צפייה בגרסה מלאה : צ'רוקי XJ של נמרוד
ג'יפ משפחתי, נוסע יום יום.
דגם: לימיטד 1994, במקור היה רכב דיפלומטי שעבר מיד ליד בין אנשי סגל זרים בתל-אביב. לפני 3-4 שנים נקנה וקיבל מספר צהוב, החליף שתי ידיים שלא נגעו ולא נסעו בו הרבה, ולפני שנה הגיע אלי תודות לערנות של חברים שידעו שאני מחפש צ'רוקי וראו אותו עם שלט למכירה בתל-אביב.
מנוע: 4.0L HO מקורי.
גיר: AW4 מקורי.
טרנספר: 241 5 מצבים מקורי.
סרנים: דנה 35 אחורי ו30 קדמי מקוריים.
שיפורים: קיט מתלים (http://www.jeepolog.com/297.html)רוביקון אקספרס 4.5 אינץ', צמיגים גודייר MT/R במידה 31/10.5R15 על חישוקי ברזל 15X8.
ברזלים: גגון בבנייה עצמית.
בעתיד: סרן דנה 44 של סופה ימצא את מקומו מאחורה מתישהו, ואז יגרור החלפה של יחסי העברה (אני מחפש סרן של סופה דיזל עם 4.10 מקורי, חוסך חצי מהעבודה), ואז גם נעילה אחורית פשוטה וקיט SYE + התאמת דרישפט נורמלי.
פשוט יפה.
אני נהנה לחשוב על זה כעל ה"בקרוב" של הג'יפ שלי :)
סער.
נראה ששמרו עליו ממש טוב. חוץ מזה שכיף לראות צ'ירוקים ומשופרים בפרט.
מה שבטוח הוא שעכשיו יש לך רכב מתאים לאסוף את הבת מהגן :D
אם עיני הזקנות אינן מטעות אותי,אני רואה JEEP עם חלונות סגורים בשטח.
אמנם SUV אבל עדיין JEEP.
לא נאה ולא יאה.
גגון בבניה עצמית הותקן לקראת סוכות. כן, בניתי את הגגון בעצמי. לא, לא גנבתי מיטה צבאית ישנה וריתכתי לגג.
שק שמשונית 1X1.20X0.40 מטר נתפר אצל רפד בנצרת ומכיל את כל המזרונים, אוהלים, תיקים וכולי בנוחות.
אחד הג'יפים היפים ביותר שראיתי. נראה מאוזן וכיפי.
אגב, אחרי הנסיעה בו אשתי אמרה שהיא רוצה גם אחד כזה :-D
כתבה קצרה על הגגון לבקשת כמה חברים (מוטב מאוחר...):
http://www.jeepolog.com/479.html
עכשיו מה שנשאר לך זה להתקין מתקן לגלגל ספייר ולשני מיכלים ויש לך אחלה אוטו נראה נהדר
arnonshoshani
16-12-07, 18:57
נמרוד אני מחכה לרגע שתחכים וגם מאחור יהיו דנה 44 וספיראלות (בלי לדבר על הFOXים)...
בכל מקרה רכב יפהפה ותהנה ממנו בכל רגע.
ארנון
הג'יפ שימש בתור רכב יומיומי של יעל במשך שנים. בשנה וחצי האחרונות עומד כג'יפ טיולים בלבד. לא עדכנתי כלום בשרשור הזה, כי לא היה מה לעדכן מבחינה טכנית - לא שיפרתי כלום. טיפולים תקופתיים אצל ארנון + תיקונים - בין היתר הוחלפה רוב מערכת הקירור (רדיאטור, משאבת מים, פקקי מים בבלוק, פלאנג'...), סטרטר, מצברים כמובן, צמיגים הוחלפו לפני כמעט שלוש שנים לBF KM2.
לאחרונה החלטנו להחזיר את הג'יפ לסטטוס של רכב יומיומי. הנסועה המשפחתית לא מצדיקה יותר החזקת שלוש מכוניות, והחלטנו שעדיף להשקיע בלשפץ את הג'יפ ולהשתמש כי ההזנחה לא עושה לא טוב. על מה מדובר? על כל הדברים הקטנים שלא עובדים, ולא קריטיים ברכב טיולים אבל כן ברכב יומיומי.
בעייה #1: מנועי הנעילה המרכזית. כבר לפני כמה שנים טובות הם התחילו לזייף. בהתחלה בימים קרים במיוחד, ואז כל החורף, ובשנה האחרונה גם בקיץ, ובכל הדלתות... מחקר באינטרנט העלה כל מיני אבחונים לגבי בעיות בצמות המקוריות ואיך לייצר מעקפים, אבל רובם למודלים מוקדמים - עד 91. לגבי המודל שלי, האבחון בפורומים האמריקאיים אמר שאין מה לעשות, מנועים מתעייפים וצריך להחליף אותם.
הזמנתי סט של 4 מנועי נעילת דלתות מרכזית מקוריים של Mopar, בעלות של 125$. ההחלפה לא מסובכת, אבל כוללת פרוק של ניטים (מסמרות) שתופסות את המנועים לפח הדלת מבפנים. חשבתם שניטים זה בעייה של בעלי לנדרובר בלבד? על איך מפרקים ניטים, וגם איך מרכיבים את המנועים החדשים עם ברגים ואום "קליפס", פתחתי שרשור נפרד (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=73266&page=2&p=498533#post498533), ותודה לכל מי שנתן עצה טובה ובמיוחד עידו לוריה.
שורה תחתונה? Problem solved. נעילת הדלתות המרכזית חזרה לעבוד פיקס.
כמה תמונות:
70311703127031370314703157031670317ב
רשת להפרדת תא המטען מתא הנוסעים. חשוב, ועם זאת הוזנח עד לא מזמן. לאחרונה הגיעה לידי רשת + מוט כירושה לאחר מותו בשיבה טובה של רכב שטח של חבר. המוט מתחבר לחיבורים העליונים של חגורות הבטיחות המקוריות, קוטר הברגים די סטנדרטי ברוב המכוניות, אבל היה קצר מדי. חתכתי אותו לשניים והוספתי באמצע מוט הברגה ובצד השני אום תואם, וקיבלתי מוט מתכוונן. הרשת מתחברת למוט, לבסיסי חגורות הבטיחות בצדדים, ונתפסת בשתי הפינות התחתונות לצירים של המושב האחורי.
73629
73630
73631
רואים על המוט שיש לך רתכת CO2 :)
זה דווקא עם אלקטרודה, עוד לפני הCO2.
אני מעדכן באיחור רב... פרויקט גגון 2 מאחורינו, עבר טבילת אש עמוסה (ובעקבותיה התאמות) בטיול הגדול של פסח, וירד מהאוטו לרגל הקיץ. אני עכשיו חושב על גגון 3, ולו רק מהסיבה שעכשיו יש לי רתכת מיג - אז למה לא?... בגגון הבא ננסה את שיטת החיבור לריילסים המקוריים כדי להמעיט בשריטות לגג באזור המרזבים. זה סיכום הפרויקט, בתמונות. סט של רגליים מוכנות מארה"ב שעלו 150$, גגון קטן שקניתי מחבר הפורום ליאור והרחבתי כפי שניתן לראות בתמונות עם צינורות חצי צול. את שיטת החיבור של הרגליים לגגון עם ברגים קוניים בין הצינורות השאלתי מעידו לוריה.
7510875109751117511075112751137511675115 751177511475120751217511875119
סחתיין על המלחציים! זה פיתוח שלך?
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=75110&d=1369918194
וברצינות, יפה מאוד!
תרתך לסולם עוד שלבים והוא ישמש גם כשפאלה במקרה חירום...
עידו לוריה
31-05-13, 13:14
כאשר תגמור "גגון 3 " אז את "גגון 2 " תהפוך לשער :D
עידו
סוזי המשתוללת
02-06-13, 08:24
ענננננק
מאז שהבנאדם קנה רתכת מיג כל היום אני רואה ניצוצות באיזור....:)
עוד מהשיפוצים בזמן האחרון (ואני לא מלאה בתיקונים - טרמוסטט נתפס, פורק בשטח, הוחלף לחדש. מדחס המזגן המקורי החזיר נשמתו לבורא, הוחלף בחדש...):
חזרנו לקלוט רדיו FM! (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=74777)
שטיחוני גומי - All Terrain floor liners (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=71893)
והחידוש המשמעותי... סט צמיגים שלישי. הראשון היה .Goodyear MT/R, אחרי ארבע שנים סט של BFG MT/KM2. עברו עוד שלוש שנים, הBF עדיין במצב נסיעה אבל כבר שחוקים ומרעישים. תכננתי להחזיק עוד כמה חודשים/שנה אבל הגורל רצה אחרת, והצמיג הקדמי שמאלי השתפד לו על צינור חלול שהזדקר מהאדמה אי-שם. הארוע באשמת הנהג לגמרי, ועל טמטום צריך לשלם.
החלטתי ללכת על משהו חדש - לפחות בארץ - וקצת שונה - General Grabber SRL. אותה מידה, 31/10.5R15. עלות - כ900 שקלים לצמיג, קצת פחות מBF וטויו עליהם רוצים בפאנצ'ריות 1,000 שקלים פלוס-מינוס בימינו. אגב, גודייר MTR/K שזה צמיג שגם התעניינתי בו, אין להשיג בארץ במידה המבוקשת נכון לבדיקה שלי.
General Tire זו חברה אמריקאית וותיקה שעברה עדכון ומיתוג מחדש בשנים האחרונות כ"מותג הביצועים" של קונטיננטל, כשהצמיגים האלו - המכונים Red Letter הם צמיגי הדגל, המככבים במרוצי Short Course ומרוצי מדבר בארה"ב, הן אצל הנהגים המובילים ובראשם קארל רנזיידר והן בחסות כללית על ארועים שלמים (כמו המינט 400). השמות אני מניח אומרים לרובכם מה ששמות של כדורגלנים אומרים לי.. כל אחד והספורט שהוא עוקב אחריו. אבל מה שבטוח - פרסום בספורט מוטורי עובד - הנה אני בצד השני של העולם במדינה שאין בה ספורט מוטורי חושק בצמיגים בגלל שהם נראים טוב על הטרופי טראק של בי.ג'י. בולדווין :)
76830
התרשמות ראשונית מהצמיגים - כבדים לאללה! לא התאפקתי ושמתי צמיגים על המשקל, ואכן - הBF הישן שוקל כ20 קילו, Cooper STT ישן אך לא משומש שקיבלתי שוקל 21 קילו, הגנרל שוקל 25 קילו לצמיג.
הסבר חלקי ניתן למצוא באותיות הקטנות על הצמיג:
76833
76834
לGrabber שתי שכבות נוספות, של פולאמיד, לעומת הBF - סך הכל שבע שכבות בסוליה לעומת חמש בBF (וברוב הצמיגים האחרים). בדופן לשניהם שלוש שכבות פוליאסטר.
מלבד המשקל, ניצלתי את ההזדמנות למדוד את מה שאפשר לראות גם בעין - הגנרל גדול יותר, למרות שמדובר על אותה מידה נומינלית. יש הבדלים בין צמיגים, ואכן, הגנרל נופל לקטגוריה של "31 גדול". הנתונים הם ככה - רוחב מדופן לדופן - BF וקופר 257 מ"מ. גנרל - 272 מ"מ - התמונות לא משקרות, הצמיג רחב יותר ב15 מ"מ. גובה: הקופר (הלא משומש כאמור) בקוטר 770 מ"מ, הBF בקוטר 765 מ"מ, הגנרל בקוטר 780 מ"מ. את הג'נרל והקופר אפשר להשוות, שניהם במצב חדש ועומק החריצים שלהם זהה, 15 מ"מ. הBF משומש, ועומק החריצים שלו כ11 מ"מ בלבד. זה גם מידע מעניין לגבי שחיקה של צמיגי שטח לאחר שלוש+ שנים של נסיעה בכביש ובשטח.
בכל מקרה בולט לעין ששטח המגע עם הכביש של הגנרל גדול יותר - יחס קוביות/חריצים נראה שונה מאשר בשני הצמיגים האחרים.
76832
אחרי כמה שבועות של נסיעה, אפשר לומר שהם שקטים יחסית לצמיגי שטח מלא. הם בוודאי שקטים מהBF שירדו מהג'יפ אבל זה לא חוכמה להשוות צמיג חדש לצמיג בן שלוש שנים. יהיה מעניין להשוות אחד לאחד, אם היה אפשר.
היה קשה לאזן אותם - לקחו הרבה משקולות יחסית. יכול להיות שזה בגלל המשקל הגדול, הפאנצ'ר מעאכר מצידו האשים את הג'אנטים שלי שהם עקומים ודפוקים.
בשטח - עד כה, מעולה, עבדו קשה בציר המצלעות, (http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=3012-%D7%9E%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%9D-%D7%A7%D7%9C%D7%90%D7%A1%D7%99-%D7%A6%D7%99%D7%A8-%D7%94%D7%9E%D7%A6%D7%9C%D7%A2%D7%95%D7% AA)בלחץ אוויר לא קיצוני (17PSI) ואין עליהם אפילו שריטה. עושה רושם שהם מתעוותים פחות בהורדת לחץ - כנראה קשור לזה שהם באמת עבים וחזקים יותר, ואולי אפשר וצריך להוריד אוויר יותר ממה שנהגתי בעבר.
76837
768297682876831
boaz avrahami
10-07-13, 01:31
הבחירה משקולי עלות או שאתה באמת מאמין שתקבל מהם יותר?
אתה מציין הפרש של 100 שח ליח׳ מול צמיגים מוכחים וקלים בעשרים אחוז לפחות.
לאור מחירי הדלק אתה לא חושב שבשימוש ממושך תשלם את המחיר בדלק ( גם אם קיבלת הנחת סלב).
מהתמונות אני מתרשם שצפיפות הקוביות גבוהה יותר משל מתחריו.
איך הוא מרגיש לך בשטח בהשוואה?
בשטח מרגיש מצויין.
ברור שהבחירה לא משיקולי עלות... 900 שקל, 1,000 שקל, זה אותו מחיר, זה טווח המיקוח בפאנצ'ריות (מזומן, עם/בלי הרכבה/איזון, הנחת "דוד שלח אותי"...). זה כנראה מה שעולה צמיג שטח טוב בישראל היום. אגב, אם מסתכלים על המחירים של הצמיגים האלו בארה"ב, אז הג'נרל עולה לא פחות ואפילו יותר מBF - הם עולים סדר גודל של 200$ לצמיג.
אתה שואל למה? אם להיות כנה - ככה. בא לי על צמיגים חדשים ושונים... עושה רושם שמדובר על צמיגים מהליגה העליונה שאוכלסה עד היום על ידי BF וגודייר. הצטרפו אליה כנראה גם טויו וג'נרל. הזמן יגיד אם אני צודק.
ואולי זה האותיות האדומות? אני מכיר אינדיאני אחד בפורום שזה בטוח יעבוד עליו :)
תתחדש.
חוצמזה שהפער במשקל לא זניח בכלל..
הקוביות שלו נא נראות מספיק אגרסיביות לבוץ או לסלעים.
בהנחה ואתה נהנה לזחול על הסלע ולא לחמם עליו את הצמיג.
נמרוד,
אולי צמיג מצויין ( מפורסם די באגרסיביות במגזינים בארה״ב), אבל להגדיר את הסוליה הזו כשטח מלא?
הוא נראה סגור מאד ביחס לאחרים שצילמת לידו.
אני לא חושב שהם מגדירים אותו ככזה גם במדינת המקור, יותר בכיוון של AT אגרסיבי.
תתחדש , ותהנה !
האמת שמהתמונות באמת נראה שהוא פחות " אגריסיבי " מחבריו לתמונה . לדעתי הצמיג הזה לא יודע לפנות בוץ במידה מספקת .
יש לו יתרון במספר השכבות , לי הוא נראה כמו צמיג ביחס של 70% שטח 30% כביש , ולא 100% שטח .
נראה מה יגיד הזמן ..............
תתחדש !!!
תתחדש.
חוצמזה שהפער במשקל לא זניח בכלל..
הקוביות שלו נא נראות מספיק אגרסיביות לבוץ או לסלעים.
בהנחה ואתה נהנה לזחול על הסלע ולא לחמם עליו את הצמיג.
+2 כלומר תתחדש וגם מעניין מה ההשפעה של 5 ק״ג תוספת משקל לא מוקפץ בכל פינה.
עד שנראה בוץ יש עוד זמן... מבטיח לעדכן :)
בנוגע לגודל הקוביות, להלן טביעות רגל של שלושת הצמיגים. הסריקות בקנה מידה זהה בדיוק. הרוחב מדוד לקנה מידה.
ראשון - BFG KM2
76901
שני - קופר דיסקברר STT
76902
והשלישי - ג'נרל גראבר SRL
76903
הג'נרל ללא ספק שונה, אבל גם לא דומה לשום צמיג AT. לא יודע מה זה אומר...
שאתה הראשון שיחווה דיעה בארץ?
boaz avrahami
12-07-13, 07:01
התחיל קורס גששים חדש?
תצחק, אבל היו תקופות שיכולת בנגב לדעת מי עבר כאן, פרטי או צבאי/ממסדי לפי סוג הצמיג שהשאיר את הקוליס.
מוני אורבך
12-07-13, 17:20
היום ראיתי את הצמיג במציאות.
ראשית הוא מאוד מאוד גדול יחסית ל 31. גם ברוחב וגם בגובה.
שנית הסוליה היא מהדור החדש.
לא עוד שינים אחת אחר השניה עם מרווחים שווים בינהם.
הקוביות מסודרות כך שנוצר חריץ אלכסוני ספירלה בהיקף הצמיג.
רוחב החריץ הוא כשני אצבעות.
מה זה אומר? אוולה לא יודע, אבל זה קונספט חדש לגמרי.
הצורה הזו חדשה רק בצמיגים במידות קטנות... היא קיימת כבר לא מעט שנים בצמיגים גדולים, ויש לה הרבה יתרונות...
מה שכן היחס בין שטח של "אין קוביה" לשטח של הקוביות נראה קטו במבט ראשון, אבל מבט קרוב יותר מראה את החריצים הגדולים בקוביות עצמן שמחזירים את היחס בין שטח מגע לשטח ללא מגע לאזור של צמיגי השטח הקודמים.
שטח החריצים קובע גם את יכולת הניקוי של הצמיג ממים ובוץ, וגם את הגמישות של הצמיג למשל על סלעים.
מה שאני לא רואה בצמיג הזה שיש בצמיגי בוץ זה גשרים בין הקוביות שדוחפים את הבוץ החוצה מהחריצים וגם אי אפשר לראות מהתמונות (אבל נמרוד יבדוק) מה הזווית של הקוביות - לטובת חליצה של הבוץ מתוך החריצים.
נראה לי שזה צמיג שטח וסלעים, לא צמיג בוץ, למרות שקשה מאוד לקבוע בלי לנסות...
אסף.
לא עוד שינים אחת אחר השניה עם מרווחים שווים בינהם.
.
מוני,
רק תיקון קטן, אין כמעט צמיגים עם קוביות שוות, יותר נכון להגיד שבצורה מכוונת הצמיגים מיוצרים עם שוני בין הקוביות, וגם המרווחים מעט שונים בכל שטח הסוליה.
מה שאני לא רואה בצמיג הזה שיש בצמיגי בוץ זה גשרים בין הקוביות שדוחפים את הבוץ החוצה מהחריצים וגם אי אפשר לראות מהתמונות (אבל נמרוד יבדוק) מה הזווית של הקוביות - לטובת חליצה של הבוץ מתוך החריצים.
אסף, מצ"ב כמה קלוזאפים. נראה שיש את הגשרים שאתה מדבר, והם בכיוון של אותם חריצים ספירליים שמוני הזכיר (שתי אצבעות??? של מי? וממתי אנחנו מודדים פה באצבעות, רחמנה ליצלן...). על כל הקוביות יש זוית חליצה מה שנקרא בתעשייה, אחרת לא היה אפשר לחלוץ את הצמיג מהתבניות. אם זה הרבה או מעט, תגיד אתה אסף, אולי מהתמונות האלו.
בולט גם הChamfer - שבירת הפינות. משמעותית ובולטת יחסית. אסף בשביל מה זה טוב לדעתך?
76954769557695676957
נראה יפה מאוד.
לא מזמן קניתי 4 צמיגים "35 אבל אחרי הנסיון המר שלי(ושל אחי ושל שני חברים שלו, עם LR3) איתם בארץ ובכלל לא לקחתי בחשבון את הג'נראל, למרות שהם נראים לגרי אחרת מאלה שהיו (ועדיין יש) לי בארץ - הם גם יקרים פה יחסית.
בסופו של דבר קניתי NITTO TERRA GRAPPLER
על אותו משקל, השוואה בין MTR ישן לבין KM2:
ה-mtr נמוך ב2 ס״מ, ומצד שני הסוליה רחבה ב2 ס״מ~.
77009
עריסה Custom לסמארטפון:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=78839
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=78361&d=1377063820
נמרוד,יש תובנות נוספות לגביי הצמיגים ?שחיקה?עמידות?תודה,
נמרוד,יש תובנות נוספות לגביי הצמיגים ?שחיקה?עמידות?תודה,
הצמיגים "כחדשים" מכל הבחינות. עברו בסך הכל שלושה חודשים, כמה אלפי קילומטרים.
אגב, סרטון פרסומי של ג'נרל שמנסה להסביר את הרעיון מאחורי צורת הקוביות:
http://youtu.be/A3SzLum9iic
תודה,
טוב לשמוע, למרות שלאחר ברור היום התברר שמגוון המידות שהובאו מצומצם ביותר.
תושבות לדשות לזרועות על הסרן הקדמי:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=79826
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=80439&d=1380874560
לפני שבוע התקנתי רדיאטור חדש.
CSF מק"ט 2671. שלוש שורות, נחושת, אחרי קריאה גם בפה בפורום וגם בפורומי צ'רוקי אמריקאים, והתיעצויות (תודה סער) זו היתה הבחירה. קניתי באיביי -
http://www.ebay.com/itm/CSF-2671-Rugged-All-Metal-HD-Radiator-Jeep-Cherokee-91-97-/130882325444?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item1e7931cbc4&vxp=mtr
מכיוון שרציתי אותו מהר, ובלי התעסקות, הזמנתי דרך Buy2usa במשלוח אוירי. הגיע תוך פחות מעשרה ימים עם שליח אלי הבית, וביום שישי אחרי הצהריים נכנס לג'יפ. (בגלל השעה המאוחרת, אין תמונות). מחיר - סה"כ, עד אלי הביתה - 1,700 שקלים. רדיאטור בארץ עולה בין 1300-1500 שקלים, ומדובר על מוצרים נחותים - שתי שורות אלומיניום עם מיכלים מפלסטיק. משהו נורמלי אין להשיג בארץ על המדף, לפחות מהחיפושים שלי.
מה שחשוב להזכיר - בהזדמנות כזאת, לנקות יסודי את כל המערכת. פירקתי טרמוסטט, שתפתי את המנוע, ניתקתי את רדיאטור החימום ושטפתי בלחץ מים משני הכיוונים. אני מתכנן מהיום לחזור על שטיפה יזומה ונוזל קירור חדש באופן יזום כל שנה, עצה שקיבלתי לא פעם והזנחתי עד היום. מזל שיש לנו מנוע ברזל שמוכן לסבול לא מעט...
boaz avrahami
13-01-14, 22:48
כמה ליטר נוזל קירור נכנס אצלך?
במנוע 5.2 הנוזל עולה כמו הרדיאטור כמעט ( אני חושב ששמתי איזה ארבעה גלונים)
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
כיצד שטפת את המנוע? עם חומר מסויים?
שטיפה עם צינור גינה.
החלפת נוזל קירור דורשת שני גלונים בצ'רוקי 4.0 ליטר.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
מוני אורבך
14-01-14, 09:06
נמרוד, כל שנה זה קצת מוגזם, אבל אם אתה ממש רוצה, לך על זה.
בספרי הטיפולים של כל רכב שאני קראתי מדברים על מינימום 3 שנים.
עם פרסטון long last בכלל מדברים על 5 שנים, אבל נראה לי שזה כבר מוגזם לצד השני.
מה שכן תפתח את הפקקים במנוע כדי להוציא את נוזל הקירור גם מהמנוע.
כי אם תשטוף את המנוע עם זרם מים, ולא תוציא את המים הרגילים מהמנוע הם ישארו שם.
הם ידללו לך את מי הקירור המשובחים שתכניס, ואז שכרך יצא בהפסדך.
כנל מערכת החימום של הנוסעים (עם לחץ אוויר) וכל איזור שעלול ללכוד מים.
במכוניות של פעם מדובר על כל שנתיים בדרך כלל.
אסף.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
נמרוד,
להזכירך, בהיילקס, עם LLC, האינטרוול החלפה הוא עם הטיימינג או 50K, מה שבא קודם.
אז ברכב עם נסועה כמו שלך זה בזבוז כסף.
אל תתיחסו למה שאני כותב יותר מדי ברצינות... בתור אחד שמעולם לא החליף נוזל קירור יזום, מה אכפת לי לכתוב כל שנה?
ואגב מוני הג'יפ daily driver :)
עידו לוריה
15-01-14, 16:28
עם ככה אז תחליף פעם בשבוע ;)
עידו
בעיות ההתחממות הרימו ראש מכוער בטיול פסח האחרון. מבחינת סימפטומים, החשוד המיידי הוא הפאן-קלאץ'. מכיוון שזה התחיל להיות מעצבן, התעצבנתי. הזמנתי באיביי פאן קלאץ HD חדש, ועל הדרך גם משאבת מים וגם טרמוסטט. החלקים הגיעו, ואתמול החלפתי את הכל. מצאתי משאבת המים הישנה במצב מפתיע לטובה, אני חושב. המשאבה הוחלפה לפני שלוש-ארבע שנים למיטב זכרוני.
boaz avrahami
06-07-14, 22:13
אם זו תקלה ולא תופעה הפאן קלץ HD יעצבן אותך גם.
אני עשיתי נסיון קצר עם כזה והוא מסרס את המנוע ונוהם כהוגן.
הבאת היידן?
אשמח לשמוע חוות דעת לאחר שימוש.
אגב, בדקת שהרדיאטורים לא חסומים מבחוץ?
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
חיובי היידן HD.
הרדיאטור חדש, שום דבר לא מפריע לו, אין נזילות, והקירור בנסיעה בכביש מהיר מעולה. בעייה התגלתה רק בימים חמים מאד במהירות איטית בשטח. התרמוסטט פורק בשטח אבל זה לא עזר.
boaz avrahami
06-07-14, 22:40
אם זו תופעה חדשה וזרה אני משער שפאן רגיל היה מחזיר אותך לפסים.
תרשה לי לנחש שבעוד כמה נסיעות המחזק יתיש אותך ואתה תזמין את הרגיל.
שתף בהמשך, אם אני צודק זה יחסוך לאנשים סיבוב מיותר.
אגב, לפני שאתה רץ להזמין עוד אחד תנסה לנקות טוב את הספירלה ממרכז הקדמי של הפאן שפירקת.
לכלוך משגע את הכניסה לעבודה.
JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex
הוספתי שיפור קטן אך חשוב לקראת עונת הטיולים.
בעקבות שרשור כאן בפורום הבנתי שזה בדיוק מה שחסר לי בחיים. חיפוש קטן הניב מוצר ב23 שקלים כולל משלוחה מאוסטרליה. עשוי אלומיניום מוברש ומתאים לגימור הנירוסטה של מתקן הגלגל הרזרבי.
http://www.ebay.com/itm/111428906261?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
90690
נמרוד,
אני לא מבין איך נסעת בלי זה עד היום :)
אמורים להיות כאלה ממוגנטים ואז הפקק לא נופל.
אמורים להיות כאלה ממוגנטים ואז הפקק לא נופל.
זה מאט את הפתיחה של הבקבוק הבא.
ואז לא שומעים את הפקק נופל. זה כמו להחריש עוגיות ☺
למצטיינים
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/30/4926a10dd7784950deb27347f71b6c9f.jpghttp ://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/30/fdf5517d53ade0f0c27f2aac04a662e7.jpghttp ://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/30/547234ada17d9b12298ee356c5d3e0bb.jpghttp ://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/30/7bff05482366fa3793d9f20487deb4c1.jpg
Sent from my XJ
אגב בזמן האחרון אני מתחבט בנושא שהייתי די מקובע לגביו עד היום - בירה בשטח - בקבוק או פחית? שווה אולי דיון נפרד באוף טופיק.
תתחיל ממבחן הטעם
קנה את הבירה האהודה עליך בפחית ובבקבוק.
אם אתה מעדיף אחד מהם - הנה לך :rolleyes:
אם אין הבדל- אז לא חשוב :(
אבל אחרי ששיפרת את הרכב בפותחן... זה כמו לשים נעילה בעבור שבילי קקל
כן. שווה דיון באוף טופיק.
אסף.
מאיר רוטברג
31-08-14, 15:07
בהחלט
אז מה הוחלט? איפה מתברברים על הנושא?
עידו לוריה
31-08-14, 19:55
אז מה הוחלט? איפה מתברברים על הנושא?
אצלי בבית ותביא הרבה בירה .;)
עידו
עידו לוריה
31-08-14, 22:05
למי ?
עידו
זה נראה כמו דלי תסיסה של 10 או 20 ליטר
רק שזה מוזר כי בתסיסה אין קצף כזה סמיך...
לפני עשר שנים פירקתי זוג פנסי דרך מהטנדר שקניתי אז, מתוך כוונה להתקין אותם מחדש במיקום אחר. המיקום האחר היה מגירה, אחר כך ארון, אחר כך כמה שנים לא ידועות עד לגילויים מחדש. ומסתבר שהם עובדים! הגיע הזמן לפנק את הצ'רוקי. לא מסובך כמו שזה נשמע - יש מתג פנסי ערפל מקורי, כזה שמאפשר הדלקה רק במקביל לאורות הדרך, וכולל נורה שמסמנת שהאורות תקינים. לצערי הרכב שלי הגיע בלי האופציה, כך שהמתג אמנם קיים רוב הצמה והריליי לא. השתמשתי בבית ריליי+אוסף צמות וכיסויי צמות שתלשתי מפגר של מוסו רגע לפני שהלך לגריטה.
91120
חורים מקוריים לפנסי הערפל דווקא יש בפגוש שלי, שהוא לא הפגוש המקורי אלא פגוש משומש שקניתי במאה שקלים לפני שנתיים מאחר מחברי הפורום להחליף את הפגוש המקורי והדפוק לגמרי שלי.
91117
בקיצור, פנסים? יש. חורים להתקנה, מקוריים? יש. מתג מואר תקני? יש. כל מה שנשאר הוא למקם בית ריליי, בית פיוז ולמתוח כמה חוטים. עלות הפרויקט - אפס. החיווט בדיוק כמו בכתבה העתיקה של אייל http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1158
הפנסים הם מדגם Hella Comet 500, מייד אין ג'רמני. להפתעתי עדיין מייצרים ומוכרים את הדגם גם היום בעידן הלדים, עלות קיט 400-500 שקלים באיביי - http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0. Xhella+comet+500&_nkw=hella+comet+500&_sacat=0
מדובר על פנסי דרך ממוקדים - לא פנסי ערפל.
91119
אור דרך נמוך:
91123
אור דרך גבוה:
91122
פנסי Hella comet 500:
91121
91118
עידו לוריה
13-09-14, 21:26
רק תקנה כיסוי כי בלי זה מבקש קנס .
תתחדש .
עידו
http://www.ebay.com/itm/Brand-New-Hella-COMET-500-Protective-Cover-Spot-Fog-Driving-Lamp-/120987374959?pt=UK_CarsParts_Vehicles_Ca rParts_SM&hash=item1c2b68d56f
אפשר גם לתפור מקורדורה בגרושים.
רק תקנה כיסוי כי בלי זה מבקש קנס .
תתחדש .
עידו
אין שום סיבה לקנס, זה מיקום והתקנה חוקית.
אם הגובה נמוך יותר מהפנסים הראשיים, אין צורך בכיסוי.
אם הגובה נמוך יותר מהפנסים הראשיים, אין צורך בכיסוי.
אם אני זוכר נכון, התקנה אומרת שאסור להם להיות יותר גבוהים מהאורות הראשיים=יכולים להיות באותו הגובה.
זה לגמרי בחוק במקרה של xj - זה אפילו בספר רכב כי שם הפנסי ערפל המקוריים.
Sent from my XJ
אחרי תשע שנים הג'יפ למכירה, לטובת הג'יפ הבא.
פרטים מלאים כאן:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/94990
boaz avrahami
23-10-15, 20:47
לאן נעלם הפגוש שבנית?
מחכה לג'יפ המחליף. בכלל, זה לוריה אורגינל, זה יהיה שווה הרבה כסף בבוא היום.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
זה לוריה אורגינל, זה יהיה שווה הרבה כסף בבוא היום.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
והיום, זה לא שווה הרבה כסף?
:)
משהו תוצרת ישראל, בלי גג ובלי קרבורטור.
boaz avrahami
24-10-15, 09:17
אתה זוכר שזה גם ללא מזגן?
שזה באופן לא מפתיע החלק שהכי מצנן אותי מלרוץ ולעשות את אותו הצעד
עידו לוריה
24-10-15, 09:21
כאילו דה...
מה אתה לא יכול לשים קיט מזגן ?
עידו
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
boaz avrahami
24-10-15, 09:41
אין גג
עידו לוריה
24-10-15, 10:05
אתה ממש קטנוני
עידו
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
בועז,
ברזנט עם מזגן טוב זה שילוב מוצלח למדי.
(גם ביקיני עם מזגן עובד טוב, מניסיון עם ויטרה, מצד שני, זה היה לפני 12 שנים... :). )
אני רוצה ג'יפ אוניברסלי פתוח בעיקר בשביל להתעסק איתו בגראז', ופעמים ספורות בשנה, בסתיו ובאביב, כשהשמיים פיקס והירח מלא והכוכבים מחייכים, לטיול.
בשביל ימים חמים מדי, או קרים מדי, או גשומים מדי, יש טויוטה :rolleyes:
עידו לוריה
25-10-15, 09:24
אבל בטיוטה המזגן לא עובד
עידו
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
בטויוטה מה שלא עובד - מתקנים. עובד פיקס (המזגניסט שאתה המלצת עליו אגב).
עידו לוריה
25-10-15, 09:48
יפה .
חוץ מזה שטיולים במזג אוויר חם זה לא כייף גם עם מזגן , כך שרכב פתוח זה לא שיקול עם יש מזגן או אין.
עידו
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
יש כאלה שקוסם להם האבק והמאבק (באלמנטים, כמו שקוראים לזה כאן).. אני - הספיק לי מזה בצבא..וגם זה היה כולה שנה וחצי בערך.
אבל, יאללה.
לך על זה. בהצלחה.
מה שברור הוא, שבתצורת ה"בלי גג" או עם ברזנט, רוב העיות של הסופות נפתרות או יותר נכון, מקבלות פרופורציות שונות לגמרי... למי איכפת אם יש/היו נזילות ולדליפות מים לתוך הרכב או הרעש או האבק או הספרטניות/חוסר הנוחות...
בדגם הפתוח כל הבעיות הן בכלל לא בעיות... הן, כמו שהמושג עלה פה כמה פעמים, הן פיצ'רים.
גם תמיד אפשר לקחת צינור ולשטוף הכל...לא לשכוח לפתוח את הפקקים בריצפה (אם היא לא "אכולה" מראש).
משהו שחיים (רכס) "השכיל" לעשות - להתייחס לקופסה שלו, כאילו אין לה מכסה - לפי התמונות שהעלה, ששטף את ה-73 עם צינור..
יש כבר מועמד/ת?
תן פרטים.
מועמדות לא חסרות... ברגע שהצ'רוקי ישוחלף למזומנים. אתה מעוניין? :rolleyes:
לא צריך להיעלב....
יאללה - $1600 :rolleyes:
כל עלבון מעלה את ההצעה שלך ב100$?
אז כדאי שאני אמשיך ☺
יעקב תעגל ל 2000 ואני אשמור לך עליו עד שתגיע לחופשה
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.