התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ויטרה לא מניעה



DooM3
03-08-07, 19:32
ערב טוב ושבת שלום לכולם

יש לי ויטרה 95 מוזרקת שלא מזמן קניתי
מידי פעם היו בעיות של התנעה כלומר שסובבתי את הסוויץ' לא היה סיבוב של הסטרטר
היה רעש של משהוא חשמלי שמקבל זרם ואחרי פעם פעמים המנוע היה מניע רגיל

היום"שבת ויינופש" מסובב את הסוויץ' ו.... כלום לא דובים ולא רעש
בדקתי שמגיע מחת לכבל של הסטרטר ואין נתק בין הכבל מהמצבר וללא חריגים
משמע הסטרטר דפוק כי מחת הוא כן מקבל (או שאני טועה)

התחלתי לפרק את הסטרטר, בורג עליון עסל בורג תחתון בסל
הבורג התחתון חרוש, שמתי ספרי חלודה וכלום
אך אני יכול לחלץ את הפורק לקדוח אני לא יכול מה עוד אני יכול לעשות
למה הם עשו את הברגים עגולים

עזרה בבקשה....

תודה מראש

tooshey
03-08-07, 20:55
שלום לך דום דום
בעיית ההתנעה שאתה מתאר נשמעת כמו אוטומט סטרטר תקול.
אם תדפוק עליו מספר פעמים עם פטיש בזמן שמישהו יושב במושב הנהג ונותן סטרטר-יתכן והאוטו יניע וכך תוכל לנסוע למקום בו יוכלו לחלוץ לך את הבורג.

קודם כל דפוק מספר פעמים עם פטיש על ראש הבורג כדי לזעזע אותו ולהראות לו שאתה רציני...

לשחרור הבורג החרוש אתה יכול לנסות מספר שיטות.מהקל אל הכבד.
א.לתפוס אותו חזק מאד עם ג'בקה-חשוב שהג'בקה תהיה איכותית ועם שיניים חדות.
ב.לנסות לתפוס את ראש הבורג עם מפתח צינורות קטנטן.
ג.השיטה האפריקאית-פטיש ואזמל.לסובב את הבורג או לערוף את ראשו.
ד.כאשר הסטרטר רק על בורג אחד-לאחוז חזק בשתי ידיים את גוף הסטרטר ולנסות לסובב הלוך ושוב.
לפעמים החופש הקטן ישחרר את הבורג התקוע.
ה.לרתך שייבה עבה או אום גדול על ראש הבורג החרוש ע"מ ליצור שטח אחיזה גדול וחזק.

כמובן כל הזמן להשקות בזז-קל

שתהיה לך שבת מעניינת
בברכה,טושי

איפון
04-08-07, 11:29
.....
ה.לרתך שייבה עבה או אום גדול על ראש הבורג החרוש ע"מ ליצור שטח אחיזה גדול וחזק.

כמובן כל הזמן להשקות בזז-קל

שתהיה לך שבת מעניינת
בברכה,טושי

לא בזמן הריתוך... :o

תרכיב חזרה.. תניע כמו שטושי ציין וסע לחשמלאי שיבדוק. לא כל דבר מפרקים מייד... ואחרי שפרקת הסטרטר, מה הצעד הבא??

DooM3
04-08-07, 12:55
תודה טושי

כמו שלומדים בעבודה מכנית מה שלא הולך במח הולך בכוח
ואם לא הולך בכוח הולך בעוד יותר כוח ועם הכוח עושה בעיות תעבור לביתר

עם קצת מכות קלות ופיצוצים עזות הבורג יצא אימכשמו

ואחרי שהוצאת את הסטרטר נריאיתי משהוא מוזר אל לו גל גל שיניים אולי יש איזה שהוא קומבינה
בתוך המנוע אבל זה נראה לי מוזריכול להיות שזה לא הסטרטר
לכן צירפתי תמונות

http://imgsrv.pic4u.co.il/2/495/9cd186a039c64055be8898e27a48d2b205.jpg

http://imgsrv.pic4u.co.il/2/495/e933b7fb374f49f89abd4693b53a48b705.jpg

מישהוא יכול להגיד לי אם זה הסטרטר ואם כן אך עוברת התנועה מסיבובית למנוע

תודה מראש

איפון
04-08-07, 13:35
זה הסולונואיד של הסטרטר...
לך למישהו שמבין, שיתקנו לך את האוטו..

צביקה קרבורטור
04-08-07, 14:23
זהו הסטרטר ללא הבנדיקס.

הבנדיקס הוא הזר שינים המשתלב בגלגל התנופה, ובגלל התנועה הסיבובית בצורת חלזונית, הוא מבצע תנועה סיבובית ראשונה למנוע, וחוזר למקומו, מיד לאחר ההתנעה, הוא משום מה חסר בתמונה, והברגים המורכבים מלפנים, אלה הברגים האמורים לחברו לסטרטר.
בברכה
צביקה

איפון
04-08-07, 17:27
http://www.allproducts.com/manufacture98/antony/22-starter_motor-l.jpg


ככה נראה סטרטר של גרנד ויטארה (http://www.allproducts.com/manufacture98/antony/22-starter_motor-l.jpg)
שלך לא שונה בהרבה אני מניח.. אתה פרקת רק את הסולונואיד החוצה..

צביקה קרבורטור
04-08-07, 18:22
שלום רב!
תיקון לתגובתי הקודמת.
איפון צודק, אתה אכן פירקת את הסולנואיד, ולא את כל מכלול הסטרטר הנראה בתמונה, שצרף איפון.
וזאת הסיבה לקשיים בפתיחת הברגים, פרוק הסטרטר כולו כמכלול אחד, יתן לך אפשרות לראות את הזר.
מומלץ שתפרק את הסטרטור בשלומתו, וקח אותו לחשמלאי לבדיקה.
בשורה התחתונה, זה יהיה זול ומעשי יותר.
בברכה
צביקה

DooM3
04-08-07, 18:29
תודה רבה על הערה
צדקתה בקשר לסולונואיד
ולאחר הערה שלך הלכתי לפרק את שאר הסטרטר
אן לו כולכך שוק אצל הערבים (כפר קאסם)
השארתי אותו אצל חבר שיבדוק לי אחד חדש
אבל מה ששמתי לב זה שמותבע עליו סמל של מיצובישי הכיצד???

האם יש סטרטרים תחליפיים??
ואם לא מה עדיף משופץ עו שכבר לקנות חדש??

תודה מראש לכול מי שענה

yossivarman
04-08-07, 20:16
יש את ד.ש בקרית אריה פ"ת
מומלצים

tooshey
04-08-07, 21:26
דום
אתה ענק!!!
טוב שלא פירקת את הקרבורטור דרך האלטרנטור עוד היתה יוצאת לך סמטוחה בשטנגה.....

אני ממליץ על ת.ב.ד. באיזור תעשיה סגולה.מומחים לסטרטרים ואלטרנטורים.ארז או חנן,ותמסור ד"ש מטושי.

עצה קטנה לעתיד,צלם ותעלה לפורום ל פ נ י שאתה מתחיל לפרק!

בברכה,טושי

DooM3
05-08-07, 21:13
במטוס יש ברגים שלא רואים אותם בכלל
ובכול זאת מפרקים עם אומים ודיסקיות

אני כרגע נמצא בדרום
אז רק יום חמישי אני יוכל לבדוק את הסטרטר

בכול מקרה תודה למי שעזר וענה

Viper
05-08-07, 21:33
אז אם במטוסים עסקינן...
לפי התמונה שלך אתה בטח יודע מה זה JFS - פשוט תתקין אחד אצלך ותפטר מהצורך בסטרטר מגמגם :mrgreen:
רק תיזהר עם ההידרוזין :roll:
אגב, ועכשיו ברצינות, בד"כ תיקון של סטרטר מסתכם בפירוק שלו, ניקוי המכלולים הפנימיים (המגנטים + הצירים והפחמים (אותם מלטשים בעדינות עם נייר שיוף עדין מאד) אולי גם את העוגן, הסטטור והרוטור מרכיבים בחזרה וזה צריך להסתדר. אבל אם התקלקל איזשהו חלק- רק החלפה שלו תעזור.
וכמובן- מי שמכיר איך עושים את זה יכול לבצע את זה. (מניסיון של שיפוץ סטרטר מוצלח בפורד ברנדה מודל 77' לפני הרבה שנים, כשעוד הייתי צעיר)

raanan
06-08-07, 18:04
תודה רבה על הערה
צדקתה בקשר לסולונואיד
ולאחר הערה שלך הלכתי לפרק את שאר הסטרטר
אן לו כולכך שוק אצל הערבים (כפר קאסם)
השארתי אותו אצל חבר שיבדוק לי אחד חדש
אבל מה ששמתי לב זה שמותבע עליו סמל של מיצובישי הכיצד???

האם יש סטרטרים תחליפיים??
ואם לא מה עדיף משופץ עו שכבר לקנות חדש??

תודה מראש לכול מי שענה

ראשית, אם הויטרה אוטומט אז,
"מחלה ידועה" זה ליכלוך במפסק המצבים שעל הגיר (גורם לתופעת אי הנעה, מניעים תוך כדי נגיעות קלות בידית במצב P או N ).
ישנם חלקים מקוריים בסוזוקי שהיצרן שלהם הוא מיצובישי , משאבת דלק לדוגמה.

יום טוב
רענן

DooM3
06-08-07, 19:40
תודה רבה רענן אבל הויטרה שלי היא ידנית
עם כבר מיצובישי מייצרים את החלקים אז איזה מאיזה מכוניות אני יכול לקחת
חלקים תחליפיים למנוע בעיקר כי נראה לי שמנוע של סמוראי או ג'ימיני וויטרה הם אותו דבר

וויפר אני מניח שאתה יודע איזה זין זה לפמפם 3000 שתי בקבוקים
ועוד בקיץ ועוד שJFS לא מניע

Viper
06-08-07, 19:49
וויפר אני מניח שאתה יודע איזה זין זה לפמפם 3000 שתי בקבוקים
ועוד בקיץ ועוד שJFS לא מניע

בקטע הזה (בלבד...) אני שמח להודיע שאני לא מהצד המפמפם...
אגב, פירקת את הסטרטר כבר?
איך בדרום? חם כמו בגיהינום מה? :twisted:

DooM3
06-08-07, 21:17
כן, כבר הסטרטר אצלי בידיים
עכשיו אני מחפש מה לעשות איתו או שיפוץ או משופץ או חדש

הציעו לי לעשות לו שיפוץ ב 600 שקל + אחריות ל 3 חודשים כדי????

ויפר אם את מכיר את הJFS ולא מהצד המפמפם אז את חמ"מניק
דווקה נחמד בדרום חם אבל בלי לחות אז זה עדיץ על הצפון החם והלח

Viper
06-08-07, 21:49
לא חממ"ניק, אבל לא משנה...
לגבי השיפוץ- נשמע לי מחיר מופקע!
אתה משרת בצפון אם הבנתי נכון מהיכן שאתה נמצא כרגע. (אמנם למי שלא מבין- זה נשמע כסתירה...)
אם כן- יש חשמלאי סבבה בעפולה...
אם רלוונטי אליך- דבר איתי בה"פ...

zivayalon
08-08-07, 23:52
כן, כבר הסטרטר אצלי בידיים
עכשיו אני מחפש מה לעשות איתו או שיפוץ או משופץ או חדש

הציעו לי לעשות לו שיפוץ ב 600 שקל + אחריות ל 3 חודשים כדי????

ויפר אם את מכיר את הJFS ולא מהצד המפמפם אז את חמ"מניק
דווקה נחמד בדרום חם אבל בלי לחות אז זה עדיץ על הצפון החם והלח

משופץ לא צריך לעלות יותר מ-500 ש"ח לא כולל מע"מ.

אני שיפצתי את שלי לבד בעלות של 10 ש"ח, פחם המינוס היה זקוק להחלפה.
חוץ מזה רצוי לבצע ניקוי יסודי, גירוז בנקודות הנחוצות, וכמובן בצע את כל הבדיקות החשמליות והמדידות הנחוצות (כפי שמוסבר ב-workshop manual) בכדי למנוע פירוק והרכבה מיותרים במקרה שאחד ממכלולי הסטרטר סיים את חייו.

ואגב עם התקנת JFS אז תנסה פשוט לכוון את חיישן הסרק של המצערת של הקרבורטור שלו, אבל כדאי לעשות את זה עם הבורג שכן רואים.

idanw
09-08-07, 00:08
סע לאיזור תעשיה גיל עמל בהוד השרון, יש שם משפץ אלטרנטורים וסטרטרים.. תן לו את הסטרטר והוא יתן לך אחד משופץ ב 300 ש"ח.

DooM3
09-08-07, 14:57
תודה רבה לכולם על ההערות והארות

היום בבוקר נקנה סטרטור משופץ מה ד.ש הפתח תקווה השפלה 4
ב 462 שקלים חדשים כולל מע"מ ואחריות לחצי שנה
עובדה סבבה יש לו גימגום אחד ואז מניע כמו גדול
הקודם היה מניע על המכה הראשונה


תודה לכולם

איפון
09-08-07, 15:28
מידי פעם היו בעיות של התנעה כלומר שסובבתי את הסוויץ' לא היה סיבוב של הסטרטר
היה רעש של משהוא חשמלי שמקבל זרם ואחרי פעם פעמים המנוע היה מניע רגיל


תודה מראש




עובדה סבבה יש לו גימגום אחד ואז מניע כמו גדול
הקודם היה מניע על המכה הראשונה


תודה לכולם

אתה יכול להחליט.. היו בעיות התנעה או היה מניע על המכה הראשונה??
למה יש לי תחושה שהבעייה לא נפתרה??

DooM3
09-08-07, 17:06
שזה לא שהמנוע לא הניע פשוט מכיר את זה שהמנוע עושה טובה שהוא מניע
כאילו הוא מסתובב כמה פעמים ואז הוא מניע

בסטרטר הקודם על הסיבוב הראשון הוא היה מניע
ובסטרטר ה"חדש" הוא מניע בסיבוב השני או השלישי זה שלא לא מניע בסיבוב סוויץ' הראשון

אני מקווה שהבנתה אותי כי לתארך לך את הקולות זה יראה כאילות המקלדת שלי התקלקלה

DooM3
19-07-08, 23:27
מעלה שוב את השירשור

עברה שנה ושוב הסטרטר מתחיל לעשות בעיות מניע קשה ,אחרי נסיעה הוא מניעה רק לאחר מנוחה
בדקתי את החיבורים והכול פיקס אמרי לי שיכול להיות שהסטרטר צורך יותר מידי חשמל

אז לפני שאני יחליף אותו ניסיתי לנקות אותו כי רשומו פה שזה פותר הרבה תקלות וזה גם לא מזיק
פתחתי את הסטרטר וגיליתי שהוא מפוצץ בלכלוך וגם חלודה שמתי לב גם שבאחד הצדדים של הסטטור חסר הציפוי וכמו כן ופחמים לא זזים חופשי

רציתי לשאול האם זה המקור לבעיה ? והאם אפשר להרכיב את זה ככה לאחר ניקוי ושימון ?

תודה מראש.

-->