צפייה בגרסה מלאה : XJ 1991, מנוע נכבה בסרק (טורים)
שלום לכל המומחים והיועצים, אז ככה זה נראה:
הרכב מניע ללא בעיה גם חם וגם קר.
אחרי התנעה קרה טורים קצת גבוהים אבל לא נורה נגיד 800-1000
מתח על המצבר 14.2-14.5 וולט (אני מניח שיש טעינה).
אחרי 2-5 דקות, הטורים יורדים בהדרגה עד דימום מנוע.
בזמן יריגת הטורים, מתח במצבר 12.2-12.4 וולט (לא ממש טוען לדעתי)
בדיקת שגיעה במחשב מנוע (בשיטת ההיבהוב) נותן 22 - חישן טמפ' מי קרור לא תקין.
פרקתי את החיישן ובדקתי היתנגדות ב 20 מע' ו-90 מע' - תקין
ניקיתי את המגעים והירכבתי חזרה עדיין מדוח תקלה 22 ???
אגב, מנוע צעדים הוחלף לפני חודשיים.
עיצות? רעיונות? גם דחקות יתקבלו בתנאי שיהיו מצחיקות!
בתודה מראש,
מרק
SixPac
עדיין יש תקלה כי לא מחקת אותה מהזיכרון.
אסף.
איך מוחקים?
ניתקתי את המצבר למספר שניות אבל לא עוזר!
לחץ דלק במערכת (שעון בונטיל ופילטר דלק),ניקוי בית מצערת ובדיקת חריר אויר של מנוע צעדים במצב עבודה ללא פילטר,במנוע צעדים שהחלפתה הראש חדש או הישן?תבדוק התאמה מלאה של הקונוס או הרדיוס לא מכיר ספציפית, לא תזיק בדיקת חיבורי מינוס לבלוק מנוע ומצב המפתח בסוויץ' חופשים וכו'כל מה שמתנגד לניצוץ או גורם לבריחתו.
אם המנוע "עייף"והקומפרסיה נמוכה זאת גם אחת התופעות. בהצלחה
פרקתי את פילטר הדלק, מחר אקנה חדש.
אני מנסה להימנע בשלב זה מפרוק מנוע צעדים, אני מעמין שארנון עשה שם עבודה טובה.
עדיין הייתי רוצה לדעת איך מבטלים הודעת שגיעה במחשב!
מרק, חיישן הטמפרטורה יכול להיות קשור לדעתי (לא מומחה) כי זה עוד אחד מהאותות שהמחשב מקבל, אבל דווקא עם הקריאה מהחיישן בעייתית - ולכן יש לך תקלה 22 - אז המחשב אמור להתעלם מהחיישן הזה, כאילו הוא מנותק, ואז אין סיבה שזה ישפיע.
הכיוון העיקרי הוא עדיין מנוע צעדים, דווקא זה שהוא תוקן לפני חודשיים מרמז שאולי משהו לא נעשה עד הסוף. דווקא אם העבודה נעשתה אצל ארנון (מלאכי?) אז תחזור אליו, קודם כל טלפונית, הוא מהמכונאים שיודעים מה זו אחריות.
דברתי עם ארנון כי לנסוע אליו זה 400 ש"ח רק דלק + יום עבודה (אני גר בב"ש)
ארנון אומר שאים יש קוד 22 זה יכול להשפיע על המחשב. אם היתה בעיה במנוע צעדים הייתי מקבל שגיעה אחרת.
בקיצור אתקין את הפילטר דלק החדש וניראה עם זה עוזר למרות שאני לר מאמין כי לא היתה בעיה בסחיבה או עלית טורים.
מרק
לי היתה בעיה מאוד דומה לשלך אחרי המון חפירה
גיליתי כי הבעיה נובעת מצמת החוטים הראשית שיוצאת מהמחשב.
קניתי מנוע צעדים חדש מינוביץ
התקנתי
הטורים היו גבוהים (מעל 2,500) ולא רוצים לרדת.
נסעתי למוסך, גם שם לא היצליחו להוריד את הטורים והמסקנה היתה שהמנוע צעדים החדש לא מתאים (יש לי בית מצערת לא מקורי של צירוקי אלא מורחב מתוצרת עמיר "לרדו").
חזרנו למנוע צעדים ישן והיזדכתי על החדש (תודה לינוביץ' שהיסכים לקחת אותו חזרה).
לקחתי מפתח אלן קטנצ'יק ועשיתי רבע סיבוב בבורג של בית המיצערת.
ו ב א ל צ י ו ן ג ו א ל
למען הצדק יאמר שזה מה שלרדו אמר לי לעשות ליפני חודש.
קניתי מנוע צעדים חדש מינוביץ
התקנתי
הטורים היו גבוהים (מעל 2,500) ולא רוצים לרדת.
נסעתי למוסך, גם שם לא היצליחו להוריד את הטורים והמסקנה היתה שהמנוע צעדים החדש לא מתאים (יש לי בית מצערת לא מקורי של צירוקי אלא מורחב מתוצרת עמיר "לרדו").
חזרנו למנוע צעדים ישן והיזדכתי על החדש (תודה לינוביץ' שהיסכים לקחת אותו חזרה).
לקחתי מפתח אלן קטנצ'יק ועשיתי רבע סיבוב בבורג של בית המיצערת.
ו ב א ל צ י ו ן ג ו א ל
למען הצדק יאמר שזה מה שלרדו אמר לי לעשות ליפני חודש.
תוכל לפרט באיזה בורג מדובר בדיוק והאם הוא שולט על מצב הטורים בסרק כמו בורג דלק/אויר בקרבורטור??
אורן,
הפתרון הוא לא ממש לפי הספר!
בעצם הבורג פותח קצת את מצערת היניקה.
בתמונה המצורפת A המקום שהבורג יוצא כלפי מעלה ועוצר את נקודת החזרה של הגז.
בחלק התחתון, נקודה B נמצא ה"ראש" של בורג אלן.
אין צורך לפרק את בית המצערת. תיקח מראה קטנה מאישתך, תניח אותה על סעפת היניקה, בצורה כזאת תראה את הבורג.
תזכור בספר כתוב בפרוש שאין לגעת בבורג הזה.
בהצלחה,
מרק
סליחה על הבורות אך איני יודע מה זה בדיוק xj אשמח אם תבהיר לי
השרשור שפתחתי בנושא איתור תקלות לדעתי יכול לעזור לך נסה ואם זה עזר לך
אשמח לשמוע
צ'ירוקי XJ:
http://clients.mantis.co.il/phpGallery/data/large/1123958408.JPG
או קיי הבנתי אז הגיפ שלך שירוקי נראה טוב אחלה,
תנסה להיעזר בקודי התקלה ותראה איזה תקלה תופיע לך,
עוד משהו שלא ציינתי אם אתה רוצה למחוק את התקלות פשוט תנתק מינוס מהמצבר.
זה לא הג'יפ עליו מדובר בשרשור.
זה הג'יפ שלי.
בכל אופן, אני לא יודע לגבי XJ מלפני 97, אבל מ 97 והלאה יש ב XJ ODB2 וניתוק מצבר לא מאפס תקלות (רק באמצעות סקנר יעודי)
הג'יפ עליו מדובר בשרשור אינו ODB2, יכול להיות ששם זה עובד.
סער.
או קיי יתכן שאתה צודק לא בטוח אבל אני משוכנע שניתן להוציא קודי תקלות
בשיטה שציינתי לגביי איפוס אני לא יודע אים אדע בעתיד אשמח לעדכן אותך
בכול אופן בגראנד שירוקי שלי זאת השיטה
למיטב ידיעתי רכב משנת 91 לא מצויד ב-obd2
בזמן שהיתה לי הבעיה, לא היתקבלו תקלות בשיטת הדלקת הסוויץ' 5 פעמים!
לדעתי אצלי במחשב מתאפס אחרי ניתוק המצבר.
מרק
או קיי הבנתי שלא נרשם במחשב קוד תקלה אך עדיין אתה מתלונן שהרכב
נכבה בסרק אני רוצה שתבצע מספר בדיקות ברכב ללא כול חשש מצדך אני אנחה אותך
כך שבסופו של דבר אתה תמצא את מקור הבעיה
שלב ראשון תבצע בדיקת רציפות לארבעת החוטים שיוצאים מהמנוע צעדים ועד לכניסת המחשב
יש לבצע בדיקה זאת עם רב מודד על ידי הזמזם שמצוי במכשיר אך שים לב לא מספיק לשמוע זמזום יש
לראות מה ההתנגדות של כל חוט שאתה בודק חוט תקין אמור לתת התנגדות של לא יותר מ-001ל-002 קילו אום ראוי לציין שאין צורך להעביר את בורר רב המודד למצב אומים הזמזם יספק לך את המידע הזה
על ידי הסתקלות לתוך הסקלה ברב מודד
שלב שני יש לבצע בדיקת קצר למינוס
שלב שלישי יש לבצע בדיקת קצר לפלוס
שלב רביעי יש לבצע בדיקת קצר ל-ACC או במילים פשוטות למתח אחריי פתיחת שוויץ
אני מוסיף שני דפי קובץ שעשוים מאוד לעזור לך יש להתייחס למספרים39-40-50-60 אלו המספרים
של ארבעת החוטים שיוצאים מן המחשב ומגיעים אל מנוע הצעדים
עבודה נעימה ובהצלחה
מיקום החוטים מהשקע של המחשב לחיישנים במנוע
אלי,
תודה על העזרה, אבל לא ראיתי קובץ מצורף, גם לא הבנתי את ההודעה: "מיקום החוטים מהשקע של המחשב לחיישנים במנוע" גם פה אין שום קובץ!
אם קבצים לא עוברים פה, תשלך לי בדוא"ל
[email protected]
לא הבנתי את המשפט "התנגדות של לא יותר מ-001ל-002 קילו אום " זה מאה ומאתיים? אם אפס נקודה אפס אחד? חוץ מזה, עד כמה שידוע לי חוטי נחושת צריכים לתת היתנגדות נמוכה מאד שבדרך כלל קשה למדוד במכשיר רגיל, הרבה פחות מאום אחד.
כמו שאתה רואה, יש לך עסק עם אהבל שלא מבין כלום.
תודה על המאמץ לעזור.
מרק
SixPac
נורא פשוט בזמן שאתה בודק רציפות בעזרת הזמזם של הרב מודד
תתסתכל במספרים שמופיעים במסך אמור להיות התנגדות בין 001 ל-002 קילו אום
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.