צפייה בגרסה מלאה : היכן משיגים גומי למפרק ה-CV האחורי בגל ההינע הקדמי?
WJ 99. המדובר במפרק המתחבר ליציאת הטרנספר.
מכשירי תנועה הז***ת לא מוכרים הגומי בנפרד (אלא יחד עם הדרייב שאפט כולו !).
נדרש מוצר תחליפי כלשהו, או אילתור והתאמת גומי של רכב אחר (שכן נמכר בנפרד).
מה הכי קרוב ?
אני מכיר את ההתנהלות האסטרטגית של יצרני הרכב שתכליתה למכור מכללים שלמים בלבד וע"י כך להגדיל רווחיהם, אבל דרייב שאפט שלם בגלל גומיה מחורבנת אחת בקצהו ??! כשברור כי גומי טבעו להתבלות, וככל הנראה בקצב מהיר יותר מכל שאר מרכיבי גל ההינע ???
נראה לי שהפעם הגזימו וללא כל הבחנה.
ממתין לעצתכם,
אייל
תנסה בגרינגראס . הם מייצרים דרייבשאפטים .
טלפון, פרטים וכו' : http://www.i-gruengrass.co.il
נסה לפרק את הגומיה ולחפש גומיה של פעמון ציריה של רכב אחר המתאים למידות, ישנן חנויות חלפים המחזיקות את כל הסוגים.
אבל, אם אתה מתכוון מתי שהוא להגביה את הרכב, או סתם רוצה להיפטר מהדרעק הזה אחת ולתמיד אני הייתי מחליף את כל הדריישאפט והיוק לרגיל עם צלבים כמו שבגראנדים והצ'רוקי הישנים.
ראיתי עבודה כזו שבוצעה ב WJ אצל מוסך אודי מיזרחי ברחובות, גם העניין לא כה יקר.
דריישאפט חדש מתאים מיוצר ע"י גרינגראס.
איציק - 4X6ZH
31-07-07, 12:50
יש במוסכים גומיות לציריות מאד גמישות .
הגומי בצורת קונוס ויש לו מס מקומות שניתן לחתוך במידה והגומי גדול .
את הגומי הזה ניתן להלביש על הציריה ( או במקרה שלך על הדרישאפט )
ללא פרוק הקצה .
ישנו כלי יעודי המפסק את הגומי לכל מידה שצריך .
הכלי מאפשר להחליף גומי ציריה ללא פרוק הציריה מהרכב .
*****
לדעתי הגומי + הכלי זה מה שאתה צריך .
*****
איציק
תודה.
אנהג כעצתכם ובשלב זה אנסה להתאים גרמושקה של ציריה, או כל גומי אחר שימצא במוסך. בפעם הבאה שתתעורר בעיה כלשהי עם הדרייבשאפט הזה, אשקול ברצינות החלפתו כפי שרמי המליץ.
רמי - סדר גודל של עלות ? ואולי קצת על היתרונות של דרייבשאפט עם צלבים רגילים? אני מניח שהיתרונות הברורים הם עמידות, חוזק וקלות הטיפול, אך מה מעבר? האם מאפשר זוית עבודה גדולה יותר הנדרשת במצב של הגבהה ? חסרונות ביחס ל -CV? (הרי באחורי ישנם צלבים רגילים, מדוע קרייזלר לא יישמו את אותה השיטה גם לפנים? אני מניח שישנה סיבה עניינית לכך, שהרי זול יותר ליצרן זה לא. ואולי המחשבה היתה קדימה על הרווחים שיגרפו כתוצאה מההחלפות שתדרשנה ?? :roll: ).
אם ישנו שרשור שכבר טחן הנושא - אודה להפניה.
אייל
גל ההינע הזה הוא עם פעמון בכל צד מהסיבה הפשוטה שהרכב הזה מניע קבוע 4 גלגלים ובתצורה הזאת הוא לא רגיש לשום זווית של הסרן הקדמי או הטרנספר ולא מייצר וויברציות בשום מצב. המפרקים האלה לא חלשים יותר מצלבים, נהפוך הוא. החיסרון היחיד הוא מידת ההתארכות של המפרק ביחס לסליפ-יוק רגיל.
גם אני נתקלתי בבעיה דומה בג'יפ כזה, לא מצאתי עדיין פתרון, אני לא יודע אפילו איך נראית הגומיה המקורית שחסרה שם, אם תצליח לאלתר משהו - תעדכן.
עדכון -
נסיון ליישם את הפתרון שאיציק הציע לא ממש עלה יפה. שתי גומיות של ציריות אשר פוסקו בעזרת המפסק נקרעו הואיל והגדלים גבוליים: יש צורך לפתוח המפסק למלוא פתיחתו וגם אז קצת בכח להעביר את הפעמון ויש בעיה עם הסגירה (לצורך הורדת הגומיה) לנוכח גודל הפעמון (אחרי שכבר עבר במכשיר).
בהמשך נעשה נסיון נוסף עם גומי של הגה (פג'ו 505 ...). הגומי עבר (בקושי) ואח"כ הודק עם בנדים ממתכת. נסיעה ראשונה במהירות של 80 קמ"ש ובתוך דקות ספורות נקרעה הגומיה ... (שיט ...) - לא לגמרי ברור לי מדוע, אולי לא בנויה למאמצים המופעלים מכיוונים שונים ??
יושרה בחיתוך והשארית הודקה שוב עם בנדים. התוצאה רעה כמו שהיא נשמעת. הרעש והויברציה (קלה מאוד ובקושי מורגשת, יותר עניין של רעש רקע בהאצה) לא נעלמו. מה שמוביל למחשבה כי יתכן ואני מתאמץ לחינם והדרייבשאפט עשה את שלו.
מאידך - אם גורז, האם דינמיות השחיקה המואצת נבלמה? כל עוד אין ויברציות ממשיות, הניתן להמשיך ליסוע ללא חשש התקעות? מה יהווה סימן מקדים על התקעות קרובה?
ניר, מתגובתך אני מבין שאינך בין המצדדים בהחלפת גל ההינע לכזה בעל צלבים פשוטים בקצוותיו. אני טועה? האם החלפה כאמור עלולה להסב ויברציות שאינן קיימות בדרייבשאפט המקורי?
שוקל צעדי להמשך וזקוק למקסימום מידע.
תודה ושבת שלום,
אייל
030399 - NOISY FRONT PROPELLER SHAFT
Date: 05/28/99
Model year(s): 1999
Description: Noisy front propeller shaft rear constant velocity joint.
Details: Applies to models built prior to March 14, 1999. While driving, a noise may be noticed coming from the front propeller shaft. The noise may sound like popping, snapping and/or grinding. A driveline vibration may also be noticed. Closer inspection of the front propeller shaft may reveal a loss of lubricant from the rear constant velocity (CV) joint. The loss of lubricant may be due to a torn CV joint boot.
The condition may be the result of an interface fit between the back of the rear CV joint and the end of the transfer case front output shaft. This interface fit may cause the vent hole on the back of the rear CV joint to become blocked (sealed over). If the vent on the joint becomes blocked, it may cause pressure to build within the joint which may result in damage to boot of the rear CV joint.
Parts required:
52099497AC Propeller shaft, front 4.0L
52099498AC Propeller shaft, front 4.7L
אייל.
תקרא, תפנים... :lol: וכשתהיה בשל מספיק ... תחליף את הדרעק הזה לדריישאפט צלבים דבל קרדן אמין וטוב כמו שצריך.
לגבי המחיר, הערכתי היא משהו בין 1000-1500 ש"ח, תשאל.
רמי, מתחת לחגורה...
למרות שאני משער כי לקרדן רגיל יש את הצרות/חסרונות שלו, בפרט ברכב 4X4 קבוע, בלי טרנספר שבו 2X4 נשלט.
האם אתה יכול לקשר אותי עם בעל ה-WJ שביצע זאת אצל אודי מזרחי?
אשמח לקבל פרטיו בה"פ או בכל דרך אחרת.
אייל
חברה תירגעו
ה- WJ נוסע 2X4 (אחורי) ומשלב ל-4X4 רק כשיש לו צורך
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.