PDA

צפייה בגרסה מלאה : ניקוי ושיפוץ מזרקים ישנים



asafk
23-06-07, 22:52
ארבעת המזרקים לא עבדו כ20 שנה. חדשים עולים המון בין השאר בגלל שמדובר במק"ט נדיר. הסולונואיד תקין (התנגדות תקינה), אבל לפני שבדקתי, הOרינגים בטח יבשים. מדובר במזרקים של L-JETRONIC אם זה חשוב.
את הO-RINGים החיצוניים אין בעיה להחליף, ויש חלקים בשוק. את הצינורית הזנה אין בעיה להחליף (חתיכה קטנה מצינור 7 מ"מ סטנדרטי ללחץ גבוה- על פי הוראות היצרן). השאלה היא לגבי האטמים הפנימיים- אפשרי להחליף? כדאי? או שקודם לתת את המזרקים לניקוי ואז לראות מה מצבם?

אסף.

איציק - 4X6ZH
23-06-07, 23:28
אתה בטוח שזה L ולא K בגלל הצינורית .
אבל זה לא חשוב . תפעיל כל הסיכויים שזה יעבוד .
במידה והיה בהם דלק בעבר וסתם כך הם עמדו עם הדלק . תפעיל כל הסיכויים שהם לא יעבדו ;-)
****
אתה לא יכול לפרק אותם לניקוי .
אני הייתי מזרים להם חומר ניקוי בלחץ ומפעיל אותם עם מתנד חיצוני . ( לא כולם עובדים 12 וולט )
****
מה בדיוק אתה צריך
אצלי מסתובבים עדין חלקים למערכות אלה .
****
איציק

asafk
24-06-07, 00:40
אתה בטוח שזה L ולא K בגלל הצינורית .
אבל זה לא חשוב . תפעיל כל הסיכויים שזה יעבוד .
במידה והיה בהם דלק בעבר וסתם כך הם עמדו עם הדלק . תפעיל כל הסיכויים שהם לא יעבדו ;-)
****
אתה לא יכול לפרק אותם לניקוי .
אני הייתי מזרים להם חומר ניקוי בלחץ ומפעיל אותם עם מתנד חיצוני . ( לא כולם עובדים 12 וולט )
****
מה בדיוק אתה צריך
אצלי מסתובבים עדין חלקים למערכות אלה .
****
איציק


בטוח שזה L.
החשש שלי הוא בדיוק זה- היה דלק בעבר, המערכת כולה פורקה מהאוטו... לארגז קרטון שם הכל עמד 20 שנה. והנסיון מראה שבמקרה כזה מצבם לא טוב.

חומר ניקוי בלחץ? איזה חומר? איך לחץ? בטריה 9V מרובעת אמורה להפעיל אותם לפי ההוראות של בוש.

אולי אני אבוא לבקר, כשאני אדע מה חסר אם בכלל... תודה.

אסף.

איציק - 4X6ZH
24-06-07, 07:45
אתה מוזמן אין בעיה

בטריה זה לא מספיק . אתה צריך להכניס את המרסס לפתיחה סגירה מהירה
לגרום לו לרטט . ולזה יש מכשיר מיוחד . המיועד לשחרור סתימות במרססים .
אבל החשש שלך הוא במקום עד שלא תפעיל אותם לא תדע .
אני נוהג להפעיל על הרכב לתוך איזה כלי ואז אתה רואה גם את זוית הריסוס .
זה חוסך את הצורך במקור לחץ דלק חיצוני .
איזה מנוע זה ?
****
איציק

asafk
26-06-07, 08:21
מנוע VW שני ליטר מקורר אוויר.


אסף.

איציק - 4X6ZH
26-06-07, 08:38
אתה מחזיר אותי לשנות השמונים לתחילת מערכות הזרקה בעולם .
החלוצים היו בוש
ולבוש היתה מערכת לפי מה שאתה מתאר . והיא היתה מורכבת גם ב VW
היא דומה מאד למערכת L או LE שהופיעה כמה שנים מאוחר יותר .
כאשר בין לבין היתה מערכת מאד מוצלחת שנקראת K או KE .
*****
אני חושש שיש לך את המערכת הראשונה .
ואז זה באמת יהיה שיפוץ מענין 8)
*****
המערכות האלה יוצרו לשוק האמריקאי ( במיוחד לקליפורניה ) בגלל מגבלות זיהום אויר .
בשנים האלה רק מספר קטן של יצרני רכב הצליח לעמוד בתקנים .
כל היצרנים היו משתמשים במערכות של בוש .
חלק מכלי הרכב האלה הגיעו לארץ .
בחשבון פשוט לפני 20 שנה אני לא זוכר מערכות L מהדגם החדש הנפוץ עד היום .
שנות השמונים היו תחילת מערכת K
*****
איציק

asafk
26-06-07, 10:33
הL בגרסה בה הבקר היה מופרד מחיישן כמות האוויר (חיישן עם "פרפר", כמו בוולוואים של תחילת שנות ה80 , ולא עם חוט חם כמו בדגמים המתקדמים יותר) זה מה שיש לי. הרכב הוא VW בגרסה האמריקאית, אבל בתת הגרסה ללא כל מיני תוספות מיוחדות לקליפורניה. באותה תקופה בכל שאר העולם היו צמד קרבורטורים על המנוע הזה, לפחות עד אמצע שנות ה80, אז הורכבה מערכת L מתקדמת יותר.

אסף.

איציק - 4X6ZH
26-06-07, 11:45
חיישן האויר יושב על מיכלול ממנו יוצאים 4 הצינורות 2 לכל צד של המנוע ?
כאשר על מיכלול האויר \ חיישן יש גם את כל צינורות הדלק ( צינור נכנס צינור יוצא )
ויש עוד יחידה שמחוברים אליה 2 צינורות דלק וחוט 2 גידים .
אולי תעלה תמונה .

****
איציק

asafk
26-06-07, 23:02
חוץ מכמה פרטים קטנים, זאת המערכת:
http://www.texas912.org/912E%20Tech%20Data/912E%20FI%20Technical%20Manual.pdf

אסף.

tzagi
27-06-07, 04:19
what year is the bus?
is it a type 4 or the water boxer?
post a pic of the injector,
Chances are they can be had for close to nothing,Jap cars from the 70's and 80's used the exact same system.

But then,
there is no reason your injectors should be bad,
The tool Itzick is talking about is called an injector madulator,
(I have one)
mine operates on a 9v battery and it works great
but you can build one for almost nothing, all you need is a switching transistor to create a pulse.
get a fuel pump, some injector cleaner (or acetone),
and get her done!
`

איציק - 4X6ZH
27-06-07, 07:57
OK המערכת ברורה
זאת מערכת ביניים שנכנסה לפרק זמן קצר תוך כדי שיווק המערכת השניה שנקראת K
יש במערכת הרבה חלקים זהים .
ההבדל הגדול בדרך שהמנוע מודד את כמות האויר שהוא מושך .
ב L המדידה חשמלית \ אלקטרונית וב K המדידה מכנית .
בפועל המערכת הזאת לא הצליחה ( לא ברור למה ) .
והמערכת K נכנסה לתקופה ארוכה ואצל כל יצרני הרכב ( ובהצלחה רבה ) .
*********
רכבי וולוו בארץ לא שווקו עם המערכת הזאת .
********
איציק

גיא
27-06-07, 11:35
למתעניינים (ואני בתוכם)
יש מידע מעניין באתר ה זה (http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Type_2)

asafk
07-07-07, 23:35
פירקתי את המזרקים מהסעפות, ניקוי חיצוני, בדיקה שטחית והנה מספר מסקנות-
הסלילים תקינים- התנגדות לפי הספר.
המזרקים לא תפוסים- יש כיפת פלסטיק על השפיץ של המזרק, כשמורידים אותה אפשר ללחוץ בעדינות על המחט עם קצה הציפורן. אם המחט זזה את העשירית מילימטר שהיא צריכה לזוז בלי יותר מדי כוח (צריך רגישות) - המזרק לא תפוס. זו עצה שנתן לי מכונאי ותיק שלפני שנים רבות טיפל במערכות מיושנות כאלו.
במזרק אחד- כיפת הפלסטיק מותכת. לא ברור מדוע, אבל ברור שהמנוע לא הצליח לעבוד עגול עם מזרק שנראה ככה.
הגומיות החיצוניות- הוסרו ויוחלפו כי היו יבשות.

אני שוקל להתחיל לבנות את כל המערכת על הרכב, ואז להפעיל את המזרקים לתוך צנצנת זכוכית לראות מה מצבם (נזילות? ).

מהיכן משיגים חלקים? גומיות חיצוניות? כיפת פלסטיק? יש כאלו חלקים בכלל להשיג, או רק לפרק ממזרקים ישנים ולא תקינים שאולי זרוקים למישהו במחסן?

אסף.

חימושניק
08-07-07, 14:27
לגבי גומיות: ניתן להשיג בחנויות החלפים בסבירות גבוהה. תביא איתך דוגמא.

לגבי כיפות: זה בעייתי לדעתי. אתה יכול אולי להעלות תמונה של המזרקים? אולי של כל המערכת, אם יש לך כוח?

אלכס.

קיד
08-07-07, 21:46
אסף,

אתה מוזמן לבוא ולהשאיל מכשיר להרצת מזרקים של חברת OTC.
קיד.

asafk
08-07-07, 23:09
אסף,

אתה מוזמן לבוא ולהשאיל מכשיר להרצת מזרקים של חברת OTC.
קיד.

רשמתי לפני.


אתה יכול אולי להעלות תמונה של המזרקים? אולי של כל המערכת, אם יש לך כוח?

באחד הקישורים ששמתי למעלה יש תמונות של המערכת כפי שהיא חדשה. אני אצלם את המזרקים אם תרצה השם בסוף השבוע הקרוב..

אסף.

sidewinder
09-07-07, 13:30
אסף מצורף קישור ל מערכת הזרקה TYPE2
מקווה שיעזור אם אין לך את זה:lol:

http://www.type2.com/library/fuel/Bosch_L-Jetronic_FI_Manual//

דרך אגב האתר מלא בחומר על TYPE2
http://www.type2.com//


יוסי

asafk
09-07-07, 21:37
נו, באמת, יוסי.... אלמנטרי...
אבל תודה בכ"ז..

אסף.

-->