צפייה בגרסה מלאה : דלק 96 אוקטן יורד מהמדפים
עידן שטיין
04-07-07, 06:33
שלום לכולם
אתמול קראתי בעיתון על כך שבעוד מס' חודשים לא יהיה יותר דלק 96 אוקטן וכי בעלי רכבים שעדיין משתמשים בסוג דלק כזה יתדלקו ב 95 אוקטן עם תוסף מיוחד.
להבנתי הרעיון הוא שדלק מסוג 96 אוקטן הוא כבר מיושן והחליטו לפנות את המשאבות לסולר מזוקק יותר.
1.האם יש מצב לפאניקה?
2.האם95 אוקטן יפגע במנוע?
3.האם זה ישפר את הביצועים?
4.מה זה התוסף הזה ומהם העלויות?
ברשותי סמוראי 89 קרבורטור.
לפי מה שידוע לי 95 לא יפגע במנוע או בביצועים זה בסך הכול נטול עופרת מסוימת שיש לך ב96
יש לי כמה חברים ואנשים שאני מכיר שמתדלקים שניים 95 במקום 96 ברכב קרבוראטור.
התוסף לא יעלה יקר מדיי והוא פשוט יוסיף לך את העופרת שחסר לך ב95.
זאת דעתי אולי אני טועה קצת אבל נזק ממשי לא חושב שיקרה.
מקווה שעזרתי. בטח מומחים בתחום יגיבו גם..
צביקה קרבורטור
04-07-07, 08:19
[QUOTE=עידן שטיין]שלום לכולם
אתמול קראתי בעיתון על כך שבעוד מס' חודשים לא יהיה יותר דלק 96 אוקטן וכי בעלי רכבים שעדיין משתמשים בסוג דלק כזה יתדלקו ב 95 אוקטן עם תוסף מיוחד.
להבנתי הרעיון הוא שדלק מסוג 96 אוקטן הוא כבר מיושן והחליטו לפנות את המשאבות לסולר מזוקק יותר.
1.האם יש מצב לפאניקה?לא!
2.האם95 אוקטן יפגע במנוע?לא!
3.האם זה ישפר את הביצועים? לא!
4.מה זה התוסף הזה ומה העלויות?QUOTE]
התוסף הוא כנראה אשלגן , שאתה תאלץ לקנות בנפרד ולמזוג/ לשפוך לטנק הדלק, מדי תדלוק, מעבר הדרגתי לאוקטן 95 ימנע ממך את הכאב ראש הזה, משום שרכבך עבר שפוץ ראש לא מכבר אצל מורי, וסביר להניח שתושסות השסתומים מחוזקות, ואינם זקוקים יותר לעופרת ש/בעבר שימנה והגנה על השסתומים, ולא קיימת כבר כ4 שנים, ורכבים ישנים ממשיכים לנסוע , ללא כל חשש לנזק.
לסכום: אין צורך להכנס לפניקה, וניתן לעבור בקלות ללא חשש, לאוקטן 95.
בברכה
צביקה
שלום.
עידן, הרכב שלי (89 קרבורטור) נוסע כמעט שנה אצלי ועוד כמה שנים טובות אצל הבעלים הקודמים עם 95. לא אמורה להיות בעיה לפי דעתי.
איתי.
גם אני התחלתי לתדלק את הגמד בן ה-19 שלי ב-95.
חוץ מתסמינים פסיכולוגיים שלי (הגמד לא כמו פעם...) שניטרלתי אותם- אין שום הבדל.
רק בכיס- מרוויחים אגורה שחוקה לליטר...
אגב, איתי- אתה מוסיף תוסף כלשהו?!?
איציק - 4X6ZH
04-07-07, 12:23
בתאוריה הבעיה תיהיה בשסתומים \מובילים \ ובתושבות .
בפועל אני לא נתקלתי בבעיה כזאת בארץ .
ובאותו ענין לאלה שנוסעים על גז והמנוע לא מיועד לעבוד על גז
יש בעיה בשסתומים ויש לא מאט תקלות בכלי הרכב שנוסעים על גז
*****
איציק
אגב, איתי- אתה מוסיף תוסף כלשהו?!?
שום דבר. רק דלק(שבטח מעורבב עם עוד כמה דברים שלא קשורים אבל זה כבר נושא אחר....)
איתי.
ובאותו ענין לאלה שנוסעים על גז והמנוע לא מיועד לעבוד על גז
יש בעיה בשסתומים ויש לא מאט תקלות בכלי הרכב שנוסעים על גז איציק
איציק,
תוכל לפרט איזה תקלות?
האם נתקלת באופן אישי?
האם משמנת שסתומים תפתור את הבעיה?
עידן שטיין
04-07-07, 21:07
אם כך מצויין אז אני אתחיל לתדלק ב 95 רק איזה תוסף לקנות?
צביקה קרבורטור
04-07-07, 21:44
אם כך מצויין אז אני אתחיל לתדלק ב 95 רק איזה תוסף לקנות?
עידן אין צורך להוסיף שום תוסף כלשהו, עבור לאוקטן 95 , כשיפסיקו לשווק את האוקטן 96.
בברכה
צביקה
עם כל הכבוד לצביקה יש לי שאלה אלייך..
נניח ואכן יירד מהמדפים אוקטן 96 מה יעשו כל אלה בעלי רכבי האספנות או רכבים ישנים יותר אשר מונעים על אוקטן 96?
אני לא דואג בקשר לסמו שלי כבר נסעתי איתו על 95 מהול בסולר לא עשה לי שום בעיות אך מעניין אותי הרכבים הישנים יותר..זה מזכיר במקצת מונופול כלומר תדלקו ב95 אך יצטרכו לקנות תוסף וכאן הרווח של המוכרן\בעל התחנה יעלה פלאים לא?
צביקה קרבורטור
05-07-07, 08:20
עם כל הכבוד לצביקה יש לי שאלה אלייך..
נניח ואכן יירד מהמדפים אוקטן 96 מה יעשו כל אלה בעלי רכבי האספנות או רכבים ישנים יותר אשר מונעים על אוקטן 96?
אני לא דואג בקשר לסמו שלי כבר נסעתי איתו על 95 מהול בסולר לא עשה לי שום בעיות אך מעניין אותי הרכבים הישנים יותר..זה מזכיר במקצת מונופול כלומר תדלקו ב95 אך יצטרכו לקנות תוסף וכאן הרווח של המוכרן\בעל התחנה יעלה פלאים לא?
yehudap9 שלום רב!
הסר דאגה מלבך, רוב בעלי רכבי האספנות, שידרגו את השסתומים באשי המנוע שלהם במשך השנים, כך שהם לא זקוקים לעופרת לשם שימומם וסיכוכם,, לידיעתך עופרתלא קיים כבר מספר שנים באוקטן 96, ומה שהחליף את העופרת זהו האשלגן שעושה את אותה העבודה שעשה העופרת, אך בניגוד אליו נשימת גזים של דלק נטול עופרת, לא גורמת לנזקים של הנזק בנשימת עופרת, שמזיקה לך ולצאצאיך בעתיד.
, במחיר סמלי לבעלי רכבי האספנות, ועלותו תיהיה זניחה ובלתי משמעותית, לבעלי הרכב.
לכן ניתן לישון בשקט.
לגבי פליטת גזים רעילים ממכוניות מעשנות ולא מטופלות, יש סיבות גדולות הרבה יותר לדאגה.
יום טוב ועולם נקי יותר מגזי חממה.
צביקה
צביקה!
תודה על תגובתך המהירה!
לפי תשובתך משתמע מכך שרכבים ש"אוכלים"שמן כלומר יש בלאי מוגבר בגומיות השסתומים או ברינגים יזדקקו לתוסף אשלגן ולאילו רכבים תקינים אין צורך באשלגן למרות שיהיה כדאי מדי פעם להוסיף? הבנתי נכון?
לי תודה לאל אין בעיה של אכילת שמן אך הנושא הזה מעניין אותי משום מה..
צביקה קרבורטור
05-07-07, 23:48
שלום רב!
אין קשר כלל לגומיות שסתומים, טבעות שמן , ואשלגן שמתוסף לדלק.
אין קשר גם למנוע שצורך שמן, לבין מנוע שאינו צורך.
דלק לא מגיע לגומיות השסתומים, לטבעות השמן בבוכנה, ובוודאי לא מגיע למנוע, לכןאין קשר כלל לדלק נטול עופרת, או מתוסף באשלגן ותצרוכת שמן.
אני חוזר ומדגיש כל רכבי סוזוקי, רובם ככולם, משנת יצור 84 ועד 93 בעלי קרבורטור, יוכלו לעבור בעתיד הקרוב לאוקטן 95 ללא חשש ,וללא נזק לשסתומים, עם האשלגן ובלעדיו.
וזאת כתשובה לשאלתו הטלפונית, שנשאלתי היום על ידי עידן שטיין.
בברכה
צביקה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.