PDA

צפייה בגרסה מלאה : מדוע הרכב מחליק בטרוף על מים?



DooM3
22-07-07, 01:21
שלום לכולם ולילה טוב

יש לי ויטרה 95 קצרה צמיגים 50 \50 יש לי הגבהה קטנה ולחץ בגלגלים 23 (ככתוב)
שמתי לב שכול פעם שאני מגיע לכביש רטוב ואני צריך לנווט כל הכביש לצדדים
הרכב מחליק בטרוף כאילו הוא רוצה לזרוק אותי מהרכב
זה ממש מפחיד (לא בטיחותי) אני מפחד לנסוע ככה
ועוד עכשיו קיץ מה יהיה בחורף

ממה זה יכול להיות
האם זה בגלל שזה הנעה אחורית או שיכול להיות שהצמידים שלי לא טובים
או אולי הבולמים


ועוד שאלה לא קשורה מאיפה אפשר להשיג את הטופסנים שמחזיקים את הפלסטיקה של הרכב לגוף
מעיין ברגים כאלה (אפשר לקנות אותם בכלל?)

תודה מראש.

yossivarman
22-07-07, 08:04
היי לך
אני שמתי לב שזה קרה לי בפעם הראשונה -
אני מגיע מסמוראי גבוה בלי הגה כוח
לויטרה ארוכה עם הגה כוח - חויתי החלקה קטנה
יש שוני בהפעלת הרגש על ההגה בסיבוב - וגם איך שהוא חוזר
נשמע קצת מטומטם - אבל זה נכון

חוץ מזה יש לי צמיגים יחסית טובים - כך שזה לא קרה חוץ מהפעם ההיא (מה שכתבתי למעלה)
יש לי ברידג'סטון 694 בני שנה וחצי
הייתי בודק מה גיל הצמיגים אצלך וטריותם?

DooM3
22-07-07, 08:18
תודה על התשובה

הצמיגים כולך משפיעים על ההחלקה?
הצמיגים שלי לא כאלה חלקים שיגרמו להתנהגות כזאת פרוע על משטח חלק

נמרוד
22-07-07, 10:15
תודה על התשובה

הצמיגים כולך משפיעים על ההחלקה?


כן!!!

עכשיו תענה לשאלה - בני כמה הצמיגים שלך?

(הסבר איך למצוא את גיל הצמיג (http://www.jeepolog.com/403.html))

ערן המסוקס
22-07-07, 10:56
אני הייתי רגיל לחוות חויות מפחידות עם הצמיגים שלי במשך שנים. נסעתי על אליאנס 50/50. כל פעם שהכביש היה רטוב הייתי מרחף עליו והיה קשה לשמור אל כוון רצוי, עד כדי כך שנאלצתי לעיתים לשלם 4X4 כדי להרגיש קצת בטוח יותר.
עברתי לצמיגי 100% שטח של חברה יפנית, והפלא ופלא, ההבדל בין כביש רטוב לכביש יבש קטן משמעותית, ונסיעה על כביש רטוב חזרה להיות בטוחה.

חנן-ג'יפולוג
22-07-07, 19:07
אמרת ויטרה, אמרת חוסר יציבות. כמה שהרכב הזה כיפי הוא גם אחד מרכבי שטח הכי הפיכים שיש. מנוע חזק ביחס למשקל, בסיס גלגלים של נמלה נטולת הורמוני גדילה, סרנים צרים והנעה אחורית, גרמו כבר לויטרות רבות מאוד לבלות חלק מחייהן על הגג.

בקיצור, בהנחה שהרכב מתוחזק היטב, במיוחד לגבי בולמים וצמיגים, תצטרך פשוט להיזהר.

בזמנו הוצאנו לצי הויטרות שהיה בעבודה שלנו הוראה כתובה חד-משמעית לשלב ל4X4 בכבישים כאשר ירד גשם והיו להוראה השלכות חיוביות על הורדת מספר התאונות. זהו נושא שנוי במחלוקת ויש להנחיה הזו הרבה מתנגדים, כמו גם תומכים.

lior_b.s
23-07-07, 14:46
אני לא יודע אם אתה יודע אבל ויטארה וניבה הן בעלות אותם מימדים ואותו מבנה ופחות או יותר אותו משקל ...
בתחילת הדרך הניבות היו מצוידות בתיבה עם אפשרות למצב 2X4 הנעה אחורית , אבל כמו שחנן כתב לגבי הויטארה, גם הניבות היו מתהפכות מאותן סיבות ולכן הופסק הייצור של התיבות הישנות וכל הניבות צוידו בתיבה 4X4 קבוע עם דיפ' מרכזי..
וכן חשוב מאוד גיל הצמיגים שלך...זה שהם אולי נראים טוב בעין זה דבר אחד אבל כשגומי מתייבש הוא מתקשה ולכן אוחז פחות..

ליאור

שמוליקו
23-07-07, 15:28
לגבי ההחלקה נאמר הכל.
לגבי הפלסטיקים - בחברה ותתפלא אבל לא ממש יקר :)

יקיר גרין
23-07-07, 16:09
שנתיים עם וויטארה קצרה נעולה ... הייתי מחפש שלוליות!
ההחלקה של הרכב צפויה וניתנת ללמידה, ואז התענוג גדול!
הוויטארה נמוכה, ולכן לא מתהפכת בקלות, אבל מחליקה... פשוט תענוג!
אבל חשוב מאוד ללמוד את התנהגות הרכב במגרש מבודד (מגרש חניה ריק)!

gooli77
23-07-07, 16:28
כולם מדברים על תיבות 2X4 ו4X4 על יציבות רוחבית ויציבות כללית של רכב זה או אחר.
הכל טוב ויפה אבל למיטב הבנתי זה לא מה שנשאל!

ההבדל בין 4X4 ל2X4 הוא בסעיף אחד! יכולת הורדת הכח לכביש. אין הבדל בין שתי שיטות ההנעה מבחינת יציבות אורכית, אחיזה וכו', מבחינת יציבות רוחבית (נטייה להתהפכות) יש הבדל קטן שנובע מהבדלי משקל והוא זניח!
מה שכן שונה בין שתי שיטות ההנעה היא צורת הנהיגה, קרוב למגבלות האחיזה (משטח חלק או רטוב) יש הבדל בשיטות התפעול של הנהג וסביר לומר שכל צרה שנקלע האשמה עלינו.
בכביש, רכב לא מתהפך מהחלקה! רכב מתהפך בשינוי תווך קיצוני בזמן החלקה! בכדי למנוע התהפכות יש למנוע מצב החלקה בלתי נשלט וזאת ע"י נהיגה חכמה, צמיגים איכותיים ועוד.

לגבי בעיית האחיזה שנשאלה, נמרוד שאל מה גיל הצמיגים ואני מוסיף שתי שאלות, מי היצרן? ואם הרכב נעול?

צריך לזכור שהגבהות, מנוע, פלסטיקים וכו' חשובים מאוד אך בסוף הדבר היחידי!!! שמקשר בינינו לכביש הוא הצמיג ולכן חשוב להשקיע ולא לחסוך בנקודה הקריטית ביותר.
חס וחלילה, במקרה חירום, ההבדל בין רכב מסויים שנעול ג'אנק לרכב זהה שנועל צמיגים איכותיים הוא עצום, מרחקי בלימה ויכולת ניהוג.
חשוב לזכור שלנהג חלק עצום בכל, אני ממליץ לכולם (בעיקר לאלו שחושבים שיודעים...) ללכת ולתרגל במסגרת הדרכה זו או אחרת מצבי חירום וחוסר שליטה, אין סוף לתהליך הלמידה והבטיחות האישית שלכם ושל משפחתכם תשתפר פלאים!

-->