PDA

צפייה בגרסה מלאה : סופה סימן 3 ?



נמרוד
02-08-07, 09:17
כן. ככה היא תראה.

הפרטים כאן (http://www.jeepolog.com/435.html)

http://www.jeepolog.com/with.php?pic=jeep_j8/jeep_3.jpg

חימושניק
02-08-07, 11:23
הלכה עוד מקלדת...

אגב, רק לי נראה כך או שהרקע לתמונות והצמחיה נראים ישראליים למדי?

botzon
02-08-07, 14:04
וגם אם היא תצא לשוק האזרחי, איך הרכב ימוצב מול האנלימטד?

נמרוד
02-08-07, 14:31
יש הרבה מאד הבדלים בין האנלימיטד האזרחי הרגיל לבין הJ8:

קודם כל מנוע דיזל בJ8. אחר כך סרן קדמי דנה44 של רוביקון, ודבר אחרון זה דנה 60 אחורי על קפיצי עלים שזה שילוב שלא קיים בכלל בגרסאות האזרחיות. יש עוד הבדלים רבים במערכות הרכב השונות, הכל יותר Heavy duty למטרות צבאיות, ומן הסתם גם הגימור והפאר נמוך יותר - אתה יכול לראות בתמונות מושבי סקי אפורים במקום ריפודי בד או עור, אני מנחש שבלי חלונות חשמל, וכן הלאה וכן הלאה.

דרור ברלי
02-08-07, 15:09
האוטו הזה גורם לי לרייר. 4 דלתות פתוח, בדיוק בצבע הנכון...
אבל בלי ציניות, משום מה אני מנחש שהדבר הזה יעלה יותר מאנלימיטד רגיל, למרות שאין עליו שום אבזרי "מותרות".
למה? כי המכניקה שלו יקרה יותר. אין מה לעשות.
באותו מחיר של אנלימיטד, אין לי ספק שהייתי לוקח J8... אבל עוד חזון לששון. אני מהמר על מחיר של מעל 300K. הרבה מעל.

botzon
02-08-07, 19:54
השאלה באמת מה יהיה המחיר של הדבר הזה.
וכמו שכתוב וכבר ראיתי תמונות ברשת, תהיה גרסת טנדר מושכת.

asafk
03-08-07, 00:26
גרסה אזרחית? תהיה גם תהיה, ותשווק ללקוחות מוסדיים בארץ. יש לדבר הזה תקינה בינלאומית, בדיוק לגרסת הדיזל האוטומטית, וזה משהו שהשוק הישראלי דורש. המחיר יהיה יותר משל אנלימיטד, אבל לא המון יותר.

אסף.

גיתאי נוה
03-08-07, 03:30
סליחה שאני משבית שמחות, אבל לא ראיתי שום שאלה סביב המנוע; אמינות? מוזיקה (תחנת מוניות לעומת נהמת בטן משרה רוח קרב)? עקומות הספק ומומנט?

גיתאי

tzurlis
03-08-07, 08:16
תגובת הבטן היא לחפש מהר מפית, כדי לנגב את הריר מהסנטר. אני רואה את הדבר הזה כמו ה- M 151 הבא....כמה הבדלים קטנים שהזמן שינה מיכנית ופיזית, אבל תפיסת ההפעלה נשארה דומה....
להבדיל, תגובת הראש מסכימה עם התגובה שמעלי: איך יגיב הגיר החדש -וזה סיכון - על המנוע? סופות כבר נפלו בגלל זה בעבר. האם 170 כ"ס יתנו מה שצריך או יבוזבזו? מה תהייה אמינות המנוע וצריכת הדלק של הדבר הזה? (מן הסתם ל- 400 - 350 ק"מ לפחות בשטח, זה מפרט צבאי). איך יעמדו המכלולים, עם החיזוקים? קפיצי עלים....מה ישדר הרכב במגע בין השטח והבורות לישבן של הנהג והאנשים בו? איך תהייה ההתנהגות שלו בהחלקה ופניות חדות? האם, בדומה ל- 151, יפתח נטייה להחלקה וזריקת זנב \ התהפכות בכביש או דרך עפר טובה, או שייאחז?
נתונים זה טוב, יש הרבה דברים שנראים טוב על הנייר ובתמונה, ובשטח פחות טובים.

asafk
03-08-07, 09:22
יש המון שאלות. חכו עוד כמה חודשים (אם צריך להמר- אז עד ספטמבר), וננסה לארגן מבחן כמו שאנחנו יודעים.
בינתיים, המנוע והגיר האלו נמצאים כבר בקומבינציה הזו בדיוק בג'יפים אחרים. הVM אף פעם לא היו מנועים באמת טובים לג'יפים, הדור הראשון של הVMים בסופות היה אסון, עם מעברי מים קטנים מדי וראש של צילינדר מספר 1 שהיה הולך לעולמו כל כמה ימים... תעשיות רכב בנו מערכת קירור חדשה- וראה זה פלא- רוב בעיות ההתחממות נפתרו. במקרה הזה, היות ומדובר ברכב רשמי מבית קרייזלר, אני רוצה להאמין שלא יהיו מחלות הילדות שאיפיינו את הקומבינה הישראלית "ההיא". עדיין זה דיזל ולא בנזין- כי זה מה שהלקוחות (המוסדיים והצבאיים) דורשים. הלך הכיף, אבל יש מומנט של דיזל? לא בטוח שהלך הכיף, עדיין זה 170 כ"ס...
לגבי איכות הנסיעה- מתלה אחורי כמו של סופה ישנה לא מבטיח הרבה, זה נכון. מהתמונות שראיתי העלים נראים די ארוכים, ובל נשכח שקרייזלר כבר למדו כמה דברים על איך לבנות קפיצי עלים נוחים ברכבי השטח הבינוניים שלהם בשנים האחרונות. עדיין השאלה פתוחה, והצד הטוב הוא ששיפורים נוכל לעשות למתלה האחורי בקלי קלות.

אסף.

נמרוד
03-08-07, 11:53
צור, אין שום קשר ושום דמיון בין J8 לבין ג'יפ 151, לבד מהצבע והפנסים העגולים. זה רנגלר אנלימיטד, רכב, ארוך, יציב, בשל, כשמה שמיוחד בדגם הזה הוא שלראשונה מזה הרבה זמן קרייזלר משקיעה בפיתוח דגם צבאי מיוחד, מא-ת. עדיין זו לא הפלטפורמה האידיאלית - לרכב צבאי - , אבל היא הרבה יותר טובה מאשר בעבר. לעומת זאת בתור פלטפורמה לרכב טיולים - קשה לי לחשוב על משהו יותר קרוב לאידיאל. פשוט מפרט מושלם. האורך, הפרופורציות, כן גם המתלים טובים יותר, עם עלים מאחורה קל וזול הרבה יותר להגביה, והרכב הזה מתאים מבחינת סרנים ומכלולי העברה כולל הטרנספר, יחסי העברה, הכל, לצמיגי 35 בלי בעיות.

מנוע וגיר - צפויים להיות הרבה יותר מוצלחים ובשלים, כי הקומבינה עלתה ברמה. זה רכב חשוב מבחינת קרייזלר, לא סתם ליין איזוטרי של כמה מאות יחידות באיזה חור בעולם.

דרור ברלי
03-08-07, 13:12
הכל מדהים, חוץ מהמנוע והגיר.
VM עם כל הכבוד להם ולרכישתם בידי GM לאחרונה, זה לא שם נרדף לאמינות.
עכשיו גם עם מסילה משותפת והספק גבוה יחסית? וגיר אוטומטי...? תתכוננו לעוד מפלצת מוצצת. לצבא זה פחות קריטי, כי הרכב ממילא נכנס כל שבוע ליום טיפול ואף אחד לא סופר כמה עולים החלקים, כי אנחנו משלמים בכל מקרה... אבל ללקוח פרטי שארנקו קפוץ?

זה לא שהשילוב של מנוע ה-V6 בנזין וגיר אוטומטי 4 מהירויות שדחפו לרנגלר הרגיל הוא כזה מוצלח... הרכב מרגיש קצת אנמי - איפה תגובת המחץ שמנוע ה-I6 הישן והטוב ידע לתת?... וזה נכון שגם יחסי ההעברה ההזויים אשמים בזה (3.2:1...). אני עדיין בדעה שגיר ידני 6 מהירויות יעשה הכל טוב יותר.

הייתי שמח לקבל אוטו כזה עם אפשרות לתפור חבילה שמתאימה לצרכי הלקוח מבחינת מנוע (דיזל/בנזין) וגיר (ידני/אוטומטי) ואז הייתי שקט באמת (ובוחר בנזין ידני כמובן).

נמרוד
03-08-07, 14:22
אכן, עם מנוע ה4.0L הישן וגיר 6 הילוכים, כמו בסופה סימן 2, זה באמת, אבל באמת היה מושלם. אבל אני אישית יכול לחיות עם עם דיזל מודרני של 170 כ"ס וגיר 5 הילוכים... בהנחה שהסופה סימן 3 כן תיוצר בכמויות משמעותיות, ולאורך שנים, בניגוד ל2, אז יתפתח גם בסיס הידע ומאגרי החלפים שיאפשרו לנו לטפל בה בצורה נורמלית.

ההנחה הזאת אגב סבירה - סופה סימן 2 פשוט הגיעה לייצור באיחור של 10 שנים, ממש כשדגם הTJ גמר את הקריירה, אבל הJ8 מבוסס על דגם הJK החדש, ככה שיש לו 10 שנים של עתיד בטוח יחסית בחברת ג'יפ, כמו שזה נראה מהמכירות המצויינות של הדגם בשנה הראשונה שלו.

עם זה ייוצר במשך 10 שנים... זה מספק לנו ג'יפים אמיתיים משומשים במצב סביר לעוד 20 שנה לפחות, כמעט עד הפנסיה.

tzurlis
03-08-07, 14:26
צור, אין שום קשר ושום דמיון בין J8 לבין ג'יפ 151, לבד מהצבע והפנסים העגולים. .
נמרוד, דיברתי לא על המכניקה אלא על תפיסת ההפעלה ויעדי הרכב: פשיטה \ סיור קל מצד אחד, ורכב ייעודי לפלטפורמות נשק מסויימות מצד שני, ובנוסף רכב שדה לפיקוד ושליטה. על כל המשתמע מבחינת דרישות האמינות, טווח נסיעה, עמידות מיכנית ועבירות: הרכבים האלה, אחרי שנכנסו לצבא, משמשים 20-30 שנה, ויוצרים מיתולוגיה. זו הכוונה.

asafk
03-08-07, 14:33
דרור, שכח מזה, לא יהיו יותר כלים עם קרבורטורים או מערכות הזרקה פשוטות. התקנות מחייבות את היצרנים לחרבן את הפשטות של המנועים לטובת צריכת דלק ופליטת מזהמים שיעמדו בתקנים. ולמרות זאת, לVM אין מוניטין משהו... לקרייזלר היה על המדף מנוע עדיף בהרבה- ה5 צילינדרים של דיימלר המוכר לנו מהגרנד, אבל דיימלר כבר לא בעל הבית.

אסף.

ערן המסוקס
04-08-07, 17:10
איפשהו כאן, כל המשמעות של רכב שטח ספורטיבי נעלמה.

מנוע דיזל, משקל עצמי גבוה וגיר אוטומטי... נו טוב. אני מניח שעדיין אפשר להנות מהרכב.

אגב, הרכב בנוי לנסוע עם צמיגים בגודל המקורי ויחיה עם צמיגים במידה או 2 יותר. אבל 35" ידרשו בדחיפות שינוי ביחסי העברה.

סרן דנה 44 קדמי, ללא ציריות מחוזקות וצלבי CTM לא יחזיק צמיגי 35" בקלות.

אני מאוד סקפטי אם ישראלי בעל ממון ישלם עבור רכב ספרטני שכזה. אבל עוד נראה..

דרור ברלי
04-08-07, 22:06
מכיוון שלא מדובר כאן על רכב ת"ש למח"ט/אוגדונר שמטופל "בחוץ", אלא על רכב מבצעי, יהיה מעניין לראות איך סדנאות גדודיות/חטיבתיות מתמודדות עם תעלולי מנוע מודרני בעל מערכת מסילה משותפת... ועוד אחד כזה שנושא בגאווה את "מוניטין האמינות" של VM.

ואני חשבתי לתומי שגופים שעובדים בשטח קשה כמו צבאות דורשים מקסימום פשטות ואמינות, מינימום אלקטרוניקה וסיבוכים אחרים. ראה את הדיפנדרים שנמכרים בעולם בגירסאות צבאיות/עולם שלישי עדיין עם מנועי TDI300 העתיקים.

סיפורי האימה על מנועים מודרניים מתוחכמים מדי והצרות שהם גורמים, מביאים אותי למחשבה נוגה, שהשכלולים הנ"ל נועדו לענות על 3 דרישות עיקריות:

1. לשלם מס שפתיים למחבקי העצים.
2. להגדיל את רווחי היצרנים מחלקי חילוף.
3. למנוע כל סיכוי לתחזוקה עצמית או בידי מוסך שאינו מוסך יצרן/יבואן.

גיתאי נוה
04-08-07, 22:15
דרור, האם רכבי הת"ש (כדוגמת הטרופר) מטופלים במוסכים אזרחיים?
והאם הדיפנדרים הצה"ליים מצויידים במנועים הישנים, תוך שהם עוקפים את דרישות התקנים למניעת זיהום אוויר של האזרחות?

גיתאי

asafk
04-08-07, 23:20
סיפורי האימה על מנועים מודרניים מתוחכמים מדי והצרות שהם גורמים, מביאים אותי למחשבה נוגה, שהשכלולים הנ"ל נועדו לענות על 3 דרישות עיקריות:

1. לשלם מס שפתיים למחבקי העצים.
2. להגדיל את רווחי היצרנים מחלקי חילוף.
3. למנוע כל סיכוי לתחזוקה עצמית או בידי מוסך שאינו מוסך יצרן/יבואן.


דרור, אתה הולך רחוק מדי. מדובר בג'יפ שצריך להימכר בעולם. בכל העולם יש דרישות לתקני זיהום אוויר מחמירים. בזה נגמר הסיפור. רוצים או לא- אנחנו לא מדינת עולם שלישי מבחינת תקני זיהום האוויר, גם לא רוב המדינות אליהן מיועד הג'יפ הזה להיות משווק. לכן המנוע המודרני, שתאמין לי- קרייזלר היו שמחים לא להרכיב אותו, ולהישאר עם מנוע ישן, פשוט וזול.


האם רכבי הת"ש (כדוגמת הטרופר) מטופלים במוסכים אזרחיים?
והאם הדיפנדרים הצה"ליים מצויידים במנועים הישנים, תוך שהם עוקפים את דרישות התקנים למניעת זיהום אוויר של האזרחות?


א. כן.
ב. מה שנקנה בשנים האחרונות (אני לא מדבר על כלים ישנים יותר, לא רלוונטי), מצוייד בTD5 שעומד בכל התקנים, ומתוחזק במוסכים של לנדרובר. ומספרים שיש מספר קטן מאוד עד אפסי של כלים עם מנועי בנזין וקרבורטורים מהשנים האחרונות...

אסף.

דרור ברלי
05-08-07, 00:43
ראיתי באחד האתרים מכרזים של האו"ם - דיפנדרים משנות ייצור 2002-2003-2004 בכל מיני חורים בעולם, כולם עם TDI300...

כל הדיפנדרים בצה"ל, כולל חומים, דויד, רגל-עץ ושאר כינויים מטופשים, מטופלים בחברת המזרח? אם כן, זה מאשר את ההנחה שלי שהדרגים הטכניים ברמת גדוד/חטיבה כבר לא יכולים להתמודד עם אחזקת מנועים מודרניים.

נמרוד
05-08-07, 08:11
דרור - לגבי התחזוקה - זה נכון, מתי ראית רכב "מודרני" יותר מסופה בסדנא גדודית? כולם מטופלים בחוץ בצורה כזאת או אחרת. ככה צה"ל עובד. הפורדים מתוחזקים בחוץ, כולל גרסאות ממוגנות.

חוץ מזה, סופה אף פעם לא היתה רכב "קרבי" - את התפקידים הקרביים (סיור/נ.ט./שושו) ימשיך למלא ההאמר ועוד מספר מצוצמם מאד של כלים מיוחדים ליחידות מיוחדות. סופה היתה ותהיה רכב מנהלתי ורכב מפקדים. סופה ממוגנת גם היא לא רכב קרבי. כשהיא נתקעת, אתה מתקשר ומזמין חילוץ, אסור לך לגעת בה.

-->