PDA

צפייה בגרסה מלאה : תעלומת מנורת לחץ השמן



YosseF100
14-07-07, 13:45
שלום רב,
יש לי ניסן פטרול הנמצאת בסוף תקופת האחריות (בגיפטריפ שמי YosseF)
ולסיפור עצמו
לפני חצי שנה באמצע נסיעה לאחר נדלקה מנורת לחץ השמן
כיבתי את הרכב הדלקתי לאחר מספר דקות הנעתי ,הכל שב על מקומו בשלום והמשכתי בנסיעה
למחרת בבוקר הכנסתי את הרכב למוסך עשו בדיקות לחץ שמן וכו והחליטו להחליף את הייוניט unit
בשבוע שעבר (כאמור לאחר מספר חודשים)
בתום קבלת השבת הרגילה בבור הנעתי והתחלתיי בנסיעה להפתעתי נדלקה המנורה שוב
שוב כיביתי המתנתי מספר דקות הנעתי שוב המנורה כבתה והמשכתי הבייתה
שוב הכנסתי את הרכב למוסך
שוב עשו בדיקת לחץ שמן (עם שעון מכני הרכב עבד למעלה מחצי שעה לוודא שאין שינוי בלחץ בנקודת זמן מסויימת) לאחר דיון עם המחלקה הטכנית של ניסן הוחלט להחליף שוב שת היוניטים (יש שניים) וכמו כן להחליף נגד הנמצא בין לוח השעונים למחשב רכב כנראה.
קיבלתי את הרכב ולאחר יום שוב אותה תופעה
המנורה נדלקת (שוב לאחר שהרכב היה קר ולאחר נסיעה קצרה)
כיביתי חיכיתי מספר דקות והכל חוזר על מקומו בשלום.
כאמור כרגע הכל תקין המנורה לא נדלקת
לפני שאני מחזיר מחר את הרכב למוסך והם בגלל חוסר דעת יפרקו ויהרסו לפני שיבינו מה צריך לתקן
אשמח מאוד מאוד לחוות דעתכם עיצות או כל מחשבה בקול רם

שבת שלום ותודה מראש
yossef100

ibinder
14-07-07, 14:15
הי,

הייתי מבקש מהם להתקין שעון לחץ שמן (אפילו שסתם יונח על הדש-בורד).
סע עם השעון, ותראה מה יהיה לחץ השמן בזמן שהנורה נדלקת, וזה לפני שמתחילים לחפור לך ברכב, לפרק ולהחליף דברים בצורה של ניסוי ותעייה.

בכלל, לא רע להוסיף שעון לחץ שמן (חשמלי לא מכאני), זה רק יכול להוסיף אינדיקציות טובות...
ניתן להחליף את היוניט שמשמשת לנורה, ליוניט כפולה שנותנת סיגנל גם לנורה וגם לשעון.


עידן

asafk
14-07-07, 22:14
האם התופעות החלו לאחר טיפול שכלל החלפת פילטר שמן?

אסף.

YosseF100
14-07-07, 23:39
האם התופעות החלו לאחר טיפול שכלל החלפת פילטר שמן?

אסף.

אסף
לגבי הפעם הקודמת אני לא זוכר (אבל יכול להיות אבדוק איתם ביומן) לגבי הפעם הזאת חיובי
הרכב עבר גם החלפת שמן ופילטר
(הערה: נדמה לי שבשני הטיפולים האחרונים יש יותר שמן ממה שצריך להיות לפי המדיד זה עובר את המקסימום!! בטיפול שקדם להם היה חסר שמן והערתי להם ומאז נדמה לי כאמור ששמים יותר מידי הרבה מעל המקסימום במדיד)
תודה
YosseF100

Viper
14-07-07, 23:48
יוסף, מתורה שבעל פה (ולא ברור לי עדיין בדיוק למה- אני רק משער) אסור שיהיה יותר מידי שמן בקרטר.
ההשערה שלי היא שהשמן העודף מגיע גבוהה מידי בתוך הצילינדרים ומהווה התנגדות לעבודת הבוכנות.
אבל שוב, זו רק ההשערה שלי. לגבי זה שאסור שיהיה יותר מידי שמן אני בטוח.
לא יודע אם זו הסיבה (וכנראה שלא. אולי יותר בכיוון של פילטר לא מתאים) אבל בכל זאת...

YosseF100
14-07-07, 23:54
תודה
אברר את נושא הפילטר ואבצע בדיקה של גובה השמן שוב

חנן-ג'יפולוג
15-07-07, 00:21
לחץ שמן הוא נושא רציני עם משמעויות כספיות גדולות וככזה צריך לקחת אותו מאוד ברצינות ולא לנסות לתקן על בסיס של ניסוי וטעייה.
לפי מה שאתה מתאר, כרגע מדובר בתקלה עם תכיפות גבוהה מספיק על מנת לעשות את הבדיקה הבאה: בקש שירכיבו לך פרוביזורית שעון חיצוני, וסע איתו עד שתידלק הנורה או עד שאתה תבחין שלחץ השמן לא תואם לספציפיקציות של היצרן. אמור להיות נתון לחץ מינ' בסל"ד סרק, ובסל"ד בינוני-גבוה. שים לב שאתה מקבל לידך את הנתונים המדויקים האלה. אל תסמוך על כך שאתה תמסור למכונאים את הלחץ ושהם יחזירו לך תשובה בסדר/לא בסדר.
אם הלחצים ירדו מתחת לנתוני היצרן או שיתקרבו אליהם במידה רבה, ודא שיתקנו את הרכב כך שלחץ השמן יחזור ללחץ הנכון.
אם הלחצים תקינים בזמן שהנורה דולקת, אז יש לך אינדיקציה וודאית לכך שיש בעייה בחיווי. במקרה כזה אתה יכול לתת להם לחפור לך ברכב, ולנסות לתקן את בעיית החיווי, או לבקש התקנה קבועה של שעון חיצוני, שלא תלוי במערכות הרכב.

איציק - 4X6ZH
15-07-07, 07:56
עוד מציצה של מפלצת מוצצת . :wink:

למי היה פעם אחרונה מיקרה כזה בהילקס ?
היה לפני כמה ימים מקרה כזה בסופה . :-P
*****
יוסף ועכשיו ברצינות ובדחיפות הנושא מחייב חיבור שעון חיצוני עד להודעה חדשה !
אתה צריך להתקין שעון חיצוני במקביל למערכת המחשב של הרכב .
ולא להסתפק בבדיקות של המוסך .
הסיפור לא נשמע טוב .
מה שמציק לי הוא אותם אלה שהחליפו מנוע ברכב כמו שלך .
למה הוחלף להם המנוע ??

*****
איציק

YosseF100
15-07-07, 08:57
איציק
דיברת גבוהה ואני לא הבנתי נכוחה
אנא הסבר הקשר האפשרי להחלפת המנוע בריקול שהיה לדגם הזה ב-2001
ומה הגרוע שאתה חושב שיכול להיות. זה חשוב לי מכוון שהרכב כאמור נמצא בימים האחרונים של האחריות

ועדכון מהיום בבוקר:
היום בבוקר התנעתי את הרכב לאחר הלילה ומנורת לחץ השמן נשארה דולקת( מנוע קר לחלוטין)
כיביתי והדלקתי שוב והנה זה פלא שוב המנורה כבתה.

אגב חשוב לציין שכל המקרים של התרחשו בנסיעה לאחר שהמנוע היה לאחר מנוחה של כמה שעות ובעשר דקות הראשונות של הנסיעה. המנורה מעולם נדלקה באמצע נסיעה או מאומצת וכו

ותודה רבה לכל העונים עד כאן ובהמשך

YosseF100

Viper
15-07-07, 09:21
יוסף, בהחלט נשמע לי כמו תקלת מחשב או משהו כזה. (תודה לאל שבג'יפון שלי כמעט הכל מכני...)
אבל ע"מ לשלול בעית לחץ שמן שהיא הבעיה ב-ה' הידיעה! אל תתעצל- חבר מד לחץ שמן חיצוני במקביל מיד ותבדוק.

shmil
15-07-07, 09:38
אסף כיוון נכון.

נשמע כמו התקנת פילטר ללא שסתום לחץ היכן שהיה צריך עם שסתום.

מכל מקום, המלצה לשעון מיכני היא יותר מנכונה, גם לשמירת אורך חיי המנוע, אך לא פחות - לשמירת השקט הנפשי של הבעלים.

תתעקש על זה, גם אם עלות השעון המכני (מכני - לא חשמלי) והתקנתו תהיה עליך, ולא על החברה.

איציק - 4X6ZH
15-07-07, 09:41
ברכב מהסוג שלך היו מספר מיקרים שהוחלפו מנועים .
אני לא יודע מה היתה הסיבה .
המקרה האחרון ששמעתי עליו הוא הפטרול הירוק
מאחר וברכב שלך יש גם מערכות בקרה מבוקרות מחשב ( לוח השעונים הוא למעשה מחשב )
יכול להיות שהבעיה היא בכלל בעיה בתוכנה \ בעיה חשמלית .
במקרה כזה לא יגרם נזק למנוע אבל עדין יש למצוא את מקור התקלה .
*****
מנוע לא יכול לעבוד ללא לחץ שמן !
במידה ולחץ השמן הוא נמוך או לא יציב מנורת התקלה לא נדלקת אבל הנזק הסמוי נגרם .לאט לאט .
לא ניתן לבדוק לחץ שמן על פי מנורת ביקורת בלוח שעונים .
את לחץ השמן יש לבדוק מול שעון מכני ( טיפש ) ולא שעון חשמלי . נכון התקנת שעון חשמלי היא יותר פשוטה .
במנוע מהסוג שיש לך יש הרבה יותר ממשאבה ומסנן שמן . לכן יש הרבה מקומות בהם המנוע יכול
לאבד את לחץ השמן ( פנימי במנוע ) מה שגורם למנורה להדלק ללא קשר הגיוני .
זה שאתה מכבה את המנוע ומדליק זה רק מחשיד עוד יותר שיש שסתום פנימי שאינו יושב תקין .
לפעמים זאת תיהיה גומיה על צינור לחץ שמעל לחץ היא מתפרצת ודולפת וכל עוד המנוע עובד הדליפה
קיימת . כיבוי המנוע גורם להפסקת זרימת השמן והגומיה \ השסתום \ הקפיץ . חוזרים למצב
רגיל .
******
כמובן שיתכן והבעיה היא חשמלית אבל זה לא מאפשר המשך שימוש רגיל ברכב . אתה לא יודע מתי יש בעיה אמיתית .
לכן מתקינים חיבור T על גוף המנוע במקום שנמצא חיישן לחץ השמן . משאירים את החישן המקורי
של הרכב מחובר למעגל החשמלי של הרכב .
מעבירים צינור גמיש שבקצה נמצא שעון לחץ שמן מכני . את השעון קושרים על המראה מחוץ לרכב
וכך נוסעים כמה ימים .
******
לא קושרים את השעון על הוישר ( לא להפעיל וישר ולגרום לנזק )
ולא מתקינים שעון חשמלי \ אלקטרוני . מאחר ולפעמים יש מערכות ברכב הגורמות להפרעות
הדדיות אחת לשניה ומשבשות פעולת מכשירים אלקטורנים ומכשירים חשמלים . ( והשעונים אוהבים
תקלות כאלה ) אלטרנטור יכול להוציא את הרכב ואת המוסך מדעתו :mad: :mad:
******
נכון המוסכים לא אוהבים תקלות כאלה .
לצערי רוב המוסכים לא יודעים איך לאכול תקלות כאלה .
אלה העובדות ולכן צריך מוסך רציני ומכונאי רציני ומערכת שנותנת גב .
אחרת ... זה מרשם בטוח לנזק כבד .
ולפעמים הנזק הוא במהלך החיפוש אחרי התקלה .
******
איציק

asafk
15-07-07, 23:29
הכל נכון- ולחץ שמן הוא בעיה קשה.

אבל כאן, בדיוק "לפי הספר", החשד שלי הוא שהבעיה נובעת מהפעולה האחרונה שבוצעה... החלפת פילטר שמן. הפילטר, כידוע, במקרי רבים מהווה את הרכיב שמווסת את הלחץ. פילטר לא מתאים= בעיות לחץ שמן.

לפני כל הניטורים והבדיקות (או במקביל אליהם)- בקש מהאנשים החביבים במוסך שיבדקו את הפילטר שהרכיבו בטיפול האחרון.

(אגב, כל מקרה כזה רק מחזק אצלי את ההכרה שלאף אחד (אבל לאף אחד) לא מגיע השירות של קרסו.... )

אסף.

YosseF100
16-07-07, 19:31
שוב תודה על התגובות
האם לעובדה שהמקרים האלו האילו מתרחשים רק בדקות הראשונות של נסיעה לאחר שהרכב היה קר יכול להיות איזה משמעות ?

אסף לעניין הפילטר אני מניח (ולא יודע) שאם אכן יש בעיה במידת הפילטר התופעה הייתה מתרחשת הרבה יותר מאשר פעם בכמה חודשים ?!

YosseF100

talu
19-07-07, 21:04
היתה לי אותה בעיה לפני שנה היה ריקול והחליפו לוח שעונים לחלק מן הרכבים ולאחרים החליפו יוניט שמן לפי דעתי הבעיה חשמלית כל מערכת החשמל בניסן גרועה

ibinder
31-07-07, 14:56
נו?
האם הבעיה נפתרה?


עידן

-->