PDA

צפייה בגרסה מלאה : קורונה ופיניון מחוזקים לDANA44 ולDANA30



lizard
28-06-07, 21:29
האם יש קורונה+פיניון מחוזקים לD44 וD30? אם כן, אשמח לכתובת אינטרנט.

תודה
מיכה

גיתאי נוה
28-06-07, 22:15
איפה שמעת על דבר כזה? אני מניח שיש הבדלי איכות - שמתבטאים גם בחוזק החומר - בין יצרנים שונים, אבל אני מבין שאתה מדבר על משהו אחר.

lizard
28-06-07, 22:27
הכוונה לקורונה ופיניון העושיים למשל מכרומולי או מתכות אקזוטיות אחרות.

המטרה היא לחזק (כמה שרק יש, מאחר ומדובר כרגע על לבדוק מחירים, אין בעיה של תקציב) כמה שיותר דנה 30 ודנה 44. לדנה 44 למשל אין לי בעיה כי אני יודע שהסרן (עם ציריות מחוזקות) יכול להחזיק בקלות את הצמיגים שאני חושב עליהם, אולי אפילו בלי ציריות מחוזקות.
הבעיה בD30 היא שהקורונה והפיניון שלו יחסית קטנים. אני מעוניין לבדוק אפשרות שידרוג לחלקים האלה ולא שידרוג לסרן קומפלט אחר, סיבותי עימי וכרגע זו דרך הפעולה.

נמרוד
29-06-07, 15:04
לא מייצרים כאלו דברים מכרומולי, זה יציקות ברזל. יש מן הסתם הבדלי איכות, יש ייצרנים שנחשבים יותר או פחות. בכל מקרה, זו לאו דווקא נקודת התורפה של סרן דנה 30.

lizard
29-06-07, 19:51
ג'ו הפנה אותי לחברה בארה"ב שעושה טיפולים טרמיים לרכיבים כאלה.
מה לדעתך היא נתוקדת התורפה של D30 ?
יצויין שהמטרה היא צמיגי 35. השאיפה היא להשתמש בסרנים קלים ועם קלירנס גדול ככול שניתן.

six 4 life
29-06-07, 20:07
אוקי ונניח 35 על דנה 30 ו44. יחסי העברה לא תחליף? תחליף. אז מה החיפוש אחר קורונה ופיניון מחוזקים/ מחוסמים?

יחסי העברה 4.10 ומעלה אתה חושב שתצליח לשבור לפני דרייבשאפט/ צלבים/ ציריות?

דרור ברלי
29-06-07, 22:19
יחסי העברה 4.56 למשל על דנה 30 עם צמיג 35? נו טוב...
קצת מוזר לי הרצון להשקיע כספים רבים בסרן דנה 30 שהוא חלש מיסודו לשימושים כאלה, וכל זה בשביל ס"מ אחד או שניים פלוס-מינוס.

אברמלה
29-06-07, 22:46
בוא נאמר שעשית טיפול לרונה פיניון של דנה 30.. הירכבת גלגלים 35. אתה חושב שהפיניון לא ישבר? פיניון של דנה 44 ניטחן. אזעל. אחת כמה וכמה דנה 30.. לגביי הסרן האחורי בוא נאמר שלא תיטחן את הפיניון. אבל מה יהיה עם האקסים? לא יתעוותו?. .לגלגלים 35 צריך דנה 60 אחורה .ומינימום דנה 44 קידמי. . זאת דעתי.

lizard
29-06-07, 23:35
ארז, יחסי העברה המדוברים הם 1:4.88 עולים 200 דולר בסמיט, מסמיט לשלוח אותם ישירות לחברה שעושה את הטיפול הטרמי ב45 דולר לסט ומשם לג'ו/ישראל/עמיל מכס שאני עובד איתו או כל דרך אחרת, לא משנה כרגע.

דרור, אין לי שום רצון להשקיע כספים (והרבה כספים) על סרן שהוא חלש במהותו. לכן אני מברר עוד פרטים ואפשרויות פעולה.

אברמלה, כול דבר נטחן וכול דבר נשבר. אבל בנתיים אני רואה רכבי עבירות קיצוניים עם גלגלי 39 וחצי עם דנה 44 מקדימה וציריות מחוזקות. אז מה אני כבר רוצה? צמיגי 35. אגב, יש פה מישהו שנוסע כבר שנתיים עם 35 על דנה 30. נכון שהסרן מחוזק אבל בכל מקרה אני אצטרך לחזק. אם אני משקיע בD44 אז אני לא אשים 35, אני אשים 37 או 38. הרכב נועד לתחרויות ולכן כרגע זה רק עניין של כמה עולה כל אפשרות. אז אפשרות א' של חיזוק הסרנים עולה יקר. כרגע האפשרות הזו לא ריאלית. אפשרויות אחרות נבדקות, כולל החלפת טרנספר (או הוספת טרנספר) ושימוש בסרני וונדורה.

דרור ברלי
30-06-07, 01:01
זה כמו הרבה דברים בחיים.

אתה תשקיע זמן וכסף בסרן שביסודו הוא חלש יותר ולא בטוח שזה יעלה לך פחות מסרן דנה 44 שמלכתחילה מעמיד אותך בנקודת פתיחה טובה בהרבה: קוטר קורונה גדול יותר, פיניון גדול יותר, קוטר ציריה גדול יותר, צלבים גדולים יותר.
אתה מדבר על רכב לתחרויות עבירות, לא לראלי. אין לך כאן בעיה עם משקל לא מוקפץ או משהו כזה. דנה 44 עם ציריות מחוזקות הוא הבחירה הנכונה לדעתי.

כל הסיפור בגלל ס"מ או שניים של מרווח מהקרקע? עם צמיג 35 זה כבר זניח.

חשבת על זוג סרני טויוטה היילקס? סרן חזק ביחס לגודל הביצה (בוודאי חזק יותר מדנה 30. לדעתי הוא כמעט מקביל ל-44), יחס העברה 4.56 מקורי, מיועדים להתקנה מתחת לקפיץ (SPOA) במקור, נעילה נשלטת מקורית מאחורה ואפשרות להתאמת נעילה כזו גם מלפנים/זמינות נעילות אוטומטיות כמו דטרויט או לוקרייט וזמינות שיפורים בארה"ב כמו יחסי העברה, ציריות מחוזקות וכל היתר. תידרש קצת עבודה על ההיגוי אבל זה אפשרי. הרכב הזה ממילא תחרותי בלבד ובעיית הרישוי לא קיימת.
תקבל סרנים חזקים וקלים יחסית, עם יחס העברה איטי די הצורך, ביצה קטנה וקלירנס מעולה.

lizard
30-06-07, 09:44
דרור ברור לי שלא משנה מה אעשה, הסרן יהיה בעמדת פתיחה גרועה.
חשבתי על סרני טויוטה. הם יחסית יקרים ודורשים התאמות אבל אם לא תהיה לי ברירה אז הם בהחלט אופציה.

נמרוד
30-06-07, 11:32
דרור, אין לי שום רצון להשקיע כספים (והרבה כספים) על סרן שהוא חלש במהותו. לכן אני מברר עוד פרטים ואפשרויות פעולה.



כתבת בעצמך. זה סרן חלש במהותו. הוא יכול להחזיק צמיגי 33 בכבוד ו35 בצורה גבולית בג'יפ טיולים - הג'יפ שנתת כדוגמא, הסופה של מאיר, הוא ג'יפ טיולים, לא תחרות! בתחרות, אנשים לפעמים שוברים ציריות של דנה 30 גם עם צמיגי 31! אני לא חושב שיש כאן מישהו אחד שיסכים איתך שצמיגי 35 על דנה 30 זה שילוב סביר ברכב לתחרות.

לגבי חיסום יחסי העברה - אני מנחש שלא הבנת מה שג'ו סיפר לך. גלגלי השיניים שאתה קונה כבר עברו טיפולים וחיסומים, לא ברור לי איך תהליך נוסף, חיצוני, יכול להועיל. ג'ו בטח יסביר.

lizard
30-06-07, 20:26
http://www.longfieldsuperaxles.com/
זה האתר אינטרנט של החברה.
קטונתי מלדעת אם זה יעיל או לא. ג'ו אמר לי שיש על זה מידע בפירטים אבל לא בדקתי כי כמו שכתבתי, יקר לי כל הרעיון של שידרוג דנה 30. כנראה שארכיב צמיגי 33 וזהו. אין טעם להתווכח עם פיסיקה, היא תמיד מנצחת.
חוץ מזה, עדיף לדעתי להשקיע 10 במתלי רדיוס חדשים מאשר בסרן. באסה אבל זה מה יש.

Bulldog
30-06-07, 21:53
גם עם מהלך מתלה אינסופי, רכב שיסע רק ב2X4 בגלל סרן קדמי תקול לא יקח אותך רחוק.

tooshey
01-07-07, 00:04
מיכה
חשבתי שכבר עבר לך....
בכל מקרה,בלי קשר למה שתעשה או לא תעשה,כתבה מפור ווילר על טיפול טרמי בהקפאה.
יתכן שג'ו התכוון לזה.
http://www.fourwheeler.com/techarticles/drivetrain/129_0705_cryogenic_gear_treatment/index.html

בברכה,טושי

lizard
01-07-07, 00:18
למיטב הבנתי, לזה ג'ו התכוון.

לא עבר לי כלום. אבל יש תשוקות ויש מציאות בשטח. המציאות היא שיש לי 3 דנה 30 ולכן אני אשתמש בצמיגים שהסרן הזה יכול לקבל. אם זה אומר מקסימום 33 אז שיהיה מקסימום 33.
עם קצת מזל (:twisted:) אני אשבור אותם מהר ולא תהיה לי ברירה אלא לשדרג ...חחח

את הצמיגים הגדולים אני אשאיר לרכב הבא.

גיתאי נוה
01-07-07, 01:32
אפשרויות אחרות נבדקות, כולל החלפת טרנספר (או הוספת טרנספר) ושימוש בסרני וונדורה.

מיכה, מה זה הסיפור של הוספת טרנספר?! נשמח לשמוע פרטים...

גיתאי

Bulldog
01-07-07, 01:51
יש פרטים אצל נמרוד, בקש ממנו שיפרסם את הכתבה שהכנתי.

ערן המסוקס
01-07-07, 04:23
סרני טויוטה הם ממש לא דבר רצוי ברכב. הם צריך יותר מסרנים של סיקס, וזה אומר פגיעות של צמיגים בדופן הפנימית בהצלבות, ויציבות פחותה.

זה שהביצה חזקה כמו דנה 44 זה נכון כנראה, וזה שהציריות בקוטר דומה גם, אבל מה לגבי מפרקי הסרן הקדמי? ראיתי איך בהיילקס אנמי המפרקים כושלים בשלב מסויים, על אחת כמה וכמה ברכב עם מנוע ועם צמיגי 33 ומעלה.

Bulldog
01-07-07, 06:27
את מדבר על הביירפילדס?

יש להם תחליף, אם אתה מתעקש, יש גם קיט להסבה לצלבי CTM.

tzagi
01-07-07, 06:58
כן, מדובר על cryogenics
הטיפול מעלה את החוזק חומרים בצורה דרסטית, ולא יקר במיוחד
יש עוד טיפולים שונים תרמיים וכימיים.



סרני טויוטה הם ממש לא דבר רצוי ברכב. הם צריך יותר מסרנים של סיקס, ראיתי איך בהיילקס אנמי המפרקים כושלים בשלב מסויים, על אחת כמה וכמה ברכב עם מנוע ועם צמיגי 33 ומעלה.

ערן, ליכלכת....

קודם כל הסרנים של טויוטה יותר רחבים מסרני CJ WIDE TRACK
ב2 אינץ....קח מטר ותמדוד.

בסרן הקידמי נקודת הטורפה היחידה זה ה BIRFIELDS
ולזה יש פיתרון:LONGFIELDS
בדוק את הקישור שמיכה הוסיף

עם צמיגים 40 אינץ לא ניתן להרוס אותם, והם באים עם אחריות לכול החיים.
הבעיה בארץ זה אכות העבודה, לא אכות המוצר.
אולי תסביר לי איך הורסים סרן (טויוטה) עם צמיגי 33?
זה לא מובן לי........

Bulldog
01-07-07, 07:02
עם צמיגים 40 אינץ לא ניתן להרוס אותם.

מחוברים לאיזה מנוע?
4 ציל' של טויוטה או משהו עם קצת יותר כח?
ולהרוס... תמיד אפשר.

נמרוד
01-07-07, 09:57
ערן, ג'ו צודק, סרני טויוטה מושלמים מבחינת מידות לסיקס - אותו רוחב, אותו רוחב כמעט על הס"מ בין תושבות הקפיצים - שים אותם ספרינג-אובר כמו שהם, מתאים! מיקום ביצה בסרן הקדמי אותו דבר שוב ברמת הס"מ, הנושא המהותי השונה היחיד הוא ההיגוי, וגם זה מתוקן בולט-און על ידי זרועות קרוסאובר מעל הנאקלים של הטויוטה במקום המקוריות. עשיתי את כל המדידות בעצמי.

lizard
01-07-07, 10:12
אז לדעתכם סרני טויוטה זה אופציה ריאלית לצמיגי 35 ? או שצריך גם אותם לשדרג?

זה אומר שאני צריך גם להחליף את כל הג'אנטים ולהשיג נעילה קדמית.
אשמח אם תסבירו בדיוק מה ההבדלים בהיגוי. לא יצא לי לראות סרן טויוטה מקרוב אבל עד כמה שאני זוכר התיבת הגה עובדת על קדימה ואחורה ולא ימינה ושמאלה. אם אני צודק?
במידה ואני צודק, יש אפשרות לפתור את הבעיה על ידי שנוי המיקום של תיבת ההגה של הסיקס?

נמרוד
01-07-07, 10:26
סרני היילקס לסיקס יחזיקו צמיגי 35, זה אחד מהפתרונות הטובים יותר. החסרונות הם המחיר של הסרנים עצמם, ויש גם עניין עקרוני של "עירוב בשר וחלב" :lol: אבל הנושא נדון כבר - תמשיך בבקשה את הדיון הזה. (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=10033)

lizard
01-07-07, 11:27
אוקי תודה.
אני עוד לא בטוח שסרני היילקס זו האפשרות הטובה ביותר.

טל חסיד
01-07-07, 11:40
מיכה שלום
כמו שכולם אומרים לך הכי מתאים זה סרנים של הילקס, יש זרועות קרוסאובר לטיפול בבעיית ההגה אני הרכבתי כאלה. מעולה והרבה יותר טוב מהמקורי ופשוט להרכבה.
הרכבתי את זה בהילקסים שלי אתה מוזמן לראות אחד נישאר עם הזרוע מגל פחות טוב (תייבת הגה לאורך מקורי)
והשני עבר הסבה להגה רוחבי כמו אצלך הכי טוב ופשוט מאד לבניה.
אתה מוזמן לבדוק עם הכל מתאים לך לפני הרכישה יש לי הרבה חלקים לסרנים כאלה, וסרנים שלמים של הילקס הטלפון שלי 0522263868

טל

נמרוד
01-07-07, 11:55
סרני היילקס לסיקס יחזיקו צמיגי 35, זה אחד מהפתרונות הטובים יותר. החסרונות הם המחיר של הסרנים עצמם, ויש גם עניין עקרוני של "עירוב בשר וחלב" :lol: אבל הנושא נדון כבר - תמשיך בבקשה את הדיון הזה. (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=10033)

בעצם אתה המשכת את הדיון ההוא... לפני שנה וחצי. מיכה אתה חוזר שוב ושוב על אותם שאלות והתלבטויות... מזכיר לי את הסרט החמוד של ביל מארי על "יום החפרפרת" או איך שזה לא נקרא, שחוזר ומתעורר כל בוקר לאותו יום, שוב ושוב.

lizard
01-07-07, 14:13
נמרוד אתה צודק, אכן בזמנו חשבתי על סרני טויוטה אבל אז ביררתי יותר והבנתי שהסרנים הם לא מציאה כזו גדולה. גם היום אני חושב כך ולכן הם בהעדפה נמוכה, בעיקר כי הם עולים הרבה כסף.

לסיכום הסאגה:
1. סרן D30 לא מתאים, גם אם יחוזק ויוקשח.
2. סרני טויוטה מתאימים, אבל יש בעיות עם הבירפילדס, הסרנים יקרים וצריך לבנות מנגנון היגוי שונה ולשנות תושבות.
3. החלפת או הוספת טרנספר לכזה עם ביצה בצד נהג והחלפה לסרני וונדורה - D44 קדמי וGM 14 (כמדומני) אחורי. בעיה נוספת היא שהסרן עלול להיות רחב בצורה כזו שהביצה תיפול על מיקום תושבת הקפיץ. אם מוספים טרנספר, יתכן והדרייבשאפט האחורי יהיה קצר מידי והקדמי ארוך מידי.
4. D60 קדמי וD60 אחורי. יכול להתאים אם לא יהיו בעיות במיקום הביצה בגלל רוחב הסרן. חסרון רציני זה שזה משקל גדול מידי. יתרון זה שאפשר להשתולל עם מידות הצמיגים.
5. לקחת D44, לחתוך אותו ולהעביר את הביצה מצד נהג לצד נוסע. - המון עבודה ואם היא לא מדוייקת זה עלול להיות ביזבוז רציני.
5. למצוא D44 כמו של סקאוט וכדומה.
6. להשאר עם המצב הקיים לשדרג רק ל33. יתרון - הכי זול ויש לי טונות של חלפים. אני יכול לטחון את הסרן 3 פעמים לגמרי כדי שיגמרו לי החלקים. חסרון - זה לא מה שאני רוצה.

טוב, אחרי כל השיקולים והמידע שקבלתי, לצערי הרב אשאר עם הD30, אשדרג ל33" ואת הכסף אשקיע בשיפורים אחרים.

תודה על העזרה והמידע.

lizard
01-07-07, 14:19
מיכה, מה זה הסיפור של הוספת טרנספר?! נשמח לשמוע פרטים...

גיתאי

מה שחשבתי לעשות (וכנראה אעשה את זה ברכב הבא שאני מתכנן) זה חיבור טרנספר לטרנספר ע"י פלאנג'ים ולא מתאמים. היתרון הוא שזה אפשרי לכל טרנספר מכול טרנספר. החסרון הוא שבתאוריה זה פחות חזק והאורך הכולל ארוך יותר מאשר מתאמים או דאבלרים למניהם. צריך גם לוודא שאין חופש בין הטרנספרים ושהם מיושרים לחלוטין.

-->