת אתה כבר יכול לעשות ממנה עציץ כי היא מתקלקלת שוב ושוב והיא כמעט לא ברת תיקון. חבל על הכסף - זול עולה ביוקר.
אני בטח נזהר מחלפים לרכב שמגיעים מסין, ולא בגלל ציונות, אלא כי זה פשוט זבל שלא מחזיק מעמד אפילו רבע או חמישית הזמן מחלק אמריקאי מקורי של MOPAR, למרות שהחלק הסיני עולה "רק" חצי או שליש המחיר. המשוואה של מחיר מול איכות/אורך חיים הופכת את המוצרים הסיניים ליקרים ביותר בסופו של דבר.

מאיר רוטברג
31-05-07, 09:17
הנושא לא מתקדם לשום מקום ועוד מעט יגלוש במורד ,

אז אני מציע לעצור כאן

נמרוד
31-05-07, 09:41
אני אישית חייב לציין שזו הזדמנות נדירה שבה יוני5 משמיע דברי טעם, בתחום שהוא באמת מבין בו (עוד יותר נדיר). אז שווה להקדיש תשומת לב ולנסות להבין.

אני די מייצג אני חושב, קבוצה גדולה של אנשים שמה שהם צריכים מרכב שטח פשוט מאד - שני סרנים חיים, נוחות ואיכות חיים סבירה, 4 דלתות - כולנו מגיעים לשלב המשפחה מתישהו, ופוטנציאל שיפורים גדול, רכב שאפשר לבנות בכל מובן. בקיצור, ג'יפ.

עד היום, ברירת המחדל היתה באמת דיפנדר, ג'יפ עם 4 דלתות = צ'רוקי או גראנד, או טויוטה היילקס - כל אחד וטעמו. ברגע שהופיעו ג'יפים אוניברסליים - רנגלר/סופה מה זה משנה איך קוראים לזה - עם בסיס גלגלים ארוך ו4 דלתות, הם הפתרון המושלם. נקודה. מבחינתי זה ממש לא משנה אם זה נקרא סופה סימן 2, או סופה סימן 3 ומיוצר בארץ, או שזה נקרא רנגלר אנלימיטד ומיובא במכשירי תנועה. בעוד שלוש שנים כשאני אקנה אחד משומש, איכות הגימור ממש לא תזיז לי - זה ג'יפ, גם ככה אני אפרק וארכיב אותו כל הזמן ואחרבן בעצמי את הגימור.

אני מאד התלהבתי מהסופה סימן 2 לפני שנתיים כשהיא יצא. זה רכב מצויין באמת, זה בדיוק מה שאני צריך, במילואים אני מתלוצץ עם קצין הרכב - אני לוקח את הסופה ומשאיר לך את הצ'רוקי. אין לי בעייה, אני מעדיף אותה על הצ'רוקי בכל מובן. אני מוכן לאכול הרבה בלבולי שכל על ציונות ועל מובטלים בנצרת עילית בשביל שכמה מאות מהדבר הזה יעלו על הכבישים, יגיעו למגב ואיכשהו יווצר בעתיד שוק דומה לשוק הסופות הישנות.

----------------------

אבל דוגרי, עם הרנגלר החדש - מי צריך את הסופות. הוא נותן לנו בדיוק את מה שאנחנו רוצים וצריכים. אז מה שיש לי להגיד לצבי נטע -

עזוב אותך מסופות וממזג אויר. תביא רנגלרים, אנלימיטד, 4 דלתות, עם הגג המתפרק המגניב, רצוי גם רוביקונים (לא חובה). תביא הרבה. במחיר שלהם, 260K שקל, הם נמכרים כמו לחמניות - עובדה... כל מה שהביאו השנה עף, כך אומרות השמועות. תביא 300 בשנה הבאה. 400 אחריה. כל עוד הדולר זול...

אני מחכה בסבלנות - בעלי רנגלר 4 דלתות חדש - אני אהיה פה עוד שלוש שנים. כשהאחריות נגמרת - צרו קשר בהודעה פרטית.

Bulldog
31-05-07, 09:50
לך תדע נימרוד ,אולי עוד 3 שנים יתנו לך גם לשים איזה צמיג שאתה רוצה.

עוד פעם חביתת פטריות על הבוקר?

נמרוד
31-05-07, 09:54
אני אסע על 33 כמו היום, כמו שאני רוצה.

מאיר רוטברג
31-05-07, 09:55
אבל דוגרי, עם הרנגלר החדש - מי צריך את הסופות. הוא נותן לנו בדיוק את מה שאנחנו רוצים וצריכים. אז מה שיש לי להגיד לצבי נטע -

עזוב אותך מסופות וממזג אויר. תביא רנגלרים, אנלימיטד, 4 דלתות, עם הגג המתפרק המגניב, רצוי גם רוביקונים (לא חובה). תביא הרבה. במחיר שלהם, 260K שקל, הם נמכרים כמו לחמניות - עובדה... כל מה שהביאו השנה עף, כך אומרות השמועות. תביא 300 בשנה הבאה. 400 אחריה. כל עוד הדולר זול...

תאמין לי לא הייתה צריך לכתוב את זה , נגד עיין הרע כמובן ,

יש בעיה משמעותית בנושא , בארה"ב יש רשימת המתנה!!!

יש להם גידול בקניה לחודשים האחרונים מעל תיכנון הייצור בין 20 אחוז ל60 אחוז יותר כך שעניין הייצוא
קצת נדחק,

נמרוד
31-05-07, 10:25
מאיר זה חדשות טובות לטווח ארוך כי היצרנים האחרים לא אהבלים ומזהים שיש ביקוש לרכבים דומים. כמו שהיה תמיד באמת - השמות קיימים, רק צריך לחדש אותם עם סרן חי מלפנים כמו פעם - כל השאר מודרני. ברונקו, בלייזר, ג'ימי, לנד-קרוזר - בעצם טויוטה התחילה, עכשיו שילכו עד הסוף ויחזירו לנו משהו בסגנון הLC80.

יוני5
31-05-07, 12:56
אני אישית חייב לציין שזו הזדמנות נדירה שבה יוני5 משמיע דברי טעם, בתחום שהוא באמת מבין בו (עוד יותר נדיר). אז שווה להקדיש תשומת לב ולנסות להבין.



אני פורש בשיא!

יוני5

מאיר רוטברג
31-05-07, 13:06
בוא נלך עוד צעד קדימה ,
נניח שמחר את נכנס לנטע שם 260.000 ש"ח ולוקח דנדש הבייתה,
(מפרגן לך ידידי) עכשיו עם יד על הלב כמה הייתה שם עליו עוד על מנת להביא אותו לאן שאתה רוצה??

נלך על השיטה הנכונה והחסכונית של ניר ,
הכל במכה אחת

מוני אורבך
31-05-07, 14:19
נמרוד אתה מדבר ככה כי אתה בן 34.
עוד 10 שנים תגיד מי צריך סרן קידמי???
אני רוצה נוחות פינוק ולא לשמוע את המנוע.
יש באתר הזה ובמיוחד למיסדיו מגמת התברגנות שהיא האמת די אופינית לכול הגיפאים.
אתה צעיר ותפרן - לא מדאיג אותך הרוח והאין 4 דלתות
קצת יותר מבוגר ועם כסף - רכב עם 4 דלתות סגור "בשביל הילדים"
זקן עם כסף - גיפ מדוגם ומלוקק עם כול הפינוקים + פילגש בלונדינית שתעשה לך טוב (עד כמה שהגיל מרשה כמובן).


זה דרכו של עולם...

יוני5
31-05-07, 14:54
מוני,

1. אתה צודק, זו דרכו של עולם
2. יש הבדל מהותי בין דרכו של העולם שהיתה לזו שהוא מתקדם אליו (ע"ע המפלצת המוצצת של איציק):
בעוד שבעבר, הנוחות התבטאה בתוספת אביזרים וכיו"ב: מזגן, הגה כוח... הבעיה היום היא לא רק מתלים נפרדים לעומת סרן חי, מדובר על תחזוקה יקרה וייחודית: אני לא יכול לקנות פנס קדמי "אמריקאי גדול" שמתאים ל 20 רכבים שונים, או מצת חימום סטנדרטי, והמוסך המקומי במצפה רמון לא מסוגל להסתכל אפילו על רכב מתקדם.
הדרישה שנמרוד מדבר עליה היא לרכבים פשוטים, זולים לאחזקה.

בעניין הזה ישנן שתי מגמות שונות:
1. תקינה כגון זיהום אויר שמחייבת מנועי מפלצת מוצצת, או תקינת בטיחות שתחייב כל רכב במקור ב: ABS, ESP,... מה שמקשה על שאיפותיו של נמרוד
2. מאידך, שווקים מתפתחים: הודו, סין, אינדונזיה... שלא מסוגלים לתמוך במפלצות מוצצות, ובוודאי לא לתחזק אותן. הם הרי צריכים לנסוע במשהו, וזה תורם לשאיפותיו של נמרוד

מי ינצח? לא יודע, אבל ג'יפ בכיוון הנכון מבחינתי.
שים לב שגם דרכו של עולם, שהזכרת מקודם לא סותרת את הדרישה הזו: אתה יכול לקבל רנגלר פשוט, פתוח / סגור, הלאה לליברטי וכלה בגרנד מפואר עם מושבי עור: מתאים לפי הסדר לנמרוד בן 24, עם כוסית בלונדינית שמתאווה אליו, הלאה לנמרוד בן 34+ שני ילדות, הלאה לנמרוד בן 54, עם כוסית בת 24 - שבשביל שהיא תבוא אליו הוא יאלץ לסוע ב גרנד מפואר, מושבי עור...

יוני5

-->