PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם יש קשר בין המשאבה לקליפר?



eli2004
04-07-07, 02:20
הסיפור הוא כך.

יש לי באגי נחמדה שבנויה משלדה בבניה עצמית ומכלולים של ימאהה ווריאר כולל הציר האחורי של הווראיר היה עליו הקליפר האורגינל שלו והוא הלך והחזיר את נשמתו.
שמתי אחרי בניית תושבת חדשה קליפר קידמי של קימקו 250 עם שתי בוכנות נפרדות למי שמכיר איך זה הולך שם.כי... הוא היה זמין ולא צריך היה ללכת רחוק.
בקיצר אחרי שהוצא האוויר משתי הבוכנות וכל מה שצריך ואחרי הרבה עצבים ובקבוק נוזל בלמים שלם.
הבוכנות עובדות ונסגרות אבל אין לחיצה/נעילה של הדיסק והכלי ממשיך כאילו אין ברקס.
השאלה שלי היא האם יש קשר בין המשאבה לקליפר כאילו שהיא לא מספיק חזקה בשבילו ולא יכולה ללחוץ חזק אלא רק לסגור את הבוכנות?
או שמא הבוכנות עצמם יותר מידי גדולות בשבילה?
או משו אחר?
אנא עזרו לי לפתור את הבעיה מי שיכול.

איציק - 4X6ZH
04-07-07, 08:01
יש קשר ישיר בין קוטר הבוכנה במשאבה הראשית לבין קוטר הבוכנה \ בוכנות במשאבת הגלגל
( קליפר ) .
יש יחס כמו יחסי העברה בגלגלי שיניים .
בנוסף יש חשיבות לגודל המנוף ( דוושת הבלם ) .
****
יש כמה חוקי יסוד בפיזיקה שעובדים גם כאן . ( לא רק אצל המורה על הלוח ) . :wink:
****
איציק

חנן-ג'יפולוג
05-07-07, 06:15
האם הדוושה נותנת מהלך מספק למשאבה הראשית? אותו מהלך שהיה למשאבה כשמה שלחץ אותה היתה ידית?


האם הדוושה כרגע יורדת עד למעצור שלה ללא התנגדות, או שהיא נעצרת קודם עקב התנגדות?
אם היא יורדת ללא התנגדות אז הבעייה שלך היא לא יחסים וכו' אלא סיבה אחרת כלשהי, אולי אוויר במע', אולי משהו שמרחיק את הרפידות מהדיסק שלא בזמן בלימה.
אם הגעת למצב שבו הדוושה נעצרת לפני הסוף, ואתה לוחץ בכוח על הדוושה ויש כוח בלימה אבל הוא לא מספק, אז יש עניין לחשוב על יחסי הבוכנות, אבל נראה לי שזה לא מה שאתה מתאר.

eli2004
16-07-07, 07:51
תודה רבה לכל מי שרצה לעזור ועזר
הבעיה סודרה עם מעט מאמצים והרבה רצון לקחתי את הידית האורגינל והמשאבה הידנית
וכמה שעות לילה טובות בניתי לה תושבת ורגלית ויצא הדבר הכי טוב שיכול להיות
היא עוצרת בנגיעה כמו ידית ברקס
אלא שצריך היה להיתרגל לזה
תודה רבה לכולם
יום טוב

-->