צפייה בגרסה מלאה : רעידות ב 80 קמ"ש
שלום לכולם
בזמן האחרון שמתי לב לתופעה שכאשר אני נוסע במהירות של בערך 80 קמ"ש תוך כדי האצה יש מין ויברציה ברכב, נראה לי שיותר מכוון הסרן האחורי.
במידה ואני מרפה את הרגל הגז הויברציה נפסקת.
כמוכן לא תמיד יש את הויברציה.
יש לציין שהרכב מוגבהה 3" אבל התופעה לא התחילה מאז ההגבהה.
הרכב עבר כוון פרונט לא מזמן יכול להיות קשור?? או שמא זו תופעה של חופש בגל הינע?
בברכה
מעניין, התחלתי להרגיש לפני מס' ימים אותו דבר, ברכב לא מוגבה ושלא עבר כיוון פרונט לאחרונה (לתהיותיך אורן).
אורן - הויברציה היא קלה ולמעשה כמעט והיא "נשמעת" יותר מאשר מורגשת, הלא כן?
אייל
מעניין, התחלתי להרגיש לפני מס' ימים אותו דבר, ברכב לא מוגבה ושלא עבר כיוון פרונט לאחרונה (לתהיותיך אורן).
אורן - הויברציה היא קלה ולמעשה כמעט והיא "נשמעת" יותר מאשר מורגשת, הלא כן?
אייל
היי אייל
כן הויברציות הם קלות אבל מה שמתריד זה שזה לא היה קיים קודם, לא נראה לי שזה כתוצאה מההגבהה שכן הרכב מוגהה זמן מה וזה לא קרה עד כאן, מה גם שזה רק בהאצה ולכן זה נראה לי קשור איך שהוא להינעים (גל הינע או טרנספר??).
זו גם הבעיה אצלי, שכאמור החלה רק לפני מס' ימים ואכן מטרידה.
נמתין לתובנות החברים, ואם אתה עולה על משהו - מיותר לציין ... עדכן !
ביחס לרכב המוגבהה . אצלי התקנתי הגבהה 3.5 אינץ וגם היו לי רעידות דומות למוחורת חזרתי למוסך והתקנתי את קיט הנמכת הטרנספר שלא הספקתי להתקין יום קודם והרעידות הפסיקו מייד.
וויברציה היא מושג כללי מדי,
ברכב שעבר הגבהת מתלה הייתי בודק דבר ראשון את זווית היוק של הסרן האחורי בהשוואה לזווית היוק של הטרנספר, באמצעות מד שיפוע מדוייק ככל האפשר.
ברכב שהתופעה צצה בו ללא כל שינוי קודם, הייתי מהמר על בלאי במייסבי הסרן האחורי בק"מ הזה, מייסבי הקורונה נשחקים, הסרן יוצא מכיוון ומתחיל להרעיש, אח"כ מופיעה היללה המפורסמת.
בדיקות חיצוניות של שמנים, צלבים וחופשים בגומיות מתלה הם לפני הכל.
וויברציה היא מושג כללי מדי,
ברכב שעבר הגבהת מתלה הייתי בודק דבר ראשון את זווית היוק של הסרן האחורי בהשוואה לזווית היוק של הטרנספר, באמצעות מד שיפוע מדוייק ככל האפשר.
ברכב שהתופעה צצה בו ללא כל שינוי קודם, הייתי מהמר על בלאי במייסבי הסרן האחורי בק"מ הזה, מייסבי הקורונה נשחקים, הסרן יוצא מכיוון ומתחיל להרעיש, אח"כ מופיעה היללה המפורסמת.
בדיקות חיצוניות של שמנים, צלבים וחופשים בגומיות מתלה הם לפני הכל.
היי ניר
לגבי מסבי הסרן, האם זה נורמלי שהויברציה מופיע רק בתדר של מהירות 80-100 קמ"ש בהאצה? שכן כאשר אני משחרר את הרגל מהמצערת הרעידות מפסיקות.
מייסבים כשלעצמם לא יגרמו לוויברציה כמו שאתה מתאר, אלה אם הם שחוקים עד כדי כך שכיוון הרינג והפיניון נפגע - אז אתה תשמע יללה מהסרן מעל מהירות מסויימת בעומס (כאשר אתה מאיץ).
לדעתי הבעיה אצלך היא גאומטריה לא תקינה בזוויות גל ההינע.
אם הגל הקדמי שלך הוא מהסוג עם שני פעמונים ולא עם סליפ-יוק קדמי, כיוון פרונט לא יגרום לוויברציות בנסיעה, אם יש לך יוק קדמי אז בהחלט כן - רכב מונע קבוע ב4X4 כמו גראנד חשוב לכוון גם את זווית הפיניון הקדמי במקרה כזה.
שלום לכולם
יש לציין שהרכב מוגבהה 3" אבל התופעה לא התחילה מאז ההגבהה.
הרכב עבר כוון פרונט לא מזמן יכול להיות קשור?? או שמא זו תופעה של חופש בגל הינע?
בברכה
התשובה טמונה בשאלה שלך.
אם התופעה לא התחילה מאז ההגבהה אז הגיונית שהיא אינה קשורה לזוויות היוקים שהשתנו בעקבות ההגבהה.
בכלל... רוב הויבראציות שקשורות בהגבהות מתרחשות בעיקר במצב של עזיבת הגז במהירות גבוהה ופחות בתאוצה. ואם ישנה ויבראציה בתאוצה היא צריכה להחמיר ככל שעולים במהירות, ולא להעלם. קראתי פעם היכן שהוא שלפי הנ"ל אפשר לנחש מה הגורם.
אני הייתי בשלב ראשון מחליף בין הגלגלים הקידמיים והאחוריים ומנסה להחליף זמנית גל הינע אחורי באחר.
האם כל הרכב רועד?(תסתכל על הכסא לידך אם הוא רועד) או שזה רק וברציות שמורגשות?
אם רק ויברציות אני הייתי הולך על איזון דריישפטים או בדיקת זוית גלי ההינע כמו שאמרו לפני.
אם כל הרכב רועד, וכמו שאתה אומר רק בין 80 ל - 100 אז לך תעשה איזון גלגלים (אולי נפלה לך משקולת).
האפשרות השנייה הייתה אצלי בדיוק לפני כמה ימים גם עם אותו תיאור של ריעדות שציינת.
רמי, פיניון נמוך ביחס לטרנספר יגרום לויברציה בהאטה, פיניון גבוה ביחס לטרנספר יגרום לויברציה בהאצה, גל הינע שעובד בזווית של 3 מעלות יתחיל לרעוד ב 5000 סל"ד , אם הוא עובד ב 7 מעלות אז כבר ב 2500 סל"ד (זה בערך המצב אצלנו אחרי הנמכת טרנספר).
ניר.
נקודת המפתח כאן שהתופעה הופיעה פיתאום. לא לאחר הגבהה או שינוי כלשהו, למעט כיוון פרונט.
אתה 100% צודק בתשובה שלך לרכבים מוגבהים שלא כיוונו נכון את הזויות. אולי גם במיקה שלו זה נכון, אולי פגמו לו בזוית היוק הקידמי בעיקבות כיוון הפרונט, הכל יכול להיות.
שמעתי כבר על מישהו שהיה לו חופש ביוק של הטרנספר שגרם לויבראציות.
אני חויתי ויבראציות דומות בגלל גוש בוץ יבש וקטן ששרץ לו באחד הג'אנטים האחוריים.
גל הינע עקום יגרום לתופעה.
אפילו אקס עקום קצת, או מיסב דפוק יגרום לשמיניות בגלגל.
בקיצור..
לא חסר מה לבדוק.
חברים,
הויברציה המתוארת החלה גם אצלי ברכב מקורי, ללא הגבהה או שינוי מבני כלשהם ושלא עבר כיוון פרונט לאחרונה, כך שנראה כי הדיון על זויות גלי ההנע (יהא מעניין ככל שיהא) לא ממש רלוונטי לבעיה.
אם אני מדבר על אותה תופעה (ויתכן שלא - יתקן אותי אורן במידת הצורך), אזי זו לא ויברציה של גלגלים שאינם מאוזנים אלא משהו מינורי יותר, שלא מורגש דווקא בגלגל ההגה או ברעידות הרכב כולו, המופיע כפי שנאמר בהאצה בלבד, מעין ויברציה קלה המשולבת ברעש רקע עמום משהו. אתמול שמתי לב כי לעיתים התופעה מתחילה כבר ב- 60 - 70 קמ"ש.
אייל
אייל, איך ולמה החלטת שאתה ואורן סובלים מרעידות דומות? יש כל כך הרבה רעידות שונות ומשונות וסיבות אפשריות... העובדה שהרכב שלו מוגבה ושלך לא, מקטינה עוד יותר את הסיכוי שיש לכם בעייה משותפת...
אייל, איך ולמה החלטת שאתה ואורן סובלים מרעידות דומות? יש כל כך הרבה רעידות שונות ומשונות וסיבות אפשריות... העובדה שהרכב שלו מוגבה ושלך לא, מקטינה עוד יותר את הסיכוי שיש לכם בעייה משותפת...
לשנינו תופעה שהחלה כך פתאום וללא סמיכות לשינוי כלשהו שנערך ברכב, לשנינו הרעידות קלות, לשנינו מופיעות בהאצה בלבד, ופוסקות באחת עם שחרור הרגל מהדוושה, לשנינו התופעה מתחילה, פחות או יותר, סביב אותה מהירות, ולשנינו התופעה מורגשת לעיתים יותר ולעיתים פחות.
תחושתי היא כי קיים מכנה משותף לתופעות, אם כי עדיין הנך צודק באשר למגוון הרחב של הגורמים האפשריים לרעידות (ולרעש מסויים - אצלי בכל אופן).
כמובן שהספק יוסר לכשימצא (בע"ה) אצל מי מאיתנו הגורם לתופעה... ;-)
אייל
וויברציה היא מושג כללי מדי,
ברכב שעבר הגבהת מתלה הייתי בודק דבר ראשון את זווית היוק של הסרן האחורי בהשוואה לזווית היוק של הטרנספר, באמצעות מד שיפוע מדוייק ככל האפשר.
ברכב שהתופעה צצה בו ללא כל שינוי קודם, הייתי מהמר על בלאי במייסבי הסרן האחורי בק"מ הזה, מייסבי הקורונה נשחקים, הסרן יוצא מכיוון ומתחיל להרעיש, אח"כ מופיעה היללה המפורסמת.
בדיקות חיצוניות של שמנים, צלבים וחופשים בגומיות מתלה הם לפני הכל.
אני לא חושב שניר הדגיש מספיק את הבדיקות הראשוניות והפשוטות, ובראשן צלב בלוי בגל ההינע האחורי. זה יכול להופיע תמיד, בכל רכב, בכל מצב, גורם בדיוק לרעידות שאתם מתארים, הולך ומחמיר עם הימים והשבועות עד שבסוף הדרישפט נופל...
היי
כמובן שאני מתכוון לנצל את יום שישי הקרוב לבדיקות ראשוניות ואז אני אדווח.
לגבי הרעידות אצלי: הן מופיעות בתאוצה בצורה קלה ומורגשות בגלל שההגה רועד קלות והרכב מצקצק מכוון במושבים האחוריים והקדמיים ןכל זאת באופן קל.
רעידות שבאות ממה שהוזכר לעיל לא מורגשות בהגה. נסה לזהות חפשים בגומיות הפנהרד ובמערכת ההיגוי. בדוק את הגלגלים הקדמיים - אם הם מאוזנים ואם לא נדבק עליהם משהו. איזה גל הינע יש לך מקדימה ?
רעידות שבאות ממה שהוזכר לעיל לא מורגשות בהגה. נסה לזהות חפשים בגומיות הפנהרד ובמערכת ההיגוי. בדוק את הגלגלים הקדמיים - אם הם מאוזנים ואם לא נדבק עליהם משהו. איזה גל הינע יש לך מקדימה ?
עד כמה שידוע לי הגל הינע מקדימה הוא המקורי שמגיע עם דגם 98 ונראה לי שיש לי מחבר CV ולא צלבים עד כמה שאני זוכר (לפני בדיקה).
האם חופשים בגומיות גורמים לרעידות כתלות בתאוצה ?
רציתי להוסיף גם שכאשר הרכב בהצלבה חזקה (כמו למשל כאשר עליתי למשלט 21) תוך כדי היגוי נשמעים קנקים חזקים, וכאשר אני נוסע ישנה מין איושה קלה מאוד מכוון הגלגלים שנעלמת כאשר לוחצים על הבלמים.
האם חופשים בגומיות גורמים לרעידות כתלות בתאוצה ?
איזה גומיות ? אתה מתכוון לבושינגים בזרועות ?
עדכון ביניים -
במסגרת ביצוע הבדיקות הכלליות שהומלצו לעיל, אותר קרע בגומי של מפרק חיבור הדרייב שאפט הקידמי לטרנספר. לא נמצאו חופשים בגל ההנע לכל אורכו. כעת פועל להשגת גומי חדש (מגיע מוצמד לפחית מתכת).
חיפוש ברשת העלה אבחון מדוייק של התקלה (לאחר שכבר נמצאה ממילא, בהנחה שנמצאה !). מקווה שיגמר בהחלפת גומיה וגירוז בלבד ...
030399 - NOISY FRONT PROPELLER SHAFT
Date: 05/28/99
Model year(s): 1999
Description: Noisy front propeller shaft rear constant velocity joint.
Details: Applies to models built prior to March 14, 1999. While driving, a noise may be noticed coming from the front propeller shaft. The noise may sound like popping, snapping and/or grinding. A driveline vibration may also be noticed. Closer inspection of the front propeller shaft may reveal a loss of lubricant from the rear constant velocity (CV) joint. The loss of lubricant may be due to a torn CV joint boot.
The condition may be the result of an interface fit between the back of the rear CV joint and the end of the transfer case front output shaft. This interface fit may cause the vent hole on the back of the rear CV joint to become blocked (sealed over). If the vent on the joint becomes blocked, it may cause pressure to build within the joint which may result in damage to boot of the rear CV joint.
Parts required:
52099497AC Propeller shaft, front 4.0L
52099498AC Propeller shaft, front 4.7L
תודה על העצות. אעדכן בהמשך.
אייל
שלום
לאחר מס בדיקות שבצעתי להלו הממצאים":
1. אין נזילות או גומיות קרועות
2. הדרייב שפט האחורי ללא כל חופש.
3. בדרייב שפט הקידמי אין חופש בצלבים האחוריים אבל כל הציר כולו הינו בעל חופש של 2- מעלות בערך.
השוותי עם גראנד אחר וגם שם היה חופש מסויים אבל פחות.
על פניו נראה לי כאילו החופש נובע מ BACKLESH גדול מידי בין הקורונה לפניון ב דיפרנציאל הקידמי.
ראוי לציין שהרבה זמן יש לי מין שריקה מכוון הסרן דוקא כאשר אני בשיוט ללא רגל על המצערת!
האם לדעתכם זו יכולה להיות הסיבה לרעידות בהאצה?
ראוי לציין שלאחר בדיקה בספר הרכב ראיתי שניתן לכוון את מידת האורך של ציר CV (הדבר שיכול לגרום לרעדות אם לא באורך הנכון) אבל אצלי הציר הינו קבוע וללא אפשרות כיוונון, וגם מידת האורך היא לפי הספר.
לא תשובה ברמה של המומחים פה אבל...
לי הייתה אותה תופעה באיזור ה65- מייל לשעה.
רעידות מורגשות במהירות הנ"ל שהיו מופסקות ע"י תאוצה או האטה.
גם בסיבובים ברדיוס קטן הורגש רעש של חיכוך מסויים עם נקישות עמומות.
הפעמון הוחלף לחדש ושתי התופעות הופסקו.
יש לציין שבעיקבות הרעידות הג'יפ הוכנס לכיוון פרונט בעבר ללא הואיל.
בדוק את הפעמון...אולי תופתע.
הסיבה לחפשים היא מרווח בין הסטליטים לא בין הרינג לפיניון.
יכול להיות שברכב מוגבה ששינו לו את זווית הקסטר בכיוון פרונט, יגרם נזק לפעמון גל ההינע שנמתח מעבר למקסימום, זה כמובן הזמן להחליף את הפעמון לסליפ-יוק רגיל יחד עם החלפת היוק בסרן הקדמי.
הדבר הראשון שעשיתי לאחר קניית הג'יפ היה פתיחת מכסה דיפרנציאלים ובדיקת דפוס המגע בין השיניים והמצב הכללי. הממצאים היו מייסבי קורונה בלויים בשני הסרנים. הרכב שלי היה עם 120 אלף ק"מ, מטופל לפי הספר. בלאי סרנים ברכב הזה הוא תופעה מוכרת, לדעתי הבלתי מקצועית בעליל - אטימת סיליקון מקורית של חרירי השימון החיצוניים היא הגורם לכך. רצוי שתבדוק את מצב הסרנים שלך בכל מקרה.
ניר וגיל תודה רבה על תשובותכם.
הייתי מעוניין לבצע את ההחלפה של הפעמון והיוק אבל אני לא בטוח שאני מבין בדיוק על מה מדובר, האם הכוונה היא למחבר שבין גל ההינע לסרן (אותו מחבר שנמצא אחרי ה CV)?
ומה זה יוק וסליפ יוק רגילים?
בברכה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.