PDA

צפייה בגרסה מלאה : מקרר ברכב - שתי שאלות



configurator
16-06-07, 21:18
רציתי לשאול שתי שאלות על מקרר לרכב:
הראשונה - איך זה עובד. הרכב כבוי רוב היום ומן הסתם אנחנו לא כל כך אוהבים מצברים ריקים כשרוצים להניע - אז איך המקרר נשאר קר?
או שהוא טוב רק בטיולים (כשהרכב דלוק במשך שעות)?

והשניה - אפשרי לייצר מקרר סופר-מיני שייכנס מתחת למושב או שהמנגנון ייאלץ להיות גדול מדי?
ובכלל, מה הגודל המינימלי שצריך להיות למקרר?

תודה,
דור

זאביק
16-06-07, 21:39
רציתי לשאול שתי שאלות על מקרר לרכב:
הראשונה - איך זה עובד. הרכב כבוי רוב היום ומן הסתם אנחנו לא כל כך אוהבים מצברים ריקים כשרוצים להניע - אז איך המקרר נשאר קר?
או שהוא טוב רק בטיולים (כשהרכב דלוק במשך שעות)?


המקרר עובד על 12V. גם כשהרכב כבוי המצבר עדיין נותן 12V (עד שהוא מתרוקן ... :-( )
לרוב, המצבר חזיק את הכמה שעות שהרכב מכובה.
יש מקררים שיודעים לכבות את עצמם כשהמצבר יורד מתחת לרמת מתח "מסוכנת", ואז הם מתפקדים כמו צידנית רגילה (היות והם מבודדים טוב).
בדר"כ השעות הבעייתיות הן הערב והלילה ...

פתרון אידיאלי הוא להתקין שני מצברים.

itay-rover
17-06-07, 10:09
הפתרון הטוב יותר הוא תאים סולריים ומנגנון ניתוק.אבל זה פתרון יקר ולכן גם לא בשימוש כעת.

פתרון נוסף הוא מנגנון שבמקום ניתוק המקרר יחובר לסטרטר וינע את המנוע לפרק זמן של כעשר עד חמש עשרה דקות.
האמת שאין לי אומץ ליישם את הפתרון,בגלל שלמרות שאם אבנה את זה יהיו כמה וכמה הגנות כמו חובת הימצאות ידית ההילוכים בניוטרל וידית הטרנספר בניוטרל,אבל מהיכרות מעמיקה עם עצמי,תמיד יבוא הרגע שאצטרך לעשות מעקף לאחת ההגנות,ובדיוק באותו לילה אישן ליד הג'יפ......אני כמובן מגזים אבל הנקודה ברורה אני מקווה.

לגבי בעיות המיקום,אני לא יודע על איזה רכב מדובר,אבל ברמת העיקרון ניתן להפריד בין ה"קופסה" שזה צידנית למעשה לבין יחידת הקירור.

איתי.

איציק - 4X6ZH
17-06-07, 10:41
כאשר אתה חושב על מערכות כאלה כדאי לדעת שיש שני סוגים
אחד שהוא ארגז קירור ( לא מקרר ) והוא יודע לשמור על קור .טכנית אין ליחידה כזאת מדחס כמו במקרר רגיל הויא עובדת על גביש שמוריד טמפרטורה . ( זה טוב לשמור על שוקולד :cry: )
המערכת השניה היא מקרר לכל דבר . יש מדחס ויש קירור אבל נדרש מקור מתח קבוע .
****
איציק

ערן המסוקס
17-06-07, 11:22
ציידנית קרור טובה מורידה את הטמפרטורה בתוך הציידנית בכ20 מעלות מהסביבה. כלומר היא עובדת מצויין בחורף, וגם בלילות הקיץ היא אמורה להיות בסדר. בצהרי יום קיץ היא באמת דבר מיותר, אלא אם אתם ברכב ממוזג היטב.

AvigdorAharon
17-06-07, 12:30
מנסיוני, עדיף לחסוך ולהשקיע במקרר (3600 ש"ח באתר של זינגר), ולא להשקיע בכל מיני צידניות, תאים סולריים, בקבוקים קפואים וכדומה.
אתה לא מאמין איזה שיפור זה נותן.

אפשרות שניה היא לטייל עם מישהו שיש לו אחד כזה...

אביגדור

מוש4X4
23-06-07, 16:09
מנסיון אישי של למעלה מ-13 שנים בהן מותקן מקרר ברכב (צ'ירוקי ולאחריו פאג'רו), מחובר למצבר הרגיל (לא כפול) תמיד במצב מופעל (למעט כאשר מנגנון הניתוק שלו עושה את פעולתו) אין כל בעיה.

מוש.

רכס חיים
23-06-07, 19:43
מערכת הקירור במקררים שלנו בנויה על צריכה מהמצבר עד 11.6 אמפר ,שמתחת לזה היא מתנתקת אוטומטית לצרכי התנעה בבוקר.שני מצברים זה דבר מבורך בכל רכב שטח ובוודאי ברכב עם מקרר, בתנאי שהם לא מחוברים בטור אלא אחד מהם מנותק עד לתקלת מצבר ראשי.מקרר בנפח שהוא פחות מ-40 ליטר אינו שימושי מעשית ואילו נפח מנגון ההפעלה המינימלי במצבר עולה על 15 ליטר ולעיתים 20 ליטר.מחירי מקררים חדשים מפלסטיק מתחילים באלף דולר וצפונה,זולתי אם מצאת דיל טוב,ומקררי אלומיניום מתחילים ב-1200 דולר וצפונה.

AvigdorAharon
24-06-07, 07:03
מערכת הקירור במקררים שלנו בנויה על צריכה מהמצבר עד 11.6

התכוונת וולט...11.6V


מחירי מקררים חדשים מפלסטיק מתחילים באלף דולר וצפונה,זולתי אם מצאת דיל טוב,ומקררי אלומיניום מתחילים ב-1200 דולר וצפונה.

רק למען הדיוק, 3600 ש"ח (כ 860$) אצל זינגר בת"א, 41 ליטר, עד היום עובד מעולה.

אביגדור
(חבל ששם המשפחה שלי הוא לא זינגר...)

רכס חיים
24-06-07, 10:49
תודה על התיקון.

דרור הראל
24-06-07, 15:03
הפתרון שאני נקטתי בו הוא,שני מצברים עם סולונואיד המבצע הפרדה בניהם,כשהסוויץ' במצב כבוי,רק מצבר אחד עובד ומספק חשמל למקרר, תאורה ושאר המערכות הנוספות,כשהסוויץ' נפתח מצטרף המצבר השני ובזמן הנעה שניהם נטענים.
בנוגע למקרר,כמו שאמרו קודמי,רק מקרר אמיתי עם מדחס,אני משתשמש במקרר בגודל 50L שקניתי מיד שנייה (מאיר חברת גלים-0522440673) לפני שלוש שנים,פתרון מעולה לשט,מבחינתי הדבר הראשון לשים ברכב למי שרוצה לטייל,מקרר גדול חוסך את הצורך בצידנית נוספת,פשוט הכל בפנים יש מקום להכל.
אצל חיים רכס ראיתי מקררי אלומיניום,שהוא בונה והחשוב ביותר זה שהוא יודע להתאים את המקרר לפי דרישה ולהתאים את המקרר לרכב (אם היה לי מקרר זו האופציה שהייתי בוחר).
דרור הראל

asafk
26-06-07, 08:09
כשהסוויץ' במצב כבוי,רק מצבר אחד עובד ומספק חשמל למקרר, תאורה ושאר המערכות הנוספות,כשהסוויץ' נפתח מצטרף המצבר השני ובזמן הנעה שניהם נטענים

הערה לזה- מעגל שמפריד את המצברים, כדאי לבנות עם ממסר שמקבל את הפיקוד שלו מנורת הטעינה- ככה בזמן ההתנעה כשעדיין אין טעינה, המצברים לא מחוברים זה לזה, אלא רק כשמתחילה הטעינה.

אסף.

-->