Omeckron
02-08-07, 11:51
היי!
לפני שאני אתחיל חשוב לציין שאני לא איש מכוניות ככה שאולי חלק מהמוסגים אני אעוות אבל אני מניח שתבינו לפי הכמויות על מה מדובר או פשוט תשאלו ואני אברר (-:
חבר שלי קנה לאחרונה ג'יפ טויוטה פרדו 2000 ארוך, מאז קיימת בעיית התחממות קשה, זה החל בעליות של צפת שם המזגן הפסיק לעבוד בכלל והג'יפ כמעט הגיע למצב של צריך לעצור בצד, לאחר מכן הלך למוסך, שם אמרו לו שיש לו כנראה "חור" במערכת הקירור שמונע שמירת לחץ + קורוזיה על הפלטות של הרדיאטור, המוסכניק טיפל לו בזה אבל אמר שכנראה לא רק זאת הבעיה מאחר והג'יפים האלו בנויים להתקרר רק עם 2\3 צלעות תקינות ולו היו רק 3~ צלעות עם קורוזיה מתוך 64, כאן חשוב לציין שלג'יפ כן יש היסטוריה של התחממות, עבר החלפת ראש מנוע לפני כשנה והבעלים הקודמים ניסה לטפל בבעיה מול מוסך טויוטה מורשה שם גם לא הצליחו לטפל בבעיה.
המוסך המרכזי טוען שהצלעות קירור שכרגע מותקנות על הרכב הן לא מקוריות ולא תיקניות וזה מה שגורם לבעיית ההתחממות, הם אומרים שיש צורך להחליף אותן - עלות החלפה 6000 ש"ח.
במוסך אחר, לא מורשה, אומרים לו שאין כזה דבר לא תיקני לדגם הזה ושזו לא יכולה להיות הסיבה, לטענתו יש בעייה בתרמוסטט ועלות החלפה היא 1000 ש"ח.
כרגע הוא אובד עצות ולא יודע למי להקשיב, אשמח לקבל חוות דעת או אפילו המלצה על מוסך שידוע בזה שהוא יודע מה הוא עושה.
בנוסף כמה שאלות - הבנתי שבדיקת תרמוסטט ניתן לבצע ע"י הוצאת התרמוסטט וניסעה בלעדיו, אבל הפרוצדורה עולה יחסית המון כסף עד כדי לא ריווחי, השאלה היא, האים לא ניתן פשוט להתחבר למחשב של המכונית ולנתק את התרמוסטט מהתוכנה?
על אותו משקל - לא ניתן להכנס למחשב של המכונית ולמשוך LOG של שגיאות שיגיד למה המכונית התחממה?
במוסף אשמח אם משהוא יוכל לכוון אותי לטופס שמכיל את כל מה שמוסך בדיקה לפני קניה מורשה מחוייב לבדוק ולהגיד לקונה הרכב בבדיקה - על מה יש לו אחריות ועל מה אין.
תודה רבה!!
לפני שאני אתחיל חשוב לציין שאני לא איש מכוניות ככה שאולי חלק מהמוסגים אני אעוות אבל אני מניח שתבינו לפי הכמויות על מה מדובר או פשוט תשאלו ואני אברר (-:
חבר שלי קנה לאחרונה ג'יפ טויוטה פרדו 2000 ארוך, מאז קיימת בעיית התחממות קשה, זה החל בעליות של צפת שם המזגן הפסיק לעבוד בכלל והג'יפ כמעט הגיע למצב של צריך לעצור בצד, לאחר מכן הלך למוסך, שם אמרו לו שיש לו כנראה "חור" במערכת הקירור שמונע שמירת לחץ + קורוזיה על הפלטות של הרדיאטור, המוסכניק טיפל לו בזה אבל אמר שכנראה לא רק זאת הבעיה מאחר והג'יפים האלו בנויים להתקרר רק עם 2\3 צלעות תקינות ולו היו רק 3~ צלעות עם קורוזיה מתוך 64, כאן חשוב לציין שלג'יפ כן יש היסטוריה של התחממות, עבר החלפת ראש מנוע לפני כשנה והבעלים הקודמים ניסה לטפל בבעיה מול מוסך טויוטה מורשה שם גם לא הצליחו לטפל בבעיה.
המוסך המרכזי טוען שהצלעות קירור שכרגע מותקנות על הרכב הן לא מקוריות ולא תיקניות וזה מה שגורם לבעיית ההתחממות, הם אומרים שיש צורך להחליף אותן - עלות החלפה 6000 ש"ח.
במוסך אחר, לא מורשה, אומרים לו שאין כזה דבר לא תיקני לדגם הזה ושזו לא יכולה להיות הסיבה, לטענתו יש בעייה בתרמוסטט ועלות החלפה היא 1000 ש"ח.
כרגע הוא אובד עצות ולא יודע למי להקשיב, אשמח לקבל חוות דעת או אפילו המלצה על מוסך שידוע בזה שהוא יודע מה הוא עושה.
בנוסף כמה שאלות - הבנתי שבדיקת תרמוסטט ניתן לבצע ע"י הוצאת התרמוסטט וניסעה בלעדיו, אבל הפרוצדורה עולה יחסית המון כסף עד כדי לא ריווחי, השאלה היא, האים לא ניתן פשוט להתחבר למחשב של המכונית ולנתק את התרמוסטט מהתוכנה?
על אותו משקל - לא ניתן להכנס למחשב של המכונית ולמשוך LOG של שגיאות שיגיד למה המכונית התחממה?
במוסף אשמח אם משהוא יוכל לכוון אותי לטופס שמכיל את כל מה שמוסך בדיקה לפני קניה מורשה מחוייב לבדוק ולהגיד לקונה הרכב בבדיקה - על מה יש לו אחריות ועל מה אין.
תודה רבה!!