PDA

צפייה בגרסה מלאה : מזרק UIS עם שני סולנואידים, מה הולך שם?



חנן-ג'יפולוג
16-07-07, 03:33
בשלב בניית הלחץ, כשהסולנואיד העליון כבר סגור, והסולנואיד התחתון של המחט עדיין סגור. לאן הולך הלחץ שנבנה בבוכנת הדלק? מה יקרה אם תהיה תקלה בסולנואיד התחתון? המנוע יינעל הידרוסטטית?

איציק - 4X6ZH
16-07-07, 07:31
המזרקים האלה עובדים לפי TTG
כך שקשה להסביר מה זה UIS
ונגיד שיש כאן כאלה שיודעים מה זה UIS לטובת כל אלה שלא יודעים ( ואני לא יודע ) . מה אומר UIS
זה מנוע דיזל ?
זה מנוע בנזין ?
מי היצרן של המערכת ?
*****
איציק

חנן-ג'יפולוג
16-07-07, 18:28
UIS אלו מזרקים שמותקנים כבר לפחות 10 שנים בחלק ממנועי המשאיות של וולוו. יש לי חומר מקצועי של וולוו בעניין, אבל בשביל לא לפגוע בסודיות החומר ובזכויות יוצרים, במקום שאני אביא לכאן חומר אני מעדיף שתחפשו בגוגל את המושג UIS INJECTION . מדובר במזרקים שמשולבים בהם גם בוכנה שמייצרת את הלחץ הגבוה להזרקה וגם סולנואיד שקובע את כמות הדלק שתוזרק. אין משאבת הזרקה או לחץ גבוה נפרדת, אלא רק משאבת לחץ נמוך ושישה מזרקי יחידה, עם סולנואיד אחד ושני פינים.

בשנה האחרונה הם הכניסו למנועי DXI הגדולים של משאיות רנו, וכן למנועי D16E וD12E מזרקים עם שני סולנואידים וארבעה פינים. ניסיתי כבר שבועיים למצוא תשובה לשאלה הזו והיום קיבלתי תשובה רצינית.
הסולנואיד הראשון, זה שהיה כבר קודם, אחראי על כמות הדלק המוזרק. הסולנואיד השני, החדש, אחראי על לחץ ההזרקה. במידה והוא לא מופעל מסיבה כלשהי, הדלק יוזרק לתא השריפה בלחץ הגבוה ביותר, כ2200 באר. הסולנואיד עוזר לפתוח את מחט המזרק ומוריד את לחצי ההזרקה עד לכ300 באר בסרק, ללא עומס.

איציק - 4X6ZH
16-07-07, 19:56
היתה לי הרגשה שאתה מכוון למערכות האלה
אנחנו קוראים למערכות האלה יוניט אינזקטור .
יש המון חומר כולל ספרים של בוש ומערכת הדרכה מעולה של בוש ישראל ( המדריך ארז מוספי )
במסגרת נסיונות יצרני המנועים לעמוד בתקנים המחמירים של זיהום אויר יש כל הזמן חידושים
השמועה אומרת שאלה יהיו המערכות בעתיד גם ברכב הפרטי .
*****
http://www.bosch.co.za/content/language1/Automotive/pdf/3-934584-41-1.pdf

*****
הכל בספר הירוק של בוש
חנן זה באמת חומר כבד לפורום
פה מדברים על ברגי ראש מנוע ממוט הברגה ואתה שואל על יוניט אינזקטור :cry:
*****
איציק

asafk
16-07-07, 22:01
זה יוניט אינג'קטור, שבניגוד לדורות הקודמים, גם הכמות (הקיצוב) נקבעת במזרק, ולא על ידי מוט קיצוב/ כל פטנט אחר. ככל שאני מכיר את הדור הזה של המזרקים (בלי להכיר ספציפית את היחידות של וולוו), כמות הדלק במצב שתיארת כבר לא יכולה להמשיך ולעלות, וגם לתנועת הטובלן שמייצר לחץ יש גבול- כלומר הלחץ לא יעלה מעבר לנקודה מסויימת.

אסף.

-->