צפייה בגרסה מלאה : הנעת מנוע שעמד שנים
אני מעוניין לנסות ולהניע את המנוע של הג'יפ, לפני שאני מפרק אותו.
המטרה היא לנסות להעריך את מצבו, ע"מ להחליט אם לשפץ או לזרוק.
כרגע חסרים מספר חלקים (קויל, משאבת מים, רדיאטור ומניפה). אלה ממילא חלקים מתבלים ונדרשים חלקים חדשים.
הג'יפ עמד 8-10 שנים ללא שימוש. ניתן לסובב את המנוע באמצעות בוקסה וידית, ומורגשת התנגדות שמרגישה כמו שרידי קומפרסיה.
אלו פעולות הייתם ממליצים לבצע לפני ניסיון הנעה? מעבר להחלפת שמן, פילטר, פלאגים, צנרת דלק,
הרצת משאבת השמן ובדיקת לחץ שמן?
או שבכלל עדיף להוריד ראש וקרטר וכך להחליט? עצתכם.
תודה,
בעז.
מוני אורבך
25-07-07, 11:40
תוריד רא וקארטר. מין הסתם יש הרבה חלודה במנוע. זו לא הרבה עבודה ותקבל תמונה מלאה. גם כך אם תרצה להשמיש תצתרך להחליף פקונג
איציק - 4X6ZH
25-07-07, 12:04
מנוע שעמד המקום מוגן ( סככה) לא ירד עליו גשם ולא השפריצה עליו ממטרה .
פשוט תוציא פלגים תכניס קצת שמן לחלל הצלינדר ( קצת !)
תחליף רק שמן מנוע ( מסנן לא חובה )
תסובב את המנוע כמה סיבובים ביד .
עדין שהמנוע ללא פלגים
תן כמה סטרטרים ארוכים לאפשר למנוע לפלוט את הליכלוך דרך חורי הפלגים .
אין צורך משאבת מים
אין צורך אלטרנטור
שיהיה מנוע בלבד
פלגים חדשים
וסע לשלום
בהצלחה
גם כשהמנוע עובד אתה יכול להיות שקט לאפשר לו לעבוד כ 15-30 שניות ללא מים .
במידה ואתה יכול למלות את הבלוק במים ( גם ללא משאבת מים )
אתה יכול לתת למנוע לעבוד גם 2-3 דקות .
*****
לפעמים מנועים כאלה דורשים התנעה על 24 וולט למרות שהסטרטר הוא 12 וולט
אבל זה כבר סיפור אחר ונדרש נסיון .
*****
איציק
איציק
הרכב עמד בחוץ, חשוף לגשם. מכסה המנוע היה סגור.
יש חלודה שטחית על גלגלי הרצועות, יש שמן במנוע.
לא יודע מה מצב הסטרטר.
ננסה ונראה.
איציק - 4X6ZH
25-07-07, 12:18
מיכסה מנוע סגור .
זה יותר טוב מסככה .
שמן מנוע נקי \ שחור \ ללא מים .
תן סטרטר
המפתחות בפנים :-)
אני הייתי גם:
1.פותח מכסה שסתומים,מסובב ביד את המנוע ורואה מה קורה?והאם הכול במקומו?לאחר מכן הייתי שופך שמן מנוע מלמעלה על כול הנדנדים.
2.פותח את פקק ריקון השמן בתחתית הקרטר ומודא שהקרטר לא מלא במים.
3.מחדיר מעט שמן מנוע חם [על הגז בקומקום] דרך פתחי הפלאגים,מסובב ביד ונותן לעסק כשעה
לעמוד.
-מה שחשוב בכול העניין הוא שאם הוא יניע,אל תתפתה לתת גז,או למשוך אותו יותר משתי דקות ללא מים.
בהצלחה :-)
אם תצטרך חלקים אז אתה מוזמן לפנות אלי.
תקשיב למה שאיציק אמר לך - הוא צודק. גם לעניין המים, וגם ביתר הדברים.
הבעייה היחידה שיכולה להיות בהנעת מנוע שעמד (ובהנחה שנעמד תקין) היא שלוקח זמן עד למגיע שמן למרימים ההידראוליים. עד שלא יגיע שמן - הוא לא יניע.
הסיפור שלך 24 וולט מקצר את זמן הגעת השמן למרימים, אך יכול גם לשרוף סטרטר.
שים כויל, בדוק חיבורי חשמל, ואם לא נגעת בכיוון ההצתה - גם אל תגע, כנראה שהוא מכוון.
דלק תן באינפוזיה ישירה לקרבורטור, או אם אתה מתעקש - באינפוזיה ישירה למשאבה. אבל הסיכוי גדול שהקרבורטור יבש ולא יגיב טוב.
המון תודות,
אני אנסה להניע אותו בזהירות.
בינתיים ניקיתי את הדיסטרוביוטור מהגלמים שגרו בתוכו במילניום הקודם, הזרוע מסתובבת עם המנוע, הקפיצים והמשקולות מתפקדים. לא נגעתי בכיוון ההצתה.
חיברתי את חוטי ההצתה שעוד קיימים.
הקרבורטור (YF, שמיל, אם תרצה ספייר) מלוכלך מאוד אבל נראה מתפקד. אני אפרק ואנקה אותו לפני ההתנעה.
משאבת דלק - ??? מצבה לא ידוע.
חסר לי מדיד שמן (מהסוג הקצר). קויל (אפשר לקחת מרכב אחר?).
אני צריך להשלים חלק ממערכת ההצתה והחשמל, הרבה חוטים חסרים.
לסיקס יש שני סולנואידים בסטרטר? לא זכרתי שיש סולונויד על גוף הסטרטר.
חסר לי מדיד שמן (מהסוג הקצר). קויל (אפשר לקחת מרכב אחר?).
יש לי קויל מקורי (אני חושב) שלא היה בשימוש בתקופתי אבל היה מחובר לבלוק מנוע, לא יודע אם הוא תקין.
אם אתה מגיע לאזור חיפה תיצור קשר ליפני, והוא שלך.
1. כל כויל של כל רכב, בתנאי שהוא 12V, יהיה בסדר.
2. אל תתעסק יותר מדי במערכת החשמל, חבר מקסימום את המודול ישירות ל-12V, ובסך הכל 5 חוטים, אם אני זוכר נכון. אגב - יש בכלל מודול, או שזו פלטינה?
3. גם בקרבורטור לא הייתי נוגע. מנסה להפעיל אותו כך קודם כל, ובפרט אם אין לך כוונות שיישאר.
לדעתי אין לך מה לנסות להניע. לפני שיפוץ אתה צריך להיות בטוח שהוא מסתובב, (כמו שאיציק כתב- כפית שמן לכל חור של פלאג, ואז כמה סיבובים - אפשר עם מפתח דרך הפולי, ואם הגיר עדיין מחובר אפשר לסובב גלגל) ואחרי זה להיות בטוח שהסטרטר מסובב אותו- בשביל זה לא צריך להניע.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.