התחברות

צפייה בגרסה מלאה : נוזל קירור מרוכז, חומצת מצברים וקורוזיה



opl
20-06-07, 09:14
על נוזל קירור מרוכז של דלקול כתוב שלטמפ' מינימלית של מינוס 5 מעלות נוזל הקירור יהווה 20% מהקיבולת המלאה ובטמפ' של מינוס 15 יהווה 30%

1. באיזה מים יש לדלל את הנוזל?
2. האם זה מתאים לרכב בעל ראש מאלומניום?
3. האם טמפ' של מינוס 5 מספיקה? (לדעתי כן, אבל רוצה להיות בטוח)
4. מתי מומלץ להוסיף חומצת מצברים למצבר?
5. באיזה כמות? האם כמו הוספה רגילה של מים מזוקקים?

המצבר שברכב שלי הוא קטן 38 אמפר של שנפ אבל מחזיק כבר מעל לשנה וחצי. הבעיה היחידה איתו היא שהמים העודפים שבו עוברים במסילה שמשותפת לכל הפקקים ונוזל על המגש התחתון, עם הזמן המגש מתחיל להיאכל. אני רוצה להוציא את המצבר לנקות את המגש ולצבוע אותו אבל הרי זה ברור שכשאחזיר את המצבר למקומו החומצה תאכל את הצבע... האם יש פיתרון אחר? רעיונות?

חיפוש לא העלה תשובות.

אלירן

PW
20-06-07, 09:48
על נוזל קירור מרוכז של דלקול כתוב שלטמפ' מינימלית של מינוס 5 מעלות נוזל הקירור יהווה 20% מהקיבולת המלאה ובטמפ' של מינוס 15 יהווה 30%

1. באיזה מים יש לדלל את הנוזל?
2. האם זה מתאים לרכב בעל ראש מאלומניום?
3. האם טמפ' של מינוס 5 מספיקה? (לדעתי כן, אבל רוצה להיות בטוח)
4. מתי מומלץ להוסיף חומצת מצברים למצבר?
5. באיזה כמות? האם כמו הוספה רגילה של מים מזוקקים?

המצבר שברכב שלי הוא קטן 38 אמפר של שנפ אבל מחזיק כבר מעל לשנה וחצי. הבעיה היחידה איתו היא שהמים העודפים שבו עוברים במסילה שמשותפת לכל הפקקים ונוזל על המגש התחתון, עם הזמן המגש מתחיל להיאכל. אני רוצה להוציא את המצבר לנקות את המגש ולצבוע אותו אבל הרי זה ברור שכשאחזיר את המצבר למקומו החומצה תאכל את הצבע... האם יש פיתרון אחר? רעיונות?

חיפוש לא העלה תשובות.

אלירן
יקירי:
1. מי ברז. אני מניח שאתה מתכוון לנוזל קירור ע"ב אתילן גליקול.
2. כן.
3. כן. אלא אם כן אתה גר בחרמון או בסקנדינביה.
4. אם המילוי הראשוני של חומצה במצבר היה תקין, אין צורך להוסיף חומצה. החום גורם לאדי מים בלבד להתאדות מהמצבר החם ועל כן יש להוסיף מים מזוקקים בלבד.
5. ראה תשובה 4.

לגבי "אכילת" המגש: נסה למצוא מגש מפלסטיק שיונח בין מגש המתכת למצבר, עם שוליים / דפנות נמוכות. עדיף עם ניקוז. אם אין ניקוז אפשר לסדר ניקוז יחסית בקלות עם צינורית שתקח את העודפים אל מתחת לרכב. הרבה וזלין לבן על הקטבים ועל מגש המתכת הצבוע יעזרו לשמור עליו.

opl
20-06-07, 10:13
"אם המילוי הראשוני של חומצה במצבר היה תקין, אין צורך להוסיף חומצה"
מילוי ראשוני כלומר בחברה לפני שנה וחצי?
יש כזה דבר עודף חומצה? זאת תאמרת האם אני יכול להזיק למצבר על ידי מילוי יותר מדי חומצה?

PW
20-06-07, 10:21
"אם המילוי הראשוני של חומצה במצבר היה תקין, אין צורך להוסיף חומצה"
מילוי ראשוני כלומר בחברה לפני שנה וחצי?
יש כזה דבר עודף חומצה? זאת תאמרת האם אני יכול להזיק למצבר על ידי מילוי יותר מדי חומצה?
יקירי:
כן. כמו שכתבתי קודם, בהתחממות מתאדים מהמצבר מים. בתוך תאי המצבר, כמות החומצה יורדת וריכוזה עולה. כדי להשיב מצב לקדמותו - יש להוסיף מים מזוקקים. אם תוסיף חומצה - תעלה את ריכוז החומצה הנדרש לתפעולה תקינה של המצבר. כתבת שהמצבר בן שנה וחצי ומתפקד באופן תקין. למה להרוס?

opl
20-06-07, 10:23
תקין תקין אבל מדי פעם מועד ואני צריך להניע בדחיפה - בינתיים פעמיים בחודשיים האחרונים אחרי שהוא עמד שבוע וחצי ללא הנעה.

מוני אורבך
20-06-07, 10:29
תקין הוא ממש לא !!!
בזמנו, הסופה שהיתה לי עמדה 3 שבועות ללא התנעה.
סיבוב מפתח, מניע בנגיעה.

עצם זה שהמים יותאים לך משמעותו התחממות. זה יכול להגרם משני סיבות:
1. מיצב מתח דפוק. בדוק מתח על המצבר בזמן פעולת המנוע. עד 14 בסדר.
2. תא אחד או שנים מהמצבר דפוקים. זה נשמע לי הרבה יותר הגיוני אם הוא פורק אחרי שבוע ןחצי. ניתן לבדוק זאת אבל רק עיי מכשיר מיוחד.

בכל מקרה נראה לי שיש משהו תקול במערכת החשמל שלך.

יובל48
20-06-07, 11:47
מצבר 38 אמפר ממש לא מתאים לרכב, אפילו משפחתי,לא כל שכן
לרכב שטח בעל מנוע גדול.
צריכת הזרם הנדרשת להתנעה גבוהה ומצבר קטן לא יעמוד בה
לאורך זמן.

PW
20-06-07, 12:05
תקין תקין אבל מדי פעם מועד ואני צריך להניע בדחיפה - בינתיים פעמיים בחודשיים האחרונים אחרי שהוא עמד שבוע וחצי ללא הנעה.
יקירי:
זה ממש לא נקרא תקין.... האם בין התקופות שהוא עומד אתה נוסע ברכב נסיעה ממשית? האם יש למצבר מספיק זמן להטען אחרי ההנעה ואחרי שהרכב עמד ללא תנועה?
אם כן הרי שיש משהו תקול במערכת כפי שהציעו קודמי. אפשר להתחיל בבדיקת עומס קצרה למצבר אצל חשמלאי רכב (עם מכשיר מיוחד), לבדוק זליגה במנוחה ואח"כ את מאפייני הטעינה. אם אתה רוצה "לעשות לבד", בדיקת מתח סדירה ומדוייקת (עם רב מודד) כשהמנוע מונע, מייד אחרי נסיעה, שעתיים שלוש אחרי נסיעה, אחרי כמה ימים ללא הנעה וממש לפני ההנעה אחרי שהרכב עמד שבוע - יכולה לתת לך אינדיקציה לא רעה בכלל על מצב המצבר, בתנאי שאתה מבין את משמעות הנתונים.... גם בדיקת זליגה אפשר "לעשות בבית" בפשטות יחסית.
בהצלחה.

opl
20-06-07, 13:39
מדובר על מנוע קטן 1.6 אין זילגה ומתח טעינה 13.4 בוצעה גם בדיקה בעומס.
הבעיה היא הצרכנים - אורות ומערכת שמע חזקה יכול להיות שהם מתחילים להיות כבדים עליו. או שהוא פשוט מתקרב לסוף חייו והשאלה היא האם נוזל חומצה במקום מים מזוקקים יכול להאריך את חייו.

asafk
20-06-07, 19:13
נוזל קירור עם מי ברז ישראליים טיפוסיים הוא מתכון לצרות. הבעיה היא שאין מים אחרים. לכן, הדבר הנכון הוא לקנות נוזל מוכן.

אסף.

opl
20-06-07, 19:15
תודה, ובנוגע להוספת חומצת מצבר במקום מים מזוקקים בטיפול (במצבר תקין) גורם לנזק? או סתם בזבוז?

jonesy
20-06-07, 21:49
נוזל קירור עם מי ברז ישראליים טיפוסיים הוא מתכון לצרות. הבעיה היא שאין מים אחרים. לכן, הדבר הנכון הוא לקנות נוזל מוכן.

אסף.


מה לגבי מים מניקוז של מזגן ?

-->