PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בקשר לדגמי צ'ירוקי



idan10
21-06-07, 19:17
שלום לכולם וסופ"ש נעים!

דבר ראשון רציתי לדעת איזה דגם הכי מומלץ?

התחלתי לפזול לכיוון של ג'יפ צ'ירוקי ספורט, ברשותכם הייתי רוצה מידע עליו, כל דבר שתרשמו יעזור,
כגון: נפח מנוע? , אמינות? , איזה שנים הוא מגיע?, גיר? , וכ"ו.

תודה מראש.

בברכה,
עידן.

idan10
21-06-07, 19:35
אגב במחירון לוי יצחק לא מופיע דגם- צ'ירוקי ספורט, אם כן אז איך אני מוצא את המחיר?

R-IK
21-06-07, 21:08
אגב במחירון לוי יצחק לא מופיע דגם- צ'ירוקי ספורט, אם כן אז איך אני מוצא את המחיר?
עד כמה שזכור לי הוא לא נמצא בקטגוריה של הגיפים אלא תחת קריזלר (פרטיות).

מידע בסיסי על המודלים השונים (http://www.edmunds.com/insideline/do/Features/articleId=46011#8)

idan10
22-06-07, 11:41
עד כמה שזכור לי הוא לא נמצא בקטגוריה של הגיפים אלא תחת קריזלר (פרטיות).

מידע בסיסי על המודלים השונים (http://www.edmunds.com/insideline/do/Features/articleId=46011#8)

אכן ידידי זה אני יודע...הוא נמצא תחת השם קרייזלר בפרטיות אבל מהו הצ'ירוקי ספורט בעצם?
למה יש שני דגמים שמופיעים במחירון:
1. קרייזלר ג'יפ צ'ירוקי בנזין אוטו' נפח מנוע 3960 - מגיע בשנים 99-01
2. קרייזלר ג'יפ צ'ירוקי דיזל ידני נפח מנוע 2499 - מגיע בשנים 99 בלבד.

ככה זה במחירון, השאלה היא האם דגם הדיזל הוא הספורט? כי לחבר שלי היה מזמן צ'ירוקי ידנית והיא הייתה דגם הספורט, אבל אני לא זוכר אם היא הייתה דיזל או איזה שנה היא הייתה.

נמרוד
22-06-07, 12:20
ספורט זה השם של רמת הגימור, זה הכל. "ספורט" זה רמת הגימור הנמוכה. "לימיטד" זה הגבוהה. ההבדלים הם ריפוד עור, מושבים חשמליים, וכיוצא בזה. יש גם הבדלים מכאני אחד לפחות - הספורט לדעתי מגיע בשנים האלו עם טרנספר 231, שלושה מצבים, כמו של סופה, הלימיטד עם טרנספר 242 חמישה מצבים. אבל זה משתנה עם השנים.

ADY
22-06-07, 13:24
הצ'רוקי 2.5TD הוא גם דגם SPORT

idan10
22-06-07, 17:17
אז בעצם לפי המחירון דגם הספורט קיים אך ורק במנוע הדיזל בנפח 2500 ויש אותו רק בשנת 99?

והשנים המתקדמות יותר זה כבר מנוע 4 ליטר ואוטומט לא?

נמרוד
22-06-07, 17:40
עזוב את המחירון...

צ'רוקי במפרט הנכון והנפוץ בארץ:

מנוע 4.0 ליטר (זהה לסופה) + גיר אוטומטי 4 הילוכים AW4 + טרנספר 231 (זהה לסופה) או 242 (אפשרות ל4X4 קבוע), סרן דנה 30 קדמי (זהה לסופה עד 2000 נדמה לי ובשנתיים האחרונות טיפה שונה, לא משנה), סרן דנה 35 אחורי.

ספורט/לימיטד - רמות גימור שונות! זה הכל.

בארץ ישנם גם דגמים מיוחדים לשוק הארופאי עם מנועי דיזל 2.5 ליטר, תוצרת VM, וגיר ידני. אלו דגמים נדירים מאד - אני לא חושב שיש אפילו "עשרות". זה דגם שלא קיים בארה"ב ולכן המידע עליו באינטרנט קלוש, אבל חוץ מהמנוע - זה צ'רוקי רגיל.

צ'רוקים לא נפוצים בארץ. יש שתי נגלות גדולות - 99 ו2001. לכן רק שלושת השנתונים האלו מופיעים במחירון. יש עוד צ'רוקים בודדים משנות ייצור מוקדמות יותר, שמקורם יבוא אישי, דיפלומטים וכיו"ב. שלי למשל.

בסך הכל יוצר הצ'רוקי XJ משנת 1984 עד שנת 2001.

בגלל הנדירות היחסית של הצ'רוקי, המחירון הוא המלצה בלבד - צ'רוקים נעלמים מהשוק ברגע שהם מופיעים בו, אלא אם יש בהם משהו דפוק מאד.

tsvikac
28-06-07, 17:33
שלום נמרוד עידן ועדי
כמו כל כלל יש גם יוצאים מהכלל
לי למשל יש צ'ירוקי ספורט דיזל 98 שיובא לארץ ביבוא סדיר שבימים אלו אני מנסה לימכור.
כנראה שיובא לארץ כמה חודשים קודם כרכב תצוגה ולכן נושא על דגלו שנת 98.

מה שכן אנשים לא מבינים שצ'ירוקי זה רכב שונה ונדיר בעל תכונות שטח יוצאות מן הכלל ולכן לרוב מוכריו מבקשים עליו גם מעל למחירון שהוא מגוחך לכשעצמו לצורך העיניין צ'ירוקי דיזל 99 במחירון מופיע כ- 52,000 ש"ח
ואילו סופה דיזל 99 עולה כ-70,000 ש"ח ממש אבסורד לא.
צביקה

ADY
29-06-07, 00:07
גם שלי יבוא אישי, היה במצב טוב ,קילומטרג' נמוך...ושלמתי 5000 מעל למחירון! לא מצטער על זה!

מידבר
15-07-07, 17:47
אני בודק בימים אלה האפשרות להביא גרנד צירוקי מירדן.
שנות היצור הרלוונטיות הן 06+07. מנתונים שנמסרו לי עולה שקיימים בשנתונים אלה 3 דגמים:
1.מנוע 4000.
2.מנוע 3700.
3.מנוע 4700.
לגבי כלל הדגמים נמסר כי מגיעים עם מערכת גיר כפולה, היינו-אוט'+ידני.
מישהו יכול לבאר, להביע דעה.
ד'א-כל הרכבים מיובאים מארה'ב ישירות.
תודה.

נמרוד
15-07-07, 21:45
אני בודק בימים אלה האפשרות להביא גרנד צירוקי מירדן.
שנות היצור הרלוונטיות הן 06+07. מנתונים שנמסרו לי עולה שקיימים בשנתונים אלה 3 דגמים:
1.מנוע 4000.
2.מנוע 3700.
3.מנוע 4700.
לגבי כלל הדגמים נמסר כי מגיעים עם מערכת גיר כפולה, היינו-אוט'+ידני.
מישהו יכול לבאר, להביע דעה.
ד'א-כל הרכבים מיובאים מארה'ב ישירות.
תודה.

מנוע 4.0 - מנוע השש צילינדר בטור הישן והמוכר, כנראה זה בדגמים הישנים יותר.
בשנת 2007 הוא הוחלף במנוע חדש כמו ברנגלר ובליברטי, 3.7 ליטר, V6.
4700 - זה מנוע V8 ה"קטן" (בארה"ב יש שני מנועים גדולים יותר Hemi, בנפח 5.7 ו6.1)

"מערכת גיר כפולה"? בטח הכוונה למה שמכונה טיפטרוניק, תיבה אוטומטית שאפשר לאלץ החלפת הילוכים ידנית.

בגראנד צ'רוקי מזיזים את הידית ימינה ושמאלה כדי להעביר הילוך ידנית, רואה בתמונה את סימני הפלוס ומינוס המטושטשים?
http://www.jeepolog.com/with.php?pic=test_jeep_vs_LR_2005/Dsc_0049.jpg

מידבר
15-07-07, 21:54
יפה. ומה זה אומר ?
שווה "להסתבך" עם טיפטרוניק ? נדמה לי ששמעתי בעבר שהמערכת מורכבת ועדינה.
מכל המנועים הנ'ל, מבין שכדאי להעדיף את ה 4700 (מה גם שזה הדגם היחיד שמופיע במחירון של יצחק לוי ומכאן אני מסיק שהינו המנוע היחיד שיובא בשנתון הנ'ל לארץ ומכאן שהמכס, שלא מרשה לייבא דגמים שאין בארץ, לא ירשה בכלל להכניסו).

מידבר
15-07-07, 22:04
...שלא מרשה בכלל להכניס מנועים אחרים).

נמרוד
15-07-07, 22:06
אין לך ברירה, זה הגיר שאיתו הרכב מגיע בשנתונים האלו.

כמעט כל הרכבים החדשים שנמכרים בארץ במחירים האלו מצוידים בגרסא כזאת או אחרת של החלפת הילוכים ידנית - ולא רק במחירים האלו, זה קיים בכל מזדה 3 מליסינג. הגיר הוא אלקטרוני בכל מקרה, אז להוסיף אופציה לשליטה ידנית על ההילוכים זה דבר ברור מאליו, שכל ייצרני הרכב פחות או יותר אימצו כבר.


אגב "טיפטרוניק" זה שם של מערכת ספציפית של פורשה וקונצרן VAG, אבל השם השתרש כשם גנרי, כמו פריג'ידר למקררים, לכל גיר אוטומטי עם שליטה ידנית באותו הסגנון.

מידבר
17-07-07, 14:55
הי נמרוד.
ה"גיר הכפול" נראה כך:

מידבר
17-07-07, 15:05
מצטער שלא ניתן להגדיל את התמונה אבל עם קצת מאמץ ניתן להבחין בשתי ידיות. מה זה ?
שנת היצור היא 03 והמנוע בגודל 4000 סמ'ק.

אייל67
17-07-07, 16:22
זה לא גיר כפול.
המדובר בידית לתיבת ההילוכים וידית נוספת (מימינה וקטנה יותר) לתיבת ההעברה.
אייל

grand
17-07-07, 16:22
מצד ימין זו ידית ההילוכים
ומצד שמאל זו ידית שבעזרתה מערבבים את הדלק...





















ברצינות. :-) גיר כפול???? מי הליצן שמכר לך את הלוקש הזה.
זו ידית הטרנספר.

מידבר
17-07-07, 17:30
חברים יקרים, כל מומחי הגרנד (יואב, גרנד, נמרוד ועוד) : להלן הדילמה:
1.אפשריים 3 דגמים:
א.מנוע 4700 שנת יצור 03 או 05 (נדמה לי שמוגדר כ"לימיטד").
ב.מנוע 3700 לרדו שנת יצור 05 או 06.
ג.מנוע 4000 שנת יצור 03 או 04 (זה שבתמונה).
2.במה כדאי להתמקד ?
3.איזה דגם אינו קיים בארץ ?
4.מה השוק של הרכבים האלה בארץ ?

מודה מראש על כל מידע ,עצה ו"טיפ".

grand
17-07-07, 20:27
ככל הידוע לי אין אפשרות לייבא רכב בן יותר משנתיים, כך שרלוונטי רק 2005-6
וזה כבר הגראנד החדש, ולא דגם ה WJ שבתמונה.
בכל מיקרה..
בדגמים הקודמים שיוצרו עד 2004 WJ, הפופולארים היו דיגמי 4700 V8 ו CRD 2700 דיזל ברמת גימור לימיטד המפוארת, דגמי לרדו הפחות מאובזרים יותר נדירים.

השוק שלהם בשנתונים 2000-2002 מחירון עד מחירון מינוס תלוי במצב, בוא נאמר שכאשר תחפש ברצינות יהיה לך קשה למצוא אחד טוב במחיר זול. וכאשר תשב על הגדר יחלפו לך תחת היד המון כאלו.. ככה זה. :smile:

בשנתונים הגבוהים יותר והיקרים מטבע הדברים, המחיר שתשלם פחות מהמחירון.

קח בחשבון שמצב התחלתי שמור וטוב הוא עניין חשוב ברכב כזה שכן בשנתונים האלה אפשר כבר לשייך אותו למישפחת המיפלצות המוצצות, רכב העמוס בגדג'טים ואלקטרוניקה, אין חלק שלא מבוקר מחשב וחיישנים, ואוי לצרה אם משהו מתקלקל, אפילו לי, שמיקצועי הוא גדג'טים ומחשבים, לקח לי יומיים להבין מדוע באיזה WJ לאחר כל כיבוי מנוע אני צריך לכוון את כל הרכב מחדש (מראות,תחנות ברדיו וכו').

נמרוד
17-07-07, 21:13
מה האובססיה של להביא רכב מירדן? ועוד רכב לא נדיר וכן יקר?

-->